Web Analytics
More
    Reklāma

    Eiropas Savienība līdz 2024. gadam plāno izveidot miljonu publiskās uzlādes punktu

    Jaunākie raksti

    Elektroauto popularitātei visā Eiropā turpinot augt, neizbēgami nepieciešami infrastruktūras, jo ipaši publiskās uzlādes punktu, attīstības darbi.

    Eiropas Autoražotāju asociācija kopīgā vēstulē ar dažādām transporta organizācijām aicinājusi Briseli noteikt stingrus un konkrētus mērķus elektroauto attīstībā, kas autoražotājiem un citiem uzņēmumiem ļautu savlaicīgi plānot savas darbības vairākus gadus uz priekšu. Vēstulē norādīts, ka līdz 2024. gadam Eiropā būtu jābūt apmēram 1 miljonam publiskās uzlādes punktu, savukārt 2029. gadā šim skaitlim jau jābūt 3 reizes lielākam, lai pircējus pārliecinātu pāriet uz šo tehnoloģiju.

    Elektroauto pārdošanas apjomi aizvadītajā gadā pieauga, neskatoties uz pandēmijas raisīto krīzi, savukārt gana jūtami samazinājās pārdošanas apjomi mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem. Paši autoražotāji gatavojas prezentēt arvien jaunus elektroauto modeļus, savukārt atsevišķu valstu valdības piedāvā subsīdijas elektroauto iegādei, kas ir daļa no ekonomikas stimulēšanas darbībām, lai pēc iespējas ātrāk atgūtos no krīzes.

    Šobrīd visā Eiropā ir aptuveni 225 tūkstoši publiski pieejamu ātrās uzlādes punktu, tāpēc, lai sasniegtu miljonu pēc 3 gadiem, katru gadu nāksies uzbūvēt un atvērt apmēram tikpat daudz punktu, cik uzbūvēts visu šo gadu laikā līdz šim.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    12.02.2021 19:04

    Un pie reizes lai padomā ko darīt tiem kuri šos auto vnk nevar atļauties.

    12.02.2021 21:50
    Reply to  Krotow

    tur nekas nav jādomā, auto atkal kļūs par luksusa preci un tu staigāsi kājām vai brauksi ar velo un sabiedrisko transportu.

    1253
    12.02.2021 22:51
    Reply to  digitalk

    tāpat kā ar velo un sabiedrisko, būs vairāk un mazāk pieejami (uzticami, remontējami, komfortabli) auto.
    gadīsies, ka piešķiļot vai braucot vērojot baterijas līmeni, vadītājs dauzīs pa paneli un rēks čubakas balsī, bet izvēle jau būs. atceramies, kā mainījās auto pieejamība, kad sāka gāzties iekšā lietoti (un ļoti lietotie) auto no eiropām. nu, protams, būs scenāriji kad brauc tikai 2x vairāk, kā atrodas servisā, bet gan jau viss saregulēsies.

    Last edited 3 years ago by 1253
    12.02.2021 23:14
    Reply to  1253

    tāpat palielināsies ugunsgrēku skaits ceļu malās ;)

    Elektriķis
    13.02.2021 09:40

    Patiesībā pirmais solis būtu sakārtot esošo uzlādes tīklu, uzliekot par pienākumu operatoriem organizēt brīvu piekļuvi un saprotamas cenas, kā tas ir benzīntankos.
    Otrs pasākums: ielikt visus punktus kartēs. Piemēram e-mobi var lietot ja esi zinātājs, jo pat e-mobi aplikācijas kartē, vismaz Ābolam, rādās punkti uz pelēka fona. Auto navigācijās kaut kas ir, kaut kā nav.

    LAN
    14.02.2021 07:47
    Reply to  Elektriķis

    Piekrītu. Vēl būtu loģiski turpināt ar lēno uzlādes vietu izveidi. Ir taču arī tik brīnišķīgas vietas kur atliek tikai dažus metrus kabeli ierakt no transformatora būdas līdz stāvvietai lai nodrošinātu arī lēno uzlādi dzīvokļu eleketroauto lietotājiem.

    Reklāma