Vācu autobūves koncernam Volkswagen elektroauto ražošanā šķietami pienākusi melnā līnija, kurā ražotājs iestidzis un netiek uz priekšu – uz aptuveni trim nedēļām apturēta ražošana VW galvenajā elektroauto rūpnīcā Cvikavā. Iemesls – pietrūkst elektromotoru, kurus ievietot mašīnās.
Kāds no VW koncerna runascilvēkiem informāciju apstiprināja sarunā ar Reuters. “Elektromotoru ražošana Volkswagen komponentu ražošanas centrā Kaselā šobrīd iespējama ierobežotā apjomā,” norādījis autoražotāja pārstāvis, atzīstot problēmu.
Šis ražošanas pārtraukums ietekmēs Audi Q4 e-tron, kā arī Volkswagen ID.4 un ID.5 pircējus, kuriem savas mašīnas būs jāgaida dažas nedēļas ilgāk. Ražotājam pietuvināti avoti atklājuši, ka problēma neietekmē Volkswagen ID.3 un Cupra Born ražošanu, kas var turpināties pēc plāna.
Volkswagen problēmas elektroauto jomā ir nokļuvušas uzmanības centrā – lai arī piegāžu apjomi šogad palielinājušies par 45%, VW vadība atzīst, ka šos skaitļus veido veco pasūtījumu izpilde. Jaunu pasūtījumu skaits Eiropā samazinājies no 300 tūkstošiem mašīnu pērn uz 150 tūkstošiem šogad. Volkswagen oktobra beigās atbrīvoja 300 darbiniekus Drēzdenes rūpnīcā, reaģējot uz zemāku pieprasījumu. Drēzdene gan nav viens no VW elektroauto ražošanas centriem, bet Cvikava gan ir galvenā ražotne Vācijā.
Pats VW jau regulāri bremzē ražošanu Cvikavā un Drēzdenē, jo nav pieprasījuma pēc EV, motori gan jau tikai kārtējais iegansts!
Ilgtermiņā no elektroauto ražotājam ir mazāki ienākumi. Tāpēc jabremzē ražošana, kamēr izdomās kā pelnīt.
Tad drīzāk ražo kaut ko nepareizi. Kautko ne to ko reāli vajag.
> Ilgtermiņā no elektroauto ražotājam ir mazāki ienākumi.
Uz kā rēķina mazāki?
Detaļas ir tās pašas (piekare, virsbūve u.c. agregāti), abonementa servisus (ala OTA “apsildāmus sēdekļus” u.c utt) var tirgot identiskus.
Kurš tirgo šādu apsildāmu sēdekļu OTA servisu?
Nu piem. BMW gribēja ( https://kursors.lv/2023/09/09/bmw-tomer-atsakas-no-idejas-piedavat-dazadas-funkcijas-par-papildus-samaksu/ ) .. bet šajā gadījumā vairāk domāju kā ražotājs pēcpārdošanas periodā vispar var pelnīt un tas no auto tipa, vismaz manuprāt, nekādi neatškiras, tapēc arī jautāju ..
No personīgas pieredzes, es, piemēram, maksāju abonementu par Volvo On-Call servisu..
Pareizais jautājums bija – kur var uzhakot sēdekļu apsildi?
Ekoloģijai un ekonomikai līdzētu ja uzštancētu vecajiem autiņiem svaigas virsbūves. Tas būtu krietni videi draudzīgāk, ja varētu jau esošās detaļas iekrāmēt svaigā virsbūvē un nemest ārā. Kā Fords to izdarija 2008. gada krīzē, tikai 100reiz lielākos apmēros. Un piemest kaukādus engine-conversion-kit, ar ko vecos motorus padarīt nedaudz tuvākus tiem eko-standartiem.
“Tautas auto”, kas taisīti plānotās nolietošanās laikmetā, neviens to nedarīs. Jo visu dārgo mezglu resurss pēc 10 gadiem jau būs beidzies. Labi, tiksi pie jaunas virsbūves. Taču vajadzēs arī jaunu motoru, piekari, elektroniku. Un maksās tas ne jau šrota cenu. Beigās būs tā pati jauna auto cena, reizināta ar inflāciju kopš tava auto ražošanas gada + darbs. Ka tikai nebūs dārgāk kā nopirkt jaunu auto.
Kas nekaiš ričukam – ja nav nu ļoti sens/rets, tad var nomainīt jebkuru daļu, rāmi ieskaitot. Tiesa, arī tur p&#*si pēdējos gados cenšās ieviest stulbingu, kas saīsina derīgo mūžu un ceļ cenas.
Izbraucu pa kalniem ar elektrisko ričuku un izdomāju, ka varētu sev tādu iepirkt. Kad uzzināju velo cenu, aizgāju projām, jo par to naudu es labāk braucu ar moci. :)
Ir tāda lieta. Velo ir kļuvis par jauno golfu, sasodīts.