Web Analytics
More
    Reklāma

    Izmantojot ES finansējumu, Latvijā plāno attīstīt vairāk nekā 2000 publiskus elektroauto uzlādes punktus

    Jaunākie raksti

    Akciju sabiedrība “Sadales tīkls”, sadarbojoties ar citām valsts pārvaldes institūcijām, atbalstīs vairāk nekā 2000 publiski pieejamu elektroauto uzlādes punktu attīstību visā Latvijas teritorijā. Projektu plānots īstenots ar Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas fonda atbalstu, atvēlot kopumā 5 miljonus eiro uzlādes stacijām nepieciešamās elektroapgādes infrastruktūras izbūvēšanai.

    Projekta mērķis ir līdz 2026. gada 31. maijam dažādās vietās Latvijā izveidot 2060 uzlādes punktus publiskai elektrotransporta uzlādei. Paredzēts, ka infrastruktūru no kopējā elektrotīkla līdz uzskaites sadalnei projektēs un izbūvēs “Sadales tīkls”, bet no sadalnes līdz uzlādes iekārtai, kā arī šo iekārtu uzstādīšanu nodrošinās sadarbības partneri. Konkrētas uzlādes punktu atrašanās vietas būs zināmas pēc tam, kad ar partneriem tiks noslēgti sadarbības līgumi.

    “Atbilstoši Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) datiem Latvijā šī gada 1. jūlijā bija reģistrēti 2939 elektroauto. Vēl 2022. gada sākumā to kopējais skaits bija nedaudz virs 2100, tātad pusgada laikā elektroauto skaits pieaudzis par aptuveni 35%. Valstī pieejamā publiskā uzlādes tīkla paplašināšana palīdzēs vēl vairāk veicināt elektromobiļu skaita pieaugumu un līdz ar to – arī kopējo elektrifikāciju, kam ir liela nozīme gan Eiropas Zaļā kursa mērķu sasniegšanā, gan valsts enerģētiskās neatkarības stiprināšanā,” oficiālajā paziņojumā skaidro “Sadales tīkla” attīstības direktors Jānis Kirkovalds.

    Par sadarbības partneriem šajā projektā var pieteikties pašvaldības vai citas atvasinātas publiskas personas, pašvaldību iestādes vai to kapitālsabiedrības, publiski privātas kapitālsabiedrības, kā arī valsts pārvaldes iestādes un to kapitālsabiedrības.

    Publiskās uzlādes infrastruktūru valstī steidz attīstīt arī vairāki privātuzņēmumi – par uzlādes iekārtu izveidi ziņo “Eleport”, savukārt “Ignitis Latvija” nesen paziņoja par ambicioziem plāniem tuvākajai nākotnei. Arī Elektrum aktīvi investē un plāno krietni paplašināt savu uzlādes tīklu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    14 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Matīss
    04.10.2022 10:31

    Tātad katrs e-mobīļa īpašnieks saņems vēl dāvanā no valsts 1.7K EUR papildus visiem iepriekš saņemtajiem atbalstiem. Ļoti dāsni.

    Kursors.lv
    04.10.2022 10:47
    Reply to  Matīss

    Kādā ziņā saņems 1.7k EUR?

    Matīss
    04.10.2022 11:01

    Tāds cipars sanāk, ja šo 5M ieguldījumu izdala uz šobrīd reģistrētajiem 2939 elektroauto.

    Kursors.lv
    04.10.2022 11:44
    Reply to  Matīss

    Kādas nesaistītas lietas vēl sadomāsi izdalīt?

    Matīss
    04.10.2022 11:54

    Vēl varētu izdalīt iepriekšējās kārtas 8.34miljonus! Atsauce te: https://www.sam.gov.lv/lv/latvija-plano-izbuvet-235-elektrotransportlidzeklu-uzlades-stacijas

    Kursors.lv
    04.10.2022 12:09
    Reply to  Matīss

    Pēc šādas matemātikas sanāk, ka elektroauto braucēji Latvijā tukšā vietā kļūs par bagātniekiem :)

    Matīss
    04.10.2022 15:10

    Ne gluži par bagātniekiem, bet var ietaupīt (pateicoties valstij).
    Bez atbalsta uzlādes tīkla jautājumu risinātu pats tirgus atkarībā no pieprasījuma. Uzlādes punktu būtu mazāk, iespējams uzlāde būtu nedaudz dārgāka.

    Tītars
    04.10.2022 11:57
    Reply to  Matīss

    Aizmirsi tendenci pieskaitīt. 35% pieaugums 6 mēnešu laikā. Beigās viss vienādojums sanāk stipri līks.

    Kkā tā
    04.10.2022 18:30
    Reply to  Matīss

    Un uzlāde tajos būs bez uzcenojuma tad, Jūsuprāt?

    Kursors.lv
    04.10.2022 18:39
    Reply to  Kkā tā

    Kas šeit ir domāts ar vārdu “uzcenojums”?

    digitalk
    04.10.2022 19:09

    peļņa virs elektroenerģijas tarifa, lai “atpelnītu” uzbūvēto staciju un “segtu uzturēšanas izdevumus”.

    Kursors.lv
    04.10.2022 19:14
    Reply to  digitalk

    Būtu loģiski, ja uzcenojums ir. Citādāk tās stacijas uzbūvēs un tad vairs neviens par tām neturēs rūpi.

    Kkā tā
    05.10.2022 09:26

    Tas, ka 1700€ iedos katram EV īpašniekam un tad nu tie aparāti stāvēs un tirgos pa taisno elektrību no biržas + transakcijas komisija bankai un nekādas peļņas nebūs, kas nonāk pēc tam valsts kasē, nodokļi maksāti netiks par elektrību, darbinieku nebūs, jo kā aparāts nobeigsies, tā to arī tur atstās kā pieminekli..

    bobis
    08.10.2022 21:40

    Ironija taja, ka nebus kam ar tiem braukt.

    Reklāma