Web Analytics
More
    Reklāma

    Francijā izveidota īpaša elektroauto līzinga programma mazturīgajiem

    Jaunākie raksti

    Oktobra beigās Francijas prezidents Emanuels Makrons izziņojis īpašu programmu, kas ļaus zemāku ienākumu mājsaimniecībām saņemt pieejamu elektroauto līzingu. Programmas mērķis ir samazināt ikmēneša līzinga maksājumu līdz 100 eiro, taču autoražotājiem ir izdevies vēl vairāk samazināt šo summu.

    Programmā ir iekļauti Francijā un Eiropā ražoti mazāka izmēra elektroauto. Piemēram, Renault Twingo E-Tech tiks piedāvāts par 40 eiro mēneša maksu, kurā ir iekļautas auto apkopes, atbalsts un pat uzlādes pirmajiem sešiem mēnešiem. Fiat 500e maksās 89 eiro mēnesī, Peugeot E-208 – 99 eiro, Opel Corsa-e – 94 eiro un Citroën ë-C3 – nieka 54 eiro mēnesī.

    Šai atbalsta programmai var kvalificēties Francijas pilsoņi, kam gada ienākumi ir zemāki par 15 400 eiro un kas gadā nobrauc vairāk par 8000 km (un dzīvo no darba vismaz 15 km attālumā). Programmas ietvaros šie cilvēki saņems 3 gadu līzinga līgumu bez pirmās iemaksas un ar iespēju izpirkt šo auto līguma termiņa beigās. Tāpat programma nodrošina apdrošināšanu līguma laušanas, nāves, invaliditātes vai darba nespējas iestāšanās gadījumā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    40 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Biteme
    01.01.2024 13:39

    Nez, vai mazturīgie francūži arī uzstāj, ka auto jābūt pasāta izmēra ar 500km nobraukumu un mazauto viņiem nekādi neder?

    dsfd
    01.01.2024 14:58

    viņiem nodokļu politika piespiež braukt ar mazauto. Parīzes ielās ir pietiekami daudz dārgo auto un tur ir skaidrs, ka naudīgajiem nodokļu politika neko nemaina. Pārējiem ir jāpielāgojas nodokļu politikai. Ir naivi domāt, ka kādā valstī fano par maziem mazjaudīgiem auto.
    Tas ir tāpat kā interneta cenas un TV nodoklis Austrijā.

    Reinis Rozitis
    01.01.2024 16:12

    > .. ar prieku pārsēdīšus uz kaut kādu vēl mazāku auto.

    Jo? Kad izaudzināsi bērnus, aizvien būs vēlme spaidīties pa pilsētu?
    Nekam citam auto gabarīti nekādas priekšrocības nedod.

    Last edited 3 months ago by Reinis Rozitis
    Reinis Rozitis
    01.01.2024 16:21

    Nu tagad saliki vēl divas pozīcijas “jaudīgiem un dārgiem” .. ir arī mazi, dārgi un jaudīgi auto. Piem no tās pašas sērijas piem Abarth 500 ..

    Elektriķis
    01.01.2024 17:35

    Jā, savulaik bija atklājums: Citroen C1 – lēts, mazs, mazi nodokļi, bet aizbraukt var visur (ja nav jābrauc uz Berlīni) ar mazu benzīna patēriņu. Ja auto nav sociālā stāvokļa apliecinājums (austrumu kultūra), tad tiešām nesaprotu, kādēļ nevar lietot ko mazu?

    grh
    01.01.2024 17:55
    Reply to  Elektriķis

    Kā ar to, ka auto NAV tikai pārvietošanās līdzeklis? Kā ar to, ka auto ir tāda pati bauda kā labs telefons/dators/televizors/mājoklis/ēdiens/kultūra/ ?
    Mīļie cilvēki, pieņemiet to, ka mēs esam dažādi. Ja te kādam auto ir pārvietošanās līdzeklis no A uz B, tad ir skaidrs, ka viņš nekad nesapratīs, kāpēc citam brauciens ar auto ir kā atpūta un bauda.
    Ja mēs sāktu “uz papīra” pieiet visam ko cilvēki dara/lieto, tad mums nāktos kļūt par kaut kādiem iezemiešiem. Varam ēst sabalansētu sauso barību kā mājdzīvnieki. Varam neiet uz Dailes teātri, bet skatīties bērnudārza bērnu priekšnesumus un t.t.
    Dzīvojam vienreiz un dzīvi ir jābauda. Ja kādam auto ir statusa elements, tad lai viņš savā pasaulītē tā arī dzīvo.
    Ja auto būtu tikai priekš pārvietošanās no A uz B, tad auto industrija nekad nebūtu tāda kā šobrīd.

    Gundars
    01.01.2024 19:56
    Reply to  grh

    Nožēlojama tehnoloģija, ja pat lētākais prastākais tās gals ir jāpastutē ar pabalstiem. Ne tajā virzienā aizgājusi attīstība.
    Un tā uzsvērtā zīmēšanās.”man pietiek ar nakstpodiņa izmēra auto, jo es jau tikai savu rumpi pārvietoju no A uz B punktu” ir vēl smieklīgāka par tiem, kuri zīmējas 3,5l biturbo. Ja cilvēks izteikti knapinās uz auto un to pie katra gadījuma uzsver, tad viņš ir skops uz jebko. Jo tāds ir pēc būtības. Arī ēdienu ģimenei pērk tikai Optimus līniju, uz kultūras pasākumiem ved tikai lētākajiem, vai vislabāk bezmaksas subsidētiem.
    Ir adekvāts skatījums uz dzīvi un lietām un ir galējības abos virzienos.

    Biteme
    01.01.2024 20:11
    Reply to  grh

    Nevienam jau nav liegtas baudas (izmeklēti ēdieni un jaudīgi auto) – pērkot samaksā nodokļus un pēc tam auto arī regulāros maksājumus (t.sk. jaudīgo vai lielo auto nodokli) un baudi uz veselību. Nevajag sevi ierobežot!

    Elektriķis
    01.01.2024 20:29
    Reply to  grh

    Vienkārša lieta: parēķinam, cik ilgu laiku pavadi auto, cik ilgu laiki gultā? Vai tava gulta, sega un gultas veļa ir maksimāli ērta un piemērota tieši tev? Man ir aizdomas ka tā proporcija ir stipri par labu “ērtam” un “baudpilnam” auto… ja jau runa ir par dzīves vērtībām…

    Villijs
    02.01.2024 16:31
    Reply to  Elektriķis

    Nenovērtēts komentārs.

    Guļ dīvānā, pie zobārsta iet kad sāp mēnesi no vietas, mugurā nervs spiež uz kāju, dzīvo īrētā hrušķenē, toties ārā stāv mikrorajona dubļos 535xd ar izgrieztu DPF kuram jāmeklē tāgad kā atjaunot ekoloģiju :D

    Last edited 3 months ago by Villijs
    Skābene
    03.01.2024 08:42
    Reply to  Elektriķis

    Vai Tu pirktu gultu, kas ir īsāka par Tevi, lai kājas karājas pāri gultas malai? ;)

    Elektriķis
    03.01.2024 21:06
    Reply to  Skābene

    Gultu pasūtu garāku, lai kājas nekarājas pāri malai, jo tādu nopirkt nevar.
    Kas attiecas uz auto, tad tādā “nīkulīgā” auto kā ZOE, jutos ļoti ērti, arī Citroen C1 ir labi, toties iekāpjot Lamborgini, nesaprotu, kam tas domāts, jo galvu nevaru turēt taisni.

    Skābene
    02.01.2024 08:58
    Reply to  grh

    Izcils salīdzinājums. Kāpēc pirkt Iphone par 1,5 k, ja var nopirkt telefonu par 200 naudiņām, kas dara visu to pašu! Bišķu lēnāks, nav tik plūdens, bilde mazliet miglaina, bet var tak pieciest, jo zavnīt var, internetu var lietot, spēlītes iet, instagrams un X iet. :D

    Biteme
    02.01.2024 17:09
    Reply to  Skābene

    Eu, nu beidz demagoģiju)) Par eur200 ekrāniem pikseļu blīvums ir 400dpi – ja tādā redzi miglu, tad steidzami pie okulista, lai neielaistu problēmu.

    Skābene
    03.01.2024 08:42
    Reply to  Biteme

    Es par kamerām un bildēm! ;)

    Skābene
    02.01.2024 08:55

    Kāpēc tu domā, ka mazs ir lēts un liels ir dārgs? Piemēram, Mini Cooper SE ar 2 durvīm maksā tieši tikpat cik Škoda SuperB ar 4 durvīm! :D

    Slais
    01.01.2024 23:33

    Ļoti pareizi, ne visiem vajag, bet lielākā daļa tos grib. Un kādēļ lai cilvēks gribētu braukt ar teiksim hjundai i10, ja var braukt ar 911? Ja Tev nauda nebūtu jāskaita, vai Tu pirktu PC aur kaut kādu rtx4070? Protams nē, vienkārši nopirktu labāko kas tajā brīdī pieejams. Un par naudu mūsdienās var nopirkt ļoti daudz un foršas lietas. Nodokļi, apdrošināšana un servisa pieejamība, teiksim šī lietas daudzās valstīs attir jauniešus pat no veca divlitrīga bmw iegādes, jo nodoklis un apdrošināšana gadā 2x pārsniedz auto vērtību. Citādāk tas viss ir lielākoties ir muļķības.
    P.s Aa un vel vilks kalna apakšā nezin, kā ir dzīvot kalna augšā, šis arī spēlē būtisku lomu.

    Skābene
    02.01.2024 08:50

    Pieaugot kā reiz saprot, ka mazā mašīnā 2mterīgs latvju bāleliņš nevar iekāpt! Hyndai Atos ir neiespējamā misija, nevar aiztaisīt pat durvis, jo tās atsitas pret celi. Lai cik smieklīgi tas neliktos, arī visādi Audi R8 un tamlīdzīgi 2vietīgie dranduļeti, kam nevar bīdīt sēdekli, kārtīgam Latvietim neder. Tas pats Fiat 500 ar cieto Jumtu garam čalim būs neērts braukšanā, jo neredzēs iekārtos, jeb augstu izvietotos luksaforus, izņēmums ir kabriolets ar mīksto jumtu, ja to attaisa vaļā, tad var braukt. Vienīgais mazauto, kas ir apbrīnojami ietilpīgs un ērts gara auguma vadītājam ir Smart for two. Ja cilvēka augums ir mazāks par 1,9m, tad viņa viedoklis par automašīnas izmēriem ir attiecināms uz sākumsoklas bērniem. :)

    assasa
    02.01.2024 09:41

    Vai esi ieplānojis aptuvenu bērnu vecumu, kad uzskatīsi, ka vairs nevajag lielu auto? Man bērni palieli, bet pat 1x mēnesī visiem sagribot kkur braukt, sasēžoties mazauto tas viss drusku besī. Varētu tajā vienā reizē nomāt kādu carsharing lielauto, bet dikti ērti tas arī nav. Tāpēc pagaidām ģimenē ir viens liels auto, kuru var apkraut ar velo, telti, slēpēm utml lietām, kas Twingo nekādi nesaiet:)

    Liepu kaspars
    03.01.2024 20:56

    Tu izšķirsies ar sievu un bērnus izaudzinas tiktoks. Tevi viņi ienidis, jo esi balts, privileģēts vecis

    Bats
    02.01.2024 08:47

    Franči malači! Centrisku pozīciju arī drīkst piedāvāt?
    Nodokļi jasalāgo ar ienākumiem nevis ar preču vērtību, tad viss nostājas līdzsvarā. Sabiedrībai jābūt iekļaujošai, tai skaitā jāiekļauj 90’to gadu bērni, kas savas austrumeiropas kultūras tradīcijas cenšas godāt ar neefektīvu milzu 7-sēriju vai X9. Somijā sodi par braukšanas ātruma pārsniegšanu tiek rēķināto no ienākumiem, līdz ar to tie ir vienlīdz “motivējoši” kā Lidl pārdevējam tā miljonāram. Līdzīgi jāstrādā enerģijas un dabas resursu patēriņam. Lai motivētu cilvēkus mazināt savu negatīvo ietekmi uz vidi, degvielas vai elektroenerģijas izmaksas būtu jāpieskaņo ienākumiem. Ja Tev ir 3.5litru biturbo vai 500kw elektromotors, baudi sevi vesels, bet nodeva katrai kWh vai degvielas litram būtu jārēķina proporcionāli ienākumiem. Savādāk cilvēkam ar pāris miljoniem peļņas gadā tās 40kWh/100km tāda sīknauda vien ir, taču nepieciešamība viņu patēriņam tās kWh saražot vai iepirkt biržā padara elektrību vai degvielu dārgāku visiem, arī tiem kas pelna <15k/gadā.

    nedarata
    02.01.2024 10:14

    Tā kā loģiski būtu atbalstīt mazturīgos, ne tā kā Latvijā turīgos.

    Elektriķis
    02.01.2024 10:18

    Intertesanti ka te diskusijas jau sen ir prom no raksta tēmas: “Programma mazturīgajiem”. Mūsu mazturīgie aizņemas naudu un nopērk knapi kustošu dīzeli (jo tam esot lētāka degviela) un ar to tad arī dodas uz darbu. Pēc brīža izrādās ka tam ir jāveic remonts, kurš dārgāks par auto iegādes cenu. Mūsu mazturīgajiem mazs auto neder – var palasīt komentārus, kādēļ. Pieņemu ka situācija Francijā ir cita, viņiem jau ir pieredze ar tautas vāģi: Citroen 2CV.

    Skābene
    02.01.2024 16:20
    Reply to  Elektriķis

    Jūrmala saviem iedzīvotājiem apmaksā sabiedrisko transportu un 2 vilciena biļetes dienā, neatkarīgi no tā, vai iedzīvotājs ir turīgs vai mazturīgs! Lūk tas ir zaļš un pārdomāts risinājums. Mašīnas subsīdijas nav pareizais virziens.

    Biteme
    02.01.2024 17:12
    Reply to  Skābene

    Zaļš un pārdomāts risinājums būtu – piešķirt jūrmalniekiem bezmaksas braucienus ar vilcienu un vienlaicīgi atņemt jūrmalnieku caurlaides auto. Gribat ar auto – eur3/diennakts.

    Skābene
    03.01.2024 08:52
    Reply to  Biteme

    Nu tu kā taupīgs cilvēks vari pirkt uz 3 mēnešiem, tad būs tikai 0,61 EUR/dienā. Tas ir lētāk kā iedzīvotāja karte Rīgas C zonā uz mēnesi. Ja piedeklarēsies random adresē, tad vispār kaut kādi ~3 EUR uz gadu! :)

    Biteme
    03.01.2024 20:48
    Reply to  Skābene

    Piedeklarēšos tavā īpašumā un līdzi vēl savu ciemu – dabūsi vai nodokļus kaklā, vai PID ar aizdomām ka izmitini tranzītbēgļus))

    Krotow
    02.01.2024 22:29
    Reply to  Elektriķis

    Mūsu mazturīgie šo jautājumu risina savādāk. Kad dīzeļšrots vairs nekust, noliek pie sētas un SS-kā nopērk vēl vienu tādu pašu kas vēl kustas.

    Liepu kaspars
    03.01.2024 21:05
    Reply to  Krotow

    Un tas tāpat paliek daudz ekoloģiskāk, nekā saražot jaunu elektromiskasti snobiskajai elites daļai, kurai jau tā to sponsorē valsts ar nodokļu maksātāju naudām! ;)

    Krotow
    02.01.2024 22:35

    Viens gan ir skaidrs. Neatkarīgi no tā kādas iedzīvotāju un auto grupas sponsorē, elektroauto tagad ražo vai nu nejēdzīgi lielus, smagus un baismīgi dārgus vai arī kaut kādus mazus A klases hļupikus ar nekādu nobraucamo attālumu no 1 uzlādes, taču tai pašā laikā arī pārmērīgi dārgus. C klasē (Golf, Focus, 323/3, Corolla, A3 utt.) vispār nav nekā. Kaut kādi augsti un bezjēdzīgi SUV, kuros nav vietas ne aizmugurē sēdošajiem ne bagāžniekā.

    Last edited 3 months ago by Krotow
    Dirsa
    03.01.2024 01:34

    Viņi noteikti var atļauties, jo viņiem vairāk iedzīvotāji.

    Vards
    03.01.2024 20:14

    Fiat 500 ir mans šausmu auto.
    Iznomājām Romā, braucām uz Florenci.
    Bijām gan 4 pieaugušie uz šī mopēda.
    Itālijas kalnainajos ceļos tas Fiats bremzēja sariksmi, jo pie kāpuma 8 un vairāk, tas nespēja braukt ātrāk kā 80km/h.
    Pirmo reizi mūžā uz mani taurēja fūras par sariksmes vilcināšanu

    Elektriķis
    03.01.2024 20:34
    Reply to  Vards

    Stāts ir par Fiat 500e (rakstā minētais), vai tomēr Fiat 500, kas ir ICE?

    Reklāma