Web Analytics
More
    Reklāma

    Vairākās Vācijas pilsētās spēkā stājas dīzeļdzinēju aizliegumi

    Jaunākie raksti

    Vēlies ar savu astoņgadīgo dīzeļaudi aizšaut līdz Frankfurtei vai Štutgartei? Līdz pilsētām tiksi, bet tajā nebūsi gaidīts!

    Aprīlī stājušies spēkā dīzeļdzinēju aizliegumi vairākās pilsētās Vācijā. Hamburga jau iepriekš atsevišķās ielās ieviesa liegumu iebraukt ar Euro 4 un vecākām emisiju normām atbilstošiem dīzeļauto.

    Reklāma

    Par Berlīni tīmeklī pieejama nekonkrēta informācija, bet izskatās, ka vasarā arī Berlīnē vairākās ielās tiks liegta iebraukšana ar vecākiem dīzeļauto. Aprēķināts, ka šāds liegums no Berlīnes centrālajām ielām aizvāks prom ap 200 000 automašīnu. Vieta tukša nepaliks, jo Berlīne pasūtījusi 225 pilnībā elektriskus autobusus.

    Vairākās pilsētas Vācijā izskata iespēju līdz gada beigām liegt iebraukt arī Euro 5 emisiju normām atbilstošiem dīzeļauto.

    Kādai emisiju normai atbilst tavs auto? Vienkāršoti izsakoties, Euro 4 (un vecāki) dzinēji ir līdz 2010. gada decembrim; ja auto reģistrēts 2011. gada janvārī, tam jau jāatbilst Euro 5 normām. Euro 5 dzinēju auto pirmo reizi reģistrēja līdz 2013. gada decembra beigām.

    Bet es taču esmu ārzemnieks, nezināju! Šis mūžsenais triks nestrādās, jo, lai iebrauktu pilsētas centrā ar savu auto, tam logā jābūt ielīmētai atbilstošai emisiju normu uzlīmei. Ja iebrauksi Berlīnē bez šīs uzlīmes, saņemsi 80 eiro sodu.

    Avotscnet
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    20 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    04.04.2019 08:53

    Kā man reiz teica viens lietuvietis, cik tur tā darba šrotā paņemt priekšejo stiklu ar visu uzlīmi!? :)

    Krotow
    04.04.2019 21:38
    Reply to  Skābene

    Ņem vienu lietuvieti un vajadzīgās tautības iegūšanai pielīmē, nogriez vai piekrāso trūkstošo.

    DMG
    04.04.2019 08:59

    Mums arī vajadzētu sākt iet tajā virzienā, lai samazinātu piesārņojumu pilsētās. Citādāk elektriskie auto ir, bet iemesla uz tiem pāriet nav.

    Skābene
    04.04.2019 09:48
    Reply to  DMG

    Mums jau vairākas reizes ir mēģinājuši ceļa nodokli pielīdzināt emisijām, bet visu laiku atgriežas pie masas un motora tilpuma. :D Latvijas īpatnība. Tas nekas, ka 3,5 litru motors ar hibrīda agregātu emitē mazāk CO nekā žigulis, bet ubagu valstī CO emisija nav primāra, primārāk ir paņemt naudu no tiem, kam tā ir, jo no žigulista nav ko paņemt! :D Pie mums auto nodoklis drīzāk ir bagātnieku nodoklis.

    Rudolfs
    04.04.2019 14:51
    Reply to  Skābene

    Tāpēc būtu jāliek klāt degvielai. Problēma, ka degvielai jau tik ļoti akcīze uzskrūvēta, ka nav vaira ko pielikt.

    Krotow
    04.04.2019 21:27
    Reply to  Skābene

    Ceļa nodokli būtu jārēķina no auto masas (ceļa nolietojums) un emisijām (piesārņojums). Pie kam masas aprēķinā būtu jāņem vērā uz ceļu izdarītais spiediens 1 ritenim.

    Elektroauto pluss būtu ka tiešo emisiju nav. Attiecīgi ceļa nodoklis būtu mazāks. Taču “gudrie prāti” gan jau iedomāsies uzlikt nodokli publiskajiem lādētājiem un papildus tarifus tiem, kuriem eletrības patēriņš mājās pārsniedz zināmu daudzumu kWh.

    Reinis Rozitis
    04.04.2019 21:41
    Reply to  Krotow

    Nu OIKs, jau principā tas pats kas akcīze degvielai, gan viens gan otrs ir kaut kur no pirksta izzīsti – ne no akcīzes kaut kas aiziet ceļiem, ne no OIKa kādai patiesi zaļai padarīšanai (visi valsts iedzīvotāji sponsorē tur kaut kādu 1500 cilvēku biznesu (vai nu cik tur bija tie, par kuriem ministrija žēlojās, kas zaudēšot darbu, ja OIKu atceltu tūlīt))..

    Rudolfs
    05.04.2019 08:43
    Reply to  Krotow

    Masa un emisijas jau ir jauki, bet realitātē smagais auto, kas izbrauc 10km gadā tomēr daudz mazāk piesārņos un bojās, nekā hibrīds, kas katru dienu vizinās. Tādēļ arī degvielai būtu jāliek klāt reālais nodoklis. Fizikas likumus baigi neapiesi un smagāki un jaudīgāki auto arī patērē vairāk degvielas.

    No otras puses protams nāk vecie dīzeļi, kas būtu jāaizliedz, lai varētu reāli palaist nodokli.

    Skābene
    05.04.2019 09:03
    Reply to  Krotow

    Tikai Latvijā ar spirtu darbināmam auto var būt 400+ euro nodoklis, bet Kamzam 150. :)
    Kam izmeši kaitīgāki un kas vairāk bojā ceļu!?

    as
    04.04.2019 09:50

    Normas attiecas tikai uz dīzeļiem? Re kur eiro normu kvalifikācija, kuras attiecas arī uz benzīna auto: https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
    Kā izskatās tā dīzeļa uzlīme? Šķiet, ka manam auto tāda zaļa ir logā, neesmu pētījis, kas tur rakstīts, bet skaidrs, ka leiši ar fēnu jau darbojas un kausē tās nost.
    kautko atradu, ka var pasūtīt, sūtot pa pastu, maksā 17.50 EUR, nezkāpēc online ātrumā neatradu

    The following are legally exempt from the driving ban and are not, therefore, required to display a sticker:
    Classic cars (in accordance with Paragraph 2, No. 22 of the German Vehicle Registration Regulations) which have a licence plate in accordance with Paragraph 9, Section 1 or Paragraph 17 of the Vehicle Registration Regulations, and vehicles registered in another member state of the European Union, another contractual party to the Agreement on the European Economic Area or Turkey, if they fulfil equivalent requirements.

    Do vehicles with foreign registration plates need a sticker?
    Yes, vehicles with foreign registration plates are also required to display a sticker.

    Andis Ruciņš
    04.04.2019 14:06
    Reply to  as
    KKTK
    04.04.2019 10:02

    Latviju tagad vēl vairāk pārpludinās veci smirdīgi dīzeļi…

    Reinis Rozitis
    04.04.2019 10:43
    Reply to  KKTK

    Par to “pārpludināšanu” nevajag pārspīlēt – čupa youtuberistu (piem Denis Rem), kas nodarbojas ar auto tirdzniecību no Rietum- uz Austrumeiropas valstīm, šo jautājumu jau ir apskatījuši (jo aizliegumi nav nekas jauns) un nekādas tendences, ka vācieši grib tikt vaļā no saviem dīzeļiem vai arī tiem kaut kā krasi kristu cenas nav.

    Otrs, kā viens cilvēks jau rakstīja (pie kaut kādas citas tēmas), un viņam piekrītu, (pa)vecs dīzelis, kas pirms N gadiem ir bijis uzražots un to turpinot lietot ir mazāka katastrofa, nekā patērētie resursi tikko no rūpnīcas izlaistam jaunam auto (dzelzs un plastmasa paši no sevis nekūst, litijs no gaisa nerodas utt) ..

    Latvijas kontekstā par ekoloģiju un piesārņojumu pilsētās vajadzētu sākt ar to, ka katru gadu netiek kaisīts tonnām sāls, pilsētu robežās netiek pārkrautas akmeņogles un netiek krāts tūkstošiem kubikmetru riepu ..

    REALAIS
    04.04.2019 13:52
    Reply to  Reinis Rozitis

    Tā ir interasanta loģika. Ka nebūvējam jaunos auto, bet braucam ar vecajiem līdz izjūk ārā.

    Rudolfs
    04.04.2019 14:59
    Reply to  REALAIS

    Būtu jau skaisti, bet ekonomika negriežas. Protams šis modelis labāk strādā, ja pērc auto jaunu un brauc līdz sabrūk vai nu vismaz 10+gadus. Manuprāt gan mūsu pirktspēja un jaunu auto cenas pārāk atšķiras. Tāpēc mēs pārsvarā lietojam tos auto, ko eiropa jau 10 gadus palietojusi.

    Globāli protams jaunus auto ražot ir dabas katastrofa, bet šodien pilsētā dzīvojot tomēr piesārņotais gaiss mums personīgi būs lielāka problēma. Un ja jāelpo dīzelis katru dienu, tad grūti domāt par ļaunumu ko dabai nodara auto ražošana.

    Reinis Rozitis
    04.04.2019 18:58
    Reply to  REALAIS

    Tā duālā, divkosīgā (sauc kā gribi) loģika jau nāk no pašas ES – nu, piemēram, tagad ir aizliegti plastmasas škīvīši un salmiņi, pērc un lieto tikai tādus, kurus vari mazgāt un lietot N reizes vai arī kaut kādus niedres. Tāpat ES “cīnās” par pārtikas (ne)izmešanu un lietošanu pēc derīguma termiņa beigām (iespējams kaut kādām produktu grupām tas noteikts parāk augsts utt), tāpat līdzīgi ir ar elektronikas un saminiecības elektro precēm (kā arī citās sfērās)..

    Bet te hops – aktuālie auto šobrīd pēc 150k km (un 3-4 gadu rūpnīcas garantijas) sāk faktiski pašsabrukšanas procesu, bet nu nekas, iegādāsies jaunu, tātad tomēr īsti atkal neatbalstam to, ka kāds varētu to plastmasas salmiņu izmazgāt un lietot otrreiz.

    Bet tās tāds filozofiskas pārdomas, izņemot lietošanas resursu, nav šaubu, ka jaunie auto ir drošāki, tehnoloģiskāki utt.

    Krotow
    04.04.2019 21:36
    Reply to  REALAIS

    Skatoties tikai no auto kā preces izmantošanas lietderīguma protams ka noraut podā 4-5 gadus vecu vāģi ir ārprāts. Taču šoreiz notiek paradigmas maiņa – vienu dzinēja tipu, kas tieši un pakārtoti ļoti piesārņo vidi un sekmē planētas uzsilšanu ( slikti pēc būtības mūsu visu labsajūtai un nākotnei ) maiņa uz tādu, kurš pa tiešo neko kaitīgu neizdala un kuram enerģiju iegūt var krietni tīrākā veidā. Tur arī jēga parādās. Diez nez kāpēc vairs nelieto tvaika mašīnas :)

    Reinis Rozitis
    04.04.2019 21:46
    Reply to  REALAIS

    Vispār jau tvaika turbīnas (aizvien) lieto, bet nu tas jau pārāk tālu no tēmas :)

    Agris
    04.04.2019 12:13

    Tas viss tik pilsētas kases palielināšanai – samaksā sodu un brauc kaut ar traktoru. Ja sods būtu auto iznīcināšana tad būtu cita runa un arī kāds efekts no visa, bet tā visi ir vienlīdzīgi, bet bagātie vienlīdzīgāki

    as
    04.04.2019 14:32

    Interesanti, ņemot vērā, ka uzlīme jau ir logā 60% auto, ko pērkam no DE, tā derēs? problēma, ka uzlīme satur auto reģistrācijas numuru, kas mainās auto reģistrējot LV

    Reklāma