Akciju sabiedrība “Sadales tīkls”, sadarbojoties ar citām valsts pārvaldes institūcijām, atbalstīs vairāk nekā 2000 publiski pieejamu elektroauto uzlādes punktu attīstību visā Latvijas teritorijā. Projektu plānots īstenots ar Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas fonda atbalstu, atvēlot kopumā 5 miljonus eiro uzlādes stacijām nepieciešamās elektroapgādes infrastruktūras izbūvēšanai.
Projekta mērķis ir līdz 2026. gada 31. maijam dažādās vietās Latvijā izveidot 2060 uzlādes punktus publiskai elektrotransporta uzlādei. Paredzēts, ka infrastruktūru no kopējā elektrotīkla līdz uzskaites sadalnei projektēs un izbūvēs “Sadales tīkls”, bet no sadalnes līdz uzlādes iekārtai, kā arī šo iekārtu uzstādīšanu nodrošinās sadarbības partneri. Konkrētas uzlādes punktu atrašanās vietas būs zināmas pēc tam, kad ar partneriem tiks noslēgti sadarbības līgumi.
Par sadarbības partneriem šajā projektā var pieteikties pašvaldības vai citas atvasinātas publiskas personas, pašvaldību iestādes vai to kapitālsabiedrības, publiski privātas kapitālsabiedrības, kā arī valsts pārvaldes iestādes un to kapitālsabiedrības.
Publiskās uzlādes infrastruktūru valstī steidz attīstīt arī vairāki privātuzņēmumi – par uzlādes iekārtu izveidi ziņo “Eleport”, savukārt “Ignitis Latvija” nesen paziņoja par ambicioziem plāniem tuvākajai nākotnei. Arī Elektrum aktīvi investē un plāno krietni paplašināt savu uzlādes tīklu.
Tātad katrs e-mobīļa īpašnieks saņems vēl dāvanā no valsts 1.7K EUR papildus visiem iepriekš saņemtajiem atbalstiem. Ļoti dāsni.
Kādā ziņā saņems 1.7k EUR?
Tāds cipars sanāk, ja šo 5M ieguldījumu izdala uz šobrīd reģistrētajiem 2939 elektroauto.
Kādas nesaistītas lietas vēl sadomāsi izdalīt?
Vēl varētu izdalīt iepriekšējās kārtas 8.34miljonus! Atsauce te: https://www.sam.gov.lv/lv/latvija-plano-izbuvet-235-elektrotransportlidzeklu-uzlades-stacijas
Pēc šādas matemātikas sanāk, ka elektroauto braucēji Latvijā tukšā vietā kļūs par bagātniekiem :)
Ne gluži par bagātniekiem, bet var ietaupīt (pateicoties valstij).
Bez atbalsta uzlādes tīkla jautājumu risinātu pats tirgus atkarībā no pieprasījuma. Uzlādes punktu būtu mazāk, iespējams uzlāde būtu nedaudz dārgāka.
Aizmirsi tendenci pieskaitīt. 35% pieaugums 6 mēnešu laikā. Beigās viss vienādojums sanāk stipri līks.
Un uzlāde tajos būs bez uzcenojuma tad, Jūsuprāt?
Kas šeit ir domāts ar vārdu “uzcenojums”?
peļņa virs elektroenerģijas tarifa, lai “atpelnītu” uzbūvēto staciju un “segtu uzturēšanas izdevumus”.
Būtu loģiski, ja uzcenojums ir. Citādāk tās stacijas uzbūvēs un tad vairs neviens par tām neturēs rūpi.
Tas, ka 1700€ iedos katram EV īpašniekam un tad nu tie aparāti stāvēs un tirgos pa taisno elektrību no biržas + transakcijas komisija bankai un nekādas peļņas nebūs, kas nonāk pēc tam valsts kasē, nodokļi maksāti netiks par elektrību, darbinieku nebūs, jo kā aparāts nobeigsies, tā to arī tur atstās kā pieminekli..
Ironija taja, ka nebus kam ar tiem braukt.