Nevalstiskā organizācija “Eiropas Transporta un vides federācija” publicējusi aptaujas datus, kas liecina, ka elektriskie busiņi ekspluatācijā ir par 25 procentiem lētāki, salīdzinot ar parastajiem dīzeļa busiņiem, pat neskatoties uz to, ka elektriskais busiņš iegādes brīdī izmaksā vairāk nekā līdzvērtīgs dīzeļa buss – izmaksas var atšķirties par 40-50 procentiem. Organizācijas veidotajā aptaujā piedalījās 745 uzņēmumi Eiropā, kas ikdienā lieto busiņus.
Kā liecina dati, 84% uzņēmumu apsver iespēju pāriet uz elektriskiem transportlīdzekļiem, turklāt 36% uzņēmumu jau ir vismaz viens elektriskais busiņš, bet 32% plāno tādu iegādāties šā gada laikā. Galvenais iemeslis šādam solim, protams, ir finansiāli pamatots – lētākas ekspluatācijas izmaksas.
Pētījumā tika apskatīti uzņēmumi, kas strādā Lielbritānijā, Spānijā, Polijā, Itālijā, Vācijā un Francijā – tas sastāda 76% no kopējā tirgus. Aptaujas dati liecina, ka 1 kilometrs ar elektrisko busiņu maksā 15 centus, savukārt dīzeļa busiņam izmaksas uz kilometru esot 20 centi. Pat atmetot valsts subsīdijas, elektriska busiņa lietošana bija lētāka 5 no 6 valstīm – Vācijā izmaksas bez subsīdijām būtu vienādas.
Tieši lielāku sākotnējo cenu daudzi min kā bremzējošu faktoru pārejai uz elektrisku transportu, taču, saskaitot kopējās ekspluatācijas izmaksas, tas tomēr tik un tā ir lētāk. Kā liecina Eiropas Savienības dati, tikai 3 procenti pērn pārdoto busiņu bija elektriski.
gribētos redzēt to aptauju pēc 10 gadu expluatācijas.
kad tas buss nonāk gādīgajās austrumeiropas pilsoņa rokās.
brīdī, kad tas vizina preces uz/no bāzes, ved dpd paciņas, utt. kad maršruts Rīga-Daugavpils-Liepāja ir normāla ikdienas parādība.
p.s. es par elektro izmantošanu pilsētā. es tikai par. es teiktu, ka no 2030 vispār vajadzētu ierobežot benzīna auto parādīšanos pilsētās virs 100K iedzīvotāju.
Mums darbā elektroniski – pasažieru patērē 6-7 EUR uz 100 km. Bet kā jau šeit minēja – kas notiks pēc 10 gadiem, ej uzmini.
Pietrūkst aprēķins, pēc cik gadiem ir atmaksājusies starpība iegādes cenai. Jo var jau nopirkt 2X dārgāk, un priecāties, ka baigi lētā uzturēšana.
Ja busiņš dienā nobrauc līdz 100 km, tad aprēķins varētu būt par labu EV. Ja uzņēmums no Rīgas ved preci uz Daugavpili, vai Liepāju, tad aptuveni 6h būs tīrais ceļš turp un atpakaļ, vēl vajadzēs 1-2 h, lai izvadātu preci pa objektiem ( teiksim kādi 10 veikali). Gandrīz 8h darba diena, neskaitot pusdienas pārtraukumu, kas pienākas ikvienam darbiniekiem. Dīzeļa buss ar pilnu bāku izbrauks visu maršrutu un atgriezīsies bāzē bez DUS apmeklējuma. EV dabūs lādēties pusceļā un vēl kaut kur galapunktā. Tātad, darbinieks jau strādās virsstundas un ietaupījums uz ekspluatācijas izmaksām tiks maksāts par virsstundu darbu. Ja DPD saņem preci… Read more »
Es domāju, ka pusdienu pārtraukumā var mierīgi palādēt un atbraucot galā vienkārši iespraust rozetē un iet mājās un no rīta atkal pilna bāka būs.
Un ja aizmirst – dabūt bietē no priekšniecības.
Kursors jau ir testējis bildē redzamo e-crafter, kas ar vienu uzlādi nobrauc labi ja 130km. 80% var uzlādēt 45 min laikā. Braucot uz Liepāju vajadzēs 45 min lādēties pusceļā (Saldū), un tad varbūt tiks līdz galam, varbūt nē (atkarībā no kravas smaguma un āra temperatūras). Galā vajadzēs vēl 45min un atpakaļceļā vēl 45min atkal Saldū. Šoferim vajadzēs kā minimums 3x45min pusdienas laikus savā darba dienā un vēl pie darba piespraust mašīnu lādēties uz nakti.
Viss ir tik skaisti sarēķinats teorētiski uz papīra… Tikpat skaisti, cik Latvijas Republikas labklajība un ek. stāvoklis…. Zinu firmu, kas pirmajā elektrisko iniciatīvu ietvaros paņēma 2 elektro kablukus. Tas bija tālajā 2016 gadā ar eiropas līdzfinansejumu dabūja, sanāca faktiski tikpat cik dīzelis, it kā viss skaisti un zaļi. BET… Tagad abi kabluki jau sen nopārdoti un tā vietā jau gadu ir jauni dīzeļ caddy. Uzņēmuma īpašnieks tīri vienkarši pateica – ELEKTRO GEMOROJS! Plānošanā un dīkstavēs, kamēr lādē aiziet 2x vairāk resursu un topošā peļņa gar degunu, ne kā kāds labums. Vismaz mazam uzņemumam, kuram nav citu ‘aktīvu’ kas brauc uz… Read more »
2016 gadā ar lādēšanas ātrumu bija pavisam slikti. Taču piekrītu ka normālam izvadātāja vai kurjera darbam ar 300 km vasarā no 1 uzlādes ir par maz. Busa vai kabluka baterijai būtu jābūt spējīgai izvilkt 400+ km ziemā no 1 uzlādes. Lai pa dienu nav jāuztraucas ka španis beigsies un iespraust lādēties vajadzētu tikai uz nakti.
Ir zināms cik apmēram dienā nobrauc tie kurjeri, kas Rīgā apgādā pakomātus? Tiešām 300km?