Tiek lēsts, ka Vācija pēdējā gada laikā pieredzējusi negaidītu elektrisko velosipēdu pārdošanas apjomu pieaugumu. 2020. gada laikā Vācijā pārdoti aptuveni divi miljoni elektrisko velosipēdu, kas pat tik lielai nācijai (ap 83 miljoni) ir milzīgs pārdošanas apjoms.
Tiek lēsts, ka kopumā Vācijā pagājušajā gadā pārdoti aptuveni 5 miljoni velosipēdu, to skaitā ir arī jau minētie 2 miljoni elektrisko velosipēdu. Nav jau arī nekāds brīnums, jo diez vai kāds vēlas spaidīties tā sauktajos U-bāņos, vilcienos un cita veida sabiedriskajā transportā.
Elektrisko velosipēdu lielākais pluss ir tas, ka tie ļauj pārvietotie pilsētā un ārpus tās ar niecīgu cilvēka enerģijas pielietojumu. Parasti elektriskie velosipēdi klāt piemin aptuveni 75%, atlikušie 25% jāpiemin ar cilvēka kājām. Protams, pieejami arī elektriskie velosipēdi, kas spēj aptuveni 20 kilometrus nobraukt pilnībā bez cilvēka spēka izmantošanas.
Aplēsts, ka 2019. gadā Vācijā tika pārdoti 1.4 miljoni elektrisko velosipēdu, tātad pieauguma apjomi ir jūtami. Vidējā elektriskā velosipēda cena 2020. gadā bijusi ap 1279 eiro, kas nemaz nav tik daudz šāda veida transporta līdzeklim.
Varbūt mums Kursorā arī izveidot elektrisko velosipēdu apskatu sadaļu? Man pašam ļoti patīk velo tēma, bet pie sava elektro velo neesmu ticis un diez vai tuvākajos gados tādu iegādāšos. Vēl veselība ļauj mīdīt pedāļus. Pačukstēšu, ka pašam ir vairāki velosipēdi – šosejas ar 2×11 Shimano Ultegra un tā dēvētais cyclo-cross ar 1×11 SRAM. Tā ka kaut kāda nojausma par šo tēmu ir.
Esmu pārsteigts, ka daži e-velo var maksāt tikpat cik mašīna, piemēram, https://zzk.lv/lv/product/turbo-kenevo-expert-2020-black
Acīmredzot neintresējies par velo. Ari parastie enduro vai dh riteni bez motora maksā mašīnas cenā. Pie velna, savu budžeta xc ricuku saliku pa ~1000 ar daļu daļām lietotām.
paskat, cik turpat maksā augšējo plauktu šosejnieki ar 100% kāju piedziņu – 2x dārgāk par LV vidējo 12gadīgo auto. un tie pat nav dārgākie, ko industrija pamanās pārdot.
Bet priekš kam vajag tik dārgu riteni? Ja esi profesionāls sportists, tad protams, tur cīņa par katru sekundes tūkstošdaļu. Parastam cilvēkam ar vajadzību aizbraukt no punkta A uz punktu B pietiks arī ar Maximā pirktu ričuku, kuru ieteicams mājās izjaukt un sasmērēt kārtīgi ar smērvielu, jo ķīnieši uz to mēdz ietaupīt. Un varēs gadus 20 uz veikalu braukt pēc bulciņām! :)
Ja velo jāstiepj augšā pa trepēm, tad vajag vieglu un ar zobsiksnu lai nenosmērētu drēbes. Tāds maksā dārgi.
budžeta variants – vaska smērviela, šogad otro ričuku uz to pārceļu, jo tiem ik pa brīdim eju garām un negribās eļļas traipus (lai arī pareizi eļļota ķēde no ārpuses ir sausa un ja to eļļu jelcik redz, tad tikai rullīšu-plākšņu satikšanās vietās un arī tā regulāri jānoslauka).
Skābene, nekādus 20 gadus tu nebrauksi ar maximas ričuku, ja nu tikai 5x pa vasaru, īsus gabalus un arī tikai sausā laikā. Tie der tikai retai lietošanai saudzējošā režīmā, bet kam tad cilvēki perk riteni….braukšanai vai auklēšanai?
Deviņdesmito gadu beigās nopirku toreiz tik modīgo “kalnu” riteni un sasmērēju visu ar solidolu, un tas ritenis man kalpo vēl šodien. Jā smags, jo sevišķi 90tajos, kad daudzstāvu namos lifti tika atslēgti. Bet es viņu stiepu gan augšā, gan lejā, jo kas man jaunam cilvēkam par problēmu pasportot. Turklāt PSRS ričuki jau nebija vieglāki. Jā, zobrati saliecās jau braucot pret pirmo kāpu, tos nācās nomainīt, laika gaitā nomainīju asītes pret jaunmodīgajām, lai nevajag meklēt 15 atslēdziņu riteņu atskrūvēšanai, tagad to var viegli izdarīt bez atslēgas. Kopumā ieguldījumi niecīgi un ričuks visā visumā braucams arī šodien.
Ar čomiem izbraukājām arī Siguldas takas, vienam karbona rāmis ieplaisāja, citam modernie spieķi izbira, bet mans vecais dzelzis kā dzīvs. Biju jau morāli gatavojies, ka salauzīšu veco dzelzi un nopirkšu jaunmodīgo ar alumīnija rāmi, bet nekā, nav nemaz tik viegli salauzt! :D
Man gan apnika jaukt “Tūrista” rumbu un mainīt “sunīšus” :)
Iedomājos ka visjēdzīgākā kombinācija laiskai pilsētas braukšanai ir divātrumu automātiskā rumba kombinācijā ar zobsiksnu. Ar šo rumbu var bremzēt, pagriežot pedāļus atpakaļ. Jā, varbūt ka var iesmērēt ķēdi ar vasku, bet vienalga tā ir ņemšanās.
es arī vienubrīd skatījos uz sturmey archer divrobnieci (man gan nepatīk kājbremze, jo no pakaļējā rata bremzēšanas ir maza jēga), bet pa plakano Rīgu – eh, dzegužkalnā es braucu pāris reizes pa vasaru, pārējam man pietiek ar 1 zobratu katrā galā, kas kopā dod 3 ātrumus – minies sēžot, sēžot minies ātri un minies stāvot.
ritenis ar siksnu stāv nebraukts, jo ir krietni smagāks….kautkādos nejēgā sūdīgos laika apstākļos, pēc kuriem ķēde jāņem nost un jāmazgā – jā, acīmredzams laika ietaupījums.
Hmmm…manējais ar zobsiksnu un 8 ātrumu rumbu sver ap 10kg, vai tas ir daudz?
No tiem 8 ātrumiem izmantoju labi ja 4 un tad kā auto – katru reizi uzsākot pārslēdzos uz augšu.
Vispār ir redzēti arī ričuki ar kardāna piedziņu! Bet vai to vajag?
Vēl ir arī ar stīgām :)
vēl ir dipu dapu, klasiskā piedziņa)
skatoties, ar ko salīdzina) ikdienā kopējam svaram pāris kg robežās nav izšķirošas nozīmes, bet svara sadalījumam gan ir nozīme. 8sp rumba sver 1.5kg + sīkumi (pārslēdzējs, trose, krikumi rumbas galā) un es no tiem 8 pilsētā braucu ar 2-3 ātrumiem…tad kāpēc man to svaru vadāt līdzi? tas smagums pakaļējā ratā rada rada sajūtu, ka aste luncina suni, pakaļgals ir izteikti smagāks. to jūt tieši vieglam velo, bet apkrautam tūringam, kur svars ir arī priekšā, pa vidu un aizmugurē, tas vairs nav tik izteikti jūtams, un ātrumi citi.
Protams, ka ikdienas braukšanai vai pat amatierim pilnīgi notekti nevajag visdārgākos modeļus. Es tik par to, ka ne jau elektriskā piedziņa kā tāda uzdzen ričuka cenu.
Pasakiet opim, ka mūsdienās ķēde var maksāt pie 100 ērikiem, tagadējā naudā – neticēs.
hmm. interesanti. a ātrumi ritenim ar siksnu arī tiek pārslēgti?
Rumbā.
Jā, maksā viņi un diezgan objektīvu iemeslu dēļ. Lai gan cena ir subjektīvs jēdziens – vnk lielākai daļai publikas te ienākumi nevelk līdz, citādi atbilstošos laika apstākļos e-riteņus pie mums uz ielām redzētu krietni vairāk.
Tad kas tur ir
Kenevo aprīkots ar Specialized 2.1 elektromotoru, kas palielina braukšanas jaudu par 410%. 500Wh akumulātoram ir pietiekoši daudz enerģijas neticami ilgiem piedzīvojumiem.
Tur motors un akitis vien maksa vismaz ap 2OOO eur imo
Un visi jaunie pro modeli ir padargi, parasts dh ritens maksas ap 35OO eur
Lai iet, savu sadaļu, ea arī par! Tā noteikti ir laba alternatīva tiem, kas bez elektro piedziņas neredz iespēju pārsēsties no auto uz velo, vai arī tiem, kam jāveic garāki gabali un nav vēlmes zaudēt svaru sviedrējoties :]
Pargāju uz ebaiku nejau tapec ka nevaretu mīt parasto, bet tapec ka var daudz vairāk un atrāk baudīt braucienu neizbesoties. Protams uzčipots vins ir daudz ineresantāks.evelo labaikais pēdējā laika izgudrojums 👌
Piekrītu. Nu jau kādus 4 gadus kā darba zirgu ikdienā elektrovelosipēdu izmantoju. Ak jā, spēju joprojām mīt arī ar parasto bet ad elektro ir ražīgāka strādāšana.
tā dēvētais cyclo-cross jeb tas, ko iepriekš pazina kā velokrosu))
Mikromobilitātes sadaļa (e-velo, e-skūteri u.tml.) Kursorā tiešām derētu. gan par gatavajiem modeļiem gan par iespējām pārtaisīt parastos riteņus uz e-riteņiem. Pēdējais ir plānā attiecībā uz savu riteni, tikai jāatrod kārtējie neparedzētie līdzekļi :)
Vispār vienu brīdi SENUKAjā tirgojās e-ritenis par ~700 eur, bija nocenots no 2k+. Ilgi skatījos, domāju, beigās secināju, ka priekš manis rāmis par mazu, bet koncepts iepatikās, jo braucās ātrāk un stabilāk kā ar stāvdrāzi un ja bača izbeidzas, var aizmīt līdz galam.
Es arī “par” sadaļu. Bet nu kapēc tikai e-velo apskatīt. Var jau par visiem tehnoloģiju jaunumiem arī “parasto” velo jomā. Cilvēkus vajag izglītot kapēc nepirkt velo no Maximas vai BU konteineriem. Ps. Neesmu rādītājs. Uz šo brīdi man arī ir vairāki velo. Neviens gan nav elektriskais, vēl spēka pietiek
Paldies par ieteikumu, padomāsim!
kas ir BU konteineri?
pietiktu paskaidrot, kāpēc tik plakanā pilsētā kā Rīga labāk pirkt lietotu single speed velo vai 3ātrumnieku ar planetāro rumbu, nevis maximas (vai pat lielo firmu lētā gala) daudzātrumu velo, kas būs smagāks, kaprīzāks, neizturīgāks un ja to mēģinās uzturēt pie dzīvības, tad arī dārgāks uzturēšanā, un visam klāt arī nekāda prieka no braukšanas.
YT ir meistari, kas spiesti nodarboties ar ex-psrs lielveikalu vai pat ķīniešu lētā gala šausmām (tie ar smagajiem sakausējuma ratiem, ko vienubrīd pie mums arī centās tirgot kā milzu brīnumu), tur viņi saprotami izskaidro, kāpēc tā ir izmesta nauda.
BU konteineri ir lietoti velo kuri tiek pārdoti pa taisno no konteineriem pagājušo gadu cena bija 25 EUR/gb. Pa lielam tie ir šroti, kuri savākti Eiropas pilsētās pamesti, izzvejoti no kanāliem utt. Bieži tie pat nāk ar visu velo saslēdzēju. Man liekas ka tas tiek darīts jo pārdot konteineru ar šiem izstrādājumiem LV “biznesmeņiem” ir lētāk ka nodot to atkritumu apsaimniekotājiem viņu zemē. Nu tad nu šie izstrādājumi tiek pārdoti tieši pagalmos un cilvēki viņus sapērk un …. nu jā ja kādam patīk ko restaurēt un viņš zin ko pērk tad protams var ņemties bet pa lielam lielākā daļa no viņiem nav braucami un papildina mūsu valsts atkritumu sistēmu un cilvēko vilšanās barometru. Nu diemžēl ir arī veseli angāri kur tirgo šādus izstrādājumus mazliet uzprišinātus bet jau pa augstākām cenām, kas varbūt ir mazliet labāk. Bet cilvēki nepadomā ka piemēram elementāriem servisa pakalpojumiem kā riepu maiņa “holandietim” ir atsevišķš cenrādis vēlāk.
eur25 par rāmi, dakšu, stūri, klaņiem un veiksmes gadījumā arī sēdekli un pat ratiem – tas ir ļoti lēti. cmon, par 25 tu savam šosejniekam vari nopirkt okej bremžu klučus, un dažiem pat tikai vienam ratam.
aizstum to uz darbnīcu un uztaisīs izturīgu un uzticamo velo, kas derēs ikdienas ekspluatācijai un maksās lētāk vai ne dārgāk, cik lēta merida vai spešiks ar sūdīgiem ratiem un visu pārējo.
protams, ir naivi domāt ka no konteinera izvilkts velo as is labi brauks un būs uzticams braucamais.
nu tik rožaini tie velo nebija lai teiktu ka rāmis un dakša lietojami viennozīmīgi, darbnīcas bieži cebtru nevarēja izskrūvēt jo ierūsējis, stute ierūsējusi utt. Bet dažiem likās baigā eksotika.
nu protams, ja ņem tieši to velo, kas visus savu mūžu visu diennakti turēts ārā, ir piedalījies vairākās sadursmēs un pēdējos dzīves gadus ir pavadījis kanālā – tas ir slikts variants pat par 25)
Lai cik tas dīvaini neliktos, no Rietumeiropas atvestajiem humpalriteņiem bieži vien kvalitāte ir daudz labāka kā tiem brīnumiem, ko vēl nesen tirgoja Maxima u.tml. Vismaz rāmis un klaņi nav no sviesta un nelokās. Un zobrati pirmās sezonas beigās nepaliek bez zobiem.
tas ir tikai loģiski – cilvēki rietumos tolaik nepirka velomaketus, bet īstus velosipēdus, kuri pat ar apakšējā gala aprīkojumu dzīvoja ilgāk par maximbaikiem.
pērc lēti – pērc divreiz (es teiktu – 3x).
Ja es ari esmu par info par parastajiem velo
Par sadaļu ne man spriest, bet vairāk apskatīt e-riteņus varētu, jo šī, pēc manām domām, varētu būt reāla alternatīva auto pilsētā tiem, kuri šobrīd neizmanto velosipēdu kā trasnporta līdzekli,
Vacija u-bani un cits sabiedriskais transports ir loti ok un cilveki vinju ar prieku izmanto
Pēc manu 3 gadu novērojumiem Stokholmā – ar e-velo brauc izteikti veci cilvēki (nevis sporta pēc, bet reāli pēc iepirkumiem, uz mazdārziņu) un tādi nedaudz mentāli savādāki (baisi subjektīvi, bet kaut kas tur ir). Es domāju tur kaut kāds psiholoģiskais – “re, ar nelielu čītingu (elektrību) es arī beidzot varu!”. It kā par to Eiropā arī priecājas, ka pateicoties elektrībai cilvēki sadūšojas ar velo izbraukt lielākus riņķus, tādejādi vairāk esot svaigā gaisā. Vai 25% sava spēka pielikšana kaut kādā veidā uzlabo viņu veselību, nemācēšu spriest, bet tas par ārpilsētu. Taču nolaistā bardakpilsētā, kā Rīga – e-velo ir tikai bieds un problēmas. Velo infrastruktūras nav, braukšanas kultūras nekad nav bijis. Es uzskatu, ka drošāk, lai tādi dirn auto sastrēgumos, nevis nopērk e-velo un nepieliekot nekādas īpašas pūles ieskrienas tādos ātrumos, kas rada ne tikai lielas traumas, bet ir pat nāvējoši citiem.
ja cilvēks, paveicoties evelo, vairāk atrodas ārā, svaigā gaisā (nerunāju par Rīgas šrotdīzeļu paradīzi), tad tas vien jau ir ieguvums – un valsts noteikti ir ieguvēja, no medicīnas izdevumu viedokļa (protams, nerunāsim par jefiņiem, kas pirmajā dienā sāk braukt uz pilnu ručku pa vietām, kur to labāk nedarīt).
Legālam evelo max ātrums ir 25 km/h. Neviens nekur neaizlidos tādā ātrumā. Un ar ko jebkurš īres skūteris labāks?
Bet ja paralēli vēl min pedāļus?
Tad lēnāk nekā ar parasto velo. Evelo svars ir jūtami lielāks nekā parastam velo (izņemot dārgo galu) tāpēc mīties baigi ātrāk par tiem 25km/h ir kārtīgs sports.
Parasti es īgni kurnu uz tiem velosipēdistiem, kas brauc pa ceļu, tur kur blakus ir velo celiņš/velo josla. Bet kad redzēju kā onka ap gadiem 60 mauca ar e-ričuku Jūrmalā, pa Rīgas ielu ar kaut kādiem 60-65km/h, es biju pirmais, kas onkam garām braucot rādīju īkšķi uz augšu. Ja ar ričuku var iekļauties satiksmē un to nebremzēt, es tikai par šitādiem ričukiem, lai brauc kaut pa ceļa vidu, ja var iekļauties plūsmā.
Tas jau ir elektro motocikls. Ja policija noķers var sanākt slikti.
Manuprāt daudz kas atkarīgs arī no konkrētā indivīda situācijas un vajadzībām. Rīga varbūt ir plakanāka kā Stokholma, taču nav tik plakana kā Nīderlandes pilsētas. Parastais velo ir labs tuvā attālumā. Nav tā ka visi ir sliņķi, taču tālāk par 4km lielākajai daļai pastāvīgi diez vai gribēsies mīties arī ja laiks nav draņķīgs. Monstru, kuri brauc 60 km ar velo dienā, ir ļoti maz (bija kolēģis, kurš regulāri minās uz Rīgu no Kauguriem un zinu vienu kurš regulāri minas no Vangažiem). E-velo palielina sasniedzamo attālumu 3-4 reizes. Bonusā sanāk krietni mazāk iesvīst, kas ir labi ja darba vietā nav dušas. Vairāk cilvēku uz velo atbilstošos laika apstākļos pilnīgi noteikti būtu grūdiens pašvaldībām beidzot pievērsties velo infrastruktūrai ar sejas pusi.
Braucot uz e-velo “pedal-assist” režīmā, “čītot” īpaši nesanāks. Laikam Electrek pirms +/- gada bija atsauce uz pētījumu ar visiem kaloriju patēriņiem, kur bija atklājuši ka piemīšanas režīmā slodze nav diez ko mazāka kā visu laiku minoties. Taču plusā nāk palīdzība no elektromotora, minoties kalnā un pret vēju. T.i. ātrāk tiek uz priekšu un mazāka nepatika pret pašu velo procesu.
Kur tad Rīgā tie nelīdzenumi, ja neskaita tiltu uzbrauktuves un dažus paugurus, kuriem pāri neiet ceļi? neatceros tādas vietas. Cēsīs vēl pa kādai nogāzītei, bet Rīga ir galds.
Autobus tik un tā ir lētāks nekā dārga baterija.
un iet kājām ir lētāk, kā pirkt autobusa biļeti.
īpaši ja iet basām kājām (jo labi apavi arī kautko maksā).
Interesanti, kāpēc Shimano tiek norādīts līmenis (Ultegra), bet Sram tiek pieminēts tāpat vien… :)
Bet jēgas no šādas sadaļas tikai par e-velo, manuprāt, nebūtu. Tāpat kā par parastajiem velo. Svētdienu braucējiem atšķirība tajos būs tik minimāla un nesaprotama (piemēram, tā pati Ultegra vai 105. grupa), ka braucot nevarēs pateikt, kurš ir kurš.
Bet kursorā nav sporta tēmas, kur ir pieejamas visādas jautras lietas, un kur var iebāzt arī velo/elektrovelo. Piemēram, gudrās basketbola bumbas, kadences sensori kurpēs, aproces tenisam un golfam utmldz :)
+1 par sporta nodaļu, galvenais, lai tur nesāk bāzt e-sportu.
E-sportam vieta sporta portālos. Šeit tomēr tehnoloģijas, piemēram, tie paši esporta aksesuāri.
Piedod, piemirsu pielikt. SRAM Apex 1.