Web Analytics
More
    Reklāma

    Mobilās lietotnes, kas ļaus tev būt redzamam uz ceļa diennakts tumšajā laikā

    Jaunākie raksti

    Tuvojoties ziemas periodam, aktualizējas jautājums par gājēju drošību uz ceļiem, tai skaitā atstarotāju nesāšanu. Lai arī pamazām ceļu infrastruktūra Latvijā tiek sakārtota, izbūvējot ietves un uzstādot apgaismojumu, joprojām daļā satiksmes negadījumu cieš tie gājēji, kuri tumsā pārvietojas pa brauktuvi bez neviena atstarotāja vai lukturīša. Protams, var jau teikt, ka tie maksā naudu un pie visiem āra apģērbiem atstarotāju tāpat nepiespraudīsi. Taču šeit der atcerēties, ka mums taču burtiski ik uz soļa ir līdzi viedtālrunis, ar ko var izdarīt daudzas foršas lietas, arī izvairīties no muļķīgiem satiksmes negadījumiem. Esmu atradusi pāris bezmaksas mobilās lietotnes, kas paglābs, kad mājās aizmirsies atstarotājs un palīdzēs tev būt redzamam uz ceļa diennakts tumšajā laikā.

    “MyLight – Flashlight & LED” – plašas apgaismojuma iespējas

    Šī lietotne piedāvā dažādas gaismiņu iespējas. Ja gribas ko vienkāršāku, iespējams uzlikt lukturīša režīmu un pielāgot gan tā spilgtumu, gan mirgošanas ātrumu. Lietotne arī piedāvā iestatīt pilnekrāna režīmu, kurā pēc noklusējuma parādīsies baltā krāsa, taču lietotājs droši var izvēlēties kādu citu krāsu, regulēt tai toni, piesātinātību, spilgtumu. Tāpat iespējams izvēlēties mainīgo krāsu režīmu, kurā viena krāsa plūstoši nomaina otru. Līdz ar to izvēle ir plaša. Ja baterijas līmenis ir zems, šādā gadījumā ieteicams neizvēlēties LED gaismu un iestatīt mazāk spilgtu režīmu. “MyLight – Flashlight & LED” pieejama “App Store” un “Google Play” veikalā.

    Reklāma

    “Best Flash Light” – ja gribas ko vienkāršāku

    “Best Flash Light” mobilā lietotne savā ziņā ir ļoti vienkārša un nekādas super unikālas funkcijas nepiedāvā. Interfeiss ir interesants, ilustrējot datorpeli ar daudzām pogām, uz kurām uzklikšķinot, var ieslēgt parasto lukturīša režīmu, kontrolēt tā spilgtumu, mirgošanas ātrumu. Tāpat lietotne atbalsta pilnekrāna režīmu, ko izvēloties, parādīsies balta krāsa. “Best Flash Light” piedāvā arī maksas versiju, kas ļauj tikt pie vēl citām iespējām. Tomēr, kas man šeit traucēja – reklāmas, kas bija pārāk uzmācīgas. Lietotne pieejama “App Store” un “Google Play“.

    “Torchlight ◎ Brightest LED” – lukturītis “iPhone” īpašniekiem

    Lai arī nosaukumi visām šī lietotnēm ir pat ļoti, ļoti līdzīgi, priecē, ka vismaz izpildījums ir atšķirīgs un saistošs. Savas vienkāršības un rotaļīguma dēļ man iepatikās lietotne “Torchlight ◎ Brightest LED”. Tā interfeisā attēlots lukturītis ar pogu, kuru nospiežot, iedegas gaisma. Lietotājam tiek piedāvāti trīs galvenie režīmi – gaisma deg visu laiku, mirgo vai iedegas tikai tad, kad turi pogu. Arī šeit mirgošanas režīmu var kontrolēt no lēnāka uz ātrāku. Būtiski, ka gaismu var kontrolēt arī, piemēram, no “Apple Watch” pulksteņa. Bezmaksas versijā gan citas iespējas netiek piedāvātas. Lietotne pieejama “App Store“.

    “Flashlight LED HD” – arī pulkstenim derēs

    Gan “Android”, gan “Apple” ierīču īpašniekiem vērts izmēģināt lietotni “Flashlight LED HD”. Tā piedāvā tradicionālo lukturīša režīmu ar iespēju regulēt gaismas spilgtumu un mirgošanas ātrumu. Tāpat lietotne atbalsta pilnekrāna režīmu, kas lietotājam ļauj izvēlēties sev tīkamāko krāsu, uzlikt to pa visu displeju un kontrolēt tās spilgtumu un mirgošanas ātrumu. Turpat iespējams arī redzēt ierīces baterijas atlikumu, kas ir diezgan noderīgi. “Flashlight LED HD” var arī izmantot, piemēram, ar “Apple Watch”. Šajā gadījumā gan tiks iespējots vienīgi pilnekrāna režīms ar krāsainajām gaismām. Te arī jārēķinās, ka pulkstenis krietni ātrāk izlādēsies. Lietotne pieejama gan “App Store“, gan “Google Play” veikalos.

    “Color Flashlight” – kaut kas labs arī “Android” lietotājiem

    Plašajā šo mobilo lietotņu sarakstā, protams, atrodas arī tādas, kas domātas tikai un vienīgi “Android” lietotājiem. Viena no tādām iecienītām ir “Color Flashlight”, kas, kā liecina nosaukums – fokusējas uz košām un spilgtām krāsām. Tā noteikti nebūs parasta lietotne ar vienu lukturīša režīmu. Lietotne ļoti fokusējas uz dažādu krāsu gaismu parādīšanu pilnekrāna režīmā. Tie nav tikai vienmuļi krāsu laukumi, bet arī dažādas gaismu spēles un attēli, kam var gan regulēt spilgtumu, gan mirgošanas ātrumu. Tā ir lietotne gan izklaidei, gan risinājums, lai būtu pamanīts uz ceļa nakts melnumā. “Color Flashlight” pieejama “Google Play” veikalā.

    Gaismas lukturītis arī viedajos pulksteņos

    Tehnoloģijas attīstās, un jau labu laiku tāda ekstra kā lukturītis nav atrodama tikai viedtālruņos, bet arī gudrajos pulksteņos, piemēram, “Apple Watch”, “Garmin Fenix” un “Galaxy Watch”. Tā kā pati lietoju “Apple Watch SE”, izmēģināju šo funkciju uz tā.

    Lai aktivizētu “Apple Watch” lukturīti, lietotājam sākuma ekrāns jāpavelk uz augšu līdz ierauga lukturīša simbolu. To ieslēdzot, ir iespēja izvēlēties vienu no trim režīmiem – nepārtraukta balta gaisma, mirgojoša balta gaisma vai sarkana nepārtraukta gaisma. Lukturīti var izslēgt, nospiežot sānu pogu, Digital Crown vai vienkārši pavelkot ekrānu uz leju.

    Avots: 9to5mac.com

    Šo funkciju iespējams izmantot dažādos veidos, piemēram, lai tumsā atslēgtu durvis vai apgaismotu citus tumsā esošus objektus, dodoties vakara skrējienā utml. Vienīgi te atkal jābrīdina, kā šādā veidā pulkstenis būs jāuzlādē vēl biežāk.

    Lukturīti var aktivizēt arī “Garmin” pulksteņos, piemēram, “Fenix 7” un “Fenix 7X”. Nospiežot “Light Key” pogu, lietotājs aktivizēs iebūvēto LED gaismas lukturīti.

    Avots: Garmin

    Savukārt “Galaxy Watch” pulksteņos lukturīša funkciju var aktivizēt, mobilajā tālrunī lejupielādējot lietotni “Wrist Flashlight“.

    Vai esi kādreiz izmantojis telefona vai viedpulksteņa lukturīti, lai citi satiksmes dalībnieki tevi pamanītu diennakts tumšajā laikā? Vai arī labprātāk izmanto veco, labo atstarotāju?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    25 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Biteme
    17.10.2022 20:45

    Kāpēc tiek pieņemts, ka gājēja gaismai ir jāmirgo? Pietiek jau ar idiotiem uz velo, kas brauc pa koplietošanas ceļiem ar mirgojošām gaismām. Klau, ja cilvēki reaģētu tikai uz mirgojošu gaismu, tad arī visi auto brauktu ar mirgojošām gaismām. Neesiet stulbeņi, ja.

    Eku
    17.10.2022 21:09
    Reply to  Biteme

    Ja nevis degs nepārtraukti, bet mirgos – mazāk iztukšos tālruņa akumulatoru!

    Biteme
    17.10.2022 21:29
    Reply to  Eku

    Lūk, par šo es arī runāju. Cilvēks domā par savu akumulatoru, un piemirst ka uz ceļa bez viņa ir vēl daudz braucēju un gājēju. Cilvēki vienkārši lamāsies par nejēgu, bet var gadīties ka kādam pie stūres sāksies epilepsija un nobrauks mirgojošo eglīti.

    Pēča
    18.10.2022 08:27
    Reply to  Biteme

    Ja naktī autovadītājs ir pusaizmidzis, kur sapņo par mīksto silto gultu majā, vienveidīga monotoma gaisma rada ilūziju, ka tāpat neredzēs šo gaismu/gājēju. Kamēr nebūs tiešajos luktura staros, kas šosejas ātrumā ir daudz par vēlu.

    Gluži tāpat, ka ja būsi jau padsmit stundas pie stūres.. ir nakts vidus, tumša šoseja, priekšā automašīnu sarkanās ugunis….Pie kuram mierīgi aizmiedz.

    Tieši tapēc ejot gar šosejas malu IR nepieciešama kāda gaismiņu ‘midžināšanās’ un protams neaizmirstam par atstarotāju! Vislabāk atstarojošo vesti!

    Vēl labs padoms ir šajā tumšajā laika posmā turēties pēc iespējas tuvāk ceļa viduslīnijai, jo ja tur kads ir bez smadzenēm, tad vismaz pabrauksi tam garām, nevis uzcelsi uz kapota ar visām to izrietošajām sekām.

    Last edited 1 year ago by Pēča
    Biteme
    18.10.2022 09:38
    Reply to  Pēča

    Nu paga – CSN gana skaidri saka, ka velo aizmugurē ir jādeg sarkanas krāsas lukturim. Mirgojošās gaismas citos gadījumos CSN ir īpaši izceltas. Ja velo vajadzētu mirgojošas gaismas – tā arī būtu uzrakstīts. Jo mirgojošās gaismas tiek izmantotas spec. transportam un ceļu infrastruktūrā. Tad varētu arī auto gaismas saslēgt disko režīmā lai stipra lietus laikā tevi labāk redz. Kāds uz jumta uzliktu grozāmu prožektoru….redzi, kur es velku?

    Es saprotu – daudzi tic, ka var pielabināt neuzmanīgus vadītājus, pamodināt tos un saukt pie sajēgas ar mirgojošām gaismām. Es saku – ja vadītājs nav pusaizmidzis, nav apdullinājies vai apaļš idiots, viņš tāpat redz sarkanu nemirgojošu gaismu. Sajaukt velo gaismu ar moča? Nu, tāpēc arī nevajag likt lukturus ar ellīgiem lumeniem, jālieto normāla velo gaisma un papildus – veste vai citi līdzīgi izstrādājumi.

    KKTK
    18.10.2022 09:38
    Reply to  Pēča

    Klau, bet varbūt parunāsim par braukšanu joslā? Izstāstiet, kādā veidā var notriekt pa ceļa malu ejošu gājēju, ja tu brauc pa joslas vidu? Joslas Latvijā ir pat ļoti platas, tur mierīgi var pabraukt garām. Atzīstieties, cik bieži jūs iebraucat ceļa nomalē? Un kāpēc? Tās tā normāli skaitās?

    Čiekurs
    18.10.2022 10:30
    Reply to  KKTK

    Necik! Apstākļi ir dažādi- dažādi ceļa platumi, transportlīdzekļa veidi un gabarīti, ceļa stāvoklis utt. Pats gājējs arī neiet vienmēr pa pašu malu, cits iet pa asfalta malu. Velosipēdisti brauc pārsvarā pa joslas malu.
    Smagajiem kā zināms mēdz būt ļoti lieli gabarīti, par lauksaimniecības un militāro tehniku nemaz nerunājot.
    Es arī sūdīgos redzamības apstākļos labāk turos tuvāk brauktuves vidum.

    Nu ir ļoti svarīgi, lai TL vadītājs maksimāli ātri spēj pamanīt gājējus un velosipēdistus uz ceļa, kaut vai, ja viņi guļ vafelē grāvī. (zāles plāvējs goes brrrrrrrrrrr)

    Utopiska doma- ja meža zvēriem būtu atstarotāji, tad būtu daudz mazāk pārsteigumu.

    Usinss
    18.10.2022 15:07
    Reply to  KKTK

    Mierīgi, pretī brauc ar tālajām, tu nemaini virzienu, bet izrādās brauktuve gan maina virzienu lēnām uz kreiso pusi. Izskrien dzīvnieks, tu izvairies, bet neredzēji tumšo pleķi naktī. Tev pretējā joslā izlec kāds apdāvināts vadītājs, lai nebremzētu, tu vienkārši pamūc malā, bet neredzēji gājēju, būtu redzējis, bremzētu un brīdinātu ar skaņas signāliem. Situāciju ir daudz, kad var pēkšņi mainīties auto trajektorija, un ir situācijas, kur var izvairīties no sadursmes ar gājēju, ja viņš ir laicīgi redzams. Un vispār,būtu jāsamazina braukšanas ātrums, jo pats gājējs arī var pēkšņi mainīt kustības virzienu un izlekt uz brauktuves.

    KKTK
    19.10.2022 14:28
    Reply to  Usinss

    Pielikšu vēl vienu variantu: 1000km jau noguris Kursots auto apskatnieks brauc un filmē video ar vienu roku.

    KKTK
    17.10.2022 21:49
    Reply to  Biteme

    Viens variants, mirgošana palīdz nākt pie samaņas wacapā iegrimušajam autovadītājam. Ja tālumā statiski spīd gaisma, tad var nodomāt, ka tā jau kāda gaisma no mājas, žoga vai kas un tālu. Bet ja gaisma mirgo, tad varbūt daleks, ka to tur rokā dzīvs cilvēks. Dārgās velo lampas tāpēc tagad iestrādā randomizētu mirgošanu.
    Pilsētā pa velo ceļiem, protams, līdzbraucēju nervu labad, labāk neraustīt gaismas. Un arī noregulēt, lai nespīd acīs ;)

    digitalk
    17.10.2022 22:13
    Reply to  KKTK

    > Bet ja gaisma mirgo, tad varbūt daleks

    pirmā doma bija, kāds te sakars ar Doctor Who ;)

    Name*
    18.10.2022 08:37
    Reply to  Biteme

    Aizmugurējas mirgo, lai varētu atpazīt, ka tas ir riteņbraucējs nevis motocikla braucējs. Ja kaut kur mirgo, tad cilvēkam ir vieglāk to nepilnību pamanīt, nekā, ja ir stāvoša maza gaismiņa. Un auto nav mirgojošas, jo viņas ir lielākas, mašīnas ir vairāk uz ielām. Rezultātā sistu pa acīm vai cilvēkiem būtu epilepsija.

    Jānis
    18.10.2022 08:56
    Reply to  Biteme

    Grūti gan tiem autovadītājiem – tad riteņbraucējs un gējējs ir neredzams, tad jau pārāk stipri mirgo lampiņa un šoferītim tik grūti, tik grūti… Ja viss ir tik slikti, varbūt jāpārkāpj no auto uz sabiedrisko transportu?

    Biteme
    18.10.2022 09:26
    Reply to  Jānis

    Mirgojošās lampas ar elles lumeniem man vairāk kā velobraucējam traucē…pirmkārt, tas ir kā braukt ar miglenēm, otrkārt, vēl midžināt. Nu tak redz tevi, redz – bet idiots kas neskatās uz ceļu vai slepkava notrieks ar visām gaismām, ja laicīgi nepamuksi malā.

    Biteme
    18.10.2022 11:18
    Reply to  Jānis

    Jampampiņiem, kas fano par domu “pārkāp uz sabiedrisko” – atkārtoju, es to saku kā velobraucējs. Riebjas satikties ar tādu mirgojošu objektu, kas ieslēdzis visniknāko gaišumu un nav pat centies to noregulēt mazliet uz leju. Vai vispār uzlicis ne-velo lukturus ar konusveida staru kas spīd visos virzienos.

    digitalk
    17.10.2022 22:18

    4 no 5 lietotnēm ir ar reklāmas baneriem. nja…

    digitalk
    18.10.2022 07:21
    Reply to  digitalk

    labojums — 5 no 5 lietotnēm ir ar reklāmas baneriem. ļoti vērtīgs raksts, Keitij, pat neesi papūlējusies atrast patiešām bezmaksas lietotnes…

    [ieslēdz telefona lukturīti ar fizisku pogu un aiziet tumsā]

    Kursors.lv
    18.10.2022 07:50
    Reply to  digitalk

    Nu, tiešām? Saņemies!

    User
    18.10.2022 08:26
    Reply to  digitalk

    Ja telefons ražots pēdējos piecos gados vai ir ar iOS, tad uzliec nextdns vai adguard šifrēto DNS un tas nobloķēs tās sūda reklāmas :)

    Kukainis
    18.10.2022 10:19

    Nu bāc, kā mani besī šī gudrā muldēšana par atstarotājiem un lukturiem.
    1. likums, gājējam jāiet pa ceļa kreiso pusi !!! Tad gājējs redzēs auto. REDZĒS! un tas ir galvenais! Ja manīs ka auto ir par tuvu ceļa malai, varēs paiet malā.
    Tie, kas iet pa labo pusi jau defaultā ir bojāgājēji, kuri paļaujas uz atstarotāju un lukturīšu visvareno glābšanas spēku.
    Jā nāk pretī cits autiņš ar gaišiem uguņiem, ne vienmēr var tos atstarotājus un lukturīšus pamanīt un ja arī pamana, ne vienmēr var droši apbraukt gājēju.

    Visas šis atstarotāju un lukturīšu kampaņas vienmēr jāsāk ar to, ka jāiet pa ceļa kreiso pusi!!! PA KREISO PUSI!!! tad ir daudz lielākas izredzes nepaņemt kādu auto uz masu!
    Atstarotāji un lukturīši nāk pēc tam kā papildus drošība.

    Kāpēc visi atstarotāju un lukturīšu slavinātāji noklusē pašu galveno drošības noteikumu?

    Biteme
    18.10.2022 10:35
    Reply to  Kukainis

    9. Gājējiem, kuri iet pa brauktuves malu vai nomali, jāpārvietojas pretim transportlīdzekļu braukšanas virzienam. Personām, kuras brauc ratiņkrēslā vai stumj motociklu, mopēdu, velosipēdu u. tml. pa brauktuves malu vai nomali, atļauts pārvietoties pa jebkuru ceļa pusi.

    10. Diennakts tumšajā laikā, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, gājējiem, kas atrodas uz brauktuves vai nomales, jābūt tērptiem atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.

    t.i. ja nav atstarojošo elementu (vēlams ar lielu laukumu), tad centieni to kompensēt ar lukturīti ir mūsdienu telefonu paaudzes domāšanas paraugs – pabaksti telefonu un problēma ir atrisināta.

    Čiekurs
    18.10.2022 10:42
    Reply to  Kukainis

    Nemuldi, ja auto tev pretī nāk ar 90-100km/h un tālajiem (pieņemot, ka viņam pretī neviens nebrauc), tad tu nu nekādi nespēsi novērtēt, cik lielā attālumā viņš ir, kādi ir viņa gabarīti un kur nu vēl to, vai gadījumā viņš pēdējā brīdī netrāpa tieši virsū. Tās ir blēņas un krievu rulete ar 5 lodēm revolvera aptverē.
    Dosi arī velosipēdistiem padomu braukt pa pretējo pusi? Vai šiem tomēr atstarotāju un lukturīti?

    Kukainis
    18.10.2022 11:14
    Reply to  Čiekurs

    Cilvēkam jau acis nav pakausī, neskatoties uz auto vispār nenotiek kaut minimālā novērtēšana. Ja redz auto, tad vismaz sāk nostrādāt pašsaglabāšanās instinkti, kas pavelk mazliet malā.
    Zini, jā, es gribētu lai arī velo brauc pa pretējo pusi tieši šī paša iemesla dēļ. Tagad sanāk, ka visu laicīgi jāierauga šoferim. Ja nav intensīva satiksme, tad viss kārtībā, bet ja bieži nāk pretī autiņi, tad labāk ka arī velo braucējs skatās auto virzienā. Ja nepamanīs viens, tad vismaz otrs redzēs un var pavilkt malā.

    Usinss
    18.10.2022 12:03

    Vienkārši nopērc 2-3 atstarotājus. Vai vēl labāk, telefona keisu, kurš viss ir viens liels atstarotājs. Videi draudzīgāks risinājums, kurš nav jālādē un neizlādēsies

    Last edited 1 year ago by Usinss
    Reklāma