Veids, kādā pārvietojoties ar riteni mēs kustamies uz priekšu nav mainījies diezgan sen, jo nepieciešama riteņa ķēde, kura mīšanās rezultātā griezīs uz priekšu riteņus. Taču uzņēmums Schaeffler radījis elektromotora risinājumu, kas kustības nodrošināšanai izmanto vadus nevis ķēdi.
Šo var uzskatīt par diezgan nozīmīgu tehnoloģisko risinājumu, kas nākotnē varētu ļaut padarīt pievilcīgākus un ērtāk veidojamus elektriskos velosipēdus. Uzņēmuma radīto sistēmu sauc “bike-by-wire” vai Free Drive, jo enerģija motora kustināšanai tiek nodota pa vadiem, neizmantojot ierasto ķēdi. Attiecīgi elektriskais ģenerators atradīsies starp klaņiem, kas mīšanās enerģiju tālāk pa vadiem aizvedīs līdz aizmugurējā ritenī esošajā elektromotorā. Tādējādi nodrošinot kustību un neizmantojot ķēdi un ātrumu pārslēdzēju. Liekā enerģija, kas tiek radīta mīšanās procesā, bet netiek izmantota braukšanā, tiks uzglabāta riteņa akumulatorā. Beigās tiek radīts tāds velosipēds ar elektromotoru, kas sastāv no mazāk kustīgajām detaļām.

Schaeffler sistēma sastāv no 250W elektromotora, ģeneratora, akumulatora un displeja, kas ir pieejams velosipēdu ražotājiem. Šis tiešām varētu ļaut veidot vizuāli pievilcīgākus un ērtāk būvējamus elektriskos velosipēdus, ļaujoties arī plašākām dizainiskajām izvirtībām. Kā viens no šobrīd esošajiem piemēriem ir kravas velosipēda eksemplārs no uzņēmuma BAYK ar modeli Bring S, kas šobrīd tiek prezentēts Eurobike šovā Vācijā.
Arī mēs komandā esam tikuši pie vēl viena elektrovelosipēda, līdz ar to būs iespējams izbraukt un dalīties iespaidos par Trek elektrisko kalnu divriteni. Un nav melots, tā ķēde šādiem braucamrīkiem tiešām liekas kā lieks elements.
Gribētos redzēt kā izskatās tas Trek elektriskais kalnu divritenis un kādi parametri
Iedod nedaudz laika, vēl pabraukšu un tad taps apskats. :)
turēšu pie vārda
Labi, labi, skaties Trek Powerfly 4, es padalīšos ar braukšanas iespaidiem.
Trek Powerfly 4 ir ķēde. kur te bezķēdes risinājums ? tas izskatās parasts elektriskais kalnu divritenis ar uzlādējamu akumulatoru. esmu vīlies rakstā :-)
Es jau nebiju tā domājis, ka ar šādu motoru, bet gan, ka vienkārši testēšana sanāca izbraukt ar vēl vienu elektroriteni. ;)
Tas ir mopēds ar kājminamu ģeneratoru. Neredzu gan neko unikālu
Kaut kā atgādina vācu Tīģeri, tam arī piedziņa bija elektriska, tikai, atšķirībā no velosipēda, ģeneratoru grieza iekšdedzes dzinējs. Ļoti progresīvi bet dārgi un smagi. Varbūt tādai būdai kā attēlā tas der (var uzlādēt akumulatoru, kamēr tirgo saldējumu), bet normālam velosipēdam labāk ir zobsiksna un motors, kurš vienlaikus ir arī ģenerators.
+1
Uzņēmuma radīto sistēmu sauc “bye-bye-wire bike”
būtu vismaz jauns komercprodukts, kas atbilstu nosaukumam
Galvenais ieguvums droši vien ir kravas velo, atbrīvojoties no garas ķēdes un iespēja variēt uzbūvi. Kravas velo arī ir svarīgāk atvieglot mīšanos. Ikdienas viena cilvēka transportlīdzeklim tas visdrīzāk nav pat domāts, jo ir gana smags (un dārgs, lai turētu uz ielas).
Riču gidiem turpmāk darba aprakstā ir paredzēts dīkstāves stundās uzlādēt akumulatora baterijas, lai klientu apkalpošanas laika posmā tiek nodrošināts pietiekams pārvietošanās komforts.. – bizness rokā! Pieslēdz šamos ne tikai pie GPS, bet arī driņģēt ģeneratoru ar uzlādi robežās 20-80%
Radīts blokķēdes risinājums elektriskajiem velosipēdu motoriem