Reklāma

Vācijā un Francijā elektriskais Renault Zoe pieejams gandrīz bez maksas

Jaunākie raksti

Microsoft un LinkedIn izsludina pieteikšanos 350 jauniem digitālo prasmju bezmaksas kursiem

Uzņēmums Microsoft un LinkedIn izziņo nākamo posmu programmā Skills for Jobs, kas darba ņēmējiem un darba meklētājiem dod iespēju...

Apple iPad Pro M2 (2022) apskats – planšetdators vai dators?

Iepriekšējais iPad Pro planšetdatora apskats Kursora apcirkņos bija pirms veseliem sešiem gadiem, kad apskatījām pašu pirmo modeli, kas tika...

Apple pārsauc savu jauktās realitātes operētājsistēmu par xrOS

Jaunākās baumas liecina, ka Apple mainījusi nosaukumu operētājsistēmai, kas darbinās gaidāmos jauktās realitātes (angliski mixed reality) produktus. Jaunais nosaukums...

Toyota sāk izmeklēšanu, kāpēc elektriskais bZ4X izgāzās medija testā Dānijā

Japāņu autoražotājs Toyota sācis izmeklēšanu par sniedzamības testu elektriskajam bZ4X, ko veica dāņu medijs FDM - medija veiktajā testā...

Belkin piedāvā Apple AirPods bezvada austiņu tīrīšanas komplektu

Sākoties decembrim, dažādu viedierīču aksesuāru zīmols Belkin izlaidis speciālu tīrīšanas komplektu Apple bezvadu austiņām AirPods, lai tās atbrīvotu gan...

Vācija elektroauto subsīdijām tērē milzīgas summas, kas arī beidzot masveidā ļaus pāriet uz elektrodzinēju automašīnām. Jūlija sākumā Vācija dubultoja subsīdijas par elektroauto iegādi, tādējādi pircēji var iegūt līdz 9000 eiro nost no elektroauto cenas. Šis nosacījums gan attiecas uz elektroauto līzingu, nevis uz tūlītēju iegādi.

Kāds elektroauto dīleris Vācijā pat pamanījies piedāvāt 80 kW Renault Zoe bez maksas, lai arī iepriekš šis auto pēc visu subsīdiju saņemšanas maksāja 125 eiro mēnesī divu gadu garumā. Pat 125 eiro uz diviem gadiem skan super izdevīgi par Renault Zoe, jo šī auto cena sākas tikai nedaudz zem 30 000 eiro.

Vācijā un Francijā gan standarta mēneša maksājums par Renault Zoe ir kaut kur starp 59 un 79 eiro pēc subsīdiju saņemšanas, kas vēl arvien ir lēti, ja salīdzina ar Latvijas situāciju. Ātrs skats līzinga kalkulatoros norāda, ka pie mums par lētāko iespējamo Renault Zoe mēnesī jāmaksā būtu četras līdz sešas reizes vairāk, kā arī nāktos iekrāt aptuveni 3000 eiro pirmajai iemaksai un komisijas maksai par līzinga noformēšanu.

Ekrānkopija no swedbank.lv

Reklāma

14 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
14 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Rāpojošs Gliemezis
20.07.2020 09:55

Vienotā Eirožopas tirgū dzīvojam. Algas un cenas nevis Eiropas, bet žopas līmenī.

Ivkins
20.07.2020 10:05

Pat ja Latvijā šādu akciju piedāvātu, sāktos masu nemieri pie uzlādes stacijām, kuras Latvijā it īpaši Rīgā trūkst.

0858
20.07.2020 10:15

Acīmredzot, ir aprēķināts ka tīrāks gaiss pilsētā dod gana lielu atslodzi veselības un sociālajai sistēmai, lai būtu vērts subsidēt EV. Nu kā tīrāks – atgāzu ziņā, riepu diluma produkti jau nekur neizzudīs.

Varis
21.07.2020 11:43
Reply to  0858

Riepu dilums ir nebūtisks sīkums pret to piesārņojumu kas rodas akumulatoru rūpniecības procesā.

digitalk
21.07.2020 11:52
Reply to  Varis

tomēr riepu dilums tiešā veidā nonāk pilsētu iedzīvotāju plaušās, kamēr akumulatoru ražošanas process atrodas industriālajās zonās un tiek kontrolēts. jau sen beigušies tie laiki, kad rūpnīcas izgāza savus atkritumus tuvākajā upē.

Krotow
21.07.2020 13:01
Reply to  digitalk

Ķīnā, Indijā, Krievijā un vēl šur tur, kur ātri ienākumi ir svarīgāki par savu iedzīvotāju veselību, joprojām ķēzās, gāžot ārā neattīrītus rūpniecības notekūdeņus utt. Lai gan arī tur varas iestādes pamazām ķēzīšanos piegriež, kas iepriecina.

Cipans
20.07.2020 10:34

Par Franciju it kā viss skaidrs – valsts stutē savu autoražotāju. Vācijas piegājiens ir interesants.

Subsīdija
20.07.2020 10:43
Reply to  Cipans

Subsīdīja ir priekš elektro auto nevis priekš Renault Zoe. Zoe tiek izmantota kā piemērs, jo ir viena no lētākajām automašīnām. E Golfs ir dārgāks.

Krotow
20.07.2020 12:24

125 eiro mēnesī par 80 kW zoju tiešām ir lēti. Kopā ar apdrošināšanu būtu ap 200 eiro mēnesī, kas jau ir paceļami. Pieņemot, ka ar laiku arī mūsu bankas sasparotos, paliek divi “bet”. Zoja ir visīstākais “pilsētas auto” izmēra dēļ. Braukšana uz lauku māju ar 2 bērniem un līdz vedamajām mantām bagāžniekā nav reāla, aizmugurē tam visam banāli nav vietas. Piektdien sanāca pārbaudīt, tāpēc zinu. Un publiskās uzlādes vietas, kuru pieaugot elektroauto skaitam, vnk nepietiks.

0858
20.07.2020 13:05
Reply to  Krotow

Pagaidām, kamēr tehnoloģija attīstās, EV tiešām ir tikai pilsētas auto. Nu, vai universālais ar ļoti lieliem ierobežojumiem. Šogad sanāca pabraukāt ar LPG auto, ar 20L bāku. Visu laiku bija jārēķina nākamās uzpildes vieta, vidējais brauciens bija 250-300km un atkarībā no gāzes, maks. distance uz bākas arī bija 280-310km+- – un tā ir cita braukšana kad ir jāpiedomā par to, lai nepietrūktu (un ja beigtos gāze, tad tāpat nebūtu jāstājas malā). Tiesa, lai gan LPG vajadzēja uzpildīt samērā bieži, toties stacijas ir teju visur un rindas tajās ļoti reti ir garākas par 1 pirms manis. Šis ir nevis par LPG kā… Read more »

Gāzes balons
21.07.2020 11:23
Reply to  0858

Kuram auto ir 20l balons? 🧐

Leo
23.07.2020 13:57
Reply to  0858

Elektriskais auto nav pievilcīgs pie LV augstajām elektroenerģijas cenām.

Pupspaidis
21.07.2020 16:13

LV vēl ilgi līdz tam. Kasko cenas elektroauto ir DRAMATISKAS!

Krotow
21.07.2020 16:40
Reply to  Pupspaidis

Ir gan, jo elektroauto cenas ir dramatiskas. Un salabot garāžā pie Vasjas vai Jurčika arī nevar.

Reklāma