Degvielas tirgotājs Virši paziņojis, ka atklāta uzņēmuma pirmā sava zīmola elektroauto uzlādes stacija. Pirmā stacija izvietota Viršu degvielas uzpildes stacijā Krustpilī, Jēkabpils novadā.
Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka stacijā iespējams lādēties ar 80kW jaudu, taču, ņemot vērā, ka Latvijā šobrīd populārākie elektriskie modeļi nespēj lādēties ar tādu jaudu, izveidots diferencēts uzlādes tarifs, ņemot vērā uzlādes jaudu. Tas nozīmē, ka lādējoties ar lielāku jaudu, būs jāmaksā vairāk, bet ar mazāku jaudu būs mazāka cena. Lai lādētos ar mazāku jaudu, jāizvēlas atbilstošais CCS2 spraudnis ar 40kW jaudu.
Lādējoties ar maksimālo 80kW jaudu, katra ielādētā kilovatstunda klientam izmaksās 29 centus, savukārt lādējot ar 40kW jaudu, būs jāmaksā 19 centi par kilovatstundu. Stacijā pieejami abi populārākie uzlādes spraudņi CCS2 un CHAdeMO. Stacijā viens auto var lādēties ar 80kW jaudu, bet iespējams lādēties arī diviem auto vienlaicīgi – katram ar 40kW.
Virši norāda, ka plānota paplašināšanās un jaunu uzlādes iekārtu izbūve citviet Latvijā, tostarp Rīgā, taču pagaidām uzņēmums plašāku informāciju nesniedza, solot izplatīt oficiālu paziņojumu par saviem plāniem elektromobilitātes infrastruktūras attīstībai tuvāko nedēļu laikā.
Bravo! Ļoti sakarīgs tarifs-jauda piedāvājums!
Cenas izskatās labas. Savādi, ka nav Type 2. Līdz ar to es ar savējo Viršos lādēties nevarēšu …
CCS 2 = Type 2
CCS ir DC, bet Type2 ir AC.
Tāpēc visiem vajag USB-C! :)
Bet ja nopietni, tad nesaprotu, kāpēc uzlādes punktos negrib pieņemt maksājumus ar karti, bet vajag katrai stacijai savu aplikāciju?
Te vēl ir labi, ir Mobilly un kaut kas starptautiskāks, nevis īpašā Viršu aplikācija. Laikam ka operatoriem nepatīk sasieties ar bankām un uzstādīt terminālus.
Starptautiskais risinājums ir no Baltkrievijas.
Tiešām? Vai tomēr no Serbijas…
Galvenais iemesls, kas Latvijā bremzē karšu maksājumu norēķinus ir VID, jo Latvijā ir pastiprinātas prasības kases sistēmu sertificēšanai, kas ir ilgstošs un dārgs process. Tiesa, visā Eiropā norēķini pārsvarā tiek virzīti uz mobilajām aplikācijām.
Interesanti, kāds būs scenārijs šādam gadījumam. Viens auto lādējās ar 80kW, tad piebrauc otrs un arī grib lādēties. Vai tam būs jāgaida, vai pirmajam tiks samazināta jauda līdz 40kW?
No teksta sanāk, ka būs jāgaida.
Ja uzlāde jau tiks veikta ar 80kW ātrumu, tad otrs konektors būs aizņemts un nebūs iespējams viekt uzlādi.
Saprātīgs tarifs un var lādēties vienlaicīgi CCS2 un ChaDeMo. Malači, šādas vajadzētu katros Viršos!
Ta tāpēc lētā mažeiķu nafta viršos ir dārgāka ne kā circleK vai nestē….
P.S. Aizvakar Lietuvā pie Kauņas dīzelis 1.787€/L NESTĒ(nevis pagrīdas tankštelē kur apšaubāma kvalitāte) un tas ir ar visu iekļauto ceļa nodokli, ielēju līdz lūpai un 4x20L kannās. Pietiks līdz nākamajai reizei, kad brauksu uz Lietuvu. ;) Pie mums…. stav kā iemīts 1.90!
Kaut eiropas biržā cena jau 5ned svārstās ap 100$(+/-10) par barrelu, salidzinājumam pagājusogad, pie šādas biržas cenas dīzelis tankos maksaja ap 1.20…) Lab kars un ta sadārdzina, par saviem 30…40c/l bet ne jau lietuvā tankos strāda ar mīnusiem! Ja lietuvā tankštele pelna +40% no katra litra, tad Latvijā pelna 140% par litru, jo biznesa veiksmes stāsts…
Tapēc, ka latvieši turpinās ciesties un liet, tikmēr viss ļoti labi tankšteļu īpašniekiem jo nauda kabatā plūst kā nekad!
Malacis, ietaupīji 9 Eur, vedot kannas! Tikai cik iztērēji par kannām un par ceļu uz Lietuvu?
Polijā ir vēl lētāk, bet jāmaksā par tualeti! :D
Svara pieaugums bagāžniekā izlīdzināja šo ietaupījumu un jau pie mājām tie 9e izkūpēja kā nebijuši :)
Gan jau pa ceļam, neviens dēļ eur9 ietaupījuma nekurinās degvielu līdz leišmalei. Cita lieta – smirdīgas kannas auto, laistīšanās ar risku ieliet bākā ko lieku….esmu gan redzējis, ka tagad izmanto tievo šļauciņu bez trektera kā 90jos, varbūt tur vēl filtru var ielikt pa vidu….bet visu šo Mad Max tematiku es nudien negribu praktizēt, tad jau labāk mazāk rīt vai tērēt izklaidei.
Latvietis taupīgais brauc ar zemnieku, kuģu vai apkures dīzeli un pērk kubos vai tonnās! ;)
Kannas ir domātas mudakiem, kas aizmirst bāku pieliet un noslāpst kaut kur pa ceļam.