Web Analytics
More
    Reklāma

    “Rīgas Satiksme” plāno ieviest 260 elektroautobusus, nomainot pašreizējos transportlīdzekļus

    Jaunākie raksti

    “Rīgas satiksme” nākamo 5-7 gadu laikā plāno nomainīt 255-260 ar dīzeļdzinējiem darbināmos autobusus, to vietā ieviešot elektrisko transportu, intervijā aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa. “Tie jau ir novecojuši, un, visdrīzāk, būs jāmaina uz elektrotransportu, kas ir dārgāks,” teica Innusa.

    Uzņēmuma valdes priekšēdētāja minēja, ka “Rīgas satiksme” šobrīd ir nosūtījusi vēstules vairākiem autobusu ražotājiem ar lūgumu rast iespēju eksperimentālā kārtā pārbaudīt, kā pilsētā ir iespējams ekspluatēt elektrobusus. Vienlaikus kompānija strādā pie elektroautobusu tehniskās specifikācijas.

    Innusa atzīmēja, ka, ļoti iespējams, šogad vai nākamgad “Rīgas satiksmei” būs jāveic gan elektroautobusu iepirkums, gan jāizstrādā elektroautobusu uzlādes infrastruktūras izbūves projekts. Lielākais izaicinājums būšot pareizi saplānot vietas, kur atradīsies uzlādes infrastruktūra, norādot, ka tai būs jāatrodas gan autobusu parkos, gan arī pašu maršrutu tīklā, jo elektriskie autobusi vismaz pagaidām var nobraukt mazāk nekā ar dīzeli darbināmie autobusi.

    “Pirmkārt, mēs skatāmies uz iespējamām pretendēt uz Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu ar, iespējams, lielāku līdzfinansējuma likmi. Protams, visu investīciju veikšanai “Rīgas satiksmei” nav iespējams atrast līdzekļus savos resursos, jo mums ir tikai viens pasūtītājs,” skaidro Innusa. “Jautājums par pamatkapitāla palielināšanu būs jārisina kopā ar mūsu īpašnieku – Rīgas domi -, lai mēs varētu aizņemties papildu finanšu līdzekļus nepieciešamo investīciju veikšanai.”

    Innusa arī atklāja, ka tiek plānots atjaunot tramvaju parku, jo daļa no “Rīgas Satiksmes” tramvajiem jau ir apmēram 40 gadus veci, tāpēc to ekspluatācija kļūst arvien dārgāka un neizdevīgāka, turklāt prasa arī arvien lielākus naudas līdzekļus remontiem.

    AvotsLETA
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    32 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    xxx
    10.03.2021 10:02

    Loti forsi

    Piu
    10.03.2021 10:06

    elektro autobusu? Tb trolejbusu?

    Opis
    10.03.2021 10:18

    Vai tad nav tā, ka tagad knapi velk dzīvību? Kur ta naudu dabūs?

    Jana Lejiņa
    10.03.2021 10:37

    Tik pērk un pērk pašus jaunākos. Un tik čīkst, ka naudas nav. Vācijā izmanto vecos braucamos, kaut viņiem naudas daudz vairāk. Vajadzētu reiz apstāties, jo vecie Ikarusi taču nomainīti.

    hmmm :)
    10.03.2021 13:29
    Reply to  Jana Lejiņa

    Pilnīgi piekrītu!
    Vajag visu rēķināt no ekonomiskās puses.

    Skābene
    10.03.2021 10:42

    Tikmēr Zviedrijā un Dānijā sabiedriskais transports brauc ar saspiestu dabas gāzi.
    Kā arī liels uzsvars tiek likts uz dzelzceļu un tramvajiem, lai vajadzētu pēc iespējas mazāk autobusus izmantot. Ļoti izplatīta ir arī velosipēdu koplietošana.

    Last edited 3 years ago by Skābene
    777
    10.03.2021 19:51
    Reply to  Skābene

    Zviedrijā jau nu tiešām ziemā tu to velosipēdu vari iebāzt.,, glabātuvē,,

    digitalk
    10.03.2021 20:45
    Reply to  777
    digitalk
    10.03.2021 20:47
    Reply to  Skābene

    “Ļoti izplatīta ir arī velosipēdu koplietošana.”

    tu velosipēdu zādzības sauc par koplietošanu? ;)

    Skābene
    11.03.2021 09:17
    Reply to  digitalk

    Tikai Latvijā ar veelosipēdu koplietošanu kāds indivīds var saprast zādzību. Es Dānijā un Zviedrijā izmantoju Donkey Republic aplikāciju, lai brauktu ar ričukiem, kas ir pieejami praktiski uz katra stūra un kuriem nav vajadzīgas speciālas novietnes kā tas ir ar Sixt ričukiem Rīgā, vai publiskās lietošanas ričukiem Londonā.
    Ceru, ka Donkey Republic kādreiz ienāks arī Latvijā un tad arī velosipidēšana kļūs par baigi parocīgo štelli, ja salīdzina ar stāvdrāžiem.

    digitalk
    11.03.2021 12:53
    Reply to  Skābene

    tas bija sarkastisks joks, iespaidā no komentāriem zem video par Nīderlandes velo.
    īsumā — zog bezjēgā.

    Last edited 3 years ago by digitalk
    Skābene
    11.03.2021 14:14
    Reply to  digitalk

    Nīderlande kā reiz ir slikts velokultūras piemērs, jo tur tie velosipēdi tiek krauti kaudzēs un paskats ir briesmīgs. Zviedru un Dāņu variants ar lētiem nomas velosipēdiem, kas ir pieejami uz katra stūra par demokrātisku cenu ir ļoti simpātisks, jo nevajag pirkt savu riteni un domāt kur to turēt. Nav jēga zagt, jo visi var atļauties. :)

    erv
    10.03.2021 11:15

    Fū, cerams ka vismaz ūdeņraža murgu aizmirsīs un paslaucīs zem paklāja.

    Skābene
    10.03.2021 13:41
    Reply to  erv

    Nevar, tur ES fondu nauda ieguldīta, vē 5 gadi jādarbina!

    777
    10.03.2021 19:53
    Reply to  erv

    Kas tev loh pret videi draudzīgāko dzinēju?

    Krotow
    10.03.2021 22:10
    Reply to  777

    Kas tur draudzīgs, ja H2 jāiegūst, pārtvaicējot naftu un pūšot gaisā CO2. Vai arī jātērē hz kā saražota elektrība, spiežot H2 cisternās. H2 kopējais lietderības koeficients beigās sanāca kaut kur stipri tuvu degvielas dzinējiem.

    Skābene
    11.03.2021 09:23
    Reply to  Krotow

    Uzliec mājai uz jumta saules baterijas, un darbini ūdeņraža ģeneratoru. Nevajag litija jonu akumulatorus, nevajag sadales tīkla pakalpojumus, nevajag maksāt PVN un OIK. Tik tie ūdeņraža auto nejēdzīgi dārgi.:D

    Elektriķis
    11.03.2021 09:34
    Reply to  Skābene

    Iedod lūdzu saiti uz vietu, kur var nopirkt elektrolīzes ūdeņraža ģeneratoru, kuru var darbināt no saules baterijām!

    Skābene
    11.03.2021 10:54
    Reply to  Elektriķis

    Baigi neesmu aizrāvies līdz šim ar gatavu risinājumu meklēšanu, bet tā uz ātro 10 sekunžu laikā iekš alibabas atradu šo:
    https://www.alibaba.com/product-detail/Solar-Hydrogen-Hydrogen-Hho-Gas-Generator_60822962913.html?spm=a2700.7735675.normal_offer.d_title.25875d04QSTz6U&s=p

    Elektriķis
    11.03.2021 11:03
    Reply to  Skābene

    Ceru ka pats ieraudzīji, cik tas maksā :)
    Jāsaka ka pat parastu e-auto ar akumulatoru nemaz nav tik viegli uzlādēt no saules paneļiem. Vai nu vajadzīgs “on grid” pieslēgums, vai arī buferakumulators.

    Normunds
    10.03.2021 13:44

    Rīgas dome sagrabinās naudu jau esošajām dotācijām? Pasažieru skaits krītas. Ienakumi arī. Bet vēl plāno jaunus autobusus.

    Pe4ka
    10.03.2021 18:50

    Mums ir trolejbusi ar dīzeļdzinēju un bus autobusi ar elektrību 🤔!?

    777
    10.03.2021 19:55
    Reply to  Pe4ka

    Trol ar dīļa ģenerātoriem jau gadus septiņus ir. B

    Krotow
    10.03.2021 22:11
    Reply to  Pe4ka

    Tas nekas. Būs arī tramvaji ar atomreaktoru.

    777
    10.03.2021 19:49

    Kāpēc eliktriskie? Ne ūdeņraža? Atkal solaris lobijs?

    Skābene
    11.03.2021 09:26
    Reply to  777

    Domāju, ka elementāra matemātika, un elektro busi kļūst ar katru gadu lētāki, jo krītas bateriju cenas. Arī lādēt sanāk lētāk.
    Es jau vispār par jaunām tramvaja līnijām, lai sabiedriskajam nav jāstāv sastrēgumā, lai mauc pa savām sliedēm.

    Jack Mort
    11.03.2021 13:06
    Reply to  Skābene

    šo lētāk risina mūsdienās ar izdalītām sabiedriskā transporta joslām. Nav sliedes jāliek.

    Skābene
    11.03.2021 14:19
    Reply to  Jack Mort

    No lietotāja viedokļa izdalītās joslas nav ērtas, jo palēninās sabiedriskā transporta kustība. Piemēram, 6.tramvajs gar brīvības ielu virzienā uz Juglu iet pa savu tramvaja sliežu ceļu kā vilciens ātri un raiti, bet Barona ielā velkās kā gliemezis.

    0952
    11.03.2021 15:07
    Reply to  Skābene

    tu par to, ka vajag aizliegt auto satiksmi par baronielu?

    Skābene
    12.03.2021 08:48
    Reply to  0952

    Pietiks ar zīmes 30 novākšanu! :)
    Kas neprot, negrib vai nemāk iekļauties satiksmē varēs ātri un droši visur aizbraukt ar tramvaju! ;)

    Elektriķis
    12.03.2021 09:25
    Reply to  Skābene

    Un tad arī velosipēdistiem netraucēs lēni braucošie tramvaji un auto! :)

    Rjc
    11.03.2021 20:58

    Śodien Mārupè, tāds nostāvēja ~8 h, nez kas bija noticis …

    Reklāma