Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektriskais Porsche Taycan līdz ar modernizāciju saņem būtiskus uzlabojumus

    Jaunākie raksti

    Porsche Taycan bija vācu sporta autoražotāja pirmais mēģinājums elektoauto pārdošanā un tas izrādījās ļoti veiksmīgs. Tagad Taycan saņēmis pusmūža uzlabojumus jeb facelift un, lai arī ierastā prakse šajos gadījumos ir kosmētiskās izmaiņas ar nelieliem tehniskajiem jauninājumiem, šoreiz Porsche izvēlējies sapakot daudz jaunumu tehniski un maz vizuāli.

    Ražotājs īpaši uzsver, ka uzlabotais Taycan pārspēj savu priekšteci visos iespējamajos veidos, Porsche solot ievērojamus uzlabojumus nobraucamajā attālumā ar vienu uzlādi, uzlādes ātrumā, kā arī paātrinājumā.

    Taycan arī turpmāk būs nopērkams vairākās versijās – bāzes modelis būs pieejams ar vienu elektromotoru uz aizmugurējās ass, tam attīstot 429 zirgspēkus. Seko 4S ar diviem elektromotoriem un 590 zirgspēku jaudu, bet lielie jaudas uzlabojumie atvēlēti Turbo un Turbo S modeļiem – Taycan Turbo turpmāk attīstīs 871 zirgspēku, savukārt Turbo S pat 938 zirgspēkus. Ar to vajadzētu būt gana, lai 100km/h sasniegtu 2,4 sekundēs. Visās versijās izmantoti uzlaboti elektromotori, kas padarīti jaudīgāki un arī vieglāki.

    Porsche arī pievērsies auto akumulatoru uzlabošanai, pārstrādājot to ķīmisko sastāvu un palielinot ietilpību. Tagad bāzes akumulators ir ar 89kWh ietilpību, bet lietotājam no tā pieejamas 83,6kWh. Lielais Performance Battery Plus akumulators tagad ir ar 105kWh ietilpību, bet lietotājam pieejamas 98,6kWh. Paši akumulatori padarīti vieglāki nekā priekšteči. Lai uzlabotu nobraucamo attālumu, Porsche veicis aerodinamiskus uzlabojumus, kā arī izmantotas optimizētas vasaras riepas. Te mēs varam runāt arī par uzlabotu termovadības sistēmu, jaunu siltumsūkni un invertoru, kā arī lielāku rekuperācijas jaudu.

    Svarīgs punkts ir arī uzlādes jauda – ja iepriekš maksimālā uzlādes jauda bija 270kW, tad tagad tā palielināta līdz 320kW. Tas, protams, ideālos apstākļos, ar uzsildītu akumulatoru un pie atbilstošas jaudas lādētāja. Maksimālā uzlādes jauda, protams, ir laba lieta, bet Porsche inženieri piestrādājuši, lai šo lielo uzlādes jaudu varētu izmantot ilgāk – tam ir labāka uzlādes līkne. Porsche sola, ka mašīna no 10 līdz 80% būs uzlādējama mazāk nekā 18 minūtēs. Šie aprēķini ir veikti pie āra gaisa temperatūras +15 grādiem.

    Vistālāk, proti, 680 kilometrus ar vienu uzlādi WLTP ciklā spēs veikt Taycan ar vienu elektromotoru aizmugurē un lielo akumulatoru. Citas versijas spēs mazāk, jo tām ir lielāka jauda un divi elektromotori, taču, lai veicinātu efektivitāti, priekšējais motors arvien biežāk tiks atslēgts, ja pēc tā nebūs vajadzības. Tādējādi tiks taupīta enerģija.

    Visi auto būs aprīkoti ar adaptīvo piekari, Porsche solot uzlabotu braukšanas dinamiku. Tāpat piekare var samazināt auto augstumu par 22 milimetriem, lai lielā ātrumā mazinātu gaisa pretestibu. Par papildus samaksu nopērkama arī uzlabota balstiekārtas versija, kas vēl vairāk nogludina dažādus ceļa negludumus un sniedz uzlabojumus braukšanai trasē.

    Salonā ieraudzīsim pārstrādātu Porsche multimediju sistēmu, kurai tagad esot vienkāršāka saskarsne un plašāks funkciju klāsts. Tāpat ražotājs paplašinājis standartaprīkojuma sarakstu visiem modeļiem. Mašīnas tirdzniecībā nonāks šā gada pavasarī un tās būs dārgākas nekā līdzšinējie Taycan, bet precīzas cenas Latvijā uzzināsim vēlāk.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Gramatikas nacists
    08.02.2024 12:46

    Komentārs raksta autoram, jo vairs nav iespēja ziņot par gramatikas kļūdu rakstā (ja pareizi atceros, agrāk tāda bija) – “inventors” ir švaks anglicisms izgudrotājam, ja runājam par iekārtu kas pārvaido elektrību no DC uz AC (kā tas ir elektroauto no baterijas uz motoru) tad tas ir invertors, kas invertē elektrību. Bieža kļūda mūsu sabiedrībā, nezin kāpēc visiem patīk inventors labāk nekā invertors, bet prestižā publikācijā kā kursors.lv labāk būtu pieturēties pie pareizas terminu lietošanas.

    Kursors.lv
    08.02.2024 16:37

    Paldies par norādi, salabots.

    Edmunds
    08.02.2024 14:43

    Labāk uzrakstiet, kāpēc visi biezie no šitām kratās vaļā. Nevienam citam Porsche nav tāds vērtības kritums.

    xs1
    08.02.2024 14:56
    Reply to  Edmunds

    No visiem elektroauto kratās vaļā :)

    Ēriks
    08.02.2024 16:24
    Reply to  Edmunds

    Daudzi biezie pērk extra Porsche, lai varētu tikt pie iespējas nopirkt ierobežota daudzuma modeļus kā piemēram 911 GT3 RS tā galu galā nopērkot pat 10 Porsche automašīnas bez nekādas īstas garantijas, ka tiks pie šī modeļa.
    Savādāk, manuprāt, vienīgais mīnus šim modelim ir sniedzamība.
    Un varbūt dažiem nepatīk ka pārāk daudz ekrāni.

    REALAIS
    08.02.2024 18:21
    Reply to  Ēriks

    Jā, skatījos tieši šonedēļ video no turīga cilvēka, kurš apzvanīja visus Porsche dīlerus UK. Šur tur aizgāja pats. Un visur viņu pa lielam atšuva. Ja nenopērk kā minimums mašīnas pāris miljonu vērtībā, tad to pašu GT3 RS pat var nesākt sapņot. Un kas pa shēmām tur ir.

    Sapērk visādus Porsche no dīlera, tad pēc īsa laika pārdod atpakaļ Porsche dīlerim ar 30% kritumu un audzē dīlera labvēlību… murgs :D to dara ne tikai Porsche, bet tas pats Ferrari.

    Karlis
    10.02.2024 16:36

    ated 525 PS (386 kW) engine.
    911 GT3 RS (WLTP)*

    13,4 l/100 km

    305 g/km

    Reklāma