Web Analytics
More
    Reklāma

    Latvijā plānots būvēt elektroauto bateriju rūpnīcu

    Jaunākie raksti

    Zviedrijas tehnoloģiju uzņēmums “Anodox Energy Systems” informējis par ienākšanu Latvijā, kur uzņēmums iecerējis Rīgas ostas teritorijā attīstīt elektroautomašīnu bateriju ražotni. Plānots, ka pirmajā posmā tiks investēti 50 miljoni eiro un radītas 300 jaunas darbavietas.

    Kā informē Latvijas Investīcijas un attīstības aģentūra (LIAA), pirmā rūpnīca Rīgas ostas teritorijā sāks darboties jau 2022. gada decembrī. Projekta pirmajā posmā uzņēmums sākšot ražot akumulatoru paketes elektriskajiem automobiļiem un vieglajiem kravas automobiļiem. Realizējot otrā posma projektu, Rīgā plānots uzsākt augstas veiktspējas bateriju ražošanu, izmantojot litija dzelzs fosfātu (LFP) tehnoloģiju, kas ir viena no izmaksu/snieguma ziņā daudzsološākajām tehnoloģijām šobrīd. Šāda tipa baterijas jau tuvāko gadu laikā plāno izmantot daudzi autoražotāji.

    Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs norāda, ka jau šobrīd tādi Latvijas uzņēmumi kā  “Bucher Municipal”, “LEAX Rēzekne”, “LAS-1 kompānija”, “LEAX Baltix”, “Dinex Latvia”, “EMJ Metāls” un citi piegādā savus produktus autoražotājiem. Mērķis ir papildināt šo produktu klāstu un panākt, lai Latvijā notiktu arī automašīnu komplektācija.

    Ministrs uzskata, ka šāds projekts nostiprinās Latvijas pozīcijas mašīnbūves nozarē, un tas vienlaikus nozīmē arī daudz straujāku visas mašīnbūves nozares, kā arī ar to saistīto uzņēmumu attīstību.

    Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors Kaspars Rožkalns paziņojumā norāda, ka Latvijā tiks uzbūvēta pirmā LFP bateriju ražotne Eiropā. “Saskaņā ar uzņēmuma plānu Latvijā notiks viss ražošanas cikls no izejmateriāla līdz gatavām sistēmām, kuras no Rīgas tiks piegādātas klientiem Skandināvijā, Vācijā un citās Eiropas valstīs. Tas ir nozīmīgs solis autoindustrijas attīstībai un apliecinājums, ka spējam piedāvāt konkurētspējīgus nosacījumus potenciālajiem investoriem,” stāsta Rožkalns.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    spriidiic
    29.03.2022 15:07

    T.s. ,,zaļā,, transporta attīstībai nepieciešamie, ekoloģiski kaitīgie, ražošanas objekti tiek izvietoti valstīs, kas aprīkotas ar korumpētu ierēdņu bariem. Par Zviedrijas dubultsandartiem- kukuļošanu ārpus Zviedrijas atļauts uzrādīt finansu atskaitēs kā attaisnotu izdevumu.

    Roberts
    29.03.2022 17:51

    Perfekti vēl blakus minerālmēslu terminālim ja ? Tas lai eksplozijas gadījumā būtu vēl lielāks sprādziens? :))

    Arčiņš
    29.03.2022 19:58

    Ļoti labi jaunumi , un jo īpaši ka tiks ražotas LFP baterijas. Tās ražo tikai ķīnieši un LG kas sāks pievērsties to ražošanai. Lai veicas!

    Krotow
    29.03.2022 21:26
    Reply to  Arčiņš

    Ķīniešiem šobrīd beidzas patents LFP tehnoloģijai.Tagad šīs baterijas var ražot arī citi. Fakts iepriecina – būs vairāk lētu un drošu (LFP nepiemīt pašaizdegšanās) auto un rezerves enerģijas glabāšanas sistēmu bateriju.

    Elektriķis
    29.03.2022 21:40
    Reply to  Krotow

    Un tad sāksies Na tehnoloģiju patents, pārējie varēs plēsties par litiju.

    Krotow
    29.03.2022 21:45
    Reply to  Elektriķis

    Na-Ion pieejamā ietilpība šobrīd pavisam neuzrunā auto bateriju ražotājus. Desmitgades beigās varbūt. Cita lieta ka serveru u.c. rezerves barošanai šīs baterijas jau izskatoties diezgan pievilcīgas.

    Elektriķis
    29.03.2022 21:50
    Reply to  Krotow

    Hmmm…vai tad svara/kapacitātes attiecība ir sliktāka kā LFP? Mīnusu grādos Na esot krietni labāks.

    Krotow
    30.03.2022 00:45
    Reply to  Elektriķis

    Na-Ion bateriju ietilpība ir 75-165 Wh/kg. LFP: 90-160 Wh/kg, izmērs šobrīd par apmēram 20% mazāks. Sanāk ka abas tehnoloģijas ir ļoti līdzīgas. Pie Na-Ion bateriju praktiskā formāta gan vēl strādājot. T.i. šogad mēs tās pārdošanā neredzēsim. Un nākamgad laikam arī vēl nē.

    Mīnusos LFP darbojas pavisam labi. Praksē pārbaudīts Tesla 3, īpašu sūdzību neesot bijis. Vienīgais, kas jāņem vērā – aukstumā jāsāk ladēt ar mazu strāvu un pavisam labi, ja pirms lādēšanas bateriju uzsilda virs -20C. To var darīt arī barojoties no lādētaja. T.i. tur problēmu nav.

    Elektriķis
    30.03.2022 07:30
    Reply to  Krotow

    Tieši aukstums ir LFP problēma. Teslas 3 gadījumā bija daudz sūdzību. Izlāpās ar enerģijas tērēšanu sildīšanai. Praktiskā pieredze ar šo tehnoloģiju (ne Teslu) – ap nulles grādiem akumulators kļūst pavisam švaks.

    hmmm :)
    30.03.2022 13:48

    Neticu!

    Reklāma