Zinātnieki no Samsung (Samsung Advanced Institute of Technology un Samsung R&D Institute Japan) prezentējuši pētījumu, kurā parādīta iespēja par jauna veida cietā stāvokļa baterijām, kuras varētu aizstāt šķidrā stāvokļa litija jonu baterijas gan elektroauto, gan viedierīcēs.

Salīdzinot ar litija jonu baterijām, kuras izmanto šķidra stāvokļa elektrolītus, tieši cietā stāvokļa baterijas spēs sasniegt lielāku enerģijas ietilpību, kas nozīmē iespēju nobraukt garāku distanci ar elektroauto vai ilgāk lietot viedtelefonus. Tiesa šāda stāvokļa baterijās izmantotās litija plāksnes var apaugt ar dendrītiem, kas var ietekmēt to ilgtspējību un drošību.

Pētnieki šīs problēmas risināšanai piedāvā izmantot sudraba un oglekļa savienojumu kā anodu, kas šobrīd lielākajā daļā gadījumu tiek izgatavots no grafīta. Šī anoda izmantošana ļāvusi samazināt prototipa baterijas tilpumu pat par 50%. Tiek prognozēts, ka jaunā veida baterija sniegtu iespēju nobraukt 800 km ar vienu uzlādi, kā arī veikt 1000 uzlādes ciklus, kas teorētiski ļautu nobraukt 800 000 km ar elektroauto. Šobrīd litija jonu baterijas paredzētas aptuveni 300 līdz 500 uzlādes cikliem. Ja pieņemam, ka ar jaunāko Tesla Model S varam nobraukt 600 km vienā reizē, tad varētu sasniegt 300 000 km nobraukumu, tiesa realitātē ir pieejami video ar nobraukumu, kurš ir lielāks par 500 000 km bez nomainīta akumulatoru.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
5 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

Solījumi, solījumi, solījumi. Jaunu bateriju tehnoloģiju solītāju šobrīd nav mazāk kā ūdens ar atmiņas efektu tirgotāju. No jauno bateriju tehnoloģiju solījumiem labi ja katrs 20ais tiek līdz praktiskām pārbaudēm un vēl mazāk nonāk ražošanā. Kad redzēšu reālu bateriju darbā, tad ticēšu.

Juhs

Kas tas par litija baterijām ar 300 cikliem? Pat aliexpress lētās tur no 2000 cikliem

digitalk

tie ir pilni uzlādes-izlādes cikli, līdz baterija sāk zaudēt savu ietilpību (degradēties) pāri kaut kādam procentam.

Remarx

Pamēģini izlādēt zem 2,0V un tad redzēsi kādu dziesmu dziedāsi. Litijaa baterijai jau 2,5V jau ne kura katra zīmola akumulators spēj normāli uzlādēt, bet maksimums ir 4,2V. Es vienu akumulatoru nosēdināju uz 1,6V un pēc tam dabūju pamocīties uz stendu lai bateriju atjaunotu. Neviens lādētājs nespēja to pat atpazīt, bet ir mājās par laimi savā laikā uztaisīta iekārta kas trenē šādu nokautu akumulatoru. Tā varu atkopot šādi barbariski nosēdinātu akumulatoru. Tāpēc jau šiem ir uzlādes izlādes kontrolieris kas seko spriegumam, strāvai un temperatūrai, bet viens otrs aizsargā no īssavienojuma.

Krotow

Pārāk izlādētus litija bateriju elementus var atdzīvināt ar barošanas bloku, kuram ir sprieguma regulators volta desmitdaļām un slodzes strāvas kontrole. Piemēram tipveida 30V laboratorijas barošanas bloki, kurus var nopirkt Lemona un AliExpress. Lādē ar 100 mA līdz 3,2V un ja baterija lādējas un nekarst, palielina spriegumu un turpina lādēt ar 0,5..1C strāvu līdz 3,8V. Šādi esmu atdzīvinājis krietnu kaudzīti aizmirstu telefonu un RC bateriju. Zināmā mērā laimes spēle, taču gandrīz vienmēr nostrādā. Ja nelādējas un/vai tikai karst, tad baterija ir metama. Vairāku elementu baterijas, kuras jāizjauc un jāsaplēš, lai tiktu pie atsevišķiem elementiem, tā gan atdzīvināt nevarēs.