Web Analytics
More
    Reklāma

    Kā Tesla braucējam gāja ar Polestar 2 izmēģinājumu Itālijā

    Jaunākie raksti

    Turpinām publicēt mūsu lasītāju pieredzes stāstus. Šoreiz aicinu izlasīt interesantu stāstu par to kā mūsu lasītājs Verners, kas ikdienā pārvietojas ar Teslu, Itālijā izmēģināja Polestar 2. Latvijā tādu auto nopirkt nevar, tāpēc jo interesantāks ir šis pieredzes stāsts. Paldies!

    Esmu elektrificētā transporta īpašnieks jau 5 gadus. Šodienas acīm skatoties sākums tiešām bija aizraujoši naivs. Mana pirmā e-mašīna nu jau kādu laiku ir nodota tālāk ģimenē – jaunajiem šoferiem. Pats jau 3 gadus / 100 000 km braucu ar Tesla Model 3 (Tesla Model 3 Long Range Dual Motor). Tā ir Fremontā (ASV) ražota mašīna ar Performance “uzlabojumu”.
    Pirms elektrības ēras ripināju apkārt ar Volvo – pēdējo klasisko XC70 un joprojām aktuālo XC90. Tieši tāpēc šajā rakstiņā būs daudz atsauces un salīdzinājumi ar Volvo un Tesla. Par abiem šiem brendiem esmu balsojis ar savu maku un tie man nav sagādājuši vilšanos.

    Decembra sākumā bija jāapmeklē vairāki pasākumi Itālijā. Galamērķi apmēram 150 km no Boloņas un laika logs – ļoti ierobežots. Mašīnas noma ir vienīgā iespējamā izvēle. Noskenējot nomas kantoru piedāvājumus acīs iekrita elektrifikācijas pirmrindnieks Hertz. Šajā nomā bija pieejamas Polestar 2 un par 3 dienām man būtu jāmaksā 55 eiro. Protams, mašīna netiek garantēta, bet cena bija tik ļoti salda, ka veicu rezervāciju. Un šoreiz sanāca, ka dabūju to, ko gribēju!

    Kas vispār ir Polestar?

    Tā kā Polestar Latvijā nav pārstāvēts, domāju, ja jāsāk ar atkāpi līdz “saknēm”. Polestar ir kaut kāds jocīgais koncepts, radies Volvo īpašnieku Geely mārketinga nodaļā. Es ļoti neesmu iedziļinājies, bet, manuprāt, tas tomēr nav kā Lexus Toyotai. Un nav arī kā Škoda Volkswagenam. Es līdz galam nesaprotu, kāpēc tas bija vajadzīgs. Lai vai kā – radniecība ar Volvo tur ir ļoti jūtama. Esmu apvaicājies pie mūsu Volvo dīlera, kādas viņu jūtas ap Polestar. Nu viņi jau labprāt piedāvātu šādu auto arī pie mums, bet tas koncepts no “augšas” esot tāds, ka divi lāči vienā migā nedzīvo…  Polestar tirgū stumj līdzīgi kā Teslu – spiež internetveikalā, fiziski saloni ir, bet kaut kā ļoti ierobežoti. Latvijā nav. Diemžēl… Polestar ir vēl viens bastard-brālēns – Lynk&CO. Arī ar to esmu pa Itāliju pavizinājies. Jauks hibrīds. Bet tam gan nav nekā zviedriska, tīrs aziāts.

    Godīgi jāatzīst pirmo reizi esmu iekšā Polestarā. Mana nomas mašīna, nobraukusi 20 000 km, piedzīvojusi acīmredzami nevērīgu izturēšanos un nav pārāk rūpīgi iztīrīta.

    Uzsākot braucienu Polestar uzreiz nodemonstrē 2 “trikus”, tā teikt, bliež manai Teslai tieši starp ratiem.

    • Apple CarPlay. Pa 3 gadiem Teslā esmu kaut kā iemācījies dzīvot bez tā. Teslas dāvātais Spotify konts noņem 50% sāpes. Bet Waze lielajā ekrānā pietrūkst. Bet arī nav tā kā nespētu iztikt pavisam. Lai vai kā – Polestar auto CarPlay ir un strādā teicami.
    • Gaismas. Ar Teslas gaismām gan ir bēdīgāk. Jaunajiem atjauninātajiem modeļiem tas ir labākas, arī robots tās slēgā labāk. Manai mašīnai – nu tā … Polestaram savukārt var just zviedru brālēnu klātbūtni. Gaismas zviedriski labas, asistents – teicams.

    Pirmajā braucienā  nesanāca korekti notestēt range anxiety mērītāju. Nevarēju ielikt galamērķi. Vēlāk sapratu, ka pats norāvu raini. Galamērķis bija viesnīca “Charlie” nevis “Charly”. Navigēju pēc atmiņas un skatījos  pa iesācēja modei, ko dara mašīna. Auto ceļa sākumā (86%) solīja 350 km autonomiju, pēc nobrauktiem 150 km rādīja atlikumā 150 km.
    Gribu uzsvērt, ka tā nedrīkst vērtēt mašīnas “gues’o’metra” spējas. Mašīnai ir jānorāda galamērķis, lai tad tā, ņemot vērā klimatu, ceļa apstākļus, braucēja profilu, u.c. varētu korekti aprēķināt atlikumu galamērķī. Teslai tas aprēķins sanāk ļoti labs. uz 200 km kļūda ir 1-2% robežās. Ja nav norādīts galamērķis, tad korekts aprēķins vienkārši nav iespējams. Nu piemēram, izbraucot no Skrīveriem ar 100 km baterijas atlikumu, līdz Bolderājai tiksiet. Bet līdz Madonai – diezin vai. Tie 100 augstuma metri ar “+” vai “-“ maina bildi diezgan. Nākamajā dienā sapratu, ka ja korekti iestata galamērķi, tad fināla SOC Polestars aprēķina precīzi.

    Adaptīvā kruīza kontrole kopā ar “Pilot asist” strādā labi. Tesla prot pārkārtoties pa joslām, saprot navigāciju. Volvo toties nečakarējas ar ātruma ierobežojumiem. Es teiktu ka Polestar vs Tesla ir 1:1. Nu un “achtungs” ir ceļa remonta vietās. Volvo labi atšķir krāsas, saprot, ka dzeltenā ir svarīgāka par balto. Remonti nesen kā beigušies, barjeras saliktas atpakaļ, dzeltenā līnija gandrīz noslīpēta. GANDRĪZ. Mašīna tomēr pamanīja to dzeltenās svītras pārpalikumu, sāka braukt pa to. Un gandrīz iemauca jaunajās barjerās.

    Elektroauto uzlāde Itālijā

    Mašīnas pusē – pat ļoti OK. Pie 80% SOC vēl iekšā gāja ap 90kW jaudu. Bez priekšsildīšanām u.c. trikiem. Itāļu pusē – murgsmurgsmurgs. Savlaicīgi, no rīta viesnīcā jau ielādēju aplikāciju. Mēģinu pievienot maksājumu karti, something went wrong… Ar trešo, darot tieši tā pat – ir OK. Nu un kāda baklažāna vārdā itāļu elektrības tirgonim jāzina, kur es dzīvoju? Še mani peso, dod špani! Pie 300kW jaudas lādētāja – 1 €/kWh. 11 kW AC – 0,69 €/kWh. Nav jābūt matemātikas gigantam, lai saprastu, ka Itālijā vizināties  ar elektrisku neTeslu ir dārgi. Teslu piesaucu, jo Teslām Supercharger lādētājos kWh maksā 0,50-0,55 €. Kamēr lādējos parunāju ar vietējiem entuziastiem. Viņiem mājas ir diezgan vāji elektrificētas. Tradicionāli arī privātmājās ir 1 fāzes pieslēgumi ar ~ 10 kW jaudu. Jaudīgākam pieslēgumam ir ievērojami dārgāka “abonēšanas” sadaļa + 1 kWh cena ir lielāka. Un bieži 3F pieslēgums vienkārši nav pieejams. Tātad viņu e-auto entuziastiem atliek paļauties uz publiskajām uzlādēm. Vislabākais piedāvājums esot no tiem pašiem zeperiem, kuriem es jau lādējos, 250kWh/mēnesī par 100 €. Un vēl. Mēģinot palaist lādētāju no aplikācijas, tas izdevās tikai ar 4. mēģinājumu. Viss bremzē, čakarējas. Tiešām pieskrūvēt tam lādētājam POS termināli, kas “iesaldē” 30 vai 50 € ir tāds kosmoss? Vietējie saka – pastellē, lai atsūta RFID karti, nebūs čakarēšanās ar lietotni. Grazie !

    Elektrības patēriņš

    Mana pieeja e-mašīnu vērtēšanā ir pavisam vienkārša. Atveram aizmugurējās durvis, paskatāmies, kā izskatās vieta kājām vidējam pasažierim. Arī Polestaram TUR ir “tranny tunelis”. Polestar, tāpat kā Volvo XC40 ir “transi”. Šie abi divi brālīši nav dzimuši elektromašīnas, bet ir ICE ar ieskrūvētu akumulatoru un motoriem. Te nu man sanāca kaut kāds “atjēdznieku” kalambūrs. Kā likums, šādi “transi” nav pārāk efektīvi. Mani novērojumi ar konkrēto auto: pie +5 C, uz stabiliem 120 kmh kruizējot Polestar kurināja ap 23…24 kWh/100km. Tesla tādos pat apstākļos būtu kādus 15-20% efektīvāka. Protams, tas subjektīvi. Bet esmu diezgan drošs par šo apgalvojumu.

    Salons un ekrāns

    Pirmā sajūtas – stūre tā pati kas manam mīļajam XC90 ar ko es braucu sešus gadus atpakaļ. Planšete kā Teslai, tikai sagriezta portreta režīmā. Man salons patīk. Klusāks nekā Teslā. Durvis aizveras daudz solīdāk. Polsterētais jumts pret Teslas stiklu arī, protams, palīdz saglabāt klusumu. Arkas daudz labāk izolētas. Skatoties ekrāniņā aiz stūres, nevarēju teikt, ka Teslā man tas rudiments pietrūkst. Tāpat tur neko būtisku nerāda. Pēc 35 gadiem pie stūres man sen nevajag spidometru, lai noteiktu, cik ātri es braucu. Fotoradara tuvumā varu palūrēt uz lielo ekrānu. Lielajā ekrānā viss darbojās labi. Nav tik mežonīgi daudz fīču, kā Teslā. Polestar interjers ir tik pat liels (precīzāk- mazs) kā XC40. Tajos abos man aizmugurē apsēsieties var tikai subjekti, kuriem nav kājas vai arī tās ir, bet nespēj patstāvīgi staigāt. Pat lielāku bērnu krēslu tur diezin vai varēs ielikt. Bet tā jā, var teikt, ka Polestar 2 ir XC40 ar bagāžnieku.

    Gaita un dinamika

    Ripo labi, kā jau pierasts. Elektromašīnām bateriju liekais svars gaitas plūdenumu ietekmē pozitīvi. Dinamika cienījama. Nav Teslas ārprāta, bet tomēr – ļoti dinamiska mašīna. Gan jau nopietni apskatnieki ir visu precīzi izmērījuši un nosvēruši. Ja interesē precīzāk – jāmeklē nopietni apskati. Man patika.

    Kopumā – jauka turīgu pilsoņu mašīna. Cienījama autonomija, dinamika, lielisks salons, labs aprīkojums. Šiks, bet ne kliedzoši vulgārs. Tiešām žēl, ka mūsu tirgu Polestar neuzskata par ievērības cienīgu. Lai gan ļoti daudzi momenti patika, pret Teslu nemainītu. Mans “darījuma-lauzējs” ir trūkstošā vieta aizmugurē esošajiem un relatīvi zemā efektivitāte.

    Nu un papildus ”take-away”. Man kā entuziastam to ir ļoti smagi teikt. Bet Itālijā nomā elektromašīnu ņemt nevajag. Ja vien jums nav perfekta mobilitātes plāna, kurā  “visi gājieni pierakstīti”.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    32 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Ciskudrillis
    19.12.2023 02:08

    Izbraucot saulītē no autonomas pagraba, nekļūdīgi noteiksi, ka esi nokļuvis tieši Itālijā, jo auto pat ar 5K nobraukumu jau ir noklāts ar rētām.
    https://m.youtube.com/watch?v=9q6aLxxsoqU&pp=ygUURHJpdmluZyBpbiBpdGFseSBmdW4%3D

    Pēča
    19.12.2023 10:24
    Reply to  Ciskudrillis

    Nu normāli! Eiropā auto ir tikai parvietošanās līzeklis! Kurs nogāda tevi no pukta A uz punktu B. Cik strādats/dzīvots Eiropā, tad skramba.. bukte- ja tas neieteikmē parvietošanos, tad pa lielam ir vienalga!

    Tas Latvijā masīna ir tikpat svarīgs ”mūža” pirkums, kā privatmāja! Un cilvēki ar auto apietas ūber pendatiski uzmanīgi, lai nebūtu pat mazakās skrambiņas un grib lai pat pēc 3..5..8 gadiem tā izskatītos, kā tikko izripojusi no ražošanas līnijas (un tad ja uztaisi pat mazāko skrambiņu, kuru var vienkarši pats izpulēt, parasti sauc policiju, jo redz ūber svarīgā lietā- mašīna, esot sabojāta!!!!)

    ‘Jauna’ (nevis mazlietota/lietota) auto iegāde latvijas iedzīvotājam ir LIELS un nozīmīgs notikums, kas varumam ir kā dzīves sapnis un ja paveicas, tad notiek tikai vienu reizi dzīvē.

    Diemžēl tāds mums ir tas dzīves līmenis…. Eiropā jauni ikdienas autiņi( teiksim sasniedzot 5gv) pa lielam 90% gadījumu būs apdauzīti, apskrapēti jo tas neietekmē motora darbību! ;)

    Pie mums 15..20gv auto ir jaizskatās kā konfektei, lai kāds to nopirktu! Savādāk sāk pukstēt un stenēt par cenu jo te esot švīka, te bukte….

    Last edited 4 months ago by Pēča
    Sergejs
    19.12.2023 11:13
    Reply to  Pēča

    Jā, Eiropā tā ir norma. Laikam tieši tāpēc viens pazīstams jauneklis izteicās ka tīrākās pilsētas ko ir redzējis bija Maskava un Pēterburga, salīdzinot ar Parīzi, Kelni, Berlīni, Londonu, Prāgu. Sūdos izvazāts apģērbs jau arī tā kā netraucē staigāt…

    LAN
    19.12.2023 19:42
    Reply to  Sergejs

    Aga – ru ražotie Euro0 normas izpildošie auto FTW.. :D

    Biteme
    19.12.2023 11:16
    Reply to  Pēča

    Redz, ja to skrambiņu savam auto uztaisu es pats, tad ir tā kā saki. Bet ja katrs ķēpausis sāks manam auto vilkt skrambas un taisīt buktes, atrunājoties ka tas tāds sīkums vien ir – tā gan es neesmu ar mieru.

    Elektriķis
    19.12.2023 11:29
    Reply to  Biteme

    Tad būtu jēdzīgi ka apdrošinātājs piedāvā kaut kādas manevra iespējas: vai nu taisīt visa bampera pārkrāsošanu, vai iedot atlaidi nākošajam gadam. Ja nu ķēpausis iebuktē vēlreiz?
    Galīgi nost no tēmas :)

    Pēča
    20.12.2023 08:27
    Reply to  Biteme

    Esmu pastrādajis un padzīvojis gan Īrijā, gan Vācijā, gan Fracijā, varu minēt, ka redzejis esmu entos simtu gadījumu, kur pilsētā ‘iedupsē’ jo aizdomājās..aizskatījās nu vienalga. Nu tā uz 5..15kmh, protams ka nekas traks, kā tik bamperos skrambas abiem auto. Tapēc jau tās masīnas tur brauc visas iebuktētas… saskrapētas…. Sākumā domaju, ka ir jāpaliek un jabūt kā ‘lieciniekam’ bet nē – parasti abi izkāpj, apskatās, uzprasa vai viss labi viens otram, aizmugurējais atvainojas, priekšējais piedod, abi iekāpj auto un aizbrauc, jo nav jau nekas noticis! 5Min un nedz lieku sastrēgumu pīķa stundās, nedz lieku uztraukšanās vai papīru…. Pie mums šādās situācijās – TAK TĀDA AVARIJAS EPOPEJA!!!! Kur parasti pat tiek saukta policija( un ja varētu tad arī omons) jo viens uz otru brēc, neatdzīstot savu vainu… Tad abi ka āži gaida savās mašīnās policiju, kura kā ‘tiesnesis’ tāpat liek pildīt vienkarši saskaņoto…. :D :D :D Stundām ilgi savs laiks izčekerēts, izčakarēts citu vadītaju laiks, čakarēts policijas laiks…. Man reiz latvijā sievišķis ar pasvaigu lexusu arī pie T veida krusta pa talu apstājas tad to saprata un deva atpakaļ, es reāli ne pirmo reizi tajā krustā un jau zinot ka vadītāji tā mēdz darīt 2 auto korpusus viņai devu vietu(reali kādi 10m),… Read more »

    Biteme
    20.12.2023 08:46
    Reply to  Pēča

    Man arī ir gadījies izkāpt, paberzēt nobrāzumu un saprāta vadītam, teikt ka turpinājuma nebūs. Bet gadījumi ir dažādi – negribētu piekāpties, kad iebumsī un vēl nekaunīgi ķērc virsū. Kā gadījumā ar tavu leksusieni. Tādas bābas ir jāskolo, lai saglābtu saprāta niecīgo atlikumu. Es viņai pēc tādas ķērkšanas, ka es esmu vainīgais, piebrauktu klāt un jau pats iebaktītu bamperī, prasot “vai tas bija šādi, jā?”.

    Ciskudrillis
    20.12.2023 15:14
    Reply to  Pēča

    Kas nu tā par avāriju? Ja būtu ņēmies ar lekssusieni un plīsis prezervatīvs, lūk tā būtu avārija! :D

    Slais
    19.12.2023 16:06
    Reply to  Pēča

    Nu jau, nu jau!
    Es varbūt braucu ar 40 gadus vecu klasiku. Tavuprāt bojāt cita īpašumu ir ok? Droši vien esi viens no tiem kurš stāvietā starp automašīnām durvis ar kāju sper vaļā un to pašu māci arī saviem mežonēniem.
    Šādu cilvēku dēļ izmirst bāņi, tiek samazināti braukšanas ātrumi, jo ka tik kaut kur lumpenis neietēš. Protams ir arī galējības un tas nav labi, bet ja visu palaistu pašplūsmā, tad arī būtu auzas.

    Pēča
    20.12.2023 08:47
    Reply to  Slais

    Ar 40 gadus vecu klasiku IKDIENĀ NAV JĀBRAUC! Klasikai ir jāstāv sausā garažā, kur tu viņu apčubini, brīvajā laikā parūcini, bet uz retro saietiem to ir jaatved uz treļļa no kura nobrauc tikai saieta organizētajā posmā/teritorijā!

    LV pieraduši ar auto kam ‘VS’ statuss, braukt pa 15..20..30tūkstošiem gadā kilometru (odometrā, pirms skates protams, ka nogriežot jo ar VS nedrīkst braukt ‘ikdienā’ un šim statusam ir km limits gadā)
    Tad skrambiņu nebūs. Bet ja ar savu VS statusa spēkratu izmanto ikdienā, jo domā ka esi pargudrais, ka vari nemaksāt nodokļus un braukāt- tad ko raudi?

    Nesaku par tīšu mantas neatgriezenisku bojāšanu, par to ir KP.
    Neviens neesam robots kurš 24/7 perfekti visus lēmumus izpildam, esam cilvēki kam ir cilvēcīgi kļūdīties… pa lielam tie ir tikai plastmasi un bleķi kas ir tikai vizuali… Kapēc būtu tik ārprātīgi saasināti par to jauztraucas?
    Uztraukties var ja uz šosejas kāds purnā ieliek un cilvekiem ir nepieciešama steidzīga neatliekamā medicīniskā palīdzība, bet ne jau pilsetā, ja pieskarās, kur autiņiem ir tikai kādas svīkas vai mazas buktes, tad ir piz… viss! Sauc bezmazvai omonu lai tevi kā izraisītāju, sašņorē!

    Last edited 4 months ago by Pēča
    Slais
    20.12.2023 13:40
    Reply to  Pēča

    Oi nē, šim gan es galīgi nepiekrītu, protams ja vien runa nav par kaut ko ļoti dārgu un retu, kaut ko kas maksās miljonos, vai simtos tūkstošu. Ja man finanses atļautu es arī ziemā brauktu ar kādu klasisko auto. Kam Tu to visu grasies atstāt? Kā klasiski, tā arī sportiski auto ir domāti, lai ar tiem brauktu, vismas manā izpratne, un nevis, lai tie kļūtu par “garāžas karalienēm”, tur jau ir tā bauda, īsta bauda, stāvet un tikai skatīties – nē tas jau pielidzināms datorspēlēm kaut kādai makslīgajai realitātei ar kuru cilvēki nodarbojas. Tu tiešām domā, ka kādu interesē tās kapeikas par kaut kādu nožēlojamu VS statusu? Man ir ļoti daudz draugi kuriem ir šādi auto un gandrīz nevienam nav VS statuss, un arī man nav ši statusa, man gan tikai viens tāds auto un nav arī nekas baigi īpašs. Neviens neies tērēt savu laiku, dēļ pāris ieekonomētiem eirikiem. Izņēmums kad ir jau paliela kolekcija 10+ auto un vairāk auto. Par to saasināto uztraukšanos Tu pārspīlē, es vienkāŗsi saku, ka tas Tavs piemērs galīgi nav tas uz ko būtu jātiecās. Tevis pieminētajā Anglijā tie auto kuri tur brauc kā pagadās arī ir visādas lētas un mazas miskastītes, no kuras arī… Read more »

    Krotow
    19.12.2023 16:18
    Reply to  Pēča

    Par attieksmi pret auto kā “mūža pirkumu” pie mums gan nav jābrīnās. Parastajam Latvijas iedzīvotājam auto pirkums ir gigantisks robs budžetā, bieži kopā ar līzinga sakām uz nākamajiem X gadiem. Un pūrā vecāku pieredze kuru jaunībā auto nospiedošam vairākumam bija ļoti nesasniedzams sapnis.

    Laimīgais Lūks
    20.12.2023 16:02
    Reply to  Krotow

    Savulaik pat biju aizdomājies dzelzs rumakam uzlikt papildus rāmi un sakarināt lietotas riepas pa perimetru, lai varētu bezrūpīgi slīdēt pa mūžīgo automašīnu straumi kā barža :P

    Gundars
    21.12.2023 01:01
    Reply to  Pēča

    Un tas ir slikti, ka cilvēks rūpigi attiecās pret lietām? Tā itāļu un principā dienvidnieku prastā attieksme pret jebko jau nu nav lieta, ko vajag apgūt. “Nogādāt no punkta a uz b”. Tipa brauciens ir no dzīves izdzēšams, vari kaut ar spaini pārvietoties. Un tad galā dīki dirnēt un sūkt vīnu. Un tā redz ir tā svarīgā dzīves daļa. Protams, ka mantas ir mantas, bet nojāt jebko ir prasts stulbums, nevis vērtība

    Elektriķis
    19.12.2023 08:53

    Kad interesējos Mūsā par Polestaru, teica: pasūti internetā, mēs servisu nodrošinam. Situācija labāka kā Teslām.

    LAN
    19.12.2023 09:35
    Reply to  Elektriķis

    Kādēļ lai nenodrošinātu ja iekšas tādas pašas.

    Elons*
    19.12.2023 10:34
    Reply to  Elektriķis

    Interesanti.
    Kad tikko pie mums (@MMR) parādijās elektriskais xc40, tad vaicāju personālam zālē par Pole un man teica – nebūs. Gribētu, bet nebūs

    Ticu, ka MMR servisu var nodrošināt. Bet vai garantiju ?
    Ja MMR lec nost no garantijas darbiem, tad manā izpratnē situācija ir precīzi tāda pat kā ar Teslām

    ~~~~~~~~~~
    Autors*
    :)

    Elektriķis
    19.12.2023 11:03
    Reply to  Elons*

    Par garantiju būtu jāprecizē. Kad iepirku ZOE, kuru te toreiz nepārdeva, Mūsa izveica garantijas remontus. Kaut kādi ES noteikumi…

    Arčiņš
    19.12.2023 09:55

    Interesanta pieredze , it īpaši elektroauto un Itālija. Noma vispār pa lēto.

    Elons*
    19.12.2023 10:43
    Reply to  Arčiņš

    Tas ziemā tādas cenas. Lai gan pat ziemai 15 €/d ir ļotiļotiļoti lēti. Tomēr tas ir padārgs EV.
    Vasarā nomā esmu Karavelli ņēmis pa 300 €/d. Kaut kādos pēdējā brīža izmisumos

    Skābene
    19.12.2023 16:22
    Reply to  Elons*

    Pirms 2 gadiem vasarā ņēmu Zoju uz nedēļu par 165 EUR ar iekļautu uzlādes maksu! Bija ok.

    Sergejs
    19.12.2023 11:25
    Reply to  Arčiņš

    Izlasot sadaļu “uzlāde” sapratu ka pie mums ar to viss ir gandrīz lieliski😁

    Villijs
    19.12.2023 10:48

    Itālijā jabrauc ar Itāļu auto – Alfa Romeo Giulia :D
    Pa serpentīniem bauda bija mest iekšā līkumos. Vienīgais jaunais auto pēdējā laikā uz kuru atskatos ar siltām atmiņām.

    Bet tas beztēmā. Feins raksts, paldies par info. KIA EV6 ir pamēģinājis autors?

    Elektro auto ir, kā jau teica, turīgu ļaužu auto. Vatenī pusgadu sēdēt Dacijā ar 40zs pa 23K galīgi netaisos, un 40+K par lietojamu E-Golfu? Senīls vēl neesmu. Kia GT vai Ioniq6 pa 60K ar 230zs ir vājprāts.

    Elons*
    19.12.2023 11:43
    Reply to  Villijs

    No Džūlijas brauciena man ir atmiņas, kā uz bāņa uzlēca paziņojums, ka haube vaļā. Tā arī nesapratu, kā to haubi pienācīgi aizklapēt :))) Gan beidzās laimīgi

    ~~~~~~~~~~

    Panasonikus neesmu testējis
    Tik cik Nissan Lapiņā esmu pasēdējis, sapratis, ka sēdpozīcija galīgi nav man. Pat neapbraucu ap salonu. Nu galīgi nav mans.

    Korejiešu salonā (veikalā) nevienā neesmu bijis. Nekad
    Lai gan, droši vien, ka tas nav pareizi. No elektrības viedokļa tās mašīnas esot pat ļoti ok.

    Krotow
    19.12.2023 16:19
    Reply to  Elons*

    Vajadzēja to izsprukušo Džūliju noķert un iebāzt zem haubes atpakaļ.

    Sergejs
    19.12.2023 11:10

    Sanāk ka kopumā kā auto ir tīri labs, par efektivitāti ir pamats domāt ka 3&4 būs krietni labāk.
    Par vietu aizmugurē, tā laikam ir Volvo “fīča” lai tur nevar aiz sevis iesēsties cilvēks ar augumu 1.80+. Nu vismaz man ar 1.84 nav izdevies pat iekāpt aiz sevis V70 2008g izlaiduma , kājas nevarēju iebāzt starp sēdekļiem. Savukārt S80 (2 paaudzes) sēžot aizmugurē galva bija jāpieliec, citādi pret griestiem rīvējās.

    Name*
    19.12.2023 13:13
    Reply to  Sergejs

    Par Volvo aizmuguri es gan nevarētu piekrist pilnībā. Pirms dažām dienām man pašam nebija problēmas aiz sevis apsēsties XC90 un V90 CC (jaunie modeļi). Augums pašam virs Jūsu norādītā.

    Jjj
    19.12.2023 14:21

    Pašam ir Polestar un esmu nobraucis jau ap 40000km, tiesa ne LV, bet Skandināvijā. Piekrītu rakstā minētajiem secinājumiem un arī salīdzinājumiem ar Teslu (pašam gan nav bijusi, bet draugu un paziņu lokā tā joprojām populārākais elektro auto). Pāris papildinājumi – Polestar nav jauns koncepts, bet jau gadiem esoša kompānija, kas nodarbojās ar Volvo modificēšanu (kaut kas līdzīgi kā AMG Mercedes vai Alpina BMW). Laika gaitā Volvo nopirka Polestar, lai jau attiecīgās modifikācijas piedāvātu inhouse. Cik esmu lasījis Geely ir ambīcijas izveidot līdzīgu grupu kā VW ar dažādiem modeļiem būvētiem uz tām pašām platformām, līdz ar to no šāda skatpunkta tikai loģiski, ka Polastar tiek veidots kā atsevišķš ražotājs. (pie tam ne visi Polestar un Volvo modeļi nākotnē tiks būvēti uz tām pašām platformām, Geely paspārnē ir arī citas kompānijas). Tagad ir iznākusi Polestar 2 facelift versija, kas sola uzlabotu efektivitāti un krietni vien tuvāku sniedzamību Tesla 3 modelim. Tomēr arī pašreizējā paaudze ar 280 (ziemā) – 360(vasarā)km uz šosejas 110/120km/h ir vairāk nekā pietiekami ikdienā. Kombinētā režīmā labos apstākļos var reāli rēķināties ar 400+km. Un nu jau vairāki garāki ceļojumi cauri Eiropai un arī ieskaitot braucienu uz LV, pierāda, ka arī ceļojumiem šis auto ir ļoti lietojams. p.s. nepiekrītu, ka… Read more »

    Sergejs
    19.12.2023 16:13
    Reply to  Jjj
    Guntars K
    20.12.2023 14:53

    Šis vismaz glīts auto, nav kā tā teslas čība. :D

    VP3
    21.12.2023 07:32

    Nu jau vairāk kā pusgadu braucu tepat mŭsu mīļajā Latvijā ar Polestar 2.
    Esmu Volvo fans un tāpěc nolěmu izměğināt Volvo no jaudas gala. Iegādājos Poelstar 2 ar 300kW jaudas agregātiem un 30K km noskrějienu. Auto bija ļoti labi apkopts, labas riepas, diski nesaskrápěti, salons tīrs un patīkams.
    Esmu daudz braucis arī ar Tesla Model 3, kurš ir tiešais konkurents šim auto un jāsaka, ka Tesla daudzos punktos ir haltŭrějusi. Polestar salons ir daudz patīkamāks un ěrtāks. Arī pats auto dizians pievěrš publikas uzmanību un izraisa simpātijas.
    Esmu ļoti apmierināts ar šo auto.
    Ja kaut kur Rīgā vai apkaimě pamaniet pěrļu baltu Polestar2, droši nāciet klāt, izrādīšu un izstāstīšu visu par šo auto.

    Reklāma