Reklāma

Radīts “bezķēdes” risinājums elektriskajiem velosipēdu motoriem

Jaunākie raksti

Logitech Ergo M575 datorpeles apskats – kad bumbiņa kustina kursoru

Dažādi ergonomiski risinājumi nav nekas jauns, bet tie kļuvuši arvien aktuālāki laikā, kad daudzi pārgāja strādāt no ofisa uz...

Paredzams, ka drīzumā iPhone lietotāji sāks ieraudzīt arvien vairāk reklāmu

Līdz šim iPhone lietotāji netika pārāk noslogoti ar dažādām reklāmām, taču tuvākā nākotnē tas varētu notikt, un arvien vairāk...

“Beats” izstrādājis īpašas austiņas Kimas Kardašjanas gaumē

"Apple" piederošais uzņēmums "Beats" jau vairākkārt radījis īpašas kolekcijas bezvadu austiņas. Piemēram, ir dzirdēts gan par Ukrainai veltītām austiņām,...

“Elektrum Drive” un e-mobi tīklā būs vienota norēķinu sistēma

Konkurences padome lēmusi atļaut AS “Latvenergo”, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) un AS “Unifiedpost” paziņoto vienošanos, kas nodrošinās...

Mākslīgā intelekta talantu programmai pirmais izlaidums

Trešdien, 10. augustā, Liepājas pārstāvniecībā Rīgā, Liepājas tehnoloģiju klasteris un Liepājas pašvaldība rīkoja pirmo Mākslīgā intelekta talantu programmas izlaidumu....

Veids, kādā pārvietojoties ar riteni mēs kustamies uz priekšu nav mainījies diezgan sen, jo nepieciešama riteņa ķēde, kura mīšanās rezultātā griezīs uz priekšu riteņus. Taču uzņēmums Schaeffler radījis elektromotora risinājumu, kas kustības nodrošināšanai izmanto vadus nevis ķēdi.

Šo var uzskatīt par diezgan nozīmīgu tehnoloģisko risinājumu, kas nākotnē varētu ļaut padarīt pievilcīgākus un ērtāk veidojamus elektriskos velosipēdus. Uzņēmuma radīto sistēmu sauc “bike-by-wire” vai Free Drive, jo enerģija motora kustināšanai tiek nodota pa vadiem, neizmantojot ierasto ķēdi. Attiecīgi elektriskais ģenerators atradīsies starp klaņiem, kas mīšanās enerģiju tālāk pa vadiem aizvedīs līdz aizmugurējā ritenī esošajā elektromotorā. Tādējādi nodrošinot kustību un neizmantojot ķēdi un ātrumu pārslēdzēju. Liekā enerģija, kas tiek radīta mīšanās procesā, bet netiek izmantota braukšanā, tiks uzglabāta riteņa akumulatorā. Beigās tiek radīts tāds velosipēds ar elektromotoru, kas sastāv no mazāk kustīgajām detaļām.

Avots: Schaeffler

Schaeffler sistēma sastāv no 250W elektromotora, ģeneratora, akumulatora un displeja, kas ir pieejams velosipēdu ražotājiem. Šis tiešām varētu ļaut veidot vizuāli pievilcīgākus un ērtāk būvējamus elektriskos velosipēdus, ļaujoties arī plašākām dizainiskajām izvirtībām. Kā viens no šobrīd esošajiem piemēriem ir kravas velosipēda eksemplārs no uzņēmuma BAYK ar modeli Bring S, kas šobrīd tiek prezentēts Eurobike šovā Vācijā.

Avots: Schaeffler

Arī mēs komandā esam tikuši pie vēl viena elektrovelosipēda, līdz ar to būs iespējams izbraukt un dalīties iespaidos par Trek elektrisko kalnu divriteni. Un nav melots, tā ķēde šādiem braucamrīkiem tiešām liekas kā lieks elements.

Reklāma

14 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
14 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
fufcix
04.09.2021 11:52

Gribētos redzēt kā izskatās tas Trek elektriskais kalnu divritenis un kādi parametri

fufcix
06.09.2021 11:20

turēšu pie vārda

fufcix
06.09.2021 11:46

Trek Powerfly 4 ir ķēde. kur te bezķēdes risinājums ? tas izskatās parasts elektriskais kalnu divritenis ar uzlādējamu akumulatoru. esmu vīlies rakstā :-)

Tasesmues
04.09.2021 11:59

Tas ir mopēds ar kājminamu ģeneratoru. Neredzu gan neko unikālu

Elektriķis
04.09.2021 12:13

Kaut kā atgādina vācu Tīģeri, tam arī piedziņa bija elektriska, tikai, atšķirībā no velosipēda, ģeneratoru grieza iekšdedzes dzinējs. Ļoti progresīvi bet dārgi un smagi. Varbūt tādai būdai kā attēlā tas der (var uzlādēt akumulatoru, kamēr tirgo saldējumu), bet normālam velosipēdam labāk ir zobsiksna un motors, kurš vienlaikus ir arī ģenerators.

Alberts Kviesis
04.09.2021 14:02
Reply to  Elektriķis

+1

Alberts Kviesis
04.09.2021 12:41

Uzņēmuma radīto sistēmu sauc “bye-bye-wire bike”

Alberts Kviesis
04.09.2021 12:42

būtu vismaz jauns komercprodukts, kas atbilstu nosaukumam

motors
04.09.2021 13:20

Galvenais ieguvums droši vien ir kravas velo, atbrīvojoties no garas ķēdes un iespēja variēt uzbūvi. Kravas velo arī ir svarīgāk atvieglot mīšanos. Ikdienas viena cilvēka transportlīdzeklim tas visdrīzāk nav pat domāts, jo ir gana smags (un dārgs, lai turētu uz ielas).

Alberts Kviesis
04.09.2021 14:06

Riču gidiem turpmāk darba aprakstā ir paredzēts dīkstāves stundās uzlādēt akumulatora baterijas, lai klientu apkalpošanas laika posmā tiek nodrošināts pietiekams pārvietošanās komforts.. – bizness rokā! Pieslēdz šamos ne tikai pie GPS, bet arī driņģēt ģeneratoru ar uzlādi robežās 20-80%

Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
05.09.2021 18:10

Radīts blokķēdes risinājums elektriskajiem velosipēdu motoriem

Reklāma