Web Analytics
More
    Reklāma

    Šveice atceļ nodokļu atvieglojumus elektroauto

    Jaunākie raksti

    Šveices valdība paziņojusi, ka valstī no nākamā gada tiks atcelti nodokļu atvieglojumi elektroauto. Neskatoties uz Šveices augsto labklājību, šāds lēmums, protams, ir pretrunīgs un elektroauto atbalstītāji to uztvēruši nosodoši. Valdības pārstāvji norāda, ka turpmāk elektroauto tiks piemēroti tādi paši nodokļi kā parastajām mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem.

    Valdības pārstāvji norāda uz elektroauto popularitāti Šveicē, kā arī nepieciešamību paaugstināt nodokļu ieņēmumus. Šveicē ir reģistrācijas nodeva 4% no auto cenas, kas tiek samaksāta, auto saražojot vai importējot valstī. Šāds maksājums tika ieviests 1997. gadā, bet elektroauto no tā vienmēr bijuši atbrīvoti. Tāpat autovadītājiem jāmaksā ikgadējie transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļi, kas katrā no Šveices kantoniem ir atšķirīgi. Arī tas tagad būs jādara elektroauto īpašniekiem.

    Paziņojumā teikts, ka papildus iegūtais finansējums tiks izmantots, lai finansētu autoceļu uzturēšanu, kā arī sabiedrisko transportu. Plānots, ka šādi Šveice ik gadu iegūs papildus 2-3 miljardus franku. Pērn Šveicē tika importēti aptuveni 45 tūkstoši elektroauto, kas sastāda aptuveni 23% no kopējā importēto auto skaita valstī.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    30 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    10.11.2023 12:58

    Tā kā jaunus EV pārsvarā pērk turīgi ļaudis, jo veco dīzeļu kūpinātājiem tik lielas naudas nav, tad šāds lēmums ir likumsakarīgs, nodokļus visvieglāk taču iekasēt no tiem, kam ir nauda. Tas ir tikai laika jautājums, kad arī pie mums sāks nodokļus rēķināt no auto masas un jaudas. Uzlādes infrastruktūras izveidei vajag naudu, arī elektrības ražošanas jaudas būs jāceļ. Var taču diezgan viegli sarēķināt, ka ar esošajām jaudām nepietiek, ja viss LV autoparks vienā dienā tiek aizstāts ar EV un pat tādas valstis kā Vācija ir spiestas siltumsūkņus noteikt par augstākas prioritātes patērētājiem, kā EV.

    Last edited 5 months ago by Skābene
    Kristaps
    10.11.2023 13:20

    Jau 5 gadus vismaz atpakaļ vajadzēja! CERU, ka arī pie mums nāks pie prāta beidzot!

    EV ir smagāki(ja salīdzina 1pret 1 ar tāda paša izmēra ICE modeli) un vairak bojā ceļa infrastruktūru, kāds sakars ir nelikt maksāt ceļa nodokli? Kas ir tiešā iemaksa/ finansājums lai valsts ceļa segumu un to infrastruktūru uzturētu labā kārtībā… Ne jau no tā ka tas emobīlis nespļauj ārā izplūdes gāzes, asfalta segums kļūst labāks…. :D :D :D

    Last edited 5 months ago by Kristaps
    Dainis
    10.11.2023 15:36
    Reply to  Kristaps

    Ne jau vieglie maitā ceļus, bet smagie

    Ecco
    10.11.2023 17:03
    Reply to  Dainis

    Pilsētās, kur smagajiem aizliegts braukt, arī smagie sabojā ceļus.

    Juris
    10.11.2023 15:52
    Reply to  Kristaps

    Tāds ceļu nodoklis neeksistē.

    Pēča
    13.11.2023 11:33
    Reply to  Juris

    Neesi bērnudārznieks! Tu labi zini un apzinies, ka maksājot ikgadējo ‘Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli’ no šīs naudas tiek laboti, uzturēti un labiekārtoti valsts un daļēji pašvaldību ceļi.
    Ne jau tu maksā lai Āfrikā bērni būtu paēduši!

    Protams žēl, kā jau viss, šī nauda aiziet uz kopējo valsts katlu, ko pēctam deputāti vienkarši pie gada valsts budžeta, izdala kam vajag un nevajag…. (kas bieži noved pie nepietiekamiem līdzekļiem a, b vai c sektorā, jo visam nekad nevar pietikt)

    Tautas valodā tas ir – ceļu nodoklis, ko tu, es, viņš vai viņa maksā ik gadu, lai tev ielīmētu logā ‘atļauju’ un varētu valstī likumīgi pārvietoties ar konkrēto transportlīdzekli!

    Last edited 5 months ago by Pēča
    Biteme
    13.11.2023 11:57
    Reply to  Pēča

    Par nodokli daļēji var piekrist, bet jāņem vērā ka būtu godīgi to pārdalīt arī VM jo daļa slimību rodas no auto radītā piesārņojuma (izplūdes, riepas, troksnis). Tāpat kā ar nodokļiem, ko iekasē no cīgām un šmigas.

    Krotow
    10.11.2023 15:35

    Par nodokļu u.c. atvieglojumiem EV jau sen bija skaidrs ka tas ir pagaidu pasākums publikas piesaistīšanai. Vēl jo vairāk ja EV daļa uz ceļiem tiešām pieaugs. Kopumā tas viss bija izdevīgi tikai agrajiem adopteriem. Turpmāk EV būs rentabls tikai esot lēts (cenā zem 25k€) vai arī superauto variantā.

    davix
    10.11.2023 16:09

    Pilnīgi skaidrs, ka ar laiku pieaugot EV īpatsvaram, tiks pārskatītas piešķirtās privilēģijas – bezmaksas auto stāvvietas, sabiedriskā transporta joslu izmantošana, mazāki nodokļi u.c. ja ir ir vēl kādas. Kā jau šeit iepriekš tika minēts, ceļu infrastruktūras uzturēšanas izmaksas nemainās no tā vai pa to brauc elektroauto vai iekšdedzes dzinējs. Cik naivam Ir jābūt, lai domātu, ka nu mūžīgi varēs izmantot šīs privilēģijas.

    Biteme
    10.11.2023 16:50
    Reply to  davix

    To taču jau sākumā teica – uz popularizēšanas laiku, nevis mūžīgi mūžos, āmen. Tāpat kā veikalā ar jaunu produktu – sākuma atlaide, cilvēki pagaršo, un tad pilna cena. Es pat brīnos, ka šo vispār apspriež.

    nedarata
    10.11.2023 16:13

    Vispār esmu pārsteigts, ka tik maz EV šie pērk. Biju domājis, ka būs Norvēģijas līmenis.

    Krotow
    10.11.2023 17:15
    Reply to  nedarata

    Augstāki kalni un mazākas elektrības ģenerēšanas jaudas.

    Robčiks
    10.11.2023 16:57

    Tā ir normāla biznesa pieeja. Lai likvidētu mazākos uzņēmumus un iegūtu lielāku tirgus daļu, lielākie taisa dažādas atlaides, speciālus piedāvājumus, u.t.t., kamēr mazākie pagurst un bankrotē. Un tad lielākie paceļ cenas. Tas ir nosacīti normāli, kad privāti uzņēmumi cīnās ar saviem līdzekļiem par tirgus daļu.
    Tomēr šajā pasākumā valsts dod atbalstu atsevišķiem indivīdiem par visu valsts iedzīvotāju līdzekļiem. Tāda veidā atbalstot arī autoražotājus.
    Papildus vēl neiekasē nodokļus. Un autostāvvietas ari tiek aizņemtas.. .. .

    Biteme
    10.11.2023 17:01
    Reply to  Robčiks

    Atceramies par kopīgo ieguvumu – mazliet tīrāks gaiss pilsētā. Kad process aizies, tad atcels atvieglojumus.

    Robčiks
    10.11.2023 17:22
    Reply to  Biteme

    Protams, ka atcels. Tas viss tāds teātrītis tautas acīm.
    Vai Latvijai un Rīgai kads būtisks samazinajums būs – šaubos. Es domāju par CO2.
    Ja jau Latvija tirgojās ar CO2 kvotām, tad attiecīgi mums piesārņojums ir minimāls salīdzinot ar citām pilsētām un valstīm, kā arī ar tiem reģioniem kur iegūst izejmateriālus un ražo akumulatorus, saules paneļus, u.t.t..
    Mums uzrāda ieguvumus askatot gala produktus, bet nestāsta par vicu ciklu kopējām izmaksām un ietekmi uz vidi.
    Protams braukt ar e-auto ir forši, ja jauns un ar lielu aķīti. Nav iebildumu. Tikai, faktiski nevienam e-auto neieliksi bagāžniekā bernu ratiņus.

    Biteme
    10.11.2023 17:41
    Reply to  Robčiks

    CO2 man pie viena vai otra gala, tas rodas arī bez auto. Maz vietas bagāžniekā ir tikai EV vai vispār jaunajiem auto, kuru galvenā funkcija ir izskatīties pēc nedaapvidnieka-nedakupejas?

    Ja pēc 10-15 gadiem ejot pa Rīgu varēs elpot, nejūtot izplūdes gāzes (gumijas daļinas, protams, nekur neliksies, bet tās jau tā nejūt)_- tad teijāteris ar EV jau būs devis ko labu ne tikai pašiem to lietotājiem.

    Vards
    10.11.2023 20:30
    Reply to  Biteme

    Tieši tā – mazliet tīrāks gaiss pilsētā.

    Bet TEC2 mauc uz pilnu jaudu ar oglēm, lai varētu “pa zaļo” uzlādēt Teslas

    Egils
    10.11.2023 20:44
    Reply to  Vards

    Šito vari nestāstīt partnerattiecību atbalstītāju, zaļo klimatfašistu pūlim. Tiem no fizikas sapratnes ir tālu.

    Robčiks
    11.11.2023 20:33
    Reply to  Egils

    Mūsdienās jau lielākā daļa jauniešu un jauniešu+ ar matemātiku un fiziku ir citā dimensijā. No sērijas, kam tas vajadzīgs.
    Līdz ar to loģiskā domāšana vairs nav un klausa visam, ko kāds no malas saka. Jo vairāk saka, jo vairāk tic.
    Ko var gribēt, ja pat fin. ministrs nevar procentus galvā aprēķināt.

    Rudolfs
    11.11.2023 16:05
    Reply to  Vards

    Jā, vajag LV, kā civilizācijas šūpulī, satversmē ierakstīt tiesības braukt pilsētu sastrēgumos ar dīzeli, kam visi filtri izravēti. Uz priekšu nākotnē!

    Vards
    11.11.2023 17:08
    Reply to  Rudolfs

    Braucu ar V8 benzīnu
    Nākotne ir tiem, kam ir iespēja saules paneļus privātmājā uzlikt.

    Tie gan izskatās skaisti ainavā😂

    Pats, cik saprotu, brauc ar izravētu dīzeli?

    AC/DC
    11.11.2023 22:41
    Reply to  Vards

    Smagi kļūdies. Latvijā ogles centralizētajā siltumapgādē, vēl jo vairāk, elektrības ražošanai, neizmanto.

    Vards
    12.11.2023 18:33
    Reply to  AC/DC

    Zinu, šis bija clickbyte komentārs.
    Jebkutā gadījumā, tur tiek dedzināta gāze un dīzelis, lai Teslas varētu “bez izmešiem” uzlādēt

    Vards
    12.11.2023 19:08
    Reply to  Robčiks

    Nav labākas skaņas mūžā, kā palaist aukstu V8.
    Lūdzu iesūtiet, kā skan Tesla, Enviaq un tamlīdzīgi auto

    Biteme
    16.11.2023 12:04
    Reply to  Vards

    V8 skan kā bērnu rotaļlieta. Īstā skaņa ir palaižot kosmisko raķeti!

    Egils
    10.11.2023 20:40

    Elektroauto īpašnieki uz pašnāvības riska… RIP

    Vards
    12.11.2023 18:56

    Atgriežoties pie raksta. Sveicē tiek atcelta “haļava” e-auto. Visi auto lieto ceļus un deldē tos vienādi. Tad kāpēc eauto bija/ir prieksrocības?

    HANS-PETER
    14.11.2023 20:21

    Ja tu to tā lasi, tas izklausās ļoti šausmīgi! Diemžēl teksts nav līdz galam pareizs, jo no importa vērtības tiek uzlikts 4% importa nodoklis automašīnām! Ne mazumtirdzniecības vērtība! Šie 4% elektromobiļiem tika noņemti 1996. gadā! Šobrīd Šveicē tiek ievests tik daudz elektromobiļu, ka atkal ir jāpaaugstina šie 4% un jāatvēl ceļiem! Bet tie nav satiksmes nodokļi, bet gan automašīnu nodokļi, kas jāmaksā arī par visām pārējām automašīnām! Bet pircējs Šveicē praktiski neko no tā nepamana, jo tas viņu nekādi neskar! Satiksmes nodokļi tiek iekasēti kantonu līmenī un veido vidēji 50% no iekšdedzes dzinēju izmaksām! Tā kā elektromobilim nav nepieciešami izplūdes gāzu mērījumi un CO2 sertifikāti, to pārbaude ir lētāka nekā salīdzināmiem iekšdedzes dzinējiem! Bet šis 4% importa auto nodoklis sadārdzina automašīnas un tā ir problēma! Es domāju, ka tā ir maza problēma un neradīs to, ka tiks pārdots mazāk automašīnu ar elektromotoru! Elektromobiļu priekšrocības ir nevis cena, bet gan vides aizsardzība! Tas ir galvenais Šveices braucēju bažas!

    Elektriķis
    14.11.2023 22:25
    Reply to  HANS-PETER

    Mums te, Latvijā, teikuma beigās pieņemts likt punktus. Ja liek izsaukuma zīmi, tad tikai kādiem īpašiem teikumiem, citādi rodas iespaids ka rakstītājs “kliedz”.

    HANS-PETER
    16.11.2023 11:54
    Reply to  Elektriķis

    Atvainojiet, es sapratu, bet es vairs nevaru to mainīt. Turpmāk punktus likšu tikai latviešu valodā. Prieks, ka kāds pievērsa tam manu uzmanību. Paldies.

    Reklāma