“Rīgas satiksme” nākamo 5-7 gadu laikā plāno nomainīt 255-260 ar dīzeļdzinējiem darbināmos autobusus, to vietā ieviešot elektrisko transportu, intervijā aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa. “Tie jau ir novecojuši, un, visdrīzāk, būs jāmaina uz elektrotransportu, kas ir dārgāks,” teica Innusa.
Uzņēmuma valdes priekšēdētāja minēja, ka “Rīgas satiksme” šobrīd ir nosūtījusi vēstules vairākiem autobusu ražotājiem ar lūgumu rast iespēju eksperimentālā kārtā pārbaudīt, kā pilsētā ir iespējams ekspluatēt elektrobusus. Vienlaikus kompānija strādā pie elektroautobusu tehniskās specifikācijas.
Innusa atzīmēja, ka, ļoti iespējams, šogad vai nākamgad “Rīgas satiksmei” būs jāveic gan elektroautobusu iepirkums, gan jāizstrādā elektroautobusu uzlādes infrastruktūras izbūves projekts. Lielākais izaicinājums būšot pareizi saplānot vietas, kur atradīsies uzlādes infrastruktūra, norādot, ka tai būs jāatrodas gan autobusu parkos, gan arī pašu maršrutu tīklā, jo elektriskie autobusi vismaz pagaidām var nobraukt mazāk nekā ar dīzeli darbināmie autobusi.
“Pirmkārt, mēs skatāmies uz iespējamām pretendēt uz Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu ar, iespējams, lielāku līdzfinansējuma likmi. Protams, visu investīciju veikšanai “Rīgas satiksmei” nav iespējams atrast līdzekļus savos resursos, jo mums ir tikai viens pasūtītājs,” skaidro Innusa. “Jautājums par pamatkapitāla palielināšanu būs jārisina kopā ar mūsu īpašnieku – Rīgas domi -, lai mēs varētu aizņemties papildu finanšu līdzekļus nepieciešamo investīciju veikšanai.”
Innusa arī atklāja, ka tiek plānots atjaunot tramvaju parku, jo daļa no “Rīgas Satiksmes” tramvajiem jau ir apmēram 40 gadus veci, tāpēc to ekspluatācija kļūst arvien dārgāka un neizdevīgāka, turklāt prasa arī arvien lielākus naudas līdzekļus remontiem.
Loti forsi
elektro autobusu? Tb trolejbusu?
Vai tad nav tā, ka tagad knapi velk dzīvību? Kur ta naudu dabūs?
Tik pērk un pērk pašus jaunākos. Un tik čīkst, ka naudas nav. Vācijā izmanto vecos braucamos, kaut viņiem naudas daudz vairāk. Vajadzētu reiz apstāties, jo vecie Ikarusi taču nomainīti.
Pilnīgi piekrītu!
Vajag visu rēķināt no ekonomiskās puses.
Tikmēr Zviedrijā un Dānijā sabiedriskais transports brauc ar saspiestu dabas gāzi.
Kā arī liels uzsvars tiek likts uz dzelzceļu un tramvajiem, lai vajadzētu pēc iespējas mazāk autobusus izmantot. Ļoti izplatīta ir arī velosipēdu koplietošana.
Zviedrijā jau nu tiešām ziemā tu to velosipēdu vari iebāzt.,, glabātuvē,,
brauc arī ziemā
“Ļoti izplatīta ir arī velosipēdu koplietošana.”
tu velosipēdu zādzības sauc par koplietošanu? ;)
Tikai Latvijā ar veelosipēdu koplietošanu kāds indivīds var saprast zādzību. Es Dānijā un Zviedrijā izmantoju Donkey Republic aplikāciju, lai brauktu ar ričukiem, kas ir pieejami praktiski uz katra stūra un kuriem nav vajadzīgas speciālas novietnes kā tas ir ar Sixt ričukiem Rīgā, vai publiskās lietošanas ričukiem Londonā.
Ceru, ka Donkey Republic kādreiz ienāks arī Latvijā un tad arī velosipidēšana kļūs par baigi parocīgo štelli, ja salīdzina ar stāvdrāžiem.
tas bija sarkastisks joks, iespaidā no komentāriem zem video par Nīderlandes velo.
īsumā — zog bezjēgā.
Nīderlande kā reiz ir slikts velokultūras piemērs, jo tur tie velosipēdi tiek krauti kaudzēs un paskats ir briesmīgs. Zviedru un Dāņu variants ar lētiem nomas velosipēdiem, kas ir pieejami uz katra stūra par demokrātisku cenu ir ļoti simpātisks, jo nevajag pirkt savu riteni un domāt kur to turēt. Nav jēga zagt, jo visi var atļauties. :)
Fū, cerams ka vismaz ūdeņraža murgu aizmirsīs un paslaucīs zem paklāja.
Nevar, tur ES fondu nauda ieguldīta, vē 5 gadi jādarbina!
Kas tev loh pret videi draudzīgāko dzinēju?
Kas tur draudzīgs, ja H2 jāiegūst, pārtvaicējot naftu un pūšot gaisā CO2. Vai arī jātērē hz kā saražota elektrība, spiežot H2 cisternās. H2 kopējais lietderības koeficients beigās sanāca kaut kur stipri tuvu degvielas dzinējiem.
Uzliec mājai uz jumta saules baterijas, un darbini ūdeņraža ģeneratoru. Nevajag litija jonu akumulatorus, nevajag sadales tīkla pakalpojumus, nevajag maksāt PVN un OIK. Tik tie ūdeņraža auto nejēdzīgi dārgi.:D
Iedod lūdzu saiti uz vietu, kur var nopirkt elektrolīzes ūdeņraža ģeneratoru, kuru var darbināt no saules baterijām!
Baigi neesmu aizrāvies līdz šim ar gatavu risinājumu meklēšanu, bet tā uz ātro 10 sekunžu laikā iekš alibabas atradu šo:
https://www.alibaba.com/product-detail/Solar-Hydrogen-Hydrogen-Hho-Gas-Generator_60822962913.html?spm=a2700.7735675.normal_offer.d_title.25875d04QSTz6U&s=p
Ceru ka pats ieraudzīji, cik tas maksā :)
Jāsaka ka pat parastu e-auto ar akumulatoru nemaz nav tik viegli uzlādēt no saules paneļiem. Vai nu vajadzīgs “on grid” pieslēgums, vai arī buferakumulators.
Rīgas dome sagrabinās naudu jau esošajām dotācijām? Pasažieru skaits krītas. Ienakumi arī. Bet vēl plāno jaunus autobusus.
Mums ir trolejbusi ar dīzeļdzinēju un bus autobusi ar elektrību 🤔!?
Trol ar dīļa ģenerātoriem jau gadus septiņus ir. B
Tas nekas. Būs arī tramvaji ar atomreaktoru.
Kāpēc eliktriskie? Ne ūdeņraža? Atkal solaris lobijs?
Domāju, ka elementāra matemātika, un elektro busi kļūst ar katru gadu lētāki, jo krītas bateriju cenas. Arī lādēt sanāk lētāk.
Es jau vispār par jaunām tramvaja līnijām, lai sabiedriskajam nav jāstāv sastrēgumā, lai mauc pa savām sliedēm.
šo lētāk risina mūsdienās ar izdalītām sabiedriskā transporta joslām. Nav sliedes jāliek.
No lietotāja viedokļa izdalītās joslas nav ērtas, jo palēninās sabiedriskā transporta kustība. Piemēram, 6.tramvajs gar brīvības ielu virzienā uz Juglu iet pa savu tramvaja sliežu ceļu kā vilciens ātri un raiti, bet Barona ielā velkās kā gliemezis.
tu par to, ka vajag aizliegt auto satiksmi par baronielu?
Pietiks ar zīmes 30 novākšanu! :)
Kas neprot, negrib vai nemāk iekļauties satiksmē varēs ātri un droši visur aizbraukt ar tramvaju! ;)
Un tad arī velosipēdistiem netraucēs lēni braucošie tramvaji un auto! :)
Śodien Mārupè, tāds nostāvēja ~8 h, nez kas bija noticis …