Jaunais 2024. gads atnesis daudz pārmaiņu, dažādās jomās mainījušies noteikumi un kārtība. Izņēmums nav arī Ceļu satiksmes likums un konkrēti sadaļa par visu mīļajiem elektroskrejriteņiem. Sākot no šī gada 1. janvāra tie ir obligāti jāreģistrē.
Ceļu satiksmes likums paredz, ka no 2024. gada 1. janvāra ikvienam, kurš iegādājas elektroskrejriteni vai velorikšu, tas obligāti ir reģistrē. Tāpat pie tā konstrukcijas jābūt pielīmētai valsts reģistrācijas uzlīmei.
Likums arī paredz, ka īpašumā jau esošie augstāk minētie transportlīdzekļi jāreģistrē līdz 31. martam. Pēc šī datuma nereģistrētie braucamie nedrīkstēs piedalīties ceļu satiksmē, pretējā gadījumā transportlīdzekļa īpašniekam jārēķinās ar sodu.
Vienlaikus norādīts, ka velosipēdu reģistrācija joprojām ir brīvprātīga.
Kaut kā ātrumā nevaru atrast kāds ir sods par braukšanu ar nereģistrētu stāvdrāzi! Cerams, ka sodu aizmirsa iegrozīt! :D
Ceļu satiksmes likums, p72
(1) Par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kurš nav reģistrēts noteiktajā kārtībā, piemēro naudas sodu no vienpadsmit līdz divdesmit astoņām naudas soda vienībām.
Tad jau nav stresa! :D
Soda vienība 5 eur, tātad no 55eur līdz 140eur nevis no 11eur līdz 28eur.
Cits jautājums cik fiziski ir to policaju un vai tiem būtu luste ķerstīt stāvdrāzistus kad ir krietni vieglāki un ienesīgāki mērķi – mana versija ka 99% (ieskaitot kārtības sargus)
uzliks mīksto šim visam
Vajag maksāt poličiem 10% no soda naudas – skries pakaļ skūteristiem, lai pārbaudītu doķus!
Pietiktu jau raut nost pie Alfas a/m numura zīmes mašīnām ar tonētiem priekšējiem logiem – krietni maksātspējīgāka publika
Ko tev tie logi traucē, nevar lūrēt kas salonā notiek? Ja jau tas pasliktinātu redzamību, tad jau būtu jāštrāpē visus, kas lieto saules brilles, vai paštonējošās optiskajās brilles!
Viens likums, viena taisnība, nevis bagātie uzmīž uz likuma kā paraškā un tā veidojas nesodāmības sajūta, tiesiskais nihilisms un vatisms
Kāpēc likums tāds? Kāds pamatojums? Es gadiem gāju TA ar tonētu priekšējā loga augšējo daļu, līdz vienu brīdi TA piesējās, ka neesot saskaņā ar likumu. Tonēt drīkst tikai līdz tai vietai, kur saules sargs atduras pret stiklu. Kad pajautāju vai saules sargu pēc likuma drīkst nolocīt uz leju tā, ka tas atduras pret stūri un pa logu neko nevar redzēt, tad man TA inspektors atbildēja, ka tas esot ok, to likums atļauj. Nu tad jautājums, kurš mudaks raksta likumus un kāpēc, ja drīkst aizsegt šoferim skatu ar saules sargu?
Vienīgais iemesls kas man nāk prātā, ir drošības jostu kontrole, jo caur tonētu logu neredz vai ir siksna. No otras puses, poliču ielās nav un radari jostas nekontrolē.
nebija 15?
Kad plāni spiedīs un nebūs kur paņemt naudu, mēģinās arī te.
Bet pamatā pēč šādām plašām izmaiņām organizē reidus.
Pieņemt var velnszin ko , BET , kurš ta to kontrolēs? Svētku laikā solija pastiprinātas kontroles , uzceļiem valda haoss ,bet CP neredz…tas pats ar ceļa zīmēm -rīga/liepāja 4 vietās (uz valsts galvenās, UN NOSLOGOTĀKĀS) mağistrāles , stāv ātruma ierobežojuma zīme ,,50-strādā cilvēki ,,, Augstsprieguma balsti sen nomainīti , neviens nestrādā , bet zīmes stāv… pielikt papildzīmi ,, darba laikā,, nevienam no csd kungiem prātā neienāk ! Cirks kk.
Ir pozitīva prakse Lietuvā – darba dienas vai etapa beigās attiecīgā ceļa zīme tiek aizgriezta.
Pakalpojums Cena EUR
Maksa par velosipēda reģistrāciju:
Velosipēda reģistrācija, izmantojot e-CSDD vai mobilo aplikāciju (t.sk. reģistrējot īpašnieka maiņu) 0,91
Elektroskrejriteņa reģistrācija, izmantojot e-pakalpojumus (t.sk. reģistrējot īpašnieka maiņu) 2,50
Velosipēda reģistrācija CSDD klientu apkalpošanas centrā (t.sk reģistrējot īpašnieka maiņu) 2,23
Elektroskrejriteņa tehnisko datu noteikšana un reģistrācija klientu apkalpošanas centrā (t.sk. reģistrējot īpašnieka maiņu) 6,10
Maksa par reģistrācijas uzlīmēm: 2,08
Maksa par pasta izdevumiem, nosūtot uzlīmi pa pastu 1,98
Ja neskaita tehnisko datu noteikšanu (?), stāvdrāža reģistrācija CSDD kopā ap 6 EUR
Šo gan jau izmantos kā rīku tikai tad, kad notiek negadījums. Pārējā laikā tak nepārbaudīs neko.
Mašīnas numurs ir saredzams arī 20 un pat 50 metru attālumā. Vai kāds pamanīs numuru uz tās uzlīmes, it sevišķi ja būs nogāzts gar zemi, stipri šaubos. Arī kameras uz ielas diez vai spēs fiksēt šādus mazus numurus. Tātad jēga no tā pasākuma maza!
Lidinoties virsa 25 ļoti ātri vari iekrist, jo kakls nerotē 360 grādos visu laiku un tu nezini, kurā brīdī no kurienes var izbraukt ielenes. .
Īsāk sakot atkal atrasts kāds instruments, lai atslauktu proletariātu. Brīnums, ka vēl nav obligāta ikgadējā apskate un octa.
Vienkārši instruments lai samazinātu drāzelējošo proletāriešu, kas brauc virsū gājējiem, skaitu uz ielām.
Pietiekami lai būtu aiz kā aizāķēt mudakus, kuri drāž pāri visiem un tur kur nedrīkst.
“visu mīļajiem elektroskrejriteņiem”
Kas šis par sviestu??? Neciešu tos mēslus!
Kāds būtu sods par nereģistrētām elektriskajām skrituļslidām?
Ko darīt ja stāvdrāzim ir rūpnīcas noteiktais ātrums līdz 40 km/h. Kā to piereģistrēt ???
Cik noprotams, Latvijā nekā.
Kā mopēdu.
Nu, nevar arī tā.
Žēl. Šo derēja labot lai var vismaz ar A tiesībām. Nu, protams, braukt varētu tikai pa ielu nevis trotuāriem.
Tev jau tikai uzlīmi vajag. Paskaties, vai nav šim pašam ražotājam modelis ar atbilstošu ātruma diapazonu un iedod linku uz to. Pie reģistrācijas jau aparāts nekur nav jānes 😀