Reklāma

Pie “Hesburger” attīstīs elektroauto ātrās uzlādes punktus

Jaunākie raksti

Apple iPad Pro M2 (2022) apskats – planšetdators vai dators?

Iepriekšējais iPad Pro planšetdatora apskats Kursora apcirkņos bija pirms veseliem sešiem gadiem, kad apskatījām pašu pirmo modeli, kas tika...

Apple pārsauc savu jauktās realitātes operētājsistēmu par xrOS

Jaunākās baumas liecina, ka Apple mainījusi nosaukumu operētājsistēmai, kas darbinās gaidāmos jauktās realitātes (angliski mixed reality) produktus. Jaunais nosaukums...

Toyota sāk izmeklēšanu, kāpēc elektriskais bZ4X izgāzās medija testā Dānijā

Japāņu autoražotājs Toyota sācis izmeklēšanu par sniedzamības testu elektriskajam bZ4X, ko veica dāņu medijs FDM - medija veiktajā testā...

Belkin piedāvā Apple AirPods bezvada austiņu tīrīšanas komplektu

Sākoties decembrim, dažādu viedierīču aksesuāru zīmols Belkin izlaidis speciālu tīrīšanas komplektu Apple bezvadu austiņām AirPods, lai tās atbrīvotu gan...

“Disney+” beidzot nonāks seriāla “The Mandalorian” 3. sezona

Pasaulē populārais seriāls "The Mandalorian", kas pat ir izpelnījies titulu kā 2020. gada visvairāk nelegāli lejupielādētais seriāls, nācis klajā...

“Ignitis Latvija” noslēdzis sadarbības līgumu ar ātrās ēdināšanas restorānu ķēdi “Hesburger” par uzlādes tīkla “Ignitis ON” attīstīšanu pie 22 “Hesburger” restorāniem Latvijā. Astoņas īpaši ātrās elektromobiļu uzlādes stacijas atradīsies Rīgā, savukārt pārējās – citās vietās Latvijā. Stacijās tiks uzstādītas vairākas uzlādes iekārtas, katras jaudai sasniedzot vismaz 150kW, kas nodrošinās, ka elektromobiļu uzlāde aizņems aptuveni 30 minūtes.

Saskaņā ar Auto asociācijas datiem, elektromobiļu daudzums Latvijā 2040. gadā sasniegs 440 tūkstošus elektromobiļu, kas būs aptuveni viena trešdaļa no kopējā automobiļu skaita Latvijā. Uz šo brīdi ekspluatācijā ir nepilni 3000 elektromobiļu, savukārt līdz šī gada beigām tiek prognozēts, ka Latvijā tiks ekspluatēti 3644 elektromobiļi. 2025.gada beigās elektromobiļu skaits pieaugs līdz aptuveni 15 tūkstošiem, bet 2030.gadā – jau vairāk kā 60 tūkstoši, tāpēc atbilstošas infrastruktūras attīstīšana visā Latvijā ir ne tikai aktuāla, bet arī – nepieciešama.   

“Ignitis Latvija” izpilddirektors Kristaps Muzikants: “Elektromobiļu skaits valstī strauji aug. Eiropā tiek uzskatīts, ka uz katriem 10-15 elektromobiļiem ir nepieciešama viena uzlādes stacija. Tas nozīmē, ka Latvijā, lai nodrošinātu pieaugošo pieprasījumu pēc uzlādes stacijām, līdz 2025.gada beigām ir nepieciešams izveidot vismaz 4 reizes vairāk publiskās uzlādes stacijas, nekā šobrīd ir pieejams. Darbojoties elektromobiļu uzlādes biznesā, esam sapratuši, ka autovadītājiem svarīgi ir ne tikai tehnoloģiski progresīvi risinājumi un uzlādes jauda, ​​bet arī ērtības uzlādes stacijās un papildus infrastruktūra, ko autovadītāji var izmantot, kamēr viņu elektromobilis tiek uzlādēts. Tāpēc esam gandarīti par izveidoto sadarbību ar “Hesburger”.” 

“Ņemot vērā, ka elektroauto skaits uz ceļiem palielinās, mums ir patiess prieks par šo sadarbību, kuras rezultātā “Ignitis ON” uzlādes tīkls attīstīsies visā Latvijā. Pateicoties šai sadarbībai, mēs varēsim piedāvāt visiem, kuri dodas ceļā ar elektroauto, ne tikai iespēju atpūsties un baudīt maltītes mūsu restorānos, bet arī iespēju ātri uzlādēt savu elektrisko spēkratu,” saka Kari Salmela, “Hesburger” izpilddirektors.

Primāri “Ignitis ON” uzlādes stacijas būs domātas elektromobiļu uzlādei, tomēr ir iespējams, ka tiks paredzēta iespēja arī elektrisko velosipēdu un skrejriteņu uzlādei. “Ignitis Latvija” jau šobrīd ir sācis darbu pie uzlādes vietu projektēšanas un tiek plānots, ka pirmās stacijas pie ātrās ēdināšanas ķēdes “Hesburger” restorāniem tiks atklātas 2023.gada pirmajā pusē. Lietuvā pirmā “Ignitis ON” tīkla uzlādes stacija pie “Hesburger” restorāna tika atklāta šī gada septembra sākumā.

Izstrādes stadijā ir arī “Ignitis ON” mobilās lietotnes latviskā versija, kurā varēs atrast visas “Ignitis Latvija” attīstītās elektromobiļu uzlādes stacijas.

Reklāma

13 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
13 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
19.09.2022 14:23

Lai no tā visa būtu jēga, jāliek 50 kW stacijas. 22 kW staciju gadījumā būs ļoti ilgi jāēd. Plus elektrības cena tagad sux.

Biteme
19.09.2022 14:55
Reply to  Krotow

Uzlādei pie ēstuvēm jābūt 20-30min ilgām, citādi nav jēgas – uzlādēs un aizbrauks bez ēšanas. Nu, vai piebraukšanai pie lādētāja tikai caur drive-in un priekšroka tiem, kas ir nopirkuši vismaz 1 lielo komplektu, vai kaut kā tā)

Karamba
19.09.2022 23:34
Reply to  Krotow

Kurš hesburger ir ātrs?

Elektriķis
19.09.2022 15:22

Prātīgs gājiens, tikai atkal kārtējā aplikācija. EV uzlādes džungļi aug raženi.
Interesanti, ko saka tiesībsargs par to ka nevaru uzlādēt savu auto, izmantojot skaidru naudu?

Biteme
19.09.2022 18:26
Reply to  Elektriķis

No ECB https://www.ecb.europa.eu/euro/cash_strategy/html/index.lv.html Lielākā daļa euro zonas iedzīvotāju joprojām izvēlas lietot skaidro naudu maza apjoma maksājumiem. Tāpēc būtisks maksājumu sistēmas uzdevums ir nodrošināt, lai visur tiktu pieņemta skaidrā nauda. Tas atbilst arī skaidrās naudas kā likumīgā maksāšanas līdzekļa statusam. Tas ļauj patērētājiem brīvi izvēlēties maksāšanas līdzekli un nozīmē, ka cilvēki bez piekļuves elektroniskiem maksājumiem nenonāk neizdevīgā stāvoklī. Mazumtirdzniecības uzņēmumi, tirgotāji un citi privātuzņēmumi nedrīkst atteikties pieņemt skaidrās naudas maksājumus, ja vien abas iesaistītas puses nav iepriekš vienojušās par citu maksāšanas līdzekli. Parasti arī valsts iestādēm un pakalpojumu sniedzējiem jāpieņem skaidrā nauda, ja vien likumā nav noteikts citādi. Vai uzinstalējot aplikāciju,… Read more »

Elektriķis
19.09.2022 19:00
Reply to  Biteme

“Skaidrās naudas” piemērs protams bija pilnīgā galējība, bet tas, ka nevar samaksāt ar bankas karti, ir nepatīkami. Nestē, bez aplikācijas, ņem pretī arī to.
Pieņemu ka par burgeri varēs samaksāt ar karti un skaidru naudu (varbūt arī ar aplikāciju?) Pieņemu arī ka uzlādes summa būs lielāka kā burgera cena.

Biteme
19.09.2022 20:18
Reply to  Elektriķis

Minēšu, ka konts aplikācijā ir ar mērķi samazināt uzņēmēja izmaksas? Banka tak ņem % par katru darījumu, bet norēķini aplikācijā N maksājumus aizstāj ar vienu. Kā arī pie katra darījuma nav jāsazinās ar banku, kaut gan tāpat jāsazinās ar pašu serveriem – tātad, inets vajadzīgs šā vai tā. Nu, un piespiežot klientu iemaksāt kontā naudu, tas šādā veidā tiek uz laiku piesaistīts konkrētam tirgotājam.

Elektriķis
19.09.2022 20:45
Reply to  Biteme

Un par štrunta burgeri var atļauties maksāt % no katra darījuma :)

Biteme
19.09.2022 21:41
Reply to  Elektriķis

Ignitis Latvija nevar/negrib maksāt, acīmredzot. Hesītis jau atsevišķs kantoris.

Skābene
20.09.2022 09:19
Reply to  Elektriķis

Atbilde slēpjas bankas komisijās par maksājumu karšu termināļu akalpošanu un skaidras naudas inkasācijas izdevumos. Interesanti, ka pašapkalpošanās auto mazgātavas vēl lieto monētas, kaut gan varētu būt, ka monētas pilda tikai žetonu funkciju un inkasēta tiek papīra nauda no naudas maiņas aparāta un tā kā tur nav čeku, tad piķis iespējams tiek bāzts kabatās.

KKTK
20.09.2022 09:34
Reply to  Elektriķis

Tās aplikācijas ir drošības dēļ. Ja tev pie katra elektrouzlādes staba būtu banku POS terminālis, tad tiem ir pamatīgas drošības un servisa prasības (lasi uzturēšanas izmaksas un riski). Nepārtrakti jāčeko vai nav virsū uzbāzts skimeris, varbūt pat jafilmē. Tā vietā applikācija ir viena, notestē, izej drošības pārbaudes un viss. Visi uzlādesstabi droši var strādāt.

Elektriķis
20.09.2022 14:28
Reply to  KKTK

Tas ir skats no uzņēmēja. Šajā gadījumā esmu lietotājs un vēlos savas ērtības. Aizbildināšanās ar drošību ir izplatīts veids kā pamatot sarežģītību.
Ja būtu viena aplikācija visiem, būtu vēl labi. Jā, ir virtuālie opreratori, kuru pakalpojumus var izmantot kaut kādās konkrētās vietās, bet tiem ir skarbs, ne īpaši saprotams uzcenojums. Ir entuziastiski EV lietotāji, kuri iegrimst šajos džungļos, ar N-tajām aplikācijām un kartiņām.

Reklāma