Web Analytics
More
    Reklāma

    Amsterdamā vēl vairāk grasās ierobežot elektrisko velosipēdu ātrumu

    Jaunākie raksti

    Par Eiropas velosipēdu galvaspilsētu dēvētā Amsterdama gatavojas samazināt elektrisko velosipēdu atļauto ātrumu no 25 līdz 20km/h. Tas saistīts ar citu satiksmes dalībnieku drošību.

    Amsterdamā ikdienas satiksmē divas trešdaļas no dalībniekiem pārvietojas ar divriteni, līdz ar to velosipēdu daudzums tajā ir ļoti iespaidīgs. Puse no šobrīd jaunajiem pārdotajiem velosipēdiem ir aprīkoti ar elektrisko motoru, un pilsēta ir nonākusi līdz momentam, kad ir jāpārskata to ātruma ierobežojumi.

    Reklāma

    Lielākoties tas saistīts tieši ar nemotorizēto velosipēdu drošību, jo elektriskās piedziņas velosipēdi krietni vieglāk un ātrāk spēj sasniegt līdz šim atļautos 25km/h. Tāpat tie apdraud citus satiksmes dalībniekus, un bieži vien ar šiem velosipēdiem tiek sasniegti lielāki ātrumi nekā tos paredz oficiāli ierobežojumi. Līdz ar to veidojas liela ātrumu starpība starp dažāda tipa velosipēdiem, kas apdraud bērnus un vecāka gada gājuma braucējus.

    Kaut arī Eiropas Savienībā izmantotajiem elektriskajiem velosipēdiem elektriskajai piedziņai būtu jādarbojas līdz 25km/h, ne vienmēr tas tā ir. Šos velosipēdos ir iespējams modificēt, lai piedziņa darbotos arī pēc šī ātruma, ļaujot braukt vēl ātrāk un vieglāk, apdraudot citus. Amsterdama jau šobrīd aicina elektrovelosipēdu īpašniekus izmantot mašīnām paredzētos ceļus, lai veloceliņi paliek nosacīti lēnākiem braucējiem. Tāpat pilsēta pēta iespējas, kā ar lietotnes palīdzību informēt braucējus, kad viņi iebrauktu samazinātā ātruma zonā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    23 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    27.03.2023 10:27

    Varbūt Amsterdamā cilvēki arī ievēros ierobežojumus, bet Latvijā vēl nav izdomāts tāds foto radars, kas ķer un soda velosipēdistus, tātad CSN un ierobežojumi ir priekš kaķiem! :D

    Antiņš
    27.03.2023 10:32
    Reply to  Skābene

    Palasi CSN, pirms komentē. Un raksts ir par elektriskajiem velosipēdiem, kas ir aprīkoti ar elektromotoru.

    Skābene
    27.03.2023 11:17
    Reply to  Antiņš

    Kas man tieši tur būtu jālasa? Tas tak sen ir skaidrs, ka LV velosipēdisti brauc pēc “poņāķijām”, nevis CSN. Tie kas brauc pēc CSN ir izņēmums no vispārējās kārtības! :)

    Rūdolfs Putniņš
    27.03.2023 11:55
    Reply to  Skābene

    Labo cilvēk, ar velo brauc tādi paši cilvēki kā ar automašīnām. Braukšanas līmenis ir tieši tādā pat augstumā. Cita lieta, ka ar auto brauc Cilvēks ar lielo “C”, nevis kaut kāds nosvīdis hipsters vai bomzis, kas tāpat jau auto nevarētu atļauties.

    Biteme
    27.03.2023 12:05

    Pat reizēs, kad velo vērtība vairākas reizes pāsniedz Cilvēka braucamrīka vērtību….galvenais ir izrādīt nicinājumu pret “plikadīdām, kas nav jēguši iekrāt automašīnai”)

    Skābene
    27.03.2023 12:38
    Reply to  Biteme

    Kas Jums tā par krāniņu staipīšanu? Es runāju par elementāru pieklājību uz ceļa un elementārām CSN zināšanām, bet Jūs mērāties ar statusiem? Man nav skaidrs, kādēļ pieaugušajiem bez jebkādām CSN zināšanām ir atļauts, pat ne atļauts, bet obligāts pienākums braukt pa brauktuvi, kamēr bērniem tiek prasīta velosipēda vadītāja apliecība, kā arī no stāvdrāža vadītājiem plāno prasīt vadītāja apliecību un vēl numurus karināt kā mašīnām. Tas taču ir pašsaprotami, ka piedaloties satiksmē ir jāzina CSN, vai tu brauc ar velo, auto, moto vai stāvdrāzi, neatkarīgi no tā, cik maksā tavs dranduļets!

    Biteme
    27.03.2023 13:10
    Reply to  Skābene

    Saproti, man vienalga kurš ar ko brauc un cik kuram kas maksā, bet fun fact: mana pieredze ir tāda, ka visbiežāk “es traucēju” vadītājiem, kas visvairāk atbilst apzīmējumam “dzīves nomocīts upuris kas spiests braukt lamatā ar daudzām tehniskām ķibelēm”. Tie ir satiksmes exxperti, kas piebrauc blakus un rāda, ka man jābrauc pa ietvi vai apdzen un aizšķērso joslas labo pusi. Kurš cilvēks to dara no labas dzīves?

    Kas attiecas uz CSN zināšanām, man tās ietver arī autobraucēja pieredzi, tāpēc es domāju no trim galiem – kā gājējs, velo un auto vadītājs. Es piekrītu, ka cilvēks kas pats nevada auto, visai aptuveni nojauš par auto un vadītāja spējām (piem. domā ka vadītājs naktī visu redz jo “auto taču ir lampas” vai spēj apturēt auto momentāli).

    Krotow
    27.03.2023 15:22
    Reply to  Biteme

    Redz, ja atradīsies uz brauktuves vietā, kur braukšana ar velo pa trotuāru būs iemesls visādam ķezām, autobraucējs visbiežāk tevi sapratīs. Vel jo vairāk ja auto braucējs brauc arī ar velo. Taču vietās, kur atļautais ātrums 70+ un blakus atrodas speciāli nodalīts veloceliņš, diez vai :) Tas gan tiesa, ka velo infrastruktūrai pie mums vēl ir daudz kur augt. Un ar stabiņu saspraušanu kur nevajag, to neatrisinās.

    Last edited 1 year ago by Krotow
    Biteme
    27.03.2023 15:35
    Reply to  Krotow

    Tā uz sitienu nenāk prātā vietas, kur Rīgā uz brauktuvēm ar (70) būtu nodalītas velojoslas (nodalītas ar gumijas pampakiem vai tiem pašiem stabiņiem). Veloceliņi, khm, pat tie daži esošie ir bēdīgā skatā. Tur tāds loks sanāk – cilvēki parastie ar velo nebrauc jo infra nevilina, bet tie kas brauc – radikalizējas un brauc vairāk pa brauktuvi jo tā ir ātrāk un drošāk nekā pa celiņu (gājēji; suņu staidzinātāji; auto kuru durvis atver neskatoties; seguma stāvoklis – bruģītis, ielāpi, salaidumi un stikli).

    Krotow
    27.03.2023 16:37
    Reply to  Biteme

    Kā gan auto gan velo braucējs tevi saprotu :) Riebīgais velonīdējs manī pamožas tikai redzot kadrus bez vestes un gaismām vakara krēslā / naktī aiz Vanšu tilta Ķīpsalas vidus brauktuvē. Pāris reizes tādi gandrīz tika nonesti un baidos ka velo tas beigtos fatāli. Pie kam abās pusēs ir veloceļš. Ar velo pats tur pa vidu nekad nebraucu un netaisos to darīt.

    Last edited 1 year ago by Krotow
    Rūdolfs Putniņš
    27.03.2023 17:32
    Reply to  Skābene

    Cik % autovadītāju ar stāžu varētu tagad nokārtot teorētisko CSN eksāmenu? Visi brauc pēc čuja un ego. Čujs iedod opcijas, kā rīkoties katrā situācijā un ego izvēlas, kura opcija labāk piestāv. Ikdienas braukšanai nekādus dižos noteikumus zināt nevajag, drīzāk jācīnās ar ego, kas saka, ka katrs mēs esam sev visīpašākais un steidzamies visvairāk.

    Bats
    27.03.2023 10:39
    Reply to  Skābene

    Es neesmu par to, ka valstij būtu jāregulē viss un visur, tas tomēr ir papildus slogs budžetam un administratīvais resurss, virzība totālas novērošanas virzienā, kas, tiekot pie varas kādam radikālākam politiskam spēkam, varētu tikt pavērsta pret pašu pilsoņu brīvībām. Bet ja daži bojā satiksmi visiem, tad arī uz velojoslām jāievieš fotoradari, krustojumos jāsaliek viedās kameras. Dzīvākās satiksmes vietās jābūt arī pa kādai patruļai. Nu nevaram mēs bez tā vienkārši sarunāt, ka visi brauks cienot un neapdraudot citus.

    Biteme
    27.03.2023 10:39
    Reply to  Skābene

    Kāda jēga no veloradara, ja auto un velo attiecība pie mums ir 5000:1? Kad mums būs velo sastrēgumi, tad arī būs jēga no tvarstīšanas un filmēšanas.

    Bats
    27.03.2023 10:54
    Reply to  Biteme

    Esi mēģinājis pa centra veloceliņiem pabraukt ar velo? Interesants pasākums. Brīžiem garām pa milimetriem izvairoties no aizķeršanas aiziet kāds tuvā auto ātrumā, pie sarkanā arī stāvēt nav ar mieru, un, ja redz ka veloceļš ir “aizņemts”, brauc visiem garām pa ietvi, metra attālumā no dzīvokļu namu ārdurvīm. Iedzīvotāji jau sāk pierast, pirms iznākt ārā no nama uz ietves skatīties pa labi pa kreisi kā šķērsojot šoseju. Reizēm no kāpņutelpas kaut kādā Skolas ielā tomēr izskrien kāds bērns. Bremzēšanas ceļš tiem elektrovelosipēdiem / skrejriteņiem ātrumos ar kuriem tie var braukt ir kā mašīnai plus reakcijas ātrums, plus bedres bruģī un lietus teknes. Skaidrs, ka ātrums jāierobežo, braukšanas kultūra jāuzlabo, par bīstamu braukšanu pa ietvi jāsoda. Kādi citi varianti, ja sabiedrība ir šādā līmenī?

    Skābene
    27.03.2023 11:15
    Reply to  Bats

    Mūsu velosipēdisti ir atsaldēti imbicīļi! Reiz novēroju skatu, kā sieviete ar sunīti šķērso ielu pa regulējamu gājēju pāreju, kamēr mašīnas stāv pie sarkanā. Nu un tajā brīdī no mašīnu aizsega iznirst veloimbicīlis un pie sarkanās gaismas metās izbraukt starp sievieti un suni, tikai nepamanīja tādu sīkumu kā suņa pavadu un pilnā čadā iemauca šņorē. Pēc tam visi citi bija vainīgi, tikai ne pats veloimbicīlis!

    Biteme
    27.03.2023 11:29
    Reply to  Bats

    Mana attieksme ir vienkārša: jābrauc pa brauktuvi jo tur velo rada mazāku apdraudējumu pārējiem satiksmes dalībniekiem. Braukt pa ietvi ir paredzēts bērniem līdz cik tur gadiem, laikam 14. Reizēm vadītājiem ir sajūta, ka arī man būtu jābrauc pa ietvi, lai gan ir acīmredzami ka esmu jau vecāks par 14. Centra veloceliņos sakrājas smiltis, šķembas ar ko ziemā kaisa ielas un braukt pa tiem izvairos – paralēlas ielas brauktuve būs tīrāka un bez minējiem kas obligāti grib braukt pa vidu vai pat viens otram blakus.

    Pie mums velo vienmēŗ ir ticis deklasēts par tādu kā brīvdienu izklaides pasākumu, līdz ar to nav nekādas velo kultūras, cilvēki kas ar velo brauc 8x vasaras laikā, protams, neizbēgami radīs problēmas. Tie, kas minās regulāri, ir redzami pa gabalu, viņi saprot satiksmi, rēķinās ar pārējiem un parasti nerada nekādas problēmas.

    Last edited 1 year ago by Biteme
    kaspis
    27.03.2023 12:38

    kkādi murgi)) jebkurš normāls minējs tur 30+, bez nekādiem motoriem. abiem braucot garām policim ar radaru, kuram būs sods?)))))

    Ivis
    27.03.2023 13:27
    Reply to  kaspis

    Tu esi tas čalis caurspīdīgajās velobiksēs, kurš man katru rītu pabrauc garām? :)
    Es čilā uz 27 minu, 30 neturu vēl.

    Krotow
    27.03.2023 15:19
    Reply to  kaspis

    Klau, ned….. Ja esi starp 20% fiziski labi attīstītu MTB novirzes jauniešu, tad neiedomājies ka visi ir tādi :)

    Kaspis
    30.03.2023 10:01
    Reply to  Krotow

    klau, pats ned..))) 43 gadi vairs neklasificējas zem jaunieša. Vnk nevajag tizloties)))

    Krotow
    30.03.2023 11:16
    Reply to  Kaspis

    Tas nemaina faktu ka labi trenēti indivīdi starp visiem riteņbraucējiem nav vairākums.

    Krotow
    27.03.2023 15:26

    Varu iedomāties ka mūsējie paskatīsies un nolems neceremonējoties ieslēgt visur 15 max :)

    Neatteiktos no elektrovelo ar limitu 50 uz brauktuves. Tad varbūt sasparotos pat A tiesības nolikt.

    Rudolfs
    27.03.2023 16:40
    Reply to  Krotow

    Saucās elektriskais motocikls/motorolleris/mopēds.

    Reklāma