Ukrainā radītie elektriskie velosipēdi Delfast izcēlušies vairākkārt, piemēram, sasniedzot Ginesa rekordu nobrauktajā attālumā ar vienu uzlādi. Tāpat ar tiem apgādātas atsevišķas Meksikas policijas vienības. Tagad šie elektrovelosipēdi tiek izmantoti savā svarīgākajā misijā – Ukrainas armijas karavīri tos izmanto operācijās pret krieviem, lai klusi un nemanāmi nokļūtu okupantu armijas aizmugurē ar NLAW prettanku ieročiem.
Izmantojot pedāļus, ar vienu uzlādi iespējams nobraukt līdz pat 320 kilometriem. Ja situācija prasa koncentrēties uz ceļu nevis mīties pašam, pedāļus gluži vienkārši var izmantot kā kāpšļus, savukārt maksimālais ātrums šiem velosipēdiem sasniedz 80km/h jeb pietiekami ātri, lai paspētu aizmuktu pēc krievu tanka uzspridzināšanas. Elektrovelosipēda amortizācija to padara piemērotu smagu priekšmetu pārvadāšanai. Tieši tāda ir NLAW raķešu palaišanas iekārta. Tāpat amortizācija ļauj lavierēt pa takām un arī vietām, kur taka beidzas.
Ukraiņu armijas izmantotie Delfast elektriskie velosipēdi gan ir nedaudz modificēti, lai uz tiem ērtāk pārvadāt NLAW – šī ieroču sistēma paredzēta, lai viens karavīrs varētu iznīcināt ienaidnieka tanku. Palaišanas iekārta sver 12,5 kilogramus, tāpēc to pārvadāt velosipēda aizmugurē ir ievērojami ērtāk un efektīvāk. Izmantojot šos elektriskos velosipēdus, karavīrs var klusi nonākt klajumā, iekārtoties uzbrukuma pozīcijā un izdarīt darbiņu vēl pirms ienaidnieks to ir pamanījis, pēc tam ātri pametot notikuma vietu.
Šis nav vienīgais veids, kā Ukrainas armija izmanto mūsdienu transporta sniegtās iespējas, aizstāvoties pret uzbrūkošo krievu karaspēku – cits ukraiņu elektrisko transportlīdzekļu ražotās ELEEK savas valsts armiju apgādājis ar elektriskajiem motocikliem. Tos izmanto snaiperu komandas. Pielietojums identisks – ierodies, izpildi uzdevumu un ātri pazūdi, līdz kāds vispār ir apjēdzis, kas notiek un no kurienes nācis šāviens.
Elektriskie velosipēdi un motocikli ļoti strauji ienāk dažādu valstu militārajā aprīkojumā, tiem sniedzot daudzas priekšrocības. Tie tiek testēti gan regulārajās armijās, gan arī specvienības. Atsevišķos gadījumos pat esot izmēģināta to nomešana no helikopteriem, bet uz zemes tos tālāk savāc desantnieki.
Šitas jau arī ir motocikls. Pedāļi pielikti, lai vēsākā laikā, pieminoties, var pats sasildīties.
No rezultāta viedokļa ir pilnīgi vienalga, vai to sauc par velo vai moto.
With NLAW from Ukraine!
drīzāk mopēds, kā pēc klasiskās definīcijas.
Pēc klasiskās definīcijas mopēds nebrauc ātrāk par 45km/h.
klasiskajā definīcijā ātrums nav noteikts, tas parādās atvasinātajos variantos priekš CSN u.c. satiksmi regulējošiem papīriem.
Es paskatíjos uz svaru, amortizatoriem un sapratu, ka man ir definīcija ārpus papīriem :P
Nezinu no kurienes tu ņem klasisko mopēda definīcu, bet ir vispār zināms, ka Mopēda definīcija ir noteikta Ceļu satiksmes likumā un paredz, ka mopēda paredzētais maksimālais ātrums pārsniedz 25 kilometrus stundā, bet nepārsniedz 45 kilometrus stundā. Arī Konvencija par ceļu satiksmi nosaka, kas ir mopēds un kādu maksimālo ātrumu ar to var attīstīt.
>Nezinu no kurienes tu ņem klasisko mopēda definīcu
vārdnīcā. CSN definīcijas ir specifiskas katras valsts likumiem, nevis vārda nozīmei.
Drīz šitos iesauks par “Kluso nāvi” vai “Benderocikeļiem”! :)
Kad būs raksts, kādus e-velo Latvijas armija ir iepirkusi? Ups, vai tā bija slepena informācija? :)
Sehr gut
Hm. Nekā par blokķēdi? Aizdomīgi.
Datus par sašautajiem krievu tankiem glabās blokķēdē, lai krievu hakeri nevarētu tos izmainīt. Bez blokķēdes nekur!
Viņiem gan labāk droši vien noderētu Elona tie elektrokvadracikli
diez vai. kvadracikls ir platāks, bet taciņas mežā nav. uz vietas ražotam ir lielākas iespējas remontam, kā gaidīt kravu no usa.
Ideals snaiperim, kas velas parvietoties atri un nemaniti. Lielakam draivam var pierikot raketes vai lozmeteju.