Web Analytics
More
    Reklāma

    Lielākā Eiropas Parlamenta frakcija pēc vēlēšanām varētu pārskatīt plānoto iekšdedzes dzinēju aizliegumu Eiropas Savienībā

    Jaunākie raksti

    Šā gada jūnijā paredzētas Eiropas Parlamenta vēlēšanas, kurām gatavojas politiskie spēki visā Eiropā, arī pie mums Latvijā. Kādā nopludinātā dokumentā atklājies, ka šobrīd lielākā EP frakcija Eiropas Tautas partiju grupa (European People’s Party) jeb EPP gatavojas pārskatīt iekšdedzes dzinēju aizliegumu Eiropas Savienības dalībvalstīs. Kā zināms, šobrīd plānots, ka no 2035. gada bloka dalībvalstīs vairs nevarēs tirgot jaunas mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, Eiropai pārejot uz bezizmešu transportu.

    Medija Euractiv rīcībā nonācis dokuments no šīs frakcijas priekšvēlēšanu programmas un interesi raisījis paustais pie transportēšanas sektora. Proti, partija iestājas pret “aizliegumu politiku”, tajā skaitā iekšdedzes dzinēju aizliegumu Eiropas Savienībā, solot to pārskatīt cik vien drīz iespējams.

    Reklāma

    Viens no redzamākajiem pretiniekiem iekšdedzes dzinēju aizliegumam ir vācu politiķis Jens Gizeke, kurš pārstāvēja EPP diskusijās par jaunajiem izmešu standartiem automašīnām. Viņš un partija iebilst pret Eiropas Komisijas uzspiesto “aizliegumu ideoloģiju”. Politiķis vairākkārt brīdinājis, ka šāds aizliegums var novest pie tā, ko viņš sauc par “Havanas efektu” – Kubas galvaspilsētā Havanā un citviet valstī ļaudis pārvietojas ar desmitiem gadu vecām mašīnām. Tas, protams, saistīts ar citiem iemesliem, bet viņš uzskata, ka pietiekami liela daļa eiropiešu izvēlēsies braukt ar savām vecajām iekšdedzes dzinēju mašīnām maksimāli ilgi tā vietā, lai tās nomainītu pret svaigākām, videi nekaitīgākām mašīnām.

    EPP ieskatā jāievēro “tehnoloģiju atvērtības” princips, Eiropas Savienībai izvairoties no tā, ka kāda konkrēta tehnoloģija tiek mākslīgi virzīta kā galvenā. Iepriekš izskanējuši izteikumi, ka ir jāuzstāda mērķis, proti, bezizmešu transports, bet kā līdz tam nonākt, tur lai tiek galā inženieri un ražotāji. Eiropas Parlamenta un arī komisijas virzienā ir bijuši pārmetumi, ka tiek nosprausts viens vienīgais ceļš, kā līdz tam nonākt – ar akumulatoriem darbināmi elektroauto. Katrā ziņā ir interesanti, ka ietekmīgs politiskais spēks Eiropā runā par jau pieņemtu normu pārskatīšanu tik kutelīgā jautājumā.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    16 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Janis
    26.01.2024 11:47

    100% noteikumi tiks mainīti. Citādi 2035 būs dramatisks auto pārdošanas kritums – ekonomikām ziepes.

    Opelis
    26.01.2024 13:14
    Reply to  Janis

    Drīzāk visi brauksim ar xiaomi utt mašīnām.
    Tak lai nosaka, ka H2 iekšdedzes dzinēju drīkst, un viss bus kā iepriekš tikai svilinās H2.

    karlis
    26.01.2024 14:13

    vajadzētu sākt, ka aizliedz importēt LV auto zem EUR6
    vajadzētu sākt aizliegt iebraukt piilsētās no 7:00-23:00 zem EUR4[5]
    Lielākajās pilsētās var lēnām sākt ierobežot pārvietoties zem EUR6. (Sākot no 500K iedzīvotāju)
    un skat, lēnām sāks pildīties CO2 izmešu grafiki

    Elmārs
    26.01.2024 16:45
    Reply to  karlis

    Kad uzsniga lielais sniegs tīrīja ceļus nevis ietves, ne sieva ar ratiem vareja aiziet līdz pieturai, ne es ar velo vareju aizbraukt līdz darbam:)
    Varbūt jāsāk ar ietvju tīrīšanu?
    Savādāk grūti nosaukt gājējus un velo par prioritāti pilsētā.

    Slapjais Bebrs
    27.01.2024 03:33
    Reply to  Elmārs

    Ietvi noteikti tīrīs elektro traktoriņi :D

    kkā tā
    28.01.2024 07:52
    Reply to  Elmārs

    Nemūžam gājējs nebūs vairs prioritāte nevienā pasaules malā, jo tas gājējs grib būt galvenais, bet tai pat laikā gaida 15 piegādes servisus pa dienu..
    Pārvākties uz mežu vajag un ēst čiekurus, ja gribas dzīvi bez satiksmes

    Skābene
    29.01.2024 08:59
    Reply to  karlis

    Un tikmēr tu kurināsi malkas krāsni un tavus atkritumus vedīs uz Geltiņiem, tālķ no Rīgas? :D

    Vietnieks
    05.02.2024 16:07
    Reply to  karlis

    Vajadzētu aizliegt tev elpot vai vismaz tev tieši uzlikt nodokli – 80% no taviem ikmēneša ienākumiem par elpošanu

    Zorge
    26.01.2024 16:38

    Beidzot arī kāda labāka ziņa! Kuras no Latvijas partijām ir Tautas partiju grupā?

    Jānis
    26.01.2024 18:14

    Parādās cerība tikt vaļā no tiem ekoplānprātiņiem, kas vēlas saskatīt tikai labumu no jau braucošas gludekļa, kamēr to postu, ko rada dabai pašu elektrisko mašīnu bateriju ražošana, izslēdz no sava redzesloka, tipa, es neredzu, tātad tā nav…

    Skābene
    29.01.2024 09:00
    Reply to  Jānis

    Tie nav plānprātiņi, bet marketologi, kas lobē konkrētas biznesa intereses, ietērpjot visu zaļos saukļos!

    Da Fredis
    05.02.2024 01:08
    Reply to  Jānis

    Īstenībā nevajag ne vienus ne otrus saukt par plānprātiņiem. Ir argumenti, liec priekšā. Ja nav, tad zākāšanās rada pretēju efektu.

    viens
    26.01.2024 21:23

    aizliegumu aizliegs (atcels), lai būtu normāla konkurence, ja jau ev ir labāki, tad viss nostāsies savās vietās pats par sevi. bet nav jau tomēr ev labāki kaut kādā ziņā, nebūs arī nekad, akumulatori jāražo (eko-nedraudzīgi), elektrība arī (eko-nedraudzīgi). par elektrību – tā visu laiku paliek dārgāka, kaut gan to ražo arvien vairāk – nu jā – pieprasījums aug. vēl aug cilvēku skaits, re kā pēdejo 50 gadu laikā 4 miljardi pievairojušies :) kādā tur progresijā tas notiek, atkal dubultosies cik – 25-35 gadu laikā (pārskatāmā nākotnē, es vēl varbūt būšu dzīvs)?

    AC/DC
    29.01.2024 22:14
    Reply to  viens

    Cik labi, ka seļara pati no degvielas pistoles tek ārā un uzpūtēja izmeši smaržo pēc maijpuķītēm :D
    Par to kā notiek naftas ieguve, tās transports un pārstrāde laikam visi aizmirsuši. Tas neeksistē un degvielas auto neko ļaunu klimatam un veselībai nenodara. :thumbs up:

    Vietnieks
    05.02.2024 16:06

    Aizliegt iekšdedzes dzinējus ir kā ieviest komunismu – visi badā un nevienam nekas nepieder, izņemot politbiroju un citus lielos šiskas

    Reklāma