Web Analytics
More
    Reklāma

    Darbarīks prasīgu uzdevumu paveikšanai: ko piedāvā darbstacijas un kam tās domātas?

    Šis raksts ir tapis sadarbībā ar AS "Capital".

    Jaunākie raksti

    Profesiju skaits, kurās jāapstrādā milzīgi datu apjomi, turpina pieaugt. Tas, savukārt, palielina vajadzību pēc tādas iekārtas kā darbstacija. Vienkārši sakot, tas ir ļoti jaudīgs dators, kas paredzēts intensīvas slodzes darbam, ko vislabāk spēs novērtēt sava aroda meistari un profesionāļi, kā, piemēram, arhitekti, dizaineri vai audio un video apstrādes profesionāļi. Pieprasījums pēc darbstacijām palielinās, un tās saviem klientiem jau daudzus gadus piedāvā arī “Capital”. Kādas iespējas sniedz darbstacijas, ar ko atšķiras no citiem datoriem un kādos gadījumos tās ir vērts iegādāties, skaidro “Capital” valdes loceklis Aigars Bērziņš, “Capital” produktu attīstības direktors Jānis Dimsons un “Lenovo” produktu grupas vadītājs Emīls Zaķis.

    “Capital” produktu attīstības direktors Jānis Dimsons
    “Capital” produktu attīstības direktors Jānis Dimsons

    Kas ir darbstacijas un kādās profesijās tās ir vajadzīgas?

    Skaidrojot, kas ir darbstacijas, Aigars norāda, ka tās var pielīdzināt ar galdnieka vai cita aroda meistara darbarīku. Tās ir domātas cilvēkiem, kuri rada kaut ko, nevis organizē vai menedžē. Piemēram, raksta programmatūras kodu, rasē, analizē lielus datu apjomus utml. Tiklīdz rodas vajadzība pēc programmatūras, kas vairs nav, piemēram, “Microsoft Office”, “Tildes Birojs”, piemērotāka ierīce varētu būt darbstacija. Tas ir dators, kas domāts prasīgākas programmatūras darbināšanai un dod plašākas iespējas produktīvi strādāt profesionālim.

    Aigars uzskata, ka darbstacijas vairāk novērtē tie, kuriem ir intensīvāks darbs un svarīga darba nepārtrauktība. Šādās situācijās ir vajadzīga jaudīga ierīce, kas nodrošina stabilitāti. Nereti, vēloties ietaupīt, cilvēki darbstaciju vietā izvēlas lētākas iekārtas, piemēram, tos pašus gaming datorus, kas nav atbilstoši konkrētā darba veikšanai. Brīžos, kad tas ir vismazāk vajadzīgs, šīs iekārtas pieviļ un neļauj pabeigt darbu. Šādās situācijās dīkstāve faktiski izmaksā vairāk nekā pati darbstacija. Lielie klienti, kuriem darbinieka dīkstāve ir dārga, viennozīmīgi izvēlas pārbaudītas vērtības un iet darbstaciju virzienā, saprotot, ka tā investīcija ilgterminā atmaksāsies.

    Viens no ražotājiem, kas piedāvā darbstacijas, ir “Lenovo”. Emīls skaidro, ka “Lenovo” darbstacijas no pārējām atšķiras ar to, ka tām ir īpaši izstrādāta dzesēšanas sistēma. Ražotājs ir ieguldījis lielus inženierijas resursus, lai pareizi izplānotu dzesēšanas plūsmu, jo jaudas ir ļoti lielas. Šajos datoros iebūvētā dzesēšanas sistēma nodrošina to, ka iekārta spēs strādāt ilgu laiku bez uzkaršanas un citām problēmām.

    “Lenovo” produktu grupas vadītājs uzņēmumā "Capital" - Emīls Zaķis

    Kādas ir pircēju iecienītākās darbstacijas?

    Runājot par to, kāda tipa darbstacijas šobrīd ir pieprasītākās, Jānis norāda, ka kopš pandēmijas sākuma, kad vairāk cilvēku sāka strādāt attālināti, krietni lielāks pieprasījums parādījās pēc mobilajām darbstacijām, kas pēc būtības ir tas pats portatīvais dators. Savukārt interese pēc stacionārajām darbstacijām ir ievērojami samazinājusies.

    Tāpat novērots, ka pircēji joprojām izvēlas darbstaciju ar 15 collu ekrānu, kas bijis iecienīts izmērs ilgu laiku. Taču, piemēram, “Dell” jauninājums šajā produktu segmentā ir 14 collu mobilā darbstacija. Ar to “Dell” vēlas parādīt, ka darbstacija var būt ļoti mobila, jaudīga un vienlaikus izskata ziņā maksimāli pietuvināta biznesa datoram, jo tai ir samazināts biezums. Principā tā līdzinās parastam portatīvajam datoram, vienlaikus saglabājot pareizo dzesēšanu un jaudu.

    Arī “Lenovo” produktu grupas eksperts Emīls norāda par tendenci pāriet uz mobilajām iekārtām. Viņš uzsver, ka lietotāji krietni biežāk darbstacijām liek klāt dokstacijas un lielos monitorus. Tas ļauj produktīvi un elastīgi strādāt gan no biroja, gan attālināti. Tāpat Emīls novērojis, ka klienti iecienījuši vismaz 32 GB operatīvās atmiņas apjomu mobilajās darbstacijās.

    Ko izvēlēties – ražotāja sertificētu darbstaciju vai paša sakomplektētu iekārtu?

    Domājot, kā ietaupīt, lietotāji savam profesionālajam darbam nereti izvēlas gaming tipa datorus, nevis sertificētas darbstacijas. Jaudas ziņā lielu atšķirību var arī nejust, taču ir vairākas būtiskas nianses, kas jāņem vērā. Jānis uzsver, ka arvien vairāk ir to klientu, kuri “apdedzinās” ar lētu iekārtu, kura kaut kādā brīdī noplīst. Lai ilustrētu šo labāk, viņš dalās ar divām dažādām klientu pieredzēm. Pirmajā gadījumā reāls arhitektu birojs lietoja portatīvo datoru ar gaming videokarti un oficiālu “Autodesk” programmatūru. Kādā brīdī, izpildot darbību minētajā programmā, parādījās kļūda, kas šo manipulāciju neļāva veikt. Lietotājs piezvanīja “Autodesk”, kas, savukārt, pajautāja, kāda ir programmatūras versija un kādu datoru lieto? Kad noskaidrojās, ka lietotājam ir gaming dators[JD3]  ar videokarti, kas nav sertificēta no programmatūŗas ražotāja puses, palīdzība no programmatūras ražotāja puses tika automātiski atteikta.

    Otrajā gadījumā lietotājs bija iegādājies saderīgu, sertificētu datoru ar sertificētu konfigurāciju, bet saskārās ar līdzīgu problēmu – radās kļūda “Autodesk” programmatūrā. Šajā gadījumā viss beidzās ar to, ka “Autodesk” speciāli šim klientam izlaida programmatūras ielāpu. Problēma šādi tika atrisināta tikai tāpēc, ka programma bija legāla un iekārta, tās komponentes – sertificētas.

    Jānis arī piebilst, ka plaša patēriņa iekārtām un darbstacijām būtiski atšķiras gan garantijas pārklājums, gan remonta laiks. Piemēram, “Dell” un “Lenovo” piedāvā pasaules līmeņa garantijas servisu, kas darbojas neatkarīgi no tā, kur lietotājs atrodas. Tāpat arī remonta laiks sertificētai darbstacijai ir īsāks nekā plaša patēriņa iekārtām, un tās var salabot pat vienas darba dienas laikā.

    Kādas sertifikācijas pieejamas darbstacijām?

    Emīls skaidro, ka uz mobilajām darbstacijām darbojas ISV (Independent Software Vendors) sertifikācija, ko izmanto “Adobe”, “Autodesk” un citi. ISV garantē, ka biznesa iekārta, piemēram, darbstacija, būs saderīga ar programmatūru. Ja tomēr programmatūra “izmetīs” kādu kļūdu, ISV darbosies kā drošības garants un lietotājam būs iespēja saņemt programmatūras ielāpu.

    Bez ISV darbstacijas saņem arī tā saukto militāro sertifikāciju. Tas nozīmē, ka šādas iekārtas tikušas testētas uz kritiena izturību, mitruma, ekstremālu temperatūru ietekmi. Līdz ar to šis sertifikāts garantē, ka iekārtas strādās labi arī sarežģītos apstākļos. Plaša patēriņa datoriem šādu sertifikātu lielākoties nav.

    Ko izvēlēties pirmo – datoru vai programmatūru?

    Domājot par darbstacijas iegādi, bieži vien rodas neskaidrības, ko izvēlēties pirmo – pašu iekārtu vai programmatūru, kas to darbinās. Jānis skaidro, ka pareizāk būtu vispirms saprast, kādas ir programmatūras vajadzības un tikai tad skatīties pārējo. Tas ir īpaši svarīgi tajos gadījumos, kad programmatūra maksā dārgi. Aigars piebilst, ka būtu diezgan muļķīgi pirkt, piemēram, vairākus tūkstošus eiro vērto “SolidWorks” programmatūru un likt to uz neatbilstoša, nepietiekami jaudīga datora, kas ātri vien noplīsīs. Šādā situācijā licence, visticamāk, aizies vējā vai arī prasīs laiku to pārnest uz citu, atbilstošāku datoru. “Darbstacijas mūžs nav ne viens, ne divi, reizēm pat ne trīs gadi. Tās bieži vien kalpo piecus un vairāk gadus ar nosacījumu, ka programmatūra, kas to darbina, nav tik prasīga”, uzsver Jānis.

    Kādas papildus iespējas piedāvā darbstaciju ražotāji?

    Kad programmatūra un tai atbilstošā iekārta ir iegādāta, lietotājs no ražotāja saņem pāris labumus, kas atsevišķās situācijās var ļoti noderēt. Pirmkārt, tas ir garantijas serviss. Emīls stāsta, “Lenovo” gadījumā biznesa iekārtas tiek remontētas visā pasaulē, kur vien ir ražotāja serviss. Papildus garantijai klients saņem arī programmatūras atbalstu.

    Darbstaciju ražotāji piedāvā arī aplikācijas, kas pielāgo uzstādījumus iekārtā. “Lenovo” gadījumā tas ir “Performance Tuner”, kas saprot, kuru programmatūru lietotājs ir uzstādījis un, balstoties uz datora konfigurāciju, ļauj sasniegt labāko iespējamo iekārtas performanci. “Dell” piedāvā līdzīgu aplikāciju “Precision Optimizer”, kas nosaka, kā pareizi sadalīt resursus, lai iekārta dotu labāko sniegumu, seko līdzi, lai programmatūra tiktu laicīgi atjaunināta u.c. iespējas.

    Papildus tam ražotāji piedāva piepirkt klāt tādus pakalpojumus kā apdrošināšana, cietā diska paturēšana un iebūvētās baterijas garantijas laika pagarināšana. Kas attiecas uz cietā diska paturēšanu, tas noder gadījumos, kad ierīce, piemēram, jādod uz servisu, bet klientam ir vajadzīgi cietajā diskā esošie dati. Ja ir iegādāts šis pakalpojums, klients ir tiesīgs paturēt datora cieto disku ar datiem. Pat  ja dators nav remontējams un ir jāsamaina pret jaunu, klientam cietais disks nebūs jāatdod.

    Kur un kā šādus datorus vispār iegādāties?

    Darbstacijas lielākoties iespējams iegādāties caur ražotāja partneri. Arī “Capital” kā “Dell” un “Lenovo” partneris tādas piedāvā. Emīls uzsver, ka iekārtas pirkšanas procesā ļoti būtiski ir klientam uzdot pareizos jautājumus par vēlamo darbstaciju, kādiem mērķiem tā vajadzīga utml. Jānis piebilst, ka “Capital” ir liela pārdevēju komanda, kur visi ir profesionāļi savā jomā un sertificēti no ražotāja puses. Katru gadu sertifikācija ir jāiziet no jauna gan pārdevējiem, gan inženieriem, lai būtu lietas kursā par jaunākajiem produktiem, risinājumiem. Emīls uzsver, ka “Capital” ir “Lenovo” vienīgais partneris Latvijā, kas var lepoties ar iegūtu padziļināto apmācības sertifikātu, kurš apliecina zināšanas tieši par darbstacijām.

    Kāds ir pircēju ieguvums no tā, ka “Capital” pārstāv gan “Dell”, gan “Lenovo”, kas ir konkurējoši ražotāji?

    Aigars uzsver, ka katram no šiem ražotājiem ir sava specifika, fokuss uz citām konfigurācijām, piemēram, videokartēm, procesoriem, kas tādējādi ļauj piemeklēt pircēja vajadzībām atbilstošāko iekārtu. Zīmols šoreiz ir otršķirīgs. To apstiprina arī Emīls, kurš uzsver, ka, ja globālā mērogā ražotāji konkurē savā starpā, tad “Capital” ir primāri vērsti uz klienta apkalpošanu, vajadzību apmierināšanu un piemērotākās iekārtas piedāvāšanu.

    Tāpat dažādāku ražotāju produkcijas piedāvāšana ļauj klientam ātrāk nodrošināt vēlmēm visatbilstošāko preci. Piemēram, viena ražotāja ierīcēm kādas konfigurācijas var būt ātrāk pieejamas, otram – kādas citas. Līdz ar to, ja klientam nav tik būtisks ražotājs, ir lielākas iespējas iegūt labāku un savām vajadzībām atbilstošāku iekārtu.

    Ir kādas komponenšu versijas, kas atšķiras plaša patēriņa ierīcēs un darbstacijās?

    Viena no lietām, kas Emīlam uzreiz nāk prātā, ir operatīvā atmina. Standartā plaša patēriņa ierīcēm tā ir parasta operatīvā atmina, bet darbstacijām ir divu veidu – parastā vai ECC jeb servera līmeņa atmiņa. Tāpat atšķirības ir cieto disku un videokaršu segmentā. “Ja saliec kopā īsto procesoru ar īsto RAM, īsto disku, pielāgotu videokarti, pareizo dzesi, iegūsti ļoti lielu pārsvaru pār consumer iekārtu tieši jaudas ziņā,” uzsver “Lenovo” produktu grupas vadītājs. Šādi būvēts dators profesionālim, sava aroda meistaram sniegs pašu svarīgāko – stabilitāti un uzticamību.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    22 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    grh
    15.08.2023 16:44

    Autodesk neizklausās pēc patīkamas kompānijas, ja nodarbojas ar tādiem mēsliem kā klientu šķirošanu. Pamatīgi dīvaina komercprakse – vai tiešām izlaist ielāpu ir būtiski dārgāk nekā nopelnīt naudu no nesertificētu datoru lietotājiem?

    And-so
    15.08.2023 18:23
    Reply to  grh

    Kā cilvēks, kas ir strādājis ar Autodesk Revit programmatūru ikdienā vairākus gadus, tur ir kaudze ar lietām par ko lietotāji prasa izlabot kopš programmas pirmssākumiem .. elementāras lietas, kas citās līdzvērtīgās programmās ir pašsaprotamas, un tas netiek labots, jo tas neieness papildus peļņu. Tas tak standarts lielām kooperācijām.
    Un mūsu reģionā reti novērots, ka kāds arhitektūras nozarē censtos progas problēmas risināt caur “ražotāju”. Pārsvarā paši meklē, kā to apiet, pat ja tas nozīmē, pārtaisīt vai savādāk taisīt modeli. Līdz ar to argumenti par labu “profesionālajai dārgākai darba stacijai” ir pliks standarta mārketings, un diezgan loģiski, ņemot vērā, ka šis ir reklāmraksts (so principā 70-90% mārketings un varbūt 10-30% reālā situācija).

    Basics
    15.08.2023 20:10

    Intereses pēc paskatījos AutoCAD sertificēto dzelžu sarakstu – videokaršu modeļi nav noslēpums, tie ir pārskaitīti; kas interesanti – sarakstā ir gan Workstation, gan Mobile un pat daži Consumer modeļi (pēc viņu pašu klasifikācijas). Vienkārši ir jāskatās, ko un kādām vajadzībām tu pērc.

    Būtībā jau darbastacija ir normāla ražotāja kompis, atbilstošs saviem uzdevumiem, kas arī pēc 3 gadiem būs modificējams, piespraužot klāt papildus disku vai pieaudzējot/nomainot RAM, ar vajadzīgajiem pieslēgumiem (atbilstoši darbu specifikai) nevis 1 USB portu kā blogeru modeļiem, kā ķirsītis uz tortes – iespēja dabūt ātri dabūt vajadzīgo daļu (par ko tad arī ir jāmaksā).
    Militārās sertifikācijas – smuki, bet cik % lietotāju to tiešām vajag. Arhitektam, kas lielāko daļu laika strādā būvlaukumā? Ierakumos izmantojot tam paredzētos laptopus – ikdienā neviens negribēs tādus nēsāt apkārt.

    16.08.2023 08:51

    kā gan firmai “Capital” patīk citēt ražotāju sertificētas muļķības :-/

    tur īstenībā ir tik daudz nianšu un ražotāja (pamatā softa) ignorances, ka ja es pats labprātīgi neskūtos, tad tāpat būtu bez apmatojuma :D

    sāksim ar elementārākajiem meliem, piemēram.

    > darbstacijām būtiski atšķiras gan garantijas pārklājums, gan remonta laiks. Piemēram, “Dell” un “Lenovo” piedāvā pasaules līmeņa garantijas servisu

    nezinu par Dell, bet Lenovo ir pasaules (worldwide) garantija visiem kompjiem. remonta laiks pērkot jau ir atrunāts – atbrauks un savāks un noliks vietā 2 darbadienu laikā aizvietotājkārbu. kas ar softu un lietotāja datiem testējis neesmu, visticamāk resna 0.

    Kursors.lv
    16.08.2023 09:05
    Reply to  digitalk

    Un ko darīt, ja ar 2 darba dienām ir par daudz?

    16.08.2023 09:18

    pārsēsties pie cita kolēģa datora vai sūkāt ledu, arī ja tā ir 1 darba diena. tici man – man ir imaginārs t-krekls “shit happens and you can’t do anything about it”. ražotāja BS solījumi nestrādā un pat nevar to izdarīt, jo softs un tā konfigurācija jau sen ir galvenāks par dzelžiem.

    Kursors.lv
    16.08.2023 09:26
    Reply to  digitalk

    Mans komentārs ir par to, ka biznesa vidē šiem datoriem var piepirkt servisu, ka tās ierīces tev nomainīs mudīgi. Par softu, lai rūpējas uzņēmuma sysadmins.

    16.08.2023 09:43

    un kad precīzas konfigurācijas nebūs pa rokai, tad nomainīs uz it kā līdzvērtīgu, kā autoservisā Porche pret Golfu? un tāpat tavi uzstādījumi visām programmām būs pakāsti. varēsi vēl pusi dienas ar mātes vārdiem uz lūpām tos atjaunot darba procesā.

    un tagad salīdzināsim to pašu ar bez workstation 100% uzcenojuma un Capital PR BS. es (būdams sysadmins) paņemu no plaukta laicīgi sagatavotu līdzvērtīgu kārbu, pārskrūvēju disku un, ja nepieciešams, pieinstalēju draiverus. cilvēks turpina darbu pēc 1-2 stundām. garantijas process var turpināt vilkties kaut mēnesi, klients neraudās.

    Kursors.lv
    16.08.2023 09:51
    Reply to  digitalk

    Respektīvi, tu iesaki iesaldēt līdzekļus plauktos bez darba turot dārgus datorus? Tas arī neizklausās pārlieku prātīgi.

    16.08.2023 10:24

    paga, 2k rezerves ieguldījumā, kurā jau ir 50+k infrastruktūrā un projekti ap 100+k tev liekas neprātīgi? tu laikam nečeko, cik lielie projekti maksā. un es šobrīd aptuveni citēju ciparus no lētās arhitektūras, tipa lielveikals.

    kā tev patīk klients, kurā (Latvijā) griežas ap 30 serveriem, dīkstāve darbastacijai mērāma tūkstošos dienā (ja kaut kas “deg”, parasti nē). tur NAV nevienas BS darbastacijas no Capital/Dell/Lenovo ar vienas dienas nomaiņu, jo tas nestrādā.

    ps. un jā, visi mākoņservisu bīdītāji no Latvijas m$ makethuetologiem iet uz poda, jo to datu apjomu neviens normāli nav spējīgs attālināti apgrozīt. pat iebūvēto bezjēgas antivīrusu windozē nācās atslēgt ar koolhakeru metodēm, jo citādi tas konsumeru draņķis nokarina darbu.

    Kursors.lv
    16.08.2023 11:57
    Reply to  digitalk

    Jēziņ, cik tu vari būt negatīvs cilvēks. Kā tu pats ar sevi ikdienā sadzīvo? :D

    16.08.2023 12:30

    elementāri, Va… Kristap. es izgāžu savu negatīvismu uz neklientiem komentāros svešos blogos :D

    ps. patiesībā, nē. kā es jau iepriekš esmu rakstījis – man riebj propagandisti un meli (arī reklāmmeli). tad man ieslēdzas berserka režīms, es pagraužu galda stūri un uzklabinu riebīgu komentāru. tas, ka to nākas darīt regulāri, nav atkarīgs no manis :-/

    Sergejs
    16.08.2023 12:54
    Reply to  digitalk

    Kā jau reklāma : “jūsu mati izskatīsies veseli mazgājot tos ar mūsu šampuni”. 99.5% to izlasa ka tie garantēti būs veseli un tik retais sapratīs ka tie tikai izskatīsies tā, bet kās zem tā izskata būs… -)

    Kursors.lv
    16.08.2023 13:31
    Reply to  digitalk

    Viss kārtībā, tu man patīk tāds kāds esi :)

    Sergejs
    16.08.2023 12:51

    Tie kas marta beigās dodās makšķerēt uz ledus jūrā ir pozitīvi optimisti pēc Kristapa domām. negātīvi pesimisti tipa manis un digitalk pēc tam dodās tos glābt.
    Kristap, jūs acīmredzot KASKO automobīlim un apdrošināšanu mājoklim arī nepērkat, tas tak nav pozitīvi un dikti neoptimistiski.
    Digitalk pieeja ir savā ziņā tas pats upsis datoram vai KASKO automobīlim un ļauj ātri un veikli atrisināt problēmu neibraucot auzās. Turklāt tas ka viens no 30 datoriem reizi gadā noklāsies tas ir praktiski 100%, tā kā aizvietojumu vajadzēs mēklēt tikai ar degošu pakaļu un kā likums būs atbilde bla-bla-bla, pašreiz nav, gaidam no Ķīnas pievedumu

    Usinss
    16.08.2023 22:32

    Latvijā šis nestrādā. Bija reāls gadījums ar Lenovo. Mātes uzņēmums Dānijā. Dāis atbrauc uz LV. Dators nojūdzas. Uzņēmumam niknā garantija- same day repair. Zvanu uz visiem lielajiem LV kantoriem, oficiālajiem servisiem. SAka, nedēļas 2-3. Nemaz nepiedāvā mainīt iekārtu. D”anis iekāpa ļopenē, aizlidoja uz Dāniju, viņam aslaboja un nākamajā dienā bija atpakaļ ar datoru darba kārtībā. Tā izpaužas LV biznesa next day garantija, tās nav. Jo īpaši, ja esi nopircis darba staciju pa 2000+ EUR, jo lētākas īsti nav ( vismaz ne priekš arhitektiem)

    Oxeed
    19.08.2023 10:21

    Katram lielam ražotājam ir vairāki garantijas servisu pakas. Ir tādas kur 4 stundu laikā ir jābūt pie tevis servimenam. Pārsvarā ir next busines day. Tas nozīmē ka, nākošajā darba diena spečukam ir jābūt pie tevis, bet tas nedod garantiju, ka salabos uzreiz.

    Jānis Dimsons
    16.08.2023 16:37

    Uzreiz redzams, ka viedokļos izskan personīgā pieredze un situācijas kurās ir nācies pabūt. Un man jāpiekrīt, ka gandrīz katram no diskusijā iesaistītajiem ir sava taisnība. Realitātē darbstacijas garantijas remontā nonāk daudz retāk nekā ikdienas lietošanai paredzētie portatīvie datori, kā arī tās tiek apkalpotas atbilstoši attiecīgās iekārtas ražotāja garantijas līmenim. Iepriekš komentāros pieminētais termiņš 2 un vairāk dienas lielākoties attiecās uz standarta bāzes garantijas līmeņiem – PLCI, Basic NBD, Carry-in, Depot utml. Un jā – pēc būtības tas neatšķiras no ikdienas/mājas lietošanai paredzēto datoru garantijas līmeņa. Svarīgi atzīmēt, ka burtu salikums NBD kas izvērsti skan Next Business Day nozīmē, ka reakcijas laiks uz pieteikto garantijas situāciju ir nākamā darba diena, nevis, ka dators tiks salabots/nomainīts nākamajā darba dienā. Citādāk ir ar paaugstināta līmeņa garantijas segumiem. Dell gadījumā ProSupport/ProSupport Plus un Lenovo gadījumā Premier Support. Izvēloties paaugstināta līmeņa garantijas segumu, atbalsts no ražotāja telefoniski būs pieejams 24×7 pie tam Premium līmeņa atbalstam ir atsevišķs telefona numurs. Tiesa, zvanot uz ražotāja atbalsta telefona numuru jāapbruņojas ar pacietību, jo būs jāspēj atbildēt uz dažādiem jautājumiem, lai servisa inženieris, kurš nereti atrodas tālu no Latvijas, spētu labāk izprast situāciju un virzīt to uz veiksmīgu atrisinājumu. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka iekārtu pašam nebūs jānogādā… Read more »

    Alberts Kviesis
    19.08.2023 11:33

    Aigars piebilst, ka būtu diezgan muļķīgi pirkt [ .. ] programmatūru un likt to uz neatbilstoša, nepietiekami jaudīga datora, kas ātri vien noplīsīs.
    —————
    Muļķīgi ar pneimatisko āmuru labot zobus. Tik pat labs salīdzinājums, jo datora noplīšanai ar nepietiekamu jaudu ir sekundārs sakars. Tas nozīmē vien to, ka dažs labs savus potenciālos klientus uzskata par muļķiem

    Jānis Rišis
    22.08.2023 23:52

    Darbstacija nozīmē vairāk nevajadzīgu drošības režģu, ātrāka video apstrāde.

    Pat Athlon, Pentium 4 var AutoCAD, Solidwork darbināt.
    Linux arī jau ir bezmaksas audio, video, 3d,

    23.08.2023 00:09
    Reply to  Jānis Rišis

    pirmajam teikumam nepiekrītu. esmu arhitektiem pircis Nvidia Quadro, tikai tāpēc ka tām ir sertificēti draiveri dažādiem softiem — Autocad, Revit, Allplan. ir tā kā saprotams, ka sertificētais draiveris nozīmē lielāku stabilitāti darbā. bet ir tik trekns BET, kurš pārstrīpo visu iespējamo ieguvumu. kad geimeru karte no ražotāja ar labu reputāciju pārsedz kvadru četras līdz desmit reizes par to pašu cenu, tad šāds ieguldījums paliek šaubīgs.

    tas pats attiecas uz darbastacijām.

    Alberts Kviesis
    30.08.2023 11:19
    Reply to  digitalk

    Ja ir vēlēšanās darbināt gan darbstaciju softu (AutoCAD, Revit, Maya, Solidworks, u.c), gan padzenāt spēlītes uz 1440p, tad aiziet uz Autodesk apstiprināto draiveru sadaļu, tur atrodam atbalstīto video karti un aiziet! Savai RX5700XT uzliku piedāvātos Pro draiverus, bet neteiktu, ka būtu īpaša atšķirība no WHQL Adrenalin

    Reklāma