Web Analytics
More
    Reklāma

    Buksējot pieprasījumam pēc elektroauto, Volkswagen grib papildināt piedāvājumu ar plug-in hibrīdiem

    Jaunākie raksti

    Vācu autobūves gigants Volkswagen vēl tikai pirms pāris gadiem ārkārtīgi apņēmīgi soļoja pretī pilnīgai pārejai uz elektroauto. Šodien šīs ambīcijas ir krietni sabremzējušās un Volkswagen šefs Tomass Šēfers saka, ka ražotājs vēlas papildināt savu modeļu klāstu ar plug-in hibrīdiem.

    Uzstājoties Financial Times rīkotajā “Future of the Car” konferencē, Šēfers norādīja, ka pieprasījums pēc elektroauto nav tik liels kā cerēts, tāpēc šāds solis ir likumsakarīgs pārejas solis no parastajiem iekšdedzes dzinēja auto uz elektriskajām mašīnām.

    Atbildot uz medija Autocar jautājumu, vai vēl pirms gada Volkswagen zīmols (nevis viss lielais koncerns) un tā vadītājs būtu gatavs investēt hibrīdos, Šēfera atbilde skanēja vienkārši. “Aizmirstiet hibrīdus, tā ir dārga tehnoloģija un nav tā vērta. Tas bija pirms gada. Pēdējos sešos mēnešos viss ir mainījies, visi grib hibrīdus,” saka Volkswagen zīmola boss, norādot arī uz citiem lielajiem autoražotājiem, kas izšķīrušies lielāku uzsvaru likt tieši uz hibrīdauto.

    Viņš gan vairākkārt uzsver, ka šī ir kā pārejas laika tehnoloģija, kas dod īstermiņa ieguvumus, tomēr ilgtermiņa mērķis saglabājas pilnīga pāreja uz elektroauto. Šēfers arī ir pārliecināts, ka ilgtermiņā tieši tas arī notiks. VW mērķis ir palielināt plug-in hibrīdu nobraucamo attālumu ar elektrību, vienlaikus cenšoties samazināt ražošanas izmaksas. Ražotāja klāstā jau šobrīd ir modeļi, kas vismaz WLTP ciklā spēj nobraukt ap 100 kilometriem tikai elektriski, bet mērķis saglabājas vairāk kilometru un mazāka cena.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    47 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Biteme
    12.05.2024 13:29

    Beidzot lai pievēršas brīvajai enerģijai, kas ir auto – braucēji min pedāļus un ģenerē elektrību, kas dzen uz priekšu auto. Patīkams bonuss – pie viena atrisina problēmu ar sastrēgumiem, kurus veido auto ar 1 vai 2 braucējiem. tas arī liktu būvēt auto vieglākus, bez palīgsistēmām kas cilvēkiem maldīgu drošības sajūtu un stimulē būt pārgalvīgiem. Labāk lai plūsma brauc uz 65km/st. ar dažiem upuriem gada laikā, nekā joņo 100/110+10 pa virsu un pilni kapi ar gonkotājiem.

    Elektriķis
    12.05.2024 14:35
    Reply to  Biteme

    “brauc uz 65km/st” – krievisms.

    Biteme
    12.05.2024 15:32
    Reply to  Elektriķis

    Rusicisms) bet paldies, labojums vietā.

    Karlis
    12.05.2024 16:42
    Reply to  Elektriķis

    Un kā ir pareizi?

    Elektriķis
    13.05.2024 08:10
    Reply to  Karlis

    Šķiet ka šādi: “brauc ar 65km/h (ātrumu)”.

    Karlis
    13.05.2024 19:46
    Reply to  Elektriķis

    Šķiet vācisms.

    Torsons
    13.05.2024 02:50
    Reply to  Biteme

    Es ar tādu auto bērnībā pa Vērmaņparku braukāju

    Andrejs
    12.05.2024 13:32

    Elektro auto pat ar subsīdiju piešprici negrib ņemt, patiesā realitāte :D Labāk Dīzelis ar melnu dūmu nekā meža vidū ar izlādējušos E-auto

    Profs
    12.05.2024 15:54
    Reply to  Andrejs

    problēma nav subsīdijās bet gan faktā, ka pieaugot elektro auto skaitam uzlādes stacijas nespēj tikt līdzi. Un vēl jau aspekts – lētie ķīnieši ar kuriem grūti konkurēt, jo tomēr ķīna dominē bateriju ražošanā – ja būtu tikai viens aspekts, tad risinājumu jau atrastu, bet ar diviem grūti cīnīties. Pie tam elektro auto tirdzniecības apjomi jau globāli pat pieaug:)

    grh
    12.05.2024 21:03
    Reply to  Profs

    Man personīgi uzlādes punktu skaits īpaši nesatrauc.
    Kāpēc neizvēlos elektroauto?
    1) man vajag normāla izmēra automašīnu, kur satilpst 4 cilvēki + suns + bagāža.
    Šobrīd tādu auto atļauties nevaru;
    2) vēlos auto, kurš var nobraukt pa ziemu vismaz 250km ar vienu uzlādi.
    Atļauties nevaru.
    3) nevēlos atbraukt no lielpilsētas uz mājām un tad noguris sēdēt lielveikala stāvvietā un lādēt pusstundu/stundu mašīnu, kad varētu sen mājās sutināt zem segas.

    Nopirkt jau atbilstošu auto varētu, bet es neredzu jēgu atteikties no citiem dzīves labumiem dēļ šāda elektroauto. Neredzu tādu pievienoto vērtību šādam lēmumam.
    Ja kādreiz nopirkšu/uzbūvēšu māju un man būs sava rozete, kur uz nakti piemesties, tad domāšu par elektro auto kā otro auto.
    Šobrīd maksimums plug in hibrīds ar pārdesmit km elektro nobraukumu, lai pa pilsētu var braukt bez degvielas.

    Kaspars
    13.05.2024 13:50
    Reply to  grh

    “Šobrīd maksimums plug in hibrīds ar pārdesmit km elektro nobraukumu, lai pa pilsētu var braukt bez degvielas.”

    bet to taču arī nevari atļauties, jo tas tak maksā tikpat, vai dārgāk par eletro auto :D

    Kaspars
    13.05.2024 13:55
    Reply to  grh

    btw, Škodas veikums ar 40 000 cenu, lielu izmēru un 62kwh bateriju, teorijā ir tas, kas izpilda visus nosacījumus izņemot naudu, kas vajadzīga auto iegādei un mājas pirkšanai

    ja vēl kādreiz šie parādīsies otreizējā tirgū par adekvātu ciparu, tad būtu diezgan jauki..vēl kāds gads, divi līdz tam.. :)

    Karlis
    12.05.2024 16:44
    Reply to  Andrejs

    Hmm, tā ir tāda aksioma, ka dīzels, tad uzreiz melni dūmi aizmugurē.
    Varbūt ir otrādi? Benzīns … tad eļļas dūmi aizmugurē?

    Krotow
    13.05.2024 11:37
    Reply to  Karlis

    Atkarīgs no braucēja veselā saprāta un laicīgi veiktas apkopes vai remonta. Saviem auto kūpēšanu neesmu novērojis arī auto parsniedzot 10 g.v.

    mini
    12.05.2024 15:55

    Loģisks solis, ņemot vērā esošo situāciju

    Žaņis
    12.05.2024 20:03
    Reply to  mini

    Jā.. cilvēki sāk domāt vai varēs izbraukt ar elektroauto cauri suvalku koridoram.
    Ja vajadzēs vel turēt vislaiku grīdā un pa grants ceļiem, jo lielās šosejas jau būs pārblīvētas, turklāt ar pamestiem izlādētiem elektroauto.
    Laikam tomēr vecais Volvo D5, vai BMW e39 ar 3litru dzinēju būs piemērotāks, nemaz nerunājot par Audi visiem Kvatro dīzeļiem.

    Kursors.lv
    12.05.2024 22:16
    Reply to  Žaņis

    Tu neesi pārskatījies asa sižeta filmas? :)

    Skābene
    13.05.2024 08:35

    Buru jahta jāpērk, būs praktiskāk un drošāk, kā braukt caur Suvalkiem! :D
    Pie reizes būs vasaras periodā vasarnīca pie ūdens un nebūs īpašuma nodoklis jāmaksā! :D

    Kursors.lv
    13.05.2024 08:54
    Reply to  Skābene

    Kaut kā tā, jā :)

    Elektriķis
    13.05.2024 09:12
    Reply to  Skābene

    Katamarāns, lai varētu pielikt ziemā slieces vai slidas :)

    Skābene
    13.05.2024 10:18
    Reply to  Elektriķis

    priekš ziemas ir speciāli tam būvēti bujeri:comment image

    Dažreiz var sastapt arī uz Ķīšezera.

    Elektriķis
    13.05.2024 11:08
    Reply to  Skābene

    Zināma lieta! Tikai tad būs jāpērk gan ūdens, gan ledus transporta līdzeklis. Tomēr ar šādu ir problēma – jūrā ledus kaut kad beidzas, sanāks kā dullajam Daukam :)

    Mjā
    13.05.2024 11:34
    Reply to  Elektriķis

    Cik zināms LV ir vairākas dabiski neaizsalstošas ostas, kur ledu par Dullajam Daukam nesanāks atrast.

    Aldis Esmits
    13.05.2024 18:19
    Reply to  Skābene

    Vispār jau to par ledusjahtu sauc.

    Skābene
    14.05.2024 09:26
    Reply to  Aldis Esmits

    Jā, sauc arī par ledus jahtu. Attēlā redzamo ledus jahtu man zināmie sportisti savā starpā dēvē par bujeri, jeb DN klases ledus jahtu!

    Nauris
    13.05.2024 11:03
    Reply to  Skābene

    It īpaši februārī ar jahtu :)
    No jūras kaut reizi laiva esi kāpis?? Kājas vienmēr ir slapjas.
    Februārī slapjas kājas laivā varētu būt patikams pasākums, un ja vel jāņem verā ka jātiek līdz zviedrijai kadas 10 dienas. Tas titāniks tur ir nodrošināts.

    Mjā
    13.05.2024 11:16
    Reply to  Nauris

    Baltijas jūra ir kuģojama visu gadu ar diezgan primitīviem līdzekļiem. 10 dienās laikam ar gumijas laivu un airiem ir jāairē pie swensoniem. Buru jahtai līdz swed ir 2 dienas, motorjahtai 0,5 dienas visos gada laikos. Jā, iedomājies, slapjas kājas – pasaules gals modernam cilvēkam. Varbūt pat tiktoks nestādās, tad gan beigas.

    Mjā
    13.05.2024 11:13
    Reply to  Skābene

    Par jahtu pareizi, tikai ir 2 varianti: 1) motorjahta – ļoti dārgi un ātri var iemācīties; 2) burujahta – tā kā nav dārgi, bet ļoti ilgs laiks, lai no 0 līmeņa paceltu spējas zēģelēt.

    Skābene
    13.05.2024 16:35
    Reply to  Mjā

    Visām jūras spējīgām buru jahtām ir arī motors, tā kā lēnām, pamazām gan jau līdz Gotlandei tiks.

    Mjā
    13.05.2024 17:23
    Reply to  Skābene

    Kaut kā jau vikingi pie mums un atpakaļ arī bez motora atkuģoja.

    Mjā
    13.05.2024 11:11
    Reply to  Žaņis

    Caur suwalkiem neizbrauks ne dīzeļi, ne gāzes vāģi, ne benzīnvāģi, nedz arī elektrovāģi. Tāpat kā ne VW Beetle pārbrauks pāri Lielupei, kad kāds būs uzbombījis gaisā kādu tiltu, nedz Toyota Hilux vai UAZiks. Visi sēdēs rāmi neatkrīgi no dzinēja veida.

    Auto transports nopietnas krīzes situācijā nedarbosies nekāds.

    Krotow
    13.05.2024 11:38
    Reply to  Žaņis

    Tur uzreiz ar elektrotanku jābrauc :D

    Mjā
    13.05.2024 12:01
    Reply to  Krotow

    Es domāju, ka praktiskais latvietis krīzes priekšvakarā metīsies nopirkt kaut kādu 5+ m gumijas vai gumijas/cietgrīdas laivu, pieliks kaut kādu 25 ZS motoru un virzīsies Somu līča virzienā ciktāl varēs tikt ar auto. Tad pukšķinās tos 60 km pāri uz Suomi. Suwalki būs ciet pirmie no visa, kas notiks.

    Tāds tas plāniņš cilvēkam parastajam saformēsies, kad būs skaidrs, ka ziepes pavisam tuvu.

    Somu līcis gan pamatīgi aizsalst, tad ar to pūsli nāksies kapāt uz Gotlandi, tur jau būs episkākas sajūtas, galvanais, lai motors nenosprāgst pa vidu. Nu bet no pozitīvās puses – gumijas laivu navar nogremdēt. Krutākie nopirks lētās hidras dekatlonā..

    Ervīns Ābele
    13.05.2024 06:10

    Elektroauto ir turīgo spēļmantiņa un iepēja nodrāzt feniņus jo nav jāmaksā ceļa nodoklis.

    Kursors.lv
    13.05.2024 06:59
    Reply to  Ervīns Ābele

    Tas ir tāds ļoti vienkāršots un patiesībai neatbilstošs viedoklis.

    Ervīns Ābele
    13.05.2024 18:55

    Gandrīz katru dienu redzu kādu elektro Porsche,kur tad benzīnieki?

    LAN
    14.05.2024 01:09
    Reply to  Ervīns Ābele

    Bet tā vietā kravas busiem jāpērk vinjetes ēļ akumulatoru svara..

    Skābene
    13.05.2024 08:29

    Vācieši ir ļoti praktiski cilvēki! Pēc tam kad sākās lielā šaize ar krievu gāzi, daudzi mainīja apkures veidu un lika siltumsūkņus. Lai nepārslogotu energotīklus visā Vācijā bija izsludināts aizliegums lādēt EV mājās vairāk kā par 20%. Kāpēc lai praktiski domājošs Fricis pirktu 2x dārgāku mašīnu, kuru nevar lādēt mājās!?

    Kaspars
    13.05.2024 10:16
    Reply to  Skābene

    visā Vācijā bija izsludināts aizliegums lādēt EV mājās vairāk kā par 20%

    nopietni? tā bija?

    Skābene
    13.05.2024 10:42
    Reply to  Kaspars

    Tīkla operātoriem bija atļauts ierobežot siltumsūkņu un EV uzlādes ierīču pieslēgumus un tas arī aktīvi tika izmantots, lai balansētu tīklus, kas nebija gatavi. 2023.gada nogalē Federālā līmenī tika uzdots pārbūvēt tīklus, nevis ierobežot patērētājus un ierobežojumi ir atļauti tikai izņēmuma gadījumā. Bet tas jau nemaina faktu, ka rūgtumiņš ir saglabājies. Ja Vācieši kaut ko taisa, viņi parasti sataisa, bet kādu laiku neērtības saglabāsies un operatoriem būs iespējas turpināt noteikt ierobežojumus.

    Gsgas
    13.05.2024 10:30
    Reply to  Skābene

    Viena no tavas dzīves kļūdām ir iedomāties, ka visi vācieši ir perfekti un praktiski domājoši. Vienmēr skatīties uz viņiem kā pareizajiem ir liela kļūda. Tieši Vācija pērk visvairāk nepraktiskos auto. Kā gan savādāk viņi uzrodas lietoto auto tirdzniecības vietās?
    Vāciešiem ir nauda un viņi pērk ko grib nevis rēķina pēdējo centu.
    Skatīt kā piemēru Audi/bmw ar pilnu pakotni no rūpnīcas, lai gan varētu būt praktiski un braukt ar daudz lētāku bāzes versiiu.

    Skābene
    13.05.2024 13:51
    Reply to  Gsgas

    Kāds ir EV otrreizējais tirgus Vācijā!? Galīgi nekāds. Pa lielam katrs vācietis, kas nopirka dārgu EV šobrīd saskaras ar to pašu ar ko HERZ noma ASV, kas sapirkās jaunas Teslas, bet tagad jau atgriežas pie ICE.

    Kursors.lv
    13.05.2024 14:05
    Reply to  Skābene

    Kāds ir datos balstīts avots šādam pieņēmumam?

    Skābene
    13.05.2024 16:41
    n0@$$
    13.05.2024 10:26

    Beidzot miljonu dolāru reklāma sasniedza auditoriju. Desmit gadus mēdiji aplēja EV ar sūdiem ieskaitot Kursoru. Kāds rezultāts varēja būt?

    Jānis
    13.05.2024 13:39
    Reply to  n0@$$

    EV joprojām ir “nišas produkts” – derīgs galīgi ne visiem! Kā tu raksti s…u tur joprojām ir daudz. Rezultāts?! Visi “nišas” cilvēki to jau iegādājās, pārējiem tas neder!

    Mjā
    13.05.2024 14:12
    Reply to  Jānis

    Veci vācu dīzeļi ar ir nišas produkti – normāla ikdienas cīņa servisos un csdd, ne katram ir pa spēkam. Ik pa laikam normāli sanāk paskrūvēt un investēt. PS man pašam tieši tāds ir, skrūvēju visu pats ar mellu ģīmi. Ja nemācētu skrūvēt, būtu jautājums cik tas ir rentabli, servisos ar īpaši negrib ņemt tos vectētiņus.

    Reklāma