Web Analytics
More
    Reklāma

    Google pašbraucošo automašīnu lielākais ienaidnieks ir sniegs

    Jaunākie raksti

    Google tagad būtu uzskatāma par automašīnu veidojošu uzņēmumu, jau vairākas reizes pašvadošie prototipi izbraukuši ielās un pat tiek runāts, ka Google grasās veidot pati savu slēgto pilsētu pašbraucošo automašīnu testiem.

    Šobrīd Google automašīnas saņēmušas atļauju veikt testus uz ceļiem Kalifornijā. Sākumā tie būs Google piemērotie Toyota Prius un, iespējams, arī Lexus hibrīda parketnieki. Tomēr Kalifornijai ir viens liels mīnuss – tur nav sniega.

    Reklāma

    Detroitas automašīnu šovā Google pārstāvis norādīja, ka veikti testi kalnainā un sniegotā apvidū bez speciāli sagatavotas automašīnas (ja neskaita ziemas riepas). Google autonomie transporta līdzekļi vēl nemaz neesot gatavi sniegam. Sniegs pašstūrējošai, pašakselerējošai un pašbremzējošai automašīnai ir milzīgs izaicinājums. Paši zinām, ka cilvēks dienas vai divu laikā pierod pie braukšanas pa sniegu (novērojumi liecina, ka cits nekad nepierod), bet Google automašīnām nāksies izstrādāt pavisam citas iespējas.

    Iepriekš redzēts, kā Audi RS 7 bez vadītāja sporta režīmā pieveic Hokenheimringas F1 trases apli un tas nozīmē tikai to, ka autonomo automašīnu tehnoloģijas gājušas ļoti tālu. Automašīnas spēj kontrolēt arī lielākus ātrumus un neizslīdēt. Iesaku Latvijas autoceļu uzturētājam nosūtīt ziņu Google, piedāvājot ārkārtīgi piemērotus ceļus auto testiem slidenā laikā. Pie mums ziema ir gara. Google, mēs tevi ar visiem priusiem gaidām!

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kaspars
    19.01.2015 11:49

    Mja, manuprāt iemesls šaj problēmai ir tas, ka google nav autoražotājs( un varbūt ir kāda problēma ar patentiem), jo gan vieglajiem ir pilns ar visādām pretizslīdēšanas sistēmām, ar kurām grūti mašīnu dabūt nost no ceļa slidenākos apstākļos, gan arī smagajiem ir vēl vairāk elektronikas “brīnumu”. piem. uz slidena ceļa (kā melnais ledus) jaunam volvo iedegas brīdinājums vēl pirms šo bīstamību ir piefiksējis pats vadītājs..

    Tātad auto var noteikt bīstamības apstākļus. var izlemt cik ātri braukt, kādu distanci ieturēt
    Jāsaliek tikai šīs visas tehnoloģijas kopā

    19.01.2015 12:04
    Reply to  Kaspars

    Neesmu sīki iepazinies ar Volvo sistēmu, bet šķiet problēma ir tajā, ka mašīna spēj gudri apzināt apstākļus, reaģēt uz šķēršļiem ko vadītājs nepamana, bremzēt nesametot mašīnu utt. Bet Volvo neprot piedot gāzi.

    Varētu būt ka Google jāizcīnās ar ļoti precīzu un viedu akselerēšanu, pašpietiekamam auto būtu jāspēj arī kārtīgi piedot gāze, kad tas ir absolūti nepieciešams. Visas problēmas satiksmē nevar atrisināt tikai bremzējot, grozot stūri. Īpaši tas attiecas uz ziemu.

    Juris Abdullins
    19.01.2015 12:17
    Reply to  Artis Abols

    Bremzēšana, grozot stūri, vispār nekādas problēmas neatrisina, tikai vēl vairāk problēmu pasliktina.

    Reklāma