Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen iesūdzēts tiesā, jo kravas kuģa ugunsgrēku varētu būt izraisījuši Porsche elektroauto

    Jaunākie raksti

    Pirms diviem gadiem, 2022. gada februārī, Atlantijas okeānā aizdegās kravas kuģis “Felicity Ace”, kas transportēja aptuveni 4000 automašīnas – galvenokārt dažādu Volkswagen koncerna zīmolu mašīnas. Kuģis galu galā nodega un nogrima, bet tika šķetināti iemesli, kāpēc notika ugunsgrēks. Volkswagen koncerns šajā jautājumā iesūdzēts tiesā, turklāt pret viņiem vērstas uzreiz divas prasības.

    Koncerns iesūdzēts tiesā, jo tiek uzskatīts, ka ugunsgrēku izraisīja kāds uz klāja esošs Porsche elektriskais auto. Kopumā uz klāja bijuši vairāk nekā 1100 šī ražotāja auto, bet ne tikai elektriskās mašīnas. Viena no prasībām tiesā iesniegta Porsche mājvietā Štutgartē, to iesniedzot kuģa operatoram Mitsui OSK Lines un apdrošinātājam Allianz.

    Starp iesaistītajām pusēm jau notikušas pārrunas un plānots, ka tās turpināsies. Ja visiem neizdosies rast kādu vienošanos, process virzīsies tālāk. Kā liecina tiesai iesniegtie dokumenti, Volkswagen nav sniedzis informāciju, kas saistīta ar papildus riskiem, transportējot elektriskās mašīnas. Prasībā, kas iesniegta Štutgartē teikts, ka autoražotājs nav sniedzis informāciju par drošības pasākumiem, kas jāievēro, pārvedot šos auto.

    Medijs Bloomberg ziņo, ka aizdegšanos izraisījis elektrisks Porsche, tātad, Taycan. Taču ražotājs piedāvā arī Cayenne un Panamera plug-in hibrīda izpildījumā. Proti, šie auto aprīkoti ar mazākiem litija jonu akumulatoriem nekā pilnvērtīgs elektroauto, bet tiem tādi ir. Volkswagen arī apstiprinājuši informāciju par tiesvedību, savukārt otra puse pagaidām plašākus komentārus šajā lietā nav sniegusi.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    11 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Trx450
    07.03.2024 10:31

    Iekšdedzes dzinējam vienkārši ir noņemt klemes no akulumatora. Bet kā to izdarīt elektroauto nav ne jausmas. Varbūt ir kaut kāds kill switch elektroauto? Bet tā baterija ir tik liela ka viņa pati par sevi var sākt degt.

    Bats
    07.03.2024 11:19
    Reply to  Trx450

    Elektroauto arī ir kill switch, kas pilnībā atvieno akumulatoru no mašīnas tīkla. Gadījumā, ja transportējot, akumulators tiek pārdurts vai saspiests un šūnas savienojas uz īso, tas killswitch nepalīdz. Te jāuzņemas atbildība arī Porsche, jo auto visticamāk tika transportēti ar uzlādētu akumulatoru, kas nav bijis atvienots. Š;is problēmas ir risināmas. Akumulatoru blokus var labāk aizsargāt transportēšanas laikā, dzesēt, killswitch varētu ne tikai atvienot akumulatoru no mašīnas, bet arī pārraut iekšā paralēlslēgumus starp šūnām, katrā konteinerā vajadzētu arī dūmudetektoru un akumulatora uzkaršanas detektoru un visbeidzot, Poršus varētu transportēt konteineru masīva augšējā stūrī, nevis kaut kur dziļi vidū.

    Trx450
    07.03.2024 15:35
    Reply to  Bats

    Nedaudz pameklēju info . Kā izrādās daudzas kuģniecības kompānijas atsakās no EV kravas, vai arī atsakās segt apdrošināšanu un visus riskus , izmaksas uzņemās klients ja negadījums izcēlies ar viņa EV. Viena Norvēģu auto piegadātāju kompānija ir pilnībā atteikusies vest hibrīdus, ūdeņraža un elektriskos automobīļus. Tādēļ BYD uzbūvēja savus kuģus. Un tādēļ Tesla grib rūpnīcas visos kontinentos. Kaut kāds lauķis Īrijā pasūtīja elektrisko traktoru no Ķīnas. Ar pasūtīšanu nebija problēmas. Problēmas bija viņu atvest uz Īriju.

    Apdrošinatāji saka ka EV ir jāaktivizē transportēšanas režīms. Tas arī viss, kādas procedūras un noteikumi no apdrošinātāju puses ir pieprasīti un jāveic EV transportēšanā.

    Vārds
    08.03.2024 08:00
    Reply to  Trx450

    Visiem elektroauto ir kill switch, jeb 12V akumulators, kas pieslēdz galveno akumulatoru caur releju kontaktu grupu. Tā kā litija akumulators ir atslēgts, bet tas negarantē pret iekšēju īso vai defektu. Tomēr ugunsgrēkā vainot kravu tad jābūt arī kam taustāmākam.

    Biteme
    07.03.2024 10:39

    “tiek uzskatīts” vai “ir pierādīts”? tam ir pilnīgi atšķirīgas juridiskās sekas.

    nedarata
    07.03.2024 15:48

    Žēl ka tuvumā nebija ūdens, ko varētu izmantot dzēšanā.

    gunarros
    07.03.2024 16:04
    Reply to  nedarata

    …ūdens, ko varētu izmantot dzēšanā… un atrauties ar 800 V spriegumu.

    Trx450
    07.03.2024 16:07
    Reply to  gunarros

    Degošai eļļas pannai piemet ūdens garu :D

    Eee
    08.03.2024 08:36
    Reply to  nedarata

    Jā, ir tāda lieta kad kuģi nodeg…

    And
    09.03.2024 00:06

    UK pat ar elektro skrejriteni aizliegts vest sabiedriskajā transportā, jo tas ir drošības tehnikas pārkāpums…. Uk jau daudzi elektro autobusi nodeguši reisā…. Pist viņus visus elektro fanus, lielāks posts dabai.. Un arī pašas dabas vaina,… kapēc idiotus radīja???

    Bats
    09.03.2024 16:56
    Reply to  And

    Par to pēdējo jautājumu arī reizēm aizdomājos.

    Reklāma