Zīmols Yamaha izlaidis divus jaunus elektrisko kalnu velosipēdu modeļus, papildinot esošo sēriju ar augstākās raudzes modeļiem, kas tieši paredzēti aktīvai braukšanai dažādos apvidos.
Yamaha elektrisko kalnu divriteņu sērija tika izlaista pirms diviem gadiem, un tagad to papildinās jaunie modeļi YDX-MORO 05 un YDX-MORO 07, kas būs aprīkoti ar uzņēmuma veidoto motoru PW-X3. Kā norāda pieejamā informācija, tad jaunais motors būs par 10% vieglāks un 20% mazāks, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes modeli, bet tas spēs sniegt lielāku jaudu un būt efektīvāks. PW-X3 ir 85 Nm griezes moments, un 250 W jauda, ar maksimālo jaudu 500 W.
Motors būs spējīgs sniegt atbalstu braucējam līdz pat 32 km/h, un būs pieejami seši dažādi režīmi. Kā norāda Yamaha, tad jau ar pirmo pedāļa mīnienu, motors būs spējīgs sniegt atbilstošo palīdzību, lai braucējs var pillnībā koncentrēties uz ceļu. Tā kā jaunie elektriskie divriteņi ir paredzēti aktīvai braukšanai, tie būs aprīko gan ar priekšējo, gan aizmugurējo amortizatoru.
Tāpat rāmis būs Yamaha veidots ar īpaši sadalīto dizainu, kurā stiprināt aizmugurējo amortizatoru, un motors atradīsies starp klaņiem, bet akumulators iebūvēts rāmja apakšējā daļā. Neskaitot to, riteņa detaļas nāk gan no Shimano, gan Maxxis brendiem, kas ir zināmi nozarē. Riteņu diametrs būs 27,5 collas.
Lētākā modeļa YDX-MORO 05 cena būs 5799,99 USD, bet dārgākā YDX-MORO 07 attiecīgi 6399,99 USD.
ar pirmo pedāļa mīnienu, motors būs spējīgs sniegt atbilstošo palīdzību, lai braucējs var pillnībā koncentrēties uz ceļu…pag, bet tie taču ir kalnu riteņi!
Šajā kontekstā vārds “ceļš” nav jāuztver kā gluda virsma, piemēram, šoseja, bet gan attiecīgā vietā, kur brauktu ar šo riteni. Ir piedāvājums, kā aizstāt šo vārdu?
Vai, nu nav jau viss jāuztver tik nopietni….bet ja nu prasi – labāk koncentrēties vadīšanai vai braukšanai….bet tas jau kā ar jebkuru velosipēdu, ar vai bez motora.
Turklāt šeit ir ietverts paradokss – motors, kas it kā ļauj vairāk koncentrēties braukšanai, tai pat laikā ir arī iemesls, kāpēc ir jākoncentrējas vairāk. Jo ātrāk brauc, jo lielāka uzmanība notiekošajam.
Ar nākošo vai aiznākošo versiju Yamaha gan jau iemācīsies uztaisīt motora vāciņu, kas nepiepildīsies ar ūdeni un dubļiem. Bet citādi – liekam blakām riteni ar Boršč motoru un testējam, kādas ir atšķirības.