Web Analytics
More
    Reklāma

    Kādas izmaiņas no 1. aprīļa sagaida elektroskrejriteņu lietotājus?

    Jaunākie raksti

    Ja agrāk pilsētās skanīgās putnu dziesmas vēstīja par pavasara iestāšanos, tad tagad tie ir elektriskie skrejriteņi. Tie šogad jau marta vidū kā uzticīgi kareivji gaidīja savu pirmos šīs sezonas braucējus. Līdz šim daudz runāts par elektroskrejriteņu vietu satiksmē, lietotāju braukšanas kultūru un stingrākiem noteikumiem, kas palielinātu gan tā vadītāja, gan apkārtējo satiksmes dalībnieku drošību. Tagad šīs diskusijas nonākušas pie “taustāma” rezultāta – sākot no 1. aprīļa elektroskrejriteņu vadītājiem un īpašniekiem piemērotas jaunas prasības un bargi sodi par to neievērošanu.

    Elektriskos skrejriteņus obligāti jāreģistrē

    Kamēr velosipēdu reģistrācija joprojām ir brīvprātīga, no šī gada elektriskie skrejriteņi un velorikšas gan ir obligāti jāreģistrē. To ir jāpaspēj izdarīt līdz 31. martam, jo pēc tam ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem un velorikšām satiksmē vairs nevarēs piedalīties. Jāpiemin, ka braucamais tiek uzskatīts par elektroskrejriteni, ja tā maksimālais braukšanas ātrums nepārsniedz 25 km/h, tā elektromotoru kopējā jauda nepārsniedz 1000 W. Ja tas neatbilst, tad braucamo nevar reģistrēt kā elektrisko skrejriteni. Par elektroskrejriteņu reģistrāciju plašāk var palasīt šeit.

    Reklāma

    Jāizmanto ķiveres

    Ceļu satiksmes noteikumi arī papildināti ar elektroskrejriteņu izmantošanas prasībām, kuras jāievēro gan pusaudžiem, gan pieaugušajiem. Piemēram, personām no 14 līdz 17 gadiem ieskaitot, braucot ar elektrisko skrejriteni, galvā obligāti jābūt aizsprādzētai aizsargķiverei. Savukārt braucējiem no 18 gadu vecuma aizsargķivere ir ieteicama.

    Līdztekus tam papildināti noteikumi par atstarojošās vestes izmantošanas gadījumiem. Elektriskajam skrejritenim priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, savukārt aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim. Ja braucamais ar tiem nav aprīkots vai arī lukturi nedarbojas, elektroskrejriteņa vadītājam obligāti jāvelk atstarojošā veste vai arī apģērbs ar atstarojošiem elementiem. Atstarojošās vestes ikvienam būtu vēlams lietot arī diennakts tumšajā laikā un sliktas redzamības apstākļos.

    Joprojām spēkā ir prasība par vadītāja apliecības esamību. 14 līdz 17 gadus veciem elektroskrejriteņu vadītājiem līdzi obligāti jābūt velosipēda vai kāda cita transportlīdzekļa vadītāja apliecībai. Savukārt personām no 18 gadiem līdzi obligāti jābūt jebkura transportlīdzekļa vadītāja apliecībai.

    Nepaklausīgākie braucēji saņems bargu sodu

    Jau pērn par elektroskrejriteņu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu piemēroti bargāki sodi. Piemēram, par braukšanu pie sarkanās luksofora gaismas var piemērot līdz 70 eiro lielu naudassodu. Tikpat lielu maksimālo sodu var saņemt par drošas distances vai intervāla neievērošanu. Savukārt braukšana ar elektrisko skrejriteni alkohola reibumā vadītājam var izmaksāt līdz pat 170 eiro.

    Papildus tam savu sodu sistēmu ieviesis arī “Bolt”, kas ir viens no lielākajiem skrejriteņu operatoriem Eiropā. Lai mainītu pārgalvīgāko braucēju pārvietošanās paradumus, “Bolt” ieviesis papildus drošības funkciju “pārgalvīgas braukšanas rādītājs”. Tas tiek mērīts braucējam, kurš ar “Bolt” elektrisko skrejriteni veicis vismaz piecus braucienus. Ja šis rādītājs ir negatīvs, tad lietotājs “Bolt” lietotnē saņem paziņojumu ar drošākas braukšanas ieteikumiem. Ja persona turpina pārgalvīgi braukt, “Bolt” sāk piemērot ierobežojumus un īpaši nedisciplinētiem braucējiem aizliegt braukt ar skrejriteni veselu nedēļu.

    Avotszz.lv
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Biteme
    28.03.2024 12:40

    Auto vadītāji ļoti priecātos, ja sodītu tikai nepaklausīgākos, nevis tos kuriem gadījās))

    Biteme
    28.03.2024 12:43

    Par tām ķiverēm ir dīvaini – 14 līdz 17 gadus veciem ķiveres lietošana ir obligāta, bet pieaugot galva kļūst izturīgāka vai tie vairs nepieļauj kļūdas un ķivere ir vairs tikai ieteicama.

    Tad jau arī auto drošības jostas jātaisa obligātas tikai jaunajiem vadītājiem. Pieredzējušie taču nekļūdās)

    Edmunds
    29.03.2024 21:38
    Reply to  Biteme

    Sasniedzot pilngadību tu vari daudzas lietas darīt. Vēlēt vēlēšanās, dzert alkoholu, smēķēt, un tagad arī braukt bez ķiveres. Lēmums izklausās ļoti loģisks.

    Personīgi – es diezgan bieži braucu ar riteni un ar to esmu braucis gadu desmitiem. Ja man būtu obligāti jāvelk ķivere… drošvien brauktu pāris reizes gadā kādā sportiskā izbraucienā un pārējo pārkāptu uz mašīnu. Vnk visu nosaka ērtības un ar ķiveri nav ērti.

    Biteme
    30.03.2024 12:38
    Reply to  Edmunds

    Piekrītu, saprātīgi argumenti. Bet es tomēr nesaprotu – kāpēc, sasniedzot pilngadību, joprojām ir jāievēro likumi un noteikumi? Tie paši CSN, piemēram….cilvēks ir pieaudzis, apzinās atbildību par savu rīcību un nekādas glupības uz ceļa nestrādā? Piem. ja pārkāpj ātrumu, tad tikai tad kad tas ir droši. Ja pārvelk pāri krustam pie sarkanā – tad tikai tad, kad ir izslēgta sadursmes iespēja. Es tak arī saku – noteikumi ir priekš iesācējiem, kas vēl tikai mācās!

    ms-sm
    29.03.2024 16:07

    SM sēž kautkādi grūtgalvji:
    – kāpēc auto pietikek ar 2burtiem un lidz 4cipari, bet scooter ir 1burts un 6cipari, kuram latvija vajag ap 300 miljonu scooter numura zīmes, tas tikai sarežģīs atpazisanu
    -civilizētās valstis jau sen ir statistika, ja atrums ir 25km/h tad sadursme var beigties kādam letali un Vacija lidz 300W var iziikt bez CSDD, vis kas ir jaudigaks dodas uz TA.

    no kura pirksta SM ierēdnes izzida šitādu murgu?

    Krotow
    29.03.2024 17:48
    Reply to  ms-sm

    Tad skūteriem vajadzēs atsevišķu TA laukumu būvēt :P

    ms-sm
    30.03.2024 12:17
    Reply to  Krotow

    ja Riga 1! ar 1000W ir vajadziga numura zime CSDD tad tur acimredzot jau ir viss nepieciesamais lai parbauditu ari 1000W braucamos.

    Reklāma