Uzņēmums Clip ir iedzīvinājis jau vēsturē iepriekš izmantotu principu ar pie velosipēda riepas pieliekamu elektrisko motoriņu, piedodot tam papildus jaudu.
Šo komplektu būs iespējams pielikt pie riteņa priekšējās dakšas, un tās motors ar speciālo rullīti griezīs priekšējo riteni. Kā norāda Clip, tad speciālo sistēmu varēs lietot starp 26 līdz 28 collu lielām riepām. Protams, tas būs vairāk domāts gludām riepām, ar kādām pārsvarā ikdienā pārvietojas pilsētā braucošie cilvēki. Sistēma būs aprīkota ar salīdzinoši mazu bateriju – 144Wh, bet to būs iespējams atkārtoti uzlādēt 40 minūšu laikā. Tas ļaus ar elektrisko piedziņu veikt no 16 līdz 25 kilometriem.
Motora jauda spēs sasniegt 450 vatus, un tā darbosies līdz ātrumam 25 km/h, kas pilsētas apstākļos ir pat ļoti adekvāti. “Klipsi”, kas ir latviskots uzņēmuma Clip nosaukums un arī skan pietiekami atbilsltoši, iespējams iegādāties par 399 USD, tiesa, to var iegādāties tikai ASV. Jau šobrīd to var sagaidīt tikai šī gada vasarā. Protams, šāds risinājums nav nekas jauns, jo dažādus risinājums varam redzēt arī Rīgas ielās, kur praktiskie latvieši pamanās saviem velosipēdiem piemontēt dažāda veida motorus, piemēram, no zāģa.
Kaut kas līdzīgs
nu pag, ne jau visi min velo fitnesam.
mana omīte pēc 80 slikti staigāja, bet ar velo uz veikalu brauca.
ja tajos laikos viņai būtu velo ar elektroasistentu, varētu braukt uz tālo veikalu kur lielāka izvēle, vecis spēka gados pēc kājas vai gurna traumas rehab. laikā arī novērtēs iespēju mīties, vienlaikus samazinot atkārtotas traumas risku.
piedod, piedod, piedod man….
Piedod man, ka ir par vēlu…
Piešķir!!!!!!
Es tik daudz izsaukuma zīmes gan nelikšu, labi?
Ko tik neizdomā, lai tik turpinātu neveselīgi dzīvot
Kādam neveselīgi, citam iespēja labā laikā tikt uz 10 km attālo darbu, nesmirdinot gaisu pilsētā. Tiesa, ne ar šeit aprakstīto “motorzāģi” uz riteņa.
tik perversu daiktu nebiju redzējis
tas ir pirmais solis uz piepūšamu sievieti
ja nopietni, uzlikts uz riepas nozīmē kad dils riepa ļoti strauji
lieks svars uz priekšējo riteni, kā pilsētā uzlekt uz apmali
par $399 var nopirkt velosipēdu lai aizbrauktu uz tuvo veikalu
cik perversi ir jādomā, lai pieņemtu ka ar šādu mixte rāmi un augsto komforta stūri lēkā?
vienkārši piepacelt stūri, vienlaikus spēcīgāk uzminot pedāli, lai pr. rats uzceļas uz apmales – kur problēma? tie ir 15cm, nevis 1.5m))
protams, ka tas štrunts ir nav alus cenā, bet vienlaikus to neviens neliek pirkt.
tirgus pats visu saregulē – katru dienu rodas daudz produktu, kas nenodzīvo līdz nākamajam gadam. Nav jau PSRS kur partija izlēma, ko vajag un ko nevajag ražot.
pamēģini ar tādu apendicītu piepacelt stūri
vēlu veiksmi :-)
Vairums svētdienas MTB braucēju nemāk uzlekt/nolekt no apmales un tu pēkšņi cepies par vertikāla pilsētas veļļuka (kura pircēju apmales principā neinteresē) problēmām….
”pircēju apmales principā neinteresē”
kā var neinteresēt, brauc un apmale priekšā :-)
kāp nost un cel augšā ? mums te nav gludie importa ceļi.
Runa ir par to,
nav ērti braukt ar lieku smagumu uz priekšējā rata :-)
nu paskaties, kā brauc cilvēki ar pilsētas velo, no ietves viņi brauc nost tajās vietās kur ir pazeminājums līdz brauktuves līmenim un pazeminājumi ir ļoti daudz kur, runājot par ietvēm un veloceliņiem, nu varbūt ir dažas vietas kur to nav.
Šos cilvēkus dzīve nav piespiedusi iemācīties neapstājoties uzcelt ratu uz ietves un viņiem tie 3kg papildus svara netraucētu jo viņi vienalga apstājas, uztumjas uz apmales un brauc tālāk. Savukārt tie, kas ikdienā uzlec uz apmalēm, arī neliks šo verķi uz sava velo.
Uz tuvo veikalu var aizbraukt arī ar velo kas pa cēneri nopirkts no kaimiņa.
Nupat izlīdu no meža un ieraudzīju savu zāģi uzmontētu uz velosipēda. Izskatās ka ar šo varēs izlauzties cauri krūmiem :)
Tiešām normāli var pastūrēt ar tādu smagu agregātu tik augstu uz priekšējā riteņa? Man jau šķiet, ka drīzāk evelo nokritīs cenā nekā šādi risinājumi iegūs popularitāti.
paskaties, cik maksā normāls evelo, saproti ka vidējam cilvēkam ar pārsimts km gadā tas ir gan dārgi, gan nevajadzīgi.
šis (un citi krūmu risinājumi) taču nav pilnvērtīgs evelo, vienkārši veids kā jau esošo velo pielāgot jaunajai realitātei. Arī dārgi, uzskatu, pret to kas tiek iegūts. Tantiņai ar lauztu kāju derēs, ja radinieki uzdāvinās. Bet vispār tantiņas ir izturīgas, minās ar vienu ātrumu un kur stāvāks, uzstumj un brauc tālāk. Un nevaid ka nevar stūri uzcelt uz apmales)
Jebkurš lietots evelo būs labāks par šo. Jau šobrīd ar izvēli var nopirkt tajā cenu diapazonā(ss.lv). Kā jau visām elektro lietām, cenas krītas katru gadu un drīz jau varēs ar izvēli arī jaunu tajā pašā cenu zonā.
Par tantiņām runājot, uz katru super tantiņu, kas minās ar vienu ātrumu, ir 20, kas sēž pie TV un nekust nekur. Ja kaut dažas no viņām dabūtu uz evelo tas jau būtu lieliski.
laukos bez velo vispābā nevar iztikt, te uz dārzu, te uz bodi, te trušiem zāle ar tačku jāatvelk, tad uz kapiem uzlikt kādu puķi – nav laika sēdēt pie tv, kas tagad ir arī dārgs prieks un reklāmu par daudz, ielien datorā vai tāpat telefonā paskatās, kas notiek pasaulē.
Priekšējā riepa dils ātri. Aploks un stūre pret apmalēm un bedrēm arī cietīs vairāk. Motors pakaļējā rumbā ar visu to ka par 100€ dārgāk, ir jēdzīgāks variants.
dils vienlaicīgi ar pakaļējo, kura normāli dilst ātrāk par priekšējo)
motors pak. rumbā arī maina izsvarojumu, īpaši ar bateriju uz bagāžnieka.
jāliek priekšējais bagāžnieks, lai izlīdzinātu smago aizmuguri.
Es te pēc vecu laptopu kaudzes aptīrīšanas sāku domāt par pakaļējo elektrisko rumbu savam velo un bateriju zem priekšējās stangas. Tur ar izsvarojumu viss būtu kedā.
uz laptopu baterijām?
tur iekšā parasti ir kvalitatīvi Samsung vai Panasonic cilindrīši — izjauc, notestē, savāc sev vajadzīgo konfigurāciju.
ā, skaidrs.
Rīga ir tik līdzena, ka elektro velo īpaši neprasās.
Tātad ir tikai viena vieta kur braukt ar velosipēdu: Rīga :)
Ja tas velo jāstiepj 4. stāvā, tad tomēr ir jāpadomā 3x, vai vajag lieku smagumu. Hipsteru fiksīši tad šķiet pareizā izvēle.
nav jau ne vainas arī brīvrumbai, tā nav smaga uz visa velo svara fona.
fiksītis – tas ir velo bez brīvgaitas, jāminas bez apstājas.
Ir arī tādi fiksīši, kuriem var pārslēgt rumbu uz normālo režīmu. Izskatās ka esi hipsters, bet izrādās opis :)
Vēl viena būtiska lieta, kuru esmu novērtējis stiepjot velo pa trepēm – rievainās siksnas pievads. Tā nesmērē drēbes.
flipflops ar brīvrumbu – tas ir opjiem un pozeriem)
ar siksnu uzmanīgi, lai neaizķertos ar to kāpņu telpā aiz kāda spicuma/asuma – zem normālas slodzes taisnvirzienā tā ir ļoti izturīga, bet ja sabojā sānu, gumijas ārējo slāni, tad var ātri tikt līdz iekšējām karbona šķiedrām. Tieši siksna man lika uz cita ričuka pamēģināt vaska bāzētu smērvielu, lai nebūtu eļļainu nospiedumu.
Paga, šo nesapratu, pastāsti detaļas:
Tieši siksna man lika uz cita ričuka pamēģināt vaska bāzētu smērvielu, lai nebūtu eļļainu nospiedumu.
ar siksnu tā pieradu ka nav eļļainu pirkstu un kājas, ka citam velo ar ķēdi sāku izmantot vasku eļļas vietā.
Un ar to vasku tiešām ir labi, nesmērē?
Man šķita ka melnie traipi no ķēdes ir metāla sīkdaļiņas, kuras ir eļļā, pati eļļa, kad ir svaiga, nav melna.
protams, svaiga eļļa nav melna, bet samelnē, kad tajā uzkrājas diluma produkti un ceļa netīrumi.
liekais vasks, kas palicis pēc slaucīšanas, darba gaitā nokrīt no ķēdes posmiem, atšķirībā no eļļas, kas ik pa laikam ir jānoslauka.
es gan vasku, gan eļļu pilinu tieši posmos, lai nav daudz jāslauka nost, bet tā izskatās ka vaskotas ķēdes smiltis ķerās mazāk un ja nokļūst, tad turās vājāk, noslaukās vieglāk.
ikdienā, protams, siksna ir daudz ērtāk, nav jāslauka pēc katra brauciena, nav jāeļļo, nav jāvasko un liela nozīme ir tam, ka siksnā nav posmu un nav caurumu, caur kuriem ūdens un netīrumi nonāk uz darba virsmām.
Paldies, nomierināji, zobsiksna ir labākā :)
Rīgā pietiek it kā tuvu vietu, kas ar sabiedrisko transportu un vienkārši velo ir pārāk neērti aizsniedzamas. Ne jau vienmēr vari izvēlēties kur dzīvot. Taču lifti ir daudz kur.
Senāk bijuši tādi iekšdedzes dzinēji, kas paredzēti velosipēdiem, piestiprinot tos pie priekšējās(?) dakšas.
Pats gan līdzīgu esmu redzējis tikai filmā (“Mistera Bīna brīvdienas”:).