Web Analytics
More
    Reklāma

    Ford pievienojas “neticīgo” bariņam un piebremzē ar elektroauto ambīcijām Eiropā

    Jaunākie raksti

    Amerikāņu autobūves milzis Ford pievienojies tiem autoražotājiem, kas atkāpušies no sākotnējiem solījumiem un ambīcijām par pilnīgu pāreju uz elektroauto ražošanu – ja vēl 2021. gadā tika plānots, ka 2030. gadā visi pārdotie Ford Eiropā būs elektriski, tad šobrīd, saskaroties ar tirgus reālijām, Ford atzīst, ka tā, visticamāk, nebūs.

    Kompānijas vieglo pasažieru auto struktūrvienības vadītājs Eiropā Martins Zanders Financial Times organizētajā konferencē “Future of the Car” nāca klajā ar oficiālu paziņojumu par šādu lēmumu.

    “Ja redzēsim lielu pieprasījumu pēc, piemēram, plug-in hibrīdiem, tad šādas mašīnas arī piedāvāsim saviem klientiem,” izteicās Zanders. Viņš norāda, ka Ford ilgtermiņa mērķis jebkurā gadījumā ir pilnīga pāreja uz elektroauto, taču šobrīd ražotājs, tāpat kā citas kompānijas, saskaras ar zemāku pieprasījumu nekā gaidīts.

    Ford piedāvājumā šobrīd ir elektriskais Mustang Mach-E, tāpat arī Transit furgons un relatīvi jaunais Ford Explorer. Ford sadarbojas ar Volkswagen, un izstrādes stadijā ir vairāki jauni modeļi, kas būvēti uz Volkswagen elektriskās platformas.

    Ar līdzīgiem paziņojumiem pēdējos mēnešos klajā nākuši arī citi autoražotāji – spilgtākais un skaļākais piemērs ir Mercedes atkāpšanās no saviem solījumiem un atziņa, ka viņi turpinās piedāvāt mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem arī nākamajā desmitgadē.

    Lai arī pašreizējie plāni paredz, ka 2035. gadā Eiropas Savienībā varēs tirgot tikai elektriskas mašīnas, tomēr pēdējā laikā šī apņemšanās ir manāmi sašķobījušies. Tuvojoties Eiroparlamenta vēlēšanām, vairāki politiskie spēki, tostarp ietekmīgās Eiropas Tautu partiju frakcijas pārstāvji, kā arī ietekmīgi vācu politiķi pauduši, ka šo aizliegumu varētu pārskatīt. Arī Lielbritānijā nesen pieņemts lēmums iekšdedzes dzinējus jaunās mašīnās aizliegt no 2035. gada, lai gan sākotnēji aizliegums bija plānots 2030. gadā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    15 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    10.05.2024 10:37

    Me too kustība vēršas plašumā! :D

    Sergejs
    10.05.2024 11:35
    Reply to  Skābene

    Tā ir kad rozā poniju zeme saduras ar skārbo realitāti.

    Mjā
    10.05.2024 13:58
    Reply to  Sergejs

    Tikai manliekas štelle tāda, ka ne EU, ne Ķīnā valdībai neinteresē ko domā tauta un emobīļiem būs būt. ASV tur gan varētu būt ka pacīnīsies.

    Krotow
    10.05.2024 11:52

    Varbūt tomēr ir cerība tikt pie Focus ar 1.6L dzinēju pa 20 k€?

    Rudolfs
    10.05.2024 11:53
    Reply to  Krotow

    Sajauci to 2 ar 3.

    Krotow
    10.05.2024 18:34
    Reply to  Rudolfs

    Man pietiktu ar reālu 1.6l.

    LAN
    10.05.2024 23:05
    Reply to  Krotow

    Droši, tikai komplektā ar zobsiksnu kas dzīvojas eļļā un citām nejēdzībām.

    Karlis
    11.05.2024 12:28
    Reply to  LAN

    Ko padarīs. Ar ķēdi, protams, ir labāk.

    Mjā
    10.05.2024 13:55

    Es kaut kur lasīju, ka FORD uz katru emobīli zaudē 20 pakas dolāru tīrajos zaudējumos. Bet tur variantu jau nav, ja pārlieku piebremzēs, tad tirgu okupēs Ķīna un citi. Iekšdedzi tā vai savādāk izskaudīs ar laiku, jautājums cik ātri. Drošivien ASV visilgāk noturēsies pretīm. Pēc 10 gadiem varēs tirgot Ķīnā velosipēdus un tējkannas, vēl pēc 10 arī Eiropā tikai kapkas ar FORD Mustang uzrakstu.

    Sergejs
    10.05.2024 14:36
    Reply to  Mjā

    Nu MI šādu atbildi dod uz jautājumu “how much ford loses per ev”:
    Ford’s Model e segment lost $722 million in adjusted earnings before interest and taxes (EBIT) during the first quarter, which means each vehicle produced by Ford’s EV segment loses more than $66,0001. The company’s EV division sold 10,000 cars during the same period, resulting in a loss of $132,000 on every vehicle delivered to customers

    Sergejs
    10.05.2024 14:37
    Reply to  Sergejs

    $130,000
    The Model e division posted a loss around $130,000 for every electric vehicle it sold from January to March 2024.
    Pēdējie dati

    Mjā
    10.05.2024 15:01
    Reply to  Sergejs

    Ā nu vispār forši.

    Biteme
    10.05.2024 14:49
    Reply to  Sergejs

    Kāpēc meklētājs būtu jāsauc par MI? Tas prātiņš tak nesaskaita Forda zaudējumus, bet parakājas jau publicētos materiālos.

    Mjā
    10.05.2024 15:03
    Reply to  Biteme

    Jā, korektāk būtu termins – meklētājs ar mašīnmācīšanos.

    Karlis
    10.05.2024 19:01
    Reply to  Mjā

    Un ko tas iemācījās?

    Reklāma