Reklāma

“Mahle” izstrādājusi īpaši vieglu elektriskā velosipēda piedziņas sistēmu

Jaunākie raksti

NFT beidzot ienāk arī “Facebook”

NFT (non-fungible tokens) virtuālajā pasaulē ienāk arvien plašāk, un arī Latvijā tie vairs nav gluži sveši. Iespējams, drīzumā ar...

“Apple Watch 8”, iespējams, būs iekļauts sensors, kas brīdinās par drudzi

Pazīstamais "Apple" analītiķis Marks Gurmans (Mark Gurman) ir visai pārliecināts par to, ka jaunākās paaudzes "Apple" pulkstenī "Apple Watch...

“Meta” digitālā maka “Novi” dienas ir skaitītas

Aizvadītajā nedēļā jau rakstījām par "Meta" plāniem veikt sava digitālā maka zīmola maiņu, "Facebook Pay" nomainot uz "Meta Pay"....

Jaunais MacBook Air ar M2 pārdošanā varētu nonākt 15. jūlijā

Pirms pāris nedēļām Apple savā izstrādātāju konferencē paziņoja par jaunas sērijas M2 datoru procesoru, kā arī atjauninātu MacBook Air...

Datorspēļu fani vēl arvien neatzīst Windows 11

Steam Hardware Survey jaunākie dati norāda, ka lai arī spēļu entuziasti turpina uzstādīt savos datoros Windows 11, tomēr Windows...

Dažādu tehnisko komponentu ražotājs “Mahle” izstrādājis īpaši vieglu elektriskā velosipēda piedziņas sistēmu “Mahle X20”, kas izceļas ar savu nelielo svaru – tā sver tikai 3,2 kilogramus. Šī jaunā sistēma ir iepriekšējās “X35” sistēmas evolūcija, kas pati par sevi bija ļoti viegla. Tā tika pielietota elektiskajos velosipēdos, kas sver vien 10,5 kilogramus.

Jaunajā sistēmā iekļautas visas nepieciešamās daļas, tostarp elektriskais motors, baterijas, vadi, vadības sistēma un neliels ekrāns galvenās informācijas atainošanai. “Mahle” elektrisko velosipēdu nodaļas vadītājs Johens Zommers norāda, ka šāda sistēma paver plašākas velosipēda pielāgošanas iespējas, pateicoties elektriskās piedziņas mazajam svaram un kompaktajiem izmēriem.

Ņemot vērā kompaktos izmērus, arī citi parametri ir uz vieglāko pusi – aizmugurē novietots 1,4 kilogramus smags elektromotors, kas attīsta 23Nm griezes momentu. Ražotājs gan apgalvo, ka tas ir līdzvērtīgs vidū novietotam elektromotoram ar 55Nm griezes momentu. Pieejamas arī divu veidu iebūvētās baterijas ar 250Wh vai 350Wh ietilpību. Tās iebūvētas velosipēda rāmi un nav nomaināmas, tiesa, to var izdarīt servisa apkopē. Šī jaunā piedziņas sistēma jau nonākusi arī sērijveida ražošanā, to izmantojot “Scott Addict eRide” elektriskajā velosipēdā.

Reklāma

7 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
7 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Ivars Dzerve
06.05.2022 12:58

Laba ziņa plašajai rūpniecisko e-velo ražotāju komūnai, kura tusē Kursorā

Run Lola Run
07.05.2022 18:27
Reply to  Ivars Dzerve

Par kādu e-velo ražotāju komūnu ir runa? Man ir Schwinn cruisers, kuram sen sapņoju elegantā paskatā pievienot elektomotoru. Pašam trūkst prasmes un pacietības to izdarīt kvalitatīvi, tāpēc labprāt kādam atlīdzinātu par šo darbu.
Var kāds ieteikt kādu pieredzējušu meistaru?

Basics
07.05.2022 18:36
Reply to  Run Lola Run

5. tramvaja galapunktā Iļģuciemā ir velo darbnīca – viņi tur ņemās arī ar elektrifikāciju. Pats tur biju citā sakarā, bet ik pa laikam tur redzami elektrovelo.

Basics
06.05.2022 13:11

Lielā sporta tehnoloģiju trickle-down uz konzūmeru segmentu?)

pers. man ne pārāk patīk velo, kas apkopjami tikai noteiktos servisus, kur piedevām vēl izmanto ražotāja izsniegtu rīku bez kura nekas nav izdarāms.

Krotow
06.05.2022 13:21

Šo tēmu varētu attīstīt. Ir viens braucamais ar 28″ riteņiem, ko gribas elektrificēt.

Ivars Dzerve
06.05.2022 23:07
Reply to  Krotow

Piekrītu, tikai šajā segmentā galvenais darbonis ir nevis Mahle, bet Bafang :)
Nākošajam elektrifikācijas projektam gan droši vien vairāk skatītos uz Swytchbike vai tamlīdzīgiem. Tomēr mazāk lodēšanas un cenas jau pamazām izlīdzinās

Krotow
07.05.2022 21:07
Reply to  Ivars Dzerve

Swytch komplekts arī izskatās labi. Rietumu komplekti potenciāli liekas simpātiski pirmkārt svara dēļ. Manis minētais braucamais pats jau sver 15 kg un jāstiepj uz 4. stāvu :)

Reklāma