Web Analytics
More
    Reklāma

    Tesla plāno veidot smagās automašīnas, autonomus autobusus un iegūt saules enerģiju

    Jaunākie raksti

    Šajā nedēļā Tesla oficiāli no sava nosaukuma nometa “Motors” daļu, tādējādi paziņojot par uzņēmuma darbības paplašināšanu. Tesla vadītājs Īlons Masks ir izziņojis, ka uzņēmums ķersies klāt smago automašīnu un autobusu izveidei jau nākamā gada sākumā.

    Tesla izstrādātais autobuss būs pašbraucošs, turklāt tas spēšot uzņemt vairāk pasažieru, jo pie logiem būs stāvvietas, bet sēdēt varēs tikai autobusa vidusdaļā. Tesla autobusi tiks programmēti tā, lai tie iekļautos satiksmes plūsmā un lieki nebremzētu pilsētas satiksmi.

    Īlons Masks arī norāda, ka turpinās darbs pie saules enerģijas infrastruktūras izveides, lai automašīnu akumulatori saņemtu tiešām zaļu enerģiju, nevis elektrība tiktu iegūta no fosilā kurināmā. Pirms neilga laika Īlons Masks izteica vēlmi iegādāties finanšu grūtībās nonākušo uzņēmumu SolarCity. Ar SolarCity Saules enerģijas paneļiem enerģija tiktu iegūta, tā tiktu uzglabāta Powerwall akumulatoros, lai to pēc tam izmantotu mājsaimniecību un Tesla elektroauto nodrošināšanā ar enerģiju.

    Daudzi finanšu pārzinātāji SolarCity iegādi nodēvējuši par lielu muļķību, jo kraujas malā esoša uzņēmuma SolarCity akciju cena pieauga par 20%, bet Tesla akciju cena samazinājās par 13%. Analītiķi uzskata, ka Masks ir pārvērtējis savas spējas vienlaikus vadīt Tesla, SpaceX un SolarCity, tādējādi kaitējot visiem uzņēmumiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    17 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kaspars
    21.07.2016 16:54

    Man mazliet šķiet, ka mēģina “lekt augstāk par savu pakaļu”..
    Es ticu, ka Teslai pietiek kapacitātes uzprojektēt smago un busu, bet ražošanas kapacitātes nepietiek lai īstenotu esošos pasūtījumus..

    Un es īsti nesaprotu to SolarCity “iegādes” formulējumu. Nopirkt savu uzņēmumu? Kā tas skan?? Cilvēkam pie pilnas apziņas tas nešķiet loģiski!
    To sauc par investēšanu, vai daļu atpirkšanu no akcionāriem..

    Andish Gonzalez
    21.07.2016 17:14

    Būs tikai divi varianti! Vai nu Elons smagi nokritīs vai tieši pretēji, kļūs leģendārs ar savām ģeniālajām idejām un spējām!

    Olafsss
    22.07.2016 09:29

    Varbūt pēc kādiem 10 līdz 20 gadiem mums būs pirmais triljons dolāru vērtais uzņēmums. Taču. Tas varēs notikt tikai un vienīgi tad, kad Tesla Gigafactory būs gatava un strādās ar pilnu jaudu. Lielā mērā viss ir atkarīgs no Teslas spējas radīt to milzīgo kvantumu ar baterijām. Ja viņi to spēs, tad vienīgais, kas kavēs termiņus būs dažādiem piegādātāji (salona tepiķu utt). Taču, manuprāt, arī to varētu atrisināt.

    Uldis M.
    22.07.2016 10:53

    Runājot par Tesla autobusiem, uzreiz man ienāca prātā ka autobusam taču ir ļoti liels laukums uz jumta kur izvietot saules bateriju paneļus. Šādā veidā varētu ievērojami palielināt busa darbības radiusu!
    Tas pats ar smagajiem – ja lielo piekabi apgādātu ar saules paneļiem, iespējams ka pa tuksnešainajām rietumASV šosejām, pēc ieskriešanās Teslas fūre spētu kruīzēt tīri no saules enerģijas vien…

    Krotow
    22.07.2016 12:19

    Busi un fūres ar saules baterijām kā iespēju pielādēt braucamā akumulatorus – kāpēc ne? Tur uz jumta vietas ir krietni vairāk kā parastajiem auto. Protams, aktuāli būs tos jumtus regulāri mazgāt. Vienīgi atkal tas der Kalifornijā u.c. dienvidos, kur saule spīd gandrīz katru dienu. Pie mums saules baterijas nu tā…

    Rūdolfs Rancāns
    22.07.2016 13:14
    Reply to  Krotow

    Arī caur mākoņiem saules baterijas iegūst enerģiju.

    22.07.2016 14:40

    Neesmu padziļināti pētījis, bet pie mums ar sauli vairumā gadījumu piesilda ūdeni, lai pirms tā pamatīgas sildīšanas ar gāzi vai elektrību, ūdens jau būtu sasniedzis kādu pozitīvu temperatūru. Tas strādā arī ziemā, arī mākoņainā laikā.

    Nez kāpēc pie mums elektrību no saules iegūst tikai kalkulatoriem un dažiem rokaspulksteņiem.

    Kaspars
    22.07.2016 14:57
    Reply to  Artis Abols

    Droši vien tāpēc, ka tas viss maksā brangu naudu, lai ierīkotu..
    Tas ir tā pat kā ar siltināšanu blokmājās.
    Lai gan nē! Tur ir vēl absurdāk.
    Ir skaidrs, ka tas ir lietderīgi un atmaksājas gan uz siltumu gan īpasuma vērtības pieaugumu. Bankas labprāt dod kredītu, visu var noorganizēt tā, ka kredīta laikā mēneša maksa nepieaug (jo tiek ieekonomēts uz siltumu taču), bet pēc kredīta atmaksas tā samazinās teju divtik. Bet cik no vecajām mājām ir nosiltinātas?

    Janis
    22.07.2016 19:23
    Reply to  Kaspars

    Jā vel absurdāk !??
    Muļķīt kurš tad to visu Tev noorganizēs un sabūvēs? Bankas Koļa par velti??

    Un no tā visa izriet “eirika” pieaugums pie rēķina, kas penšiem protams nepatīk, zinot cik daudz penši dzīvo šajās mājas, par nosiltināšanu vari pat necerēt!

    + bloku mājas nav tik viegli siltināt, kā Tev var šķist, zinu dažus neveiksmīgus projektus, kur viss ir aizgājis diezgan lielā di**ā….

    Kaspars
    26.07.2016 13:25
    Reply to  Janis

    Ej, pakomentē delfos :D

    Janis
    26.07.2016 18:51
    Reply to  Kaspars

    Tas drīzāk būtu jādara Tev, jau jau zini, kādam ir jābūt komentāram!

    P.s.
    Neuzmet lūpu vienkārši “besī” kad cilvēki cenšas gudri runā par lietām, no kurām viņi neko nesaprot…

    Oskars
    23.07.2016 10:29
    Reply to  Kaspars

    Kaspars
    Dzivoju svaigi renovētā . Man vidus dzīvoklī netaupot šķiet ir mazāks rēķins. Man ir 3 stiklu paketes .. Slinkums pacelt vecos rēķinus . Bet toreiz īsi pirms renovācijas arī ziemas bija oi oi 2009/2010 .

    Mājas kopējais patēriņš mazāks par ko parasti visi masu mediji bazūnē lai reklamētu siltināšanas . Tik jautājums uz kā rēķina . Atbilde vienkārša , kopš iespējas katram pašam individuāli regulēt cilvēki neslēdz apkuri tur uz minimālo ,salst . Tukšajos dzīvokļos arī 0 . Vieni ekstremisti šosezon tik drusku janvārī ieslēdza .
    Man ir tuvu max 5-6 iedaļas termogalvai . un tā 22-23 gradi .
    Koridora radiators faktiski visu laiku izslēgts , patstāvīgas iedzīvotāju kaujas

    Laiks rādīs ko nodarīs mitrums . man dzivokli nav . Bēniņos kondensāts 3,14 zdjec .

    Janis
    22.07.2016 19:24
    Reply to  Artis Abols

    Nē tik traki nav, vienkārši saules paneļu sistēmas joprojām ir ļoti dārgas….

    KKTK
    23.07.2016 23:31
    Reply to  Artis Abols

    Tāpēc, ka pie mums nonāk to ko Eiropā met ārā. Nekas nav izdevīgās, par elektrībs ražošanu un uzreiz došanu atpakaļ tīklā. Ar visām ūdens sildīšanām progresīvākās zemes sen jau ir izspēlējušies. Eiropa jaunos paneļus banānu repubilkam netirgo. Un mums arī Latvenergo un Šķēle nav īsti ieinteresēti, ka tu arī kaut ko pelnīsi.
    Sakarā ar elektrības gūšanu no jumta – svarīgs ir arī leņķis pret sauli. Jo platāks jo švakāk lādē. Jā mākoņainā laikā arī nedaudz lādē.

    Janis
    22.07.2016 19:17
    Reply to  Krotow

    Šaubos par smagajiem auto varbūt vienīgi iekšzemes pārvadājumiem.
    Vajadzētu parēķināt cik liels ir smagā auto un piekabes laukums attiecībā pret to visu masu, kas viņam ir jāvelk, baidos, ka beigu beigās nekāda atšķirības starp vieglo auto un saules paneli uz jumta nesanāks.
    Protams daudzkas atkal atkarīgs no akumulatoriem un saules paneļiem….

    digitalk
    23.07.2016 12:21
    Reply to  Krotow

    > aktuāli būs tos jumtus regulāri mazgāt

    uztaisīs, kā F1 mašīnu kamerām, ar slīdošu plēvi, tikai ne vienreizējas lietošanas, bet cilpu ar tīrīšanas mehānismu zem baterijas.

    Oskars
    23.07.2016 10:30

    Kādas Maskam subsīdijas no valsts ?

    Reklāma