Vācu sporta autoražotāja Porsche finanšu direktors Lucs Meške izteicies, ka iekšdedzes dzinējiem jaunās automašīnās Eiropā, iespējams, ir nākotne arī pēc 2035. gada. To viņš paudis sarunā ar Automotive News Europe. “Šobrīd Eiropā ir daudz sarunu par iekšdedzes dzinēju nākotni. Es domāju, ka atteikšanos no tiem varētu atlikt,” saka viens no Porsche vadītājiem.
Jau daudzkārt esam rakstījuši, ka no 2035. gada Eiropas Savienībā plānots aizliegt tirgot jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Līdz tam brīdim iegādātos auto varēs lietot un pārdot otrreizējā tirgū. Šajos nosacījumos jau tāpat ir panāktas zināmas atkāpes – iekšdedzes dzinējus varēs turpināt lietot arī pēc 2035. gada, ja šo dzinēju darbināšanai lietos sintētiskās degvielas. Tas gan vairāk paredzēts nišas ražotājiem vai modeļiem.
Nupat izplatījušās ziņas par Eiropas Parlamenta frakcijas – Eiropas Tautas partijas – plāniem pārskatīt šos iecerētos ierobežojumus pēc EP vēlēšanām šovasar. Atceramies, ka Lielbritānija termiņu jau pārcēla un daudzviet valda zināma skepse par bezizmešu transportlīdzekļu veiktspēju un augsto cenu, kā arī nepieciešamajiem ieguldījumiem infrastruktūrā. Autoražotāji novēro, ka elektroauto pasūtījumu skaits nav tik augsts kā cerēts un patērētāji Eiropā mēdz saskārties ar neuzticamu uzlādes infrastruktūru. Galvenais problēmjautājums šajā visā gan ir cena – strauji augot dzīves dārdzībai, ļaudis nevēlas maksāt par ievērojami dārgākām mašīnām.