Web Analytics
More
    Reklāma

    Dānija līdz 2030. gadam mērķē pilnībā pāriet uz “zaļiem” iekšzemes lidojumiem

    Jaunākie raksti

    Dažādi zaļie, videi draudzīgāki risinājumi aviācijas industrijā ienāk salīdzinoši lēnāk nekā citās nozarēs, taču arī aviācijā tiek gatavoti risinājumi zaļākai nākotnei. Tikmēr Dānija kā viena no pirmajām valstīm pasaulē izsludinājusi mērķi – līdz 2030. gadam visiem Dānijas iekšzemes lidojumiem jābūt zaļiem, proti, neradot kaitīgos izmešus.

    Šādu mērķi savā Jaungada uzrunā izziņoja valsts premjerministre Mette Frederiksena. Viņa norādīja, ka jau 2025. gadā dāņiem jābūt iespējai izmantot zaļos lidojumus savas valsts iekšienē, bet līdz 2030. gadam jānotiek pilnīgai pārejai. Šis ir viens solis krietni plašākā pasākumu kopā, lai cīnītos pret klimata izmaiņām un veicinātu Dānijas pāreju uz zaļo enerģiju.

    Reklāma

    Lai arī visādā ziņā apsveicams plāns, tomēr ir daudz iemeslu to apšaubīt. Šā brīža bateriju tehnoloģijas nav piemērotas izmantošanai komerciālās pasažieru lidmašīnās. Arī ūdeņraža pielietošana aviācijā pagaidām nav izdevīga, tāpēc šis dāņu premjerministres mērķis beigu beigās, iespējams, paliks neizpildīts. Intensīvi tiek testēti risinājumi lidojumiem ar degvielu, kas ražota no atjaunojamiem resursiem, bet arī tie ir testēšanas stadijā un paies laiks, lai tos ieviestu ekspluatācijā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Nelabojams
    04.01.2022 12:22

    Cik pazīstams saulkis – Nākošā cilvēku paaudze dzīvos komunismā! I retorika, i mērķi principā vieni un tie paši – utopiski, ideoloģijā pamatoti murgi.

    Biteme
    04.01.2022 13:23
    Reply to  Nelabojams

    Nevajag komunismu! Kā zināms, jau sociālismā bija preču deficīts))

    Nelabojams
    04.01.2022 12:23

    Piedošanu, “sauklis”.

    myself
    04.01.2022 13:03

    nu bet tipiski sievietēm – uzstādīt nerealizējamus mērķus :P

    Rolands
    04.01.2022 14:00

    Nav arī tik nereāls mērķis.
    Tas attiecas tikai uz iekšzemes lidojumiem. Dānija platības ziņā ir tikai 2/3 no Latvijas teritorijas, līdz ar to potenciālie komerclidojumi ir īsi (līdz 250km taisnā līnijā) un to nav nemaz tik daudz. Atgādināšu, ka Francija jau pavasarī aizliedza īsos lidojumus Francijas iekšienē. Visticamāk, mērķis ir faktiski pilnībā atbrīvoties no iekšzemes lidojumiem kā tādiem, varbūt tikai atstājot Kopenhāgena-Ālborga vai Kopenhāgena-Ārhusa, ja tobrīd jau masveida ražošanā būs pieejamas tādas lidmašīnas. Ja ne – gan jau ļaus turpināt lidot, bet liks stādīt vietā kokus, lai lidojumi būtu oglekļneitrāli.

    Skābene
    05.01.2022 08:28
    Reply to  Rolands

    Un kā uz Nūku tiks? Un vienīgais, kas tur augs, būs kāds ķērpis! :D

    Last edited 2 years ago by Skābene
    Elektriķis
    04.01.2022 14:46

    Kas tiek domāts ar “iekšzemes lidojumiem”? Vai varbūt līdz Grenlandei? Citādi jāatzīmē ka Dānija nudien ir tik maza, ka pašas pirmās akumulatoru lidmašīnas to spēs. Galu galā, ja nesanāks, tad var pasludināt ka lidojumi būs ar vilcienu :)

    Krotow
    04.01.2022 16:55
    Reply to  Elektriķis

    Pietiekami spēcīgi iestumjot arī cūkas lido.

    Biteme
    04.01.2022 19:19
    Reply to  Krotow

    Dāņi lielās, ka esot vareni cūkkopji. Britiem izdevās selekcionēt lidojošu cūku jau 1977.g.

    Krotow
    05.01.2022 12:39
    Reply to  Biteme

    Vispār tie bija Pink Floyd, nevis britu zinātnieki.

    Biteme
    05.01.2022 20:45
    Reply to  Krotow

    Vispār jau zinātniekus tu piedomāji, bet tā kā zini PF – še tev pieci.

    Name*
    04.01.2022 21:56
    Reply to  Elektriķis

    Copenhāgena-Aarhus ir ļoti populārs maršruts ar vilcienu, jeb pareizot sakot Kastrupas lidosta-Aarhusa. Sanāk 3 ar pusi stundu ko braukt. Cik zinu, viņiem ir mērķis samazināt līdz 3h šo posmu.

    Reklāma