web analytics

Daimler pārstāj izstrādāt jaunus iekšdedzes dzinējus

Jaunākie raksti

Toyota Yaris pasludināta par Eiropas Gada auto 2021

Žūrija, ko veido 59 autožurnālisti no visas Eiropas, ceturtās paaudzes Yaris šo titulu piešķīra 21 gadu pēc Toyota pirmās...

ASUS RT-AX82U apskats – Wi-Fi 6 maršrutētājs ar RGB apgaismojumu

Apskatam šoreiz saņemts ASUS RT-AX82U Wi-Fi 6 maršrutētājs, ko pašam ASUS ir tieksme dēvēt par gandrīz budžeta klases Wi-Fi...

“DJI” iepazīstina ar jaunu FPV dronu, kas nāk komplektā ar īpašām brillēm un uzņems 4K video

Kompānija "DJI" izziņojusi jaunu FPV ("First Person View") bezpilota lidaparātu, kas lietotājam sola vēl nebijušu drona pilotēšanas pieredzi. Šis...

Citadele gatavojas izaugsmei, investējot nCino banku operētājsistēmas infrastruktūrā

Mākoņtehnoloģiju banku un digitālās transformācijas risinājumu celmlauzis globālajā finanšu pakalpojumu nozarē nCino, Inc., (NASDAQ: NCNO) šodien paziņoja, ka Citadele...

Hakeri šobrīd ir uzlauzuši gandrīz visas iPhone iOS versijas

Zināmo hakeru komanda, kas darbojas ar vārdu "unc0ver" ir aktīvi Apple ekosistēmas uzlauzēji, jo jau šobrīd viņu izstrādātais rīks...

Daimler paziņojums ir ļoti vienkāršs – vairs netiks izstrādāti jauni iekšdedzes dzinēji. Un punkts.

Jau vairākus gadus tiek runāts, ka iekšdedzes dzinēji un to tehnoloģijas sevi ir pilnībā izsmēlušas, tālāk nav iespējams uzlabot šo tehnoloģiju. Visticamāk, iekšdedzes dzinēju ēra sāk noslēgties, to iezīmēja tā dēvētā VW dīzeļgeita, kur ražotājs tika ierauts kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūras skandālā. Kā nedaudz vēlāk atklājās, VW gan nav vienīgais grēkāzis.

Daimler paziņojums par iekšdedzes dzinēju izstrādes pārtraukšanu ir ilgtermiņa lēmums, jo daudzas valstis jau paziņojušas par liegumu pēc 2040. gada pārdot jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Daimler jau laicīgi novirzīs resursus elektroauto un citu transporta veidu virzienā.

Daimler pārstāvis precizējis, ka uzņēmums vēl grasās uzlabot atsevišķus iekšdedzes dzinēju mezglus, bet tas ir arī viss. Jauna iekšdedzes dzinēja izstrāde ir ļoti garš process, kas līdz 2040. gadam var neatmaksāties.

Daimler bija iepriekš izziņojis, ka jau 2022. gadā visi Mercedes-Benz un Smart auto modeļi būs pieejami ar elektrodzinējiem.

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
3 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Toms Ločmelis

Prātīgs lēmums , sen jau bija laiks

Krotow

Diezgan loģisks lēmums. Ar iekšdedzes dzinēju aizliegumu civilajam transportam, jēga attīst šos dzinējus masu produktu pazūd. Labāk novirzīt resursus, attīstot to, kas nāks vietā.

Varu paredzēt, ka iekšdedzes dzinēji ar laiku (dabiskā ceļā nomainoties vecajam transportam) tiešām izzudīs no masu aprites. Kā nišas produkts tie gan paliks. Nespēju iedomāties, kā militāristi kaut kur nekurienes vidū darbina dīzeļģeneratoru tanku uzlādei :D Arī naftas ieguve nekur nepazudīs, jo degviela ir tikai viens no naftas izmantošanas veidiem un pat ne lielākais.

Asaris

Smahajiem transportiem nebija efektīvāk ūdeņradis?

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: