Amerikāņu autobūves milzis Ford pievienojies tiem autoražotājiem, kas atkāpušies no sākotnējiem solījumiem un ambīcijām par pilnīgu pāreju uz elektroauto ražošanu – ja vēl 2021. gadā tika plānots, ka 2030. gadā visi pārdotie Ford Eiropā būs elektriski, tad šobrīd, saskaroties ar tirgus reālijām, Ford atzīst, ka tā, visticamāk, nebūs.
Kompānijas vieglo pasažieru auto struktūrvienības vadītājs Eiropā Martins Zanders Financial Times organizētajā konferencē “Future of the Car” nāca klajā ar oficiālu paziņojumu par šādu lēmumu.
“Ja redzēsim lielu pieprasījumu pēc, piemēram, plug-in hibrīdiem, tad šādas mašīnas arī piedāvāsim saviem klientiem,” izteicās Zanders. Viņš norāda, ka Ford ilgtermiņa mērķis jebkurā gadījumā ir pilnīga pāreja uz elektroauto, taču šobrīd ražotājs, tāpat kā citas kompānijas, saskaras ar zemāku pieprasījumu nekā gaidīts.
Ford piedāvājumā šobrīd ir elektriskais Mustang Mach-E, tāpat arī Transit furgons un relatīvi jaunais Ford Explorer. Ford sadarbojas ar Volkswagen, un izstrādes stadijā ir vairāki jauni modeļi, kas būvēti uz Volkswagen elektriskās platformas.
Ar līdzīgiem paziņojumiem pēdējos mēnešos klajā nākuši arī citi autoražotāji – spilgtākais un skaļākais piemērs ir Mercedes atkāpšanās no saviem solījumiem un atziņa, ka viņi turpinās piedāvāt mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem arī nākamajā desmitgadē.
Lai arī pašreizējie plāni paredz, ka 2035. gadā Eiropas Savienībā varēs tirgot tikai elektriskas mašīnas, tomēr pēdējā laikā šī apņemšanās ir manāmi sašķobījušies. Tuvojoties Eiroparlamenta vēlēšanām, vairāki politiskie spēki, tostarp ietekmīgās Eiropas Tautu partiju frakcijas pārstāvji, kā arī ietekmīgi vācu politiķi pauduši, ka šo aizliegumu varētu pārskatīt. Arī Lielbritānijā nesen pieņemts lēmums iekšdedzes dzinējus jaunās mašīnās aizliegt no 2035. gada, lai gan sākotnēji aizliegums bija plānots 2030. gadā.
Me too kustība vēršas plašumā! :D
Tā ir kad rozā poniju zeme saduras ar skārbo realitāti.
Tikai manliekas štelle tāda, ka ne EU, ne Ķīnā valdībai neinteresē ko domā tauta un emobīļiem būs būt. ASV tur gan varētu būt ka pacīnīsies.
Varbūt tomēr ir cerība tikt pie Focus ar 1.6L dzinēju pa 20 k€?
Sajauci to 2 ar 3.
Man pietiktu ar reālu 1.6l.
Droši, tikai komplektā ar zobsiksnu kas dzīvojas eļļā un citām nejēdzībām.
Ko padarīs. Ar ķēdi, protams, ir labāk.
Es kaut kur lasīju, ka FORD uz katru emobīli zaudē 20 pakas dolāru tīrajos zaudējumos. Bet tur variantu jau nav, ja pārlieku piebremzēs, tad tirgu okupēs Ķīna un citi. Iekšdedzi tā vai savādāk izskaudīs ar laiku, jautājums cik ātri. Drošivien ASV visilgāk noturēsies pretīm. Pēc 10 gadiem varēs tirgot Ķīnā velosipēdus un tējkannas, vēl pēc 10 arī Eiropā tikai kapkas ar FORD Mustang uzrakstu.
Nu MI šādu atbildi dod uz jautājumu “how much ford loses per ev”:
Ford’s Model e segment lost $722 million in adjusted earnings before interest and taxes (EBIT) during the first quarter, which means each vehicle produced by Ford’s EV segment loses more than $66,0001. The company’s EV division sold 10,000 cars during the same period, resulting in a loss of $132,000 on every vehicle delivered to customers
$130,000
The Model e division posted a loss around $130,000 for every electric vehicle it sold from January to March 2024.
Pēdējie dati
Ā nu vispār forši.
Kāpēc meklētājs būtu jāsauc par MI? Tas prātiņš tak nesaskaita Forda zaudējumus, bet parakājas jau publicētos materiālos.
Jā, korektāk būtu termins – meklētājs ar mašīnmācīšanos.
Un ko tas iemācījās?