Ansis, Henrijs un Kristaps diskutē par aizvadītās nedēļas tehnoloģiju aktualitātēm Latvijā un pasaulē. Šajā podkāsta epizodē viesojas šarmantā Egija Gailuma (OX Drive) un ar viņu kopā runājam par elektroauto nomas niansēm.
Šajā epizodē runājam par:
- Google izziņo jauno un pieejamo Pixel 8a viedtālruni un Kristaps atkal mēģinās lietot Pixel viedtālruni. Pirms gada gāja švaki.
- Esam ļoti aktīvi iesākuši kārtējo 1000km elektroauto testu sezonu. Būs interesanti!
- Kursora Facebook lapai jau 10 000 sekotāju. Paldies, ja seko! Piesaki, ja vēl neseko! :)
- Apple prezentē jaunos iPad Air un iPad Pro planšetdatorus un to aksesuārus.
- Parādās baumas par to, ka Tims Kuks Apple vadības grožus varētu nodot Džonam Ternusam.
- Apple plāno veidot uz Apple Silicon bāzētus serveru līmeņa procesorus.
- Nākamgad Apple varētu iepazīstināt ar jaunu iPhone 17 Slim modeli.
- Apple iPhone 15 Pro Max ir gada pirmā ceturkšņa pārdotākais viedtālrunis.
- Vairāk nekā puse no iPhone 15 Pro pircējiem izvēlas lielākas atmiņas versijas.
- YouTube Premium lietotājiem MI ieteiks pārlēkt uz interesantākajiem video momentiem.
- Ansis notestēja Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 planšetdatoru un ne viss bija labi.
- Ansim ir pretenzijas arī pret sava Xiaomi viedtālruņa darbību.
- Tāpat Ansim ir viedoklis par tulkojumiem uz testu saņemtajos Infinix viedtālruņos.
- Mobvoi izlaiž viedpulksteni, kas darbojas ar ļoti novecojušu Wear OS versiju.
- Neuzķeries uz vilinošo Fossil viedpulksteņu gulbja dziesmu.
- Wear OS viedpulksteņos jauna funkcija, kas ļaus labāk kontrolēt bērnus.
- Kristaps sievai meklē jaunu fitnesa aproci.
- Arī Hyundai izskata iespējas pieprasīt papildus samaksu par dažādu funkciju lietošanu.
- Tesla Cybertruck īpašnieki bāž pirkstus bagāžniekos un tos traumē. Nu, dunduki!
- Corsair pērk simulatoru aksesusāru ražotāju Fanatec.
- Intervija ar OX Drive elektroauto nomas līdzīpašnieci Egiju Gailumu.
Ansis klausās Apple prezentācijas, jo tur draugus tuvu, bet ienaidniekus vēl tuvāk :D
Intervija bija super interesanta. Paldies!
Jā, intervija interesanta, paldies!
Es gan saklausīju, ka viņiem nav izdevies realizēt potenciālu Ltavijā, jo trūkst mašīnas, bet tuvākā gada plānā ir atvērt jaunu tirgu…kur arī nevarēs sevi realizēt, jo trūkst mašīnas?
mazliet jocīgs moments stratēģijā …
Intervija interesanta, paldies!
Tikai nesaprotu, kāpēc Egija visu laiku kliedz.
Izcils biznesa modelis, lādēt savus īres auto bez maksas Tesla supercharger uzlādes stacijās, neskatoties uz to, ka Tesla saka, ka to nevar darīt. Un pēc tam pilns Inets ar škrobīgiem Tesla privātajiem, kuri netiek pie uzlādes, jo ox drive nespēj novākt savus auto no uzlādes stacijas…….
Jāsaka, ka tā ir tikai un vienīgi Tesla neizdarība. Tas būtu tik vienkārši – ka lādētājs mācētu atšķirt privātos auto no uzņēmumu un nomas auto. 21.gs. taču.
Intervijā Egija tak izskaidroja, ka 5-6 mašīnas pa nakti, pret 150 autoparka auto, nav nekāds bizīts un uzvārīšanās. Ox drive lādējas visos lādētājos.
Jā, te nu gan es teiktu, ka nesmuki
bizīts nekāds, jo tur lādē tikai 3% mašīnu, bet jebkuram teslas īpašniekam, kurš gribēs vakarā/naktī uzlādēties, tas nozīmē, ka vienīgais teslas bezmaksas lādētājs nebūs pieejams teju 100%
nekas pret kaut ko – ir tomēr starpība!
ja “mēs jau neko kā bizness neieekonomējam”, tad nelieniet pie tā lādētāja, jums nekas daudz nemainīsies, bet teslas īpašniekiem rajonā mainīsies !!!
Kas centu nekrāj, pie eirīša netiek! Tikai vēsā seja jātaisa, sak, man tas eiro neko nenozīmē.
Un pat atmetot visu to, ka šī parazitēšana ir uz citu rēķina, kas tas vispār par attaisnojumu, ,ka nevar samaksāt?
Vispār vai tas “mēs gribam samaksāt, bet nevaram, tapēc izmantojam par brīvu” nav tā pat kā ienākt veikalā, kurā nepieņem karti un teikt “es gribu samaksāt, bet man nav skaidras naudas, tapēc es to desu ņemšu tā pat”?
Ja ir jāmaksā, bet nav legāla veida samaksāt, tad pakalpojumu nevajag lietot! Punkts.
Saprotu, ka OX drive problēma ir nevis eirīši, bet lādētāju infrastruktūras trūkums. Es diezgan labi saprotu, ka 150 mašīnas uzlādēt nakts laikā pie esošajiem lādētājiem nav diezko vienkārši, maksas vai bezmaksas. Tāpēc lādē visur, kur var.
Jā, te nu stāsta, bet krietni pārspīlēti.. braucot naktī caur Rīgu, es neredzu, ka visi Rīgas lādētāji būtu aizņemti ar teslām..tikai teslas lādētāji :)
Un, ja Tev kā uzņēmumam, trūkst šī kritiskā infrastruktūra, tad Tu strādā pie tā, lai to radītu. Tā vietā, lai aizņemtos miljonu un šautu mazu floti kaut kur jaunā tirgū un tur saskartos ar tieši to pašu, var taču investēt un uzbūvēt lādētāju par ku tepat Latvijā. Nu kaut vai pāris lādētājus, lai tos teslas superchargerus var atstāt mierā..
Ja trūkst, un tā ir brīva niša, tad tur ir bizness..
var uzbūēt lielāku lādētāju parku un būs, kur pašiem pa lēto lādēties un varēs citiem ar profitu ļaut lādēt..
Negribās tik lielu kapitāla ieguldījumu – lūdzu, esošie lādētāju operatori piedāvā Tev pie uzņēmuma uzstādīt savus lādētājus un nomāt
pat pie šī scenārija, ir iespējams setup, ka Tu iekasē naudu par to, ka citi pie tevīm lādējas un vismaz atsist nomu
Bet nē, tā vietā jau ptro gadu ņaudēšana, ka nav kur lādēt, tapēc jālādē pie teslas lādētājiem un jānīstas ar teslu īpašniekiem