Vācija elektroauto subsīdijām tērē milzīgas summas, kas arī beidzot masveidā ļaus pāriet uz elektrodzinēju automašīnām. Jūlija sākumā Vācija dubultoja subsīdijas par elektroauto iegādi, tādējādi pircēji var iegūt līdz 9000 eiro nost no elektroauto cenas. Šis nosacījums gan attiecas uz elektroauto līzingu, nevis uz tūlītēju iegādi.
Kāds elektroauto dīleris Vācijā pat pamanījies piedāvāt 80 kW Renault Zoe bez maksas, lai arī iepriekš šis auto pēc visu subsīdiju saņemšanas maksāja 125 eiro mēnesī divu gadu garumā. Pat 125 eiro uz diviem gadiem skan super izdevīgi par Renault Zoe, jo šī auto cena sākas tikai nedaudz zem 30 000 eiro.
Vācijā un Francijā gan standarta mēneša maksājums par Renault Zoe ir kaut kur starp 59 un 79 eiro pēc subsīdiju saņemšanas, kas vēl arvien ir lēti, ja salīdzina ar Latvijas situāciju. Ātrs skats līzinga kalkulatoros norāda, ka pie mums par lētāko iespējamo Renault Zoe mēnesī jāmaksā būtu četras līdz sešas reizes vairāk, kā arī nāktos iekrāt aptuveni 3000 eiro pirmajai iemaksai un komisijas maksai par līzinga noformēšanu.
Vienotā Eirožopas tirgū dzīvojam. Algas un cenas nevis Eiropas, bet žopas līmenī.
Pat ja Latvijā šādu akciju piedāvātu, sāktos masu nemieri pie uzlādes stacijām, kuras Latvijā it īpaši Rīgā trūkst.
Acīmredzot, ir aprēķināts ka tīrāks gaiss pilsētā dod gana lielu atslodzi veselības un sociālajai sistēmai, lai būtu vērts subsidēt EV. Nu kā tīrāks – atgāzu ziņā, riepu diluma produkti jau nekur neizzudīs.
Riepu dilums ir nebūtisks sīkums pret to piesārņojumu kas rodas akumulatoru rūpniecības procesā.
tomēr riepu dilums tiešā veidā nonāk pilsētu iedzīvotāju plaušās, kamēr akumulatoru ražošanas process atrodas industriālajās zonās un tiek kontrolēts. jau sen beigušies tie laiki, kad rūpnīcas izgāza savus atkritumus tuvākajā upē.
Ķīnā, Indijā, Krievijā un vēl šur tur, kur ātri ienākumi ir svarīgāki par savu iedzīvotāju veselību, joprojām ķēzās, gāžot ārā neattīrītus rūpniecības notekūdeņus utt. Lai gan arī tur varas iestādes pamazām ķēzīšanos piegriež, kas iepriecina.
Par Franciju it kā viss skaidrs – valsts stutē savu autoražotāju. Vācijas piegājiens ir interesants.
Subsīdīja ir priekš elektro auto nevis priekš Renault Zoe. Zoe tiek izmantota kā piemērs, jo ir viena no lētākajām automašīnām. E Golfs ir dārgāks.
125 eiro mēnesī par 80 kW zoju tiešām ir lēti. Kopā ar apdrošināšanu būtu ap 200 eiro mēnesī, kas jau ir paceļami. Pieņemot, ka ar laiku arī mūsu bankas sasparotos, paliek divi “bet”. Zoja ir visīstākais “pilsētas auto” izmēra dēļ. Braukšana uz lauku māju ar 2 bērniem un līdz vedamajām mantām bagāžniekā nav reāla, aizmugurē tam visam banāli nav vietas. Piektdien sanāca pārbaudīt, tāpēc zinu. Un publiskās uzlādes vietas, kuru pieaugot elektroauto skaitam, vnk nepietiks.
Pagaidām, kamēr tehnoloģija attīstās, EV tiešām ir tikai pilsētas auto. Nu, vai universālais ar ļoti lieliem ierobežojumiem.
Šogad sanāca pabraukāt ar LPG auto, ar 20L bāku. Visu laiku bija jārēķina nākamās uzpildes vieta, vidējais brauciens bija 250-300km un atkarībā no gāzes, maks. distance uz bākas arī bija 280-310km+- – un tā ir cita braukšana kad ir jāpiedomā par to, lai nepietrūktu (un ja beigtos gāze, tad tāpat nebūtu jāstājas malā). Tiesa, lai gan LPG vajadzēja uzpildīt samērā bieži, toties stacijas ir teju visur un rindas tajās ļoti reti ir garākas par 1 pirms manis.
Šis ir nevis par LPG kā tādu, bet par to, kā maza distance uz vienas uzpildes maina braukšanas ieradumus. Bet ko gan nedarīsi, ja tas ļauj samazināt ceļa izdevumus 2x….ar EV sanāk vēl šokolādīgāk, ja valdība ir devīga ar subsīdijām. Bet ja nē….
Kuram auto ir 20l balons? 🧐
Elektriskais auto nav pievilcīgs pie LV augstajām elektroenerģijas cenām.
LV vēl ilgi līdz tam. Kasko cenas elektroauto ir DRAMATISKAS!
Ir gan, jo elektroauto cenas ir dramatiskas. Un salabot garāžā pie Vasjas vai Jurčika arī nevar.