Reklāma

Izmantojot ES finansējumu, Latvijā plāno attīstīt vairāk nekā 2000 publiskus elektroauto uzlādes punktus

Jaunākie raksti

“Twitter” vairs nemēģinās apkarot Covid-19 dezinformāciju

Īlons Masks, kļūstot par "Twitter" vadītāju, cieši apņēmās platformā nodrošināt vārda brīvību. Šajā ziņā jau panākts ievērojams progress, atjaunojot...

Epson pārtrauks ražot lāzerprinterus

Japānā bāzētais Epson paziņojis, ka uzsāks pārtraukts lāzerprinteru ražošanu. Pilnībā no lāzerprinteriem Epson atteiksies līdz 2026. gadam. Ražotājs norāda,...

Bite pāriet no Huawei uz Ericsson tīkla aprīkojumu

Turpinot mobilo sakaru tīkla attīstības stratēģiju un investējot vairāk  nekā 70 miljonus eiro, IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite” šogad uzsācis...

“Wolt Drive” tagad nodrošinās ātru piegādi no “jebkura” veikala

"Wolt" piedāvā jaunu pakalpojumu - “Wolt Drive” jeb piegādi mazāk nekā stundas laikā tiešsaistē pasūtītām precēm. “Wolt Drive” būs...

Lancia pārdzims par elektroauto zīmolu

Kādreiz tik ļoti populārais itāļu auto zīmols Lancia atgriezīsies kā elektroauto ražotājs. Tiek pat solīts, ka pirmie Lancia elektroauto...

Akciju sabiedrība “Sadales tīkls”, sadarbojoties ar citām valsts pārvaldes institūcijām, atbalstīs vairāk nekā 2000 publiski pieejamu elektroauto uzlādes punktu attīstību visā Latvijas teritorijā. Projektu plānots īstenots ar Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas fonda atbalstu, atvēlot kopumā 5 miljonus eiro uzlādes stacijām nepieciešamās elektroapgādes infrastruktūras izbūvēšanai.

Projekta mērķis ir līdz 2026. gada 31. maijam dažādās vietās Latvijā izveidot 2060 uzlādes punktus publiskai elektrotransporta uzlādei. Paredzēts, ka infrastruktūru no kopējā elektrotīkla līdz uzskaites sadalnei projektēs un izbūvēs “Sadales tīkls”, bet no sadalnes līdz uzlādes iekārtai, kā arī šo iekārtu uzstādīšanu nodrošinās sadarbības partneri. Konkrētas uzlādes punktu atrašanās vietas būs zināmas pēc tam, kad ar partneriem tiks noslēgti sadarbības līgumi.

“Atbilstoši Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) datiem Latvijā šī gada 1. jūlijā bija reģistrēti 2939 elektroauto. Vēl 2022. gada sākumā to kopējais skaits bija nedaudz virs 2100, tātad pusgada laikā elektroauto skaits pieaudzis par aptuveni 35%. Valstī pieejamā publiskā uzlādes tīkla paplašināšana palīdzēs vēl vairāk veicināt elektromobiļu skaita pieaugumu un līdz ar to – arī kopējo elektrifikāciju, kam ir liela nozīme gan Eiropas Zaļā kursa mērķu sasniegšanā, gan valsts enerģētiskās neatkarības stiprināšanā,” oficiālajā paziņojumā skaidro “Sadales tīkla” attīstības direktors Jānis Kirkovalds.

Par sadarbības partneriem šajā projektā var pieteikties pašvaldības vai citas atvasinātas publiskas personas, pašvaldību iestādes vai to kapitālsabiedrības, publiski privātas kapitālsabiedrības, kā arī valsts pārvaldes iestādes un to kapitālsabiedrības.

Publiskās uzlādes infrastruktūru valstī steidz attīstīt arī vairāki privātuzņēmumi – par uzlādes iekārtu izveidi ziņo “Eleport”, savukārt “Ignitis Latvija” nesen paziņoja par ambicioziem plāniem tuvākajai nākotnei. Arī Elektrum aktīvi investē un plāno krietni paplašināt savu uzlādes tīklu.

Reklāma

14 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
14 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Matīss
04.10.2022 10:31

Tātad katrs e-mobīļa īpašnieks saņems vēl dāvanā no valsts 1.7K EUR papildus visiem iepriekš saņemtajiem atbalstiem. Ļoti dāsni.

Kursors.lv
04.10.2022 10:47
Reply to  Matīss

Kādā ziņā saņems 1.7k EUR?

Matīss
04.10.2022 11:01

Tāds cipars sanāk, ja šo 5M ieguldījumu izdala uz šobrīd reģistrētajiem 2939 elektroauto.

Kursors.lv
04.10.2022 11:44
Reply to  Matīss

Kādas nesaistītas lietas vēl sadomāsi izdalīt?

Matīss
04.10.2022 11:54

Vēl varētu izdalīt iepriekšējās kārtas 8.34miljonus! Atsauce te: https://www.sam.gov.lv/lv/latvija-plano-izbuvet-235-elektrotransportlidzeklu-uzlades-stacijas

Kursors.lv
04.10.2022 12:09
Reply to  Matīss

Pēc šādas matemātikas sanāk, ka elektroauto braucēji Latvijā tukšā vietā kļūs par bagātniekiem :)

Matīss
04.10.2022 15:10

Ne gluži par bagātniekiem, bet var ietaupīt (pateicoties valstij).
Bez atbalsta uzlādes tīkla jautājumu risinātu pats tirgus atkarībā no pieprasījuma. Uzlādes punktu būtu mazāk, iespējams uzlāde būtu nedaudz dārgāka.

Tītars
04.10.2022 11:57
Reply to  Matīss

Aizmirsi tendenci pieskaitīt. 35% pieaugums 6 mēnešu laikā. Beigās viss vienādojums sanāk stipri līks.

Kkā tā
04.10.2022 18:30
Reply to  Matīss

Un uzlāde tajos būs bez uzcenojuma tad, Jūsuprāt?

Kursors.lv
04.10.2022 18:39
Reply to  Kkā tā

Kas šeit ir domāts ar vārdu “uzcenojums”?

digitalk
04.10.2022 19:09

peļņa virs elektroenerģijas tarifa, lai “atpelnītu” uzbūvēto staciju un “segtu uzturēšanas izdevumus”.

Kursors.lv
04.10.2022 19:14
Reply to  digitalk

Būtu loģiski, ja uzcenojums ir. Citādāk tās stacijas uzbūvēs un tad vairs neviens par tām neturēs rūpi.

Kkā tā
05.10.2022 09:26

Tas, ka 1700€ iedos katram EV īpašniekam un tad nu tie aparāti stāvēs un tirgos pa taisno elektrību no biržas + transakcijas komisija bankai un nekādas peļņas nebūs, kas nonāk pēc tam valsts kasē, nodokļi maksāti netiks par elektrību, darbinieku nebūs, jo kā aparāts nobeigsies, tā to arī tur atstās kā pieminekli..

bobis
08.10.2022 21:40

Ironija taja, ka nebus kam ar tiem braukt.

Reklāma