Kalifornijas štats kļuvis par pirmo ASV vēsturē, kas noteiks emisiju kvotas un ierobežojumus vilcienu pārvadājumiem, aizliedzot lokomotīves, kuru dzinēji būs vecāki par 23 gadiem.
Vilcienu satiksme kādu to iedomājamies Eiropā noteikti nav pieejama Amerikā, bet tai ir liela ietekme tieši uz kravu pārvadājumiem, ne cilvēku pārvietošanos. Tāpēc Kalifornijas štatā tiks pieņemti emisiju ierobežojumi, par kuriem, protams, nav priecīgi dzelzceļa satiksmes pārstāvji. Iemesli ir saprotami, jo šī veida transporta elektrifikācija un modernizācija nav viegls un lēts process.
Tāpat tiek norādīts uz to, ka nav pieejams vienkāršs veids, kā uzražot nulles emisiju lokomotīves. Papildu tam izceļot to, ka lielāko emisiju piesārņojumu ASV veic kravas automašīnas, un dzelzceļš sastāda tikai 2% no šīm emisijām. Šobrīd pa Kalifornijas dzelzceļa līnijām tiek pārvadāta pārtika, koks, eļļa, kā arī citi produkti, un darbu veic ar dīzeļa motoriem darbinātas lokomotīves. Līdzīgi, kā tas notiek Latvijā.
Tomēr Kalifornija negrasās apstāties, jo tai ir sastādīts plāns, kā padarīt štatu brīvu no oglekļa izmešiem. Protams, tajā skaitā iekļauts arī autotransports, kuram būs jābūt bez emisijām. Papildu vilcienu motoru vecuma ierobežojumam, tos nevarēs darbināt ilgāk par 30 minutēm, ja tie ir aprīkoti ar automātisko izslēgšanas sistēmu. Varam novērtēt to, ka Eiropā kopumā tiek izmantoti tieši elektrovilcieni, kas samazina šādas problēmas.
Nu tad vajag likt elektromotorus tām lokomotīvēm, un vilkt vadus.
Bet tie jampampi aizliegs dīzeļu lokomotīves un vedīs ar taupīgajām dīzeļu fūrēm. Kuras kā zināms ir maģiskas un neveido “izmešus”.
Gatavo placi e-trakiem, diez vai tālāk jāmeklē iemesli. Nu un Kalifornija – tur jau drīz būs nodoklis skrējējiem, velisipēdistiem par pastiprinātu co2 izdalīšanu.
Varētu ieviest nodokli trekniem. Bet amerikā to uzreiz kancelos federālie.
Jūsu nosauktajā kalafornijas japampiņa štatā. Jau ir uzlikts, ka 7 un 8 līmēņa dīzeļiem ir jābūt ne vecakiem par 2010 gadu. Un 2035 aizliekts pārdot dīzeļa smagos un autobusus.
Kalifornijai vajadzētu vairāk domāt par sabiedriskā transporta attīstību, jo tas kas darās Losandželosā ir pilnīgs pī…….
ASV ir citas prioritātes, nav ko iet ar kājām vai pārvietoties ar sabiedrisko. :D