Japāņu autoražotājs “Nissan” ziņo, ka kompānijai izdevies veikt izrāvienu ar oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas (carbon fiber reinforced plastic) detaļu ražošanā. Šis materiāls mūsdienās ļoti plaši tiek izmantots autosacīkstēs, sporta auto un arī aviācijā, pateicoties nelielajam svaram un stiprībai.
Visi pasaules vadošie mašīnbūves uzņēmumi dažādos veidos centušies veicināt šī materiāla pielietošanu, taču to bremzē izmaksas – oglekļa šķiedras izmaksas ir aptuveni 10 reizes lielākas nekā tēraudam. Arī pašu detaļu izgatavošana nepieciešamajā formā ir ļoti laikietilpīgs process. Ražotājs ir tik apmierināts ar sevis paveikto, ka viens no “Nissan” izpilddirektoriem Hidejuki Sakamoto prognozē, ka oglekļa šķiedras detaļas sporta mašīnās masveidā tiks izmantotas jau turpmāko piecu gadu laikā.
Ietaupījums rodas, saīsinot ražošanas procesu no vairākām stundām līdz pāris minūtēm. Tokijas industriālās zinātnes institūta pārstāvji norāda, ka auto cenas lielākā daļa veidojas no ražošanas izmaksām nevis materiālu cenas. Ražošanas inovācijas parasti nav tik acīmredzamas, taču, ja “Nissan” pielietotā tehnoloģija tik tiešām sevi attaisnos, ļoti iespējams to steigs izmantot arī citi ražotāji.
Par pasaulē pirmo masveidā ražoto auto, kura uzbūvē būtiski daudz tiek izmantoti šādi elementi, dēvē BMW i3 elektroauto. Pagājušās brīvdienās ar to veicām 1000km elektroauto testu un jau drīzumā publicēsim brauciena atskaiti un video.
Vecu žiguli, opeli vi spaini var nodot Tolmetā, kur to pēc tam nodos pārkausēšanai karotēs!Bet kā pārstrādās kompozīt materiālus? Cik lasīts, tad vēja turbīnu propelleri, kas gatavoti no kompozīta materiāla ir liels izaicinājums atkritumu pārstrādes industrijai!
Ar šrotu atlikumiem tiešām būs problēmas. Nāksies smalcināt un iestrādāt ceļu segumā.
tas dils un kūpēs gaisā, sekas viegli prognozējamas