Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen nācis klajā ar jaunu, jaudīgāku un efektīvāku elektromotoru ID saimes modeļiem

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs Volkswagen pamazām gatavojas demonstrēt savu gaidāmo ID.7 sedanu, ko varam dēvēt par Passat elektrisko alternatīvu, taču autoražotājs vēl pirms tam izziņojis kādus citus jaunumus, proti, ID saimes modeļi saņems jaunu, jaudīgāku un arī efektīvāku elektromotoru.

    Ja iekšdedzes dzinēju pasaulē ierasts runāt par jauniem dzinējiem, kas saņēmuši dažādus uzlabojumus un izmaiņas, tad elektroauto kontekstā tas līdz šim bijis salīdzinoši retums. Jaunais elektromotors saņēmis rūpnīcas apzīmējumu “APP550” un tas esot izstrādāts pilnībā no jauna. Kā norāda ražotāja pārstāvji, tas nozīmē lielāku jaudu un lielāku nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi.

    Šis elektromotors paredzēts novietošanai uz aizmugurējās ass un tas neaizņems vairāk vietas kā šobrīd izmantotie elektromotori, taču tas būs būtiski jaudīgāks – tas attīstīs 281 zirgspēku un 550Nm lielu maksimālo griezes momentu. Salīdzinājumam, šobrīd izmantotais elektromotors uz aizmugurējās ass attīsta 201 zirgspēku un 310Nm. Šajā gadījumā runa ir patstāvīgi ierosināto sinhrono motoru. Volkswagen uzsver, ka tas nodrošinās vienmērīgāku, labāku jaudas padevi gan paātrinājumā no vietas, gan arī braucot gaitā.

    Lielāku griezes momentu izdevies iegūt, pateicoties uzlabojumiem statorā, kuram tagad ir vairāk vijumu, savukārt rotorā ievietotais magnēts padarīts jaudīgāks un tas labāk tiek galā ar lielu slodzi. Viss jaudas agregāts kopumā padarīts izturīgāks, lai tas spētu izturēt lielāku griezes momentu. Tāpat vērts pieminēt optimizētu termālās vadības sistēmu. Šis motors tiek dzesēts ar enerģiju taupošu sistēmu, kurā netiek izmantots elektrisks eļļas sūknis. Elektromotors sevi dzesē neatkarīgi, izmantojot īpaši izstrādātas detaļas, lai to apgādātu ar eļļu, kas pēc tam tiek dzesēta, izmantojot mašīnas kopējo dzesēšanas sistēmu.

    Autoražotājs atklājis, ka pirmās mašīnas ar jauno elektromotoru plānots piegādāt jau šā gada beigās, bet pagaidām nav apstiprināts, kurā modelī jaunais elektromotors nonāks vispirms.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Guntars K
    14.04.2023 13:23

    Atpakaļ pagātnē, bet maksā kā par tehnoloģisko izaugsmi. Un tagad lai šādi izjauc vizuāli iekšdedzes dzinēju un paskaidro, kura vieta elektro ir tā, kura maksā uz 30% vairāk. :D

    Karlis
    18.04.2023 09:11
    Reply to  Guntars K

    Softa izstrāde. Tagad auto bez gļukware neiztikt. Gaidam jauno spidometra paneli ar reklāmas baneri. Un spidometra Lite versiju tikai pa 9.99€/m

    Krotow
    14.04.2023 13:28

    Uztaisīja mazliet labāku maiņstrāvas motoru. Kur galvenā ideja bija atbrīvoties no pastāvīgo magnētu izmantošanas. Lai tie nav jāpērk no Ķīnas vai kādas citas nedraudzīgas vietas.

    Oskars
    14.04.2023 16:00

    Kas nez ir “patstāvīgi ierosinātais sinhronais motors”?
    Varētu būt sinhronais motors ar pastāvīgajiem magnētiem, jeb var būt ierosināts magnētiskais lauks, bet tas noteikti nav patstāvīgs un nez vai ir pastāvīgs, jo tā būtu lieka enerģijas šķiešana.

    Elektriķis
    14.04.2023 16:54

    patstāvīgi ierosināto sinhrono motoru – laikam domāts pastāvīgi
    magnēts padarīts jaudīgāks – diez vai pastāvīgo magnētu varētu raksturot ar vārdu “jaudīgs”, iesaku rakstīt: “spēcīgāku”

    Reklāma