Elektroauto uzlādes tīkls Eleport ir noslēdzis līgumu ar tirdzniecības centru Sāga par trīs jaunu elektroauto uzlādes staciju uzstādīšanu tirdzniecības centra stāvlaukumā, nodrošinot kopumā sešas elektroauto uzlādes pieslēgvietas. Jaunās uzlādes stacijas plānots uzstādīt nākamā gada pirmajā pusē.
Sāga stāvlaukumā starp “Puķu” un “Meža” vārtiem tiks uzstādītas trīs jaunas uzlādes stacijas: 150 kW ultra ātrā uzlādes stacija, kas spēj lādēt ar 1000 km/h lielu uzlādes ātrumu jeb 100 km sešu minūšu laikā, 50 kW ātrā uzlādes stacija ar 330 km/h lielu uzlādes ātrumu un 22 kW maiņstrāvas jeb lēnā uzlādes stacija, kas nodrošina 145 km/h uzlādes ātrumu un būs piemērota nesteidzīgai uzlādei un atpūtai tirdzniecības centrā.
Katrai uzlādes stacijai būs divas pieslēgvietas, tādējādi nodrošinot vienlaicīgi sešus elektroauto ar uzlādes iespēju. Šīs uzlādes vietas būs publiski pieejamas visiem elektroauto lietotājiem un tirdzniecības centra apmeklētājiem. 150 kW stacija būs aprīkota ar diviem Eiropas standarta CCS2 kabeļiem, 50 kW stacija būs aprīkota gan ar CCS2 kabeli, gan ar CHAdeMO kabeli, bet maiņstrāvas stacija – ar Eiropas standarta Type 2 ligzdām.
“Eleport misija ir paātrināt pāreju uz bezizmešu transportu, tāpēc mērķtiecīgi izvēlamies vietas, kur uzstādīt jaunākās un modernākās uzlādes stacijas, lai veidotu pēc iespējas ērtāku un pieejamāku uzlādes tīklu autovadītājiem. Tirdzniecības centri ir ļoti piemērota vieta, ar ko sākt, jo kamēr autovadītāji veic ikdienas pirkumus, viņu uzticamais elektroauto saņem savu regulāro uzlādi, tādējādi pakārtojot auto uzpildi lietotājiem – nevis otrādi. Ar ērtu un sakārtotu uzlādes tīkla infrastruktūru mēs veicinām ātrāku klimata mērķu sasniegšanu,” norāda Kārlis Mendziņš, “Eleport Latvija” vadītājs.
“Uzlādes stacijas pieejamība t/c Sāga teritorijā kļūs par vēl vienu vērtīgu priekšrocību, padarot elektroauto lietošanu ērtu un praktisku. Turklāt, kamēr tiek veikta auto uzlāde, mūsu klienti varēs pavadīt laiku lietderīgi – veicot pirkumus ikdienai vai svētkiem, ieturot maltīti mūsu plašajā ēdināšanas zonā ar restorāniem un kafejnīcām vai arī apmeklēt sporta klubu. No projekta sākuma jau bijām paredzējuši vietu, kur šādas uzlādes stacijas pieslēgt un šobrīd esam atraduši sadarbības partneri ar ko kopā to realizēt. Elektroauto izvēle ir lielisks veids, kā samazināt vides piesārņojumu un izvēlēties dabai draudzīgāku transportu, tieši tādēļ attīstām e-auto uzlādes iespējas un esam priecīgi par sadarbību ar Eleport,” komentē tirdzniecības centra SĀGA (SIA “Riga Retail Park”) pārstāvis Juris Barkāns.
Eleport stacijās uzlādi var veikt gan reģistrēti klienti, izmantojot Eleport lietotni vai klienta karti, gan iepriekš nereģistrēti klienti, sekojot norādēm uz uzlādes stacijas un veicot priekšapmaksu caur uzlade.lv mājaslapu.
Nez, ātrā uzlāde maksās lētāk vai dārgāk par analoģisku tilpumu 95. benzīna uz 100 km?
Ja skatās biržas cenu elektrībai un uzņēmuma vēlmi ne tikai atsist uzstādīto iekārtu, bet ari kaut ko nopelnīt, tad noteikti jāmaksā dārgāk kā benzīnam.
Trakākais ir tas ka visa taja procesa vel nav akcīzes un tas jaur ir dargak.
Kas bus kad pieliks klat vel akcizi?
būs gaišā un zaļā ekoloģiskā nākotne, pēc kuras visi skaļie bļāvēji tiecas. ēst nebūs par ko, bet toties gaiss tīrs un ērces zaros priecīgi čivinās ;)
te no vid.lv – kas ir akcīzes nodoklis
Akcīzes nodoklis ir specifisks patēriņa nodoklis, ko piemēro noteiktām patēriņa preču grupām, kuras ir saražotas vai tiek ievestas valstī. Akcīzes nodokļa mērķis ir ierobežot to preču patēriņu, kas ir kaitīgas apkārtējai videi un cilvēkiem, kā arī dot valstij ieņēmumus, apliekot ar papildu patēriņa nodokli (papildus pievienotās vērtības nodoklim) preces, kas nav pirmās nepieciešamības preces un kas neskar maznodrošinātos. Taču galvenais akcīzes nodokļa mērķis ir fiskālais, t.i., nodrošināt valsts budžeta ieņēmumus.
Sākums ir cerīgs – elektrība nebūtu īsti kaitīga, to varētu uzskatīt par pirmās nepieciešamības preci – tātad, neaplikt ar akcīzes nodokli. Taču pēdējais teikums liek saprast, ka viss būs citādāk. Faktiski, akcīzes nodokļa būtība slēpjas tieši pēdējā teikumā, viss pirms tā ir acu aizmālēšanai.
Un kaitīgas ir visas preces, jo to ražošana piesārņo dabu un vairāk vai mazāk ir arī kaitīgas cilvēkiem, piem. visādi izgarojumi vai iespēja savainoties lietošanas laikā.
Akcīzes nodoklis – “mēs iekasējam no lietām, kas kaitē apkārtējai videi. bet vispār mēs varam iekasēt no kā gribam un cik gribam”
Priekš kam likt akcīzi, ja elektrības ražošana maksā 2 centi un pārējais nonāk valsts kabatā tāpat 🙂