Vācu autoražotājs Porsche iepazīstinājis ar jaunu “HD Matrix LED” lukturu tehnoloģiju, ko autoražotājs liks lietā jau no nākamā gada. Porsche apgalvo, ka šī tehnoloģija “radīs jaunus standartus” tālo gaismu sniegumā. Porsche skaidro, ka šī tehnoloģija būtiski atšķiras no līdz šim lietotās, jo tagad tālās gaismas nodrošinās divi atsevišķi gaismas avoti katrā lukturī.
Izstrādājot jaunu tehnoloģiju, Porsche vēlējies īpaši izcelt tā saucamo “četru punktu” lukturu dizainu, kas kļuvis par autoražotāja pēdējo gadu firmaszīmi. Jauno lukturu tehnoloģiju Porsche izstrādāja sadarbībā ar Hella un Forvia. Tālajām gaismām paredzēti divi gaismas avoti – katru no tiem 16 384 LED pikseļi. Kopumā mašīnai ir četri šādi gaismas avoti, pa diviem katrā lukturī – iegūstam rezultātu, ka tālās gaismas nodrošina 65 536 LED pikseļi, nodrošinot līdz pat 300lx apgaismojumu. Šobrīd lietotais LED Matrix risinājums izmanto 84 LED pikseļus katrā lukturī – 168 kopumā.
Porsche apgaismojuma moduļu nodaļas vadītājs Benjamins Hummels skaidro, ka tālo lukturu sniedzamība ir līdz pat 600 metriem, taču svarīgi ir ne tikai tas, cik tālu spīd gaismas, bet arī tas, cik labi tiek izgaismots priekšā esošais ceļš un ceļmalas. Šo visu Porsche var nodrošināt, izmantojot “micro-LED” tehnoloģiju – katra diode esot cilvēka mata biezumā, savukārt sistēmas vadībai izveidots speciāls vadības bloks, kas aprēķina apgaismojuma intensitāti. Ražotājs apgalvo, ka sistēma samazinās atspīdumu, piemēram, no ceļazīmēm.
Šos jaunos lukturus Porsche klienti varēs iegūt jau nākamgad, tos iegādājoties par papildus samaksu.
Nu tik varēs žilbināt pretī braucošos. Ka tik pats jūtās kings savā kuģī. Fizika saka, ka LED ir izteikti žilbinošāks, jo gaismas intensitātei jābūt daudz lielākai, lai dabūtu tādu pašu atdevi kā no halogēna spuldzes. Jebkurš led spiež uz acīm nejēgā.
Tev vajadzēs vēlreiz parunāt ar Fiziku. LED lukturi nodrošina precīzāku gaismas staru kūli, kā rezultātā tiek izgaismots ceļš, nevis pretimbraucēja acu zīlītes.
Led nav lāzera stars, kuram kūlis ir koncentrētāks. Katrā pretīmbraucošā jaunajā džipā redzu to precīzo kūli sev acīs. Leds žibina izteikti vairāk.
Nodrošina precīzu staru kūli katrā no Taviem acu āboliem un pa vienam katrā spogulī.
Tas gan varētu būt saistīts ar nepilnu paku?
Ir sanācis braukt pa priekšu lepnam mersedesam, un viss apkārt bija izgaismots 3x izņemot manu salonu. Ļoti patīkami, līdz apdzina un aizbrauca :(
Nejauc LED apgaismojumu ar Matrix LED – tās ir dažādas tehnoloģijas. Pirmā ir vienkārši kvēlspuldzes vai lokizlādes spuldzes aizstāšana ar LED gaismas avotu. Otrā ir “attēls” uz ceļa, kurš mainās, atkarībā no situācijas – kamerā redzamās pretī braucošā gaismas iezīmē “tumšo zonu”, un šīm gaismām nav striktas tālo/tuvo gaismu robežas.
“speciāls vadības bloks”
Sajūtu Henrija klātbūtni)
Mjā, viena no lietam kas man pietrūkst kā ne-vācu auto patērētajam ir Vācu (Audi, BMW, Mercedess un tagad Porche) inovatīvie tumšā laika braukšanas risinājumi. Nakts redzamības kameras, Matrix LED, Lāzera gaismas u.c risinājumi drošai braukšanai.