Web Analytics
More
    Reklāma

    ASV piespiež Meksiku apturēt atbalsta programmas ķīniešu elektroauto ražotājiem

    Jaunākie raksti

    Meksika pēdējo pāris gadu laikā centusies piesaistīt autoražotāju investīcijas, kas šajā valstī vēlas ražot mašīnas – par rūpnīcu Meksikā paziņojusi Tesla, tādas vēlas arī citi, taču lielais ziemeļu kaimiņš ASV izdara spiedienu uz meksikāņiem, lai viņi neatbalstītu ķīniešu autoražotājus un nepiedāvātu dažādus atvieglojumus Ķīnas elektroauto ražotājiem, proti, Meksika ķīniešiem nepiedāvā nodokļu atvieglojumus, zemi par zemākām cenām un tamlīdzīgus atvieglojumus, sarunā ar Reuters pauduši vairāki valdības pārstāvji.

    Meksikas valdības pārstāvji vēl janvārī tikās ar BYD – vienu no lielākajiem Ķīnas autoražotājiem, skaidri liekot noprast, ka turpmāk vairs nepiedāvās tādus pašus atvieglojumus kā līdz šim. Tāpat iepauzēti plāni par abu pušu tikšanos kaut kad nākotnē.

    Amerikāņi izdara spiedienu uz Meksiku, jo nevēlas pieļaut, lai ķīnieši pa sētas durvīm iepludina savas mašīnas ASV – Meksika, ASV un Kanāda ir parakstījušas brīvās tirdzniecības līgumu. ASV cenšas ierobežot Ķīnas autoražotāju ienākšanu savā tirgū, palielinot importa tarifus, taču ķīnieši to teorētiski var apiet, ja viņi izveido rūpnīcu Meksikā un tur saražo pietiekami daudz automašīnu. Respektīvi, lai izvairītos no amerikāņu importa tarifiem, noteiktam daudzumam preces komponentu jābūt ražotiem un saliktiem Ziemeļamerikā. Uzbūvējot rūpnīcu Meksikā un tur ražojot mašīnas, ķīnieši izpildītu šo nosacījumu.

    BYD nevēlas atteikties no plāniem būvēt rūpnīcu Meksikā, viņiem skaidrojot, ka plāni paredz ražošanu vietējā tirgus vajadzībām nevis eksportam uz ASV, taču tirgus analītiķi ir skeptiski. Autoražotājs ķēries pie centieniem iegūt atvieglojumus štatu nevis federālā līmenī, taču štatu piedāvātie atvieglojumi ir krietni mazāk vērtīgi nekā Meksikas federālās valdības sniegtās iespējas.

    Meksikāņi norāda, ka, lai arī Ķīnas autoražotāju investīcijas varētu palīdzēt vietējai ekonomikai, viņi nevēlas saniknot Vašingtonu viena vienkārša iemesla dēļ – 2026. gadā var tikt pārskatīts visu trīs valstu brīvās tirdzniecības līgums. Skaidrs, ka Meksika nevēlas sarežģīt attiecības ar ASV, jo nelabvēlīgāki tirdzniecības nosacījumi būtu lielāks trieciens nekā potenciālie ieguvumi no Ķīnas investīcijām autoražošanā.

    AvotsReuters
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    n0@$$
    28.04.2024 15:05

    Re, cik agresīvi jāaizsargā savs tirgus no ķīniešiem nevis ,kā EU. Tikai ASV ir lieli divkoši ,jo tas pats Ford un GM ražo auto Meksikā.

    Tudiš pīp!
    28.04.2024 17:00
    Reply to  n0@$$

    Tieši tā pat arī ASV iznīcina valstis, kuras negrib dancot pēc ASV stabulītes!
    Kad cilvēki sāks saprast, kas patiesībā ir ASV, NATO, ANO, PVO u.t.t., u.t.j.p, tad arī sapratīs, kas notiek uz pasaules!

    REALAIS
    28.04.2024 17:09
    Reply to  Tudiš pīp!

    Ja tu esi lielākais ar lielāko stabulīti, tad vari koriģēt lietas pa savam pēc iespējas vairāk :D kāpēc, lai viņi domātu par citiem? Viņi domā par sevi pirmkārt. Visi ir egoistiski beigās.

    Tudiš pīp!
    28.04.2024 17:37
    Reply to  REALAIS

    Tā viņš ir un tas ir tikai dabīgi! Tas vairāk bija domāts tiem, kuri nesaprot, ka ASV par citiem nedomā! Par tiem, kuri domā, ka Latvija priekš ASV ir baigais draugs un pasaules glābējs! 😁

    Kursors.lv
    28.04.2024 22:01
    Reply to  Tudiš pīp!

    Nu, nu. Pastāsti, kas notiek uz pasaules. Sen mums te nav bijuši sazvērestības teoriju spriedelējumi komentāros :)

    Profs
    28.04.2024 17:47
    Reply to  n0@$$

    EU jau arī aizsargā un tādā kontekstā piemēram būtu 10x jādomā par xiomi aparātu pirkšanu – ja jau ASV pat saskata draudu kaut kādā TickTock, tad xiomi, kam viss ir caurs ķīnas serveriem jau ir ūber risks un pieņemu, ka būs nākamais kā huawei, kas tiks aizliegts ES un ASV

    Skābene
    29.04.2024 08:42
    Reply to  Profs

    Ar liegumiem ASV sev šauj kājā un nemotivē vietējos ražotājus konkurēt pa īstam! Būtu labāk snieguši atbalstu jaunu tehnoloģiju izstrādē, inovācijām un sakāvuši ķīniešus ar augstākas kvalitātes produktiem.
    AAE vēsturiski bija liels japāņu un ASV automobīļu īpatsvars, bet šobrīd ielās jau ir vērojams liels Ķīnas autobūves īpatsvars. Kas zīmīgi, tad Ķīnas auto īpatsvars pieaug uz ASV automobiļu pircēju skaita samazināšanās rēķina, bet japāņu auto tirgus ir palicis nemainīgi stabils, kas norāda uz ASV automobiļu konkurētspējas trūkumu.

    Itanium
    29.04.2024 11:41
    Reply to  Skābene

    Nevis, kas zīmīgi, bet kas melīgi…
    ASV šobrīd vēl neviens ķīnietis netiek tirgots

    Skābene
    29.04.2024 12:18
    Reply to  Itanium

    Tavs apgalvojums par Ķīnas auto neesamību ASV tirgū neatbilst patiesībai! Var jau izlikties, ka ASV tirgū ir pieejamas tikai Eiropas un Japānas automašīnas, bet, kopš 2010.gada Volvo pieder Geely Holding Group. Tāpat arī futbola mammu iecienītie Land Rover/Jaguar pieder indiešu Tata Motors.

    Un kas tieši ir melīgs manos secinājumos par ķīnas auto īpatsvaru AAE auto tirgū?

    Last edited 14 days ago by Skābene
    Xxx
    28.04.2024 15:36

    Brīvais tirgus

    Skaks
    29.04.2024 19:45
    Reply to  Xxx

    Ekoloģija pirmajā vietā jopcik bumbiņ manu susuriņ :D

    ggggg
    30.04.2024 08:05

    Šādi agrāk ASV “karoja” arī ar japāņiem. Brīvais tirgus, bet tikai tad, ja tu pats tajā dominē. :)

    Reklāma