Dažādu tehnisko komponentu ražotājs “Mahle” izstrādājis īpaši vieglu elektriskā velosipēda piedziņas sistēmu “Mahle X20”, kas izceļas ar savu nelielo svaru – tā sver tikai 3,2 kilogramus. Šī jaunā sistēma ir iepriekšējās “X35” sistēmas evolūcija, kas pati par sevi bija ļoti viegla. Tā tika pielietota elektiskajos velosipēdos, kas sver vien 10,5 kilogramus.
Jaunajā sistēmā iekļautas visas nepieciešamās daļas, tostarp elektriskais motors, baterijas, vadi, vadības sistēma un neliels ekrāns galvenās informācijas atainošanai. “Mahle” elektrisko velosipēdu nodaļas vadītājs Johens Zommers norāda, ka šāda sistēma paver plašākas velosipēda pielāgošanas iespējas, pateicoties elektriskās piedziņas mazajam svaram un kompaktajiem izmēriem.
Ņemot vērā kompaktos izmērus, arī citi parametri ir uz vieglāko pusi – aizmugurē novietots 1,4 kilogramus smags elektromotors, kas attīsta 23Nm griezes momentu. Ražotājs gan apgalvo, ka tas ir līdzvērtīgs vidū novietotam elektromotoram ar 55Nm griezes momentu. Pieejamas arī divu veidu iebūvētās baterijas ar 250Wh vai 350Wh ietilpību. Tās iebūvētas velosipēda rāmi un nav nomaināmas, tiesa, to var izdarīt servisa apkopē. Šī jaunā piedziņas sistēma jau nonākusi arī sērijveida ražošanā, to izmantojot “Scott Addict eRide” elektriskajā velosipēdā.
Laba ziņa plašajai rūpniecisko e-velo ražotāju komūnai, kura tusē Kursorā
Par kādu e-velo ražotāju komūnu ir runa? Man ir Schwinn cruisers, kuram sen sapņoju elegantā paskatā pievienot elektomotoru. Pašam trūkst prasmes un pacietības to izdarīt kvalitatīvi, tāpēc labprāt kādam atlīdzinātu par šo darbu.
Var kāds ieteikt kādu pieredzējušu meistaru?
5. tramvaja galapunktā Iļģuciemā ir velo darbnīca – viņi tur ņemās arī ar elektrifikāciju. Pats tur biju citā sakarā, bet ik pa laikam tur redzami elektrovelo.
Lielā sporta tehnoloģiju trickle-down uz konzūmeru segmentu?)
pers. man ne pārāk patīk velo, kas apkopjami tikai noteiktos servisus, kur piedevām vēl izmanto ražotāja izsniegtu rīku bez kura nekas nav izdarāms.
Šo tēmu varētu attīstīt. Ir viens braucamais ar 28″ riteņiem, ko gribas elektrificēt.
Piekrītu, tikai šajā segmentā galvenais darbonis ir nevis Mahle, bet Bafang :)
Nākošajam elektrifikācijas projektam gan droši vien vairāk skatītos uz Swytchbike vai tamlīdzīgiem. Tomēr mazāk lodēšanas un cenas jau pamazām izlīdzinās
Swytch komplekts arī izskatās labi. Rietumu komplekti potenciāli liekas simpātiski pirmkārt svara dēļ. Manis minētais braucamais pats jau sver 15 kg un jāstiepj uz 4. stāvu :)