Reklāma

Ukrainas armija operācijās pret krieviem izmanto elektriskos velosipēdus

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Ukrainā radītie elektriskie velosipēdi Delfast izcēlušies vairākkārt, piemēram, sasniedzot Ginesa rekordu nobrauktajā attālumā ar vienu uzlādi. Tāpat ar tiem apgādātas atsevišķas Meksikas policijas vienības. Tagad šie elektrovelosipēdi tiek izmantoti savā svarīgākajā misijā – Ukrainas armijas karavīri tos izmanto operācijās pret krieviem, lai klusi un nemanāmi nokļūtu okupantu armijas aizmugurē ar NLAW prettanku ieročiem.

Izmantojot pedāļus, ar vienu uzlādi iespējams nobraukt līdz pat 320 kilometriem. Ja situācija prasa koncentrēties uz ceļu nevis mīties pašam, pedāļus gluži vienkārši var izmantot kā kāpšļus, savukārt maksimālais ātrums šiem velosipēdiem sasniedz 80km/h jeb pietiekami ātri, lai paspētu aizmuktu pēc krievu tanka uzspridzināšanas. Elektrovelosipēda amortizācija to padara piemērotu smagu priekšmetu pārvadāšanai. Tieši tāda ir NLAW raķešu palaišanas iekārta. Tāpat amortizācija ļauj lavierēt pa takām un arī vietām, kur taka beidzas.

Ukraiņu armijas izmantotie Delfast elektriskie velosipēdi gan ir nedaudz modificēti, lai uz tiem ērtāk pārvadāt NLAW – šī ieroču sistēma paredzēta, lai viens karavīrs varētu iznīcināt ienaidnieka tanku. Palaišanas iekārta sver 12,5 kilogramus, tāpēc to pārvadāt velosipēda aizmugurē ir ievērojami ērtāk un efektīvāk. Izmantojot šos elektriskos velosipēdus, karavīrs var klusi nonākt klajumā, iekārtoties uzbrukuma pozīcijā un izdarīt darbiņu vēl pirms ienaidnieks to ir pamanījis, pēc tam ātri pametot notikuma vietu.

Šis nav vienīgais veids, kā Ukrainas armija izmanto mūsdienu transporta sniegtās iespējas, aizstāvoties pret uzbrūkošo krievu karaspēku – cits ukraiņu elektrisko transportlīdzekļu ražotās ELEEK savas valsts armiju apgādājis ar elektriskajiem motocikliem. Tos izmanto snaiperu komandas. Pielietojums identisks – ierodies, izpildi uzdevumu un ātri pazūdi, līdz kāds vispār ir apjēdzis, kas notiek un no kurienes nācis šāviens.

Elektriskie velosipēdi un motocikli ļoti strauji ienāk dažādu valstu militārajā aprīkojumā, tiem sniedzot daudzas priekšrocības. Tie tiek testēti gan regulārajās armijās, gan arī specvienības. Atsevišķos gadījumos pat esot izmēģināta to nomešana no helikopteriem, bet uz zemes tos tālāk savāc desantnieki.

Reklāma

16 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
16 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
KKTK
19.05.2022 11:36

Šitas jau arī ir motocikls. Pedāļi pielikti, lai vēsākā laikā, pieminoties, var pats sasildīties.

Biteme
19.05.2022 12:22
Reply to  KKTK

No rezultāta viedokļa ir pilnīgi vienalga, vai to sauc par velo vai moto.
With NLAW from Ukraine!

digitalk
19.05.2022 12:43
Reply to  KKTK

drīzāk mopēds, kā pēc klasiskās definīcijas.

Skābene
19.05.2022 14:10
Reply to  digitalk

Pēc klasiskās definīcijas mopēds nebrauc ātrāk par 45km/h.

digitalk
19.05.2022 14:30
Reply to  Skābene

klasiskajā definīcijā ātrums nav noteikts, tas parādās atvasinātajos variantos priekš CSN u.c. satiksmi regulējošiem papīriem.

KKTK
19.05.2022 15:29
Reply to  digitalk

Es paskatíjos uz svaru, amortizatoriem un sapratu, ka man ir definīcija ārpus papīriem :P

Skābene
19.05.2022 16:24
Reply to  digitalk

Nezinu no kurienes tu ņem klasisko mopēda definīcu, bet ir vispār zināms, ka Mopēda definīcija ir noteikta Ceļu satiksmes likumā un paredz, ka mopēda paredzētais maksimālais ātrums pārsniedz 25 kilometrus stundā, bet nepārsniedz 45 kilometrus stundā. Arī Konvencija par ceļu satiksmi nosaka, kas ir mopēds un kādu maksimālo ātrumu ar to var attīstīt.

digitalk
19.05.2022 23:22
Reply to  Skābene

>Nezinu no kurienes tu ņem klasisko mopēda definīcu

vārdnīcā. CSN definīcijas ir specifiskas katras valsts likumiem, nevis vārda nozīmei.

Skābene
19.05.2022 12:24

Drīz šitos iesauks par “Kluso nāvi” vai “Benderocikeļiem”! :)

KKTK
19.05.2022 15:30

Kad būs raksts, kādus e-velo Latvijas armija ir iepirkusi? Ups, vai tā bija slepena informācija? :)

Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
19.05.2022 16:35

Sehr gut

Biteme
19.05.2022 17:09

Hm. Nekā par blokķēdi? Aizdomīgi.

Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
19.05.2022 18:21
Reply to  Biteme

Datus par sašautajiem krievu tankiem glabās blokķēdē, lai krievu hakeri nevarētu tos izmainīt. Bez blokķēdes nekur!

Kkā tā
20.05.2022 00:45

Viņiem gan labāk droši vien noderētu Elona tie elektrokvadracikli

digitalk
20.05.2022 06:08
Reply to  Kkā tā

diez vai. kvadracikls ir platāks, bet taciņas mežā nav. uz vietas ražotam ir lielākas iespējas remontam, kā gaidīt kravu no usa.

bobis
25.05.2022 09:46

Ideals snaiperim, kas velas parvietoties atri un nemaniti. Lielakam draivam var pierikot raketes vai lozmeteju.

Reklāma