Web Analytics
More
    Reklāma

    Atverot Supercharger uzlādes tīklu, Tesla līdz 2030. gadam varētu nopelnīt papildus 3 miljardus dolāru

    Jaunākie raksti

    Elektroauto ražotājs Tesla lēnām un pacietīgi, taču atver savu Supercharger uzlādes tīklu citu autoražotāju elektroauto. Process pamazām tiek realizēts Eiropā, taču Ziemeļamerikā tas pēdējo nedēļu laikā uzņēmis ļoti straujus apgriezienus – divi no lielākajiem amerikāņu autokoncerniem Ford un General Motors panākuši vienošanos ar Tesla, ka Ford un GM elektroauto nākotnē izmantos Tesla NACS spraudni, tādējādi šīm mašīnām nodrošinot piekļuvi Supercharger tīklam. Analītiķi aplēsuši, ka tas Tesla līdz 2030. gadam ļaus nopelnīt papildus 3 miljardus ASV dolāru.

    Plāni paredz, ka Tesla ieviesto standartu no nākamā gada izmantos gan Ford, gan GM. Tiem, kas jau iegādājušies savu Ford vai GM elektroauto arī būs piekļuve Supercharger tīklam, taču nāksies lietot adapteri.

    Tirgus analītiķi no Piper Sandler aplēsuši, ka līdz 2030. gadam šis solis Tesla ienesīs papildus 3 miljardus, bet līdz 2032. gadam ienākumi būs jau 5,2 miljardi dolāru. Ņemot vērā, ka Tesla ienākumi pagājušogad bija 81 miljards dolāru, tad 3 miljardi sešu gadu laikā nešķiet nemaz tik daudz, taču tā tik un tā ir nopietna summa, turklāt tas veicina ražotāja sadarbību ar diviem no vadošajiem autokoncerniem Ziemeļamerikas kontinentā. Šobrīd atklāts jautājums ir par to, vai vēl kāds ražotājs izlems rīkoties tāpat. Eiropā Supercharger iekārtas aprīkotas ar mums ierasto CCS spraudni, tāpēc vismaz šeit šie jautājumi ir mazāk aktuāli.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    14.06.2023 11:46

    Un izskatās ka ASV NACS kā bāzes spraudnis elektroauto lādēšanai tiešām var aiziet. Jo tur Tesla lādētāju tīkls ir daudz lielāks par pārējo lādētāju tīkliem. Un pēc lietotāju atsauksmēm NACS esot parocīgāks par ASV specifisko CCS1 spraudni – mazāks un vieglāk piespraužams. Šaubos vai Eiropā tam būs tādi paši panākumi. Viens ir jau minētais Eiropā par bāzes spraudni pieņemtais CCS2, ko lieto arī Eiropā tirgotajiem Tesla auto. Otrkārt caur NACS nevar lādēt no 3-fāzu maiņstrāvas, kas ir ātrākas lādēšanas garants privātmājās un (pie)lādētājiem pie visādām iestādēm. Bet laiks rādīs. Vienīgās neērtības būs tiem, kas nākotnē gribēs tikt pie “elektriska auto no ASV”.

    Reklāma