Daimler paziņojums ir ļoti vienkāršs – vairs netiks izstrādāti jauni iekšdedzes dzinēji. Un punkts.
Jau vairākus gadus tiek runāts, ka iekšdedzes dzinēji un to tehnoloģijas sevi ir pilnībā izsmēlušas, tālāk nav iespējams uzlabot šo tehnoloģiju. Visticamāk, iekšdedzes dzinēju ēra sāk noslēgties, to iezīmēja tā dēvētā VW dīzeļgeita, kur ražotājs tika ierauts kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūras skandālā. Kā nedaudz vēlāk atklājās, VW gan nav vienīgais grēkāzis.
Daimler paziņojums par iekšdedzes dzinēju izstrādes pārtraukšanu ir ilgtermiņa lēmums, jo daudzas valstis jau paziņojušas par liegumu pēc 2040. gada pārdot jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Daimler jau laicīgi novirzīs resursus elektroauto un citu transporta veidu virzienā.
Daimler pārstāvis precizējis, ka uzņēmums vēl grasās uzlabot atsevišķus iekšdedzes dzinēju mezglus, bet tas ir arī viss. Jauna iekšdedzes dzinēja izstrāde ir ļoti garš process, kas līdz 2040. gadam var neatmaksāties.
Daimler bija iepriekš izziņojis, ka jau 2022. gadā visi Mercedes-Benz un Smart auto modeļi būs pieejami ar elektrodzinējiem.
Prātīgs lēmums , sen jau bija laiks
Diezgan loģisks lēmums. Ar iekšdedzes dzinēju aizliegumu civilajam transportam, jēga attīst šos dzinējus masu produktu pazūd. Labāk novirzīt resursus, attīstot to, kas nāks vietā.
Varu paredzēt, ka iekšdedzes dzinēji ar laiku (dabiskā ceļā nomainoties vecajam transportam) tiešām izzudīs no masu aprites. Kā nišas produkts tie gan paliks. Nespēju iedomāties, kā militāristi kaut kur nekurienes vidū darbina dīzeļģeneratoru tanku uzlādei :D Arī naftas ieguve nekur nepazudīs, jo degviela ir tikai viens no naftas izmantošanas veidiem un pat ne lielākais.
Smahajiem transportiem nebija efektīvāk ūdeņradis?