Kanādiešu uzņēmums “Taiga Motors” paziņojis, ka tas saražojis savus pirmos elektriskos sniega motociklus. Plānots, ka piegādes sāksies nākamā gada sākumā, uzreiz pēc tam, kad būs saņemtas visas regulatoru atļaujas. “Taiga Motors” ir viens no vadošajiem uzņēmumiem elektrisko sniega un ūdens motociklu izstrādē.
“Taiga Motors” gada pirmajā pusē kļuva par biržā kotētu uzņēmumu un piesaistīja 100 miljonus dolāru, kas ļāva ražošanā nogādāt pirmos transportlīdzekļus. Lielākā daļa šīs naudas tiks izmantota jaunai rūpnīcai turpat Kanādā, taču pagaidām mazos apjomos ražošana sākta Monreālā.
Pagājušajā ceturksnī uzņēmums informēja, ka saņēmis 2500 pasūtījumus saviem elektriskajiem transportlīdzekļiem. Sākotnējais mērķis ir izpildīt šos pasūtījumus, bet pēc tam uzsākt ražošanu lielākos apjomos jaunajā rūpnīcā. Protams, elektriskais sniega motocikls nav nekāds lētais prieks – sākumcena ir no 15 tūkstošiem dolāru. Pieejami trīs modeļi – “Atlas”, “Ekko” un “Nomad”. Bāzes versijā visi modeļi ar vienu uzlādi varēs nobraukt ap 98-103 kilometriem, bet sporta versijas no 130 līdz 140 kilometriem.
Tie 100 kilometri ir ziemā, vai vasarā? Ar rokturu un sēdekļa apsildi, vai bez?
Latvijas apstākļos vajadzētu pietikt, bet somijā, aiz polārā loka diez vai mežā varēs pie egles piespraust un uzlādēt! :D
Gribētos jau ticēt, ka sniega mocim iespējamo nobraukumu uzrāda ekspluatācijas apstākļos – tobiš ziemā, bet nu ar tiem veikalogiem jau neko nevar zināt ;)
Kad Aļaskas aborigēni sadzeroties, dragājot ar sniega močiem arī vasarā. Vasarā palielinātā berze varētu kompensēt labākas akumulatora spējas.
Diezgan universāls verķis, vasarā var izmantot ūdens moča vietā, jo iet pa ūdens virsu tā kā prieks, tik nedrīkst atmesties! :)
Tieši tā – “iet pa ūdens virsmu”, ar ūdens moci tā arī ir vienīgā līdzība, cik aptaurētam jābūt, lai šos divus braucamos salīdzinātu?