Web Analytics
More
    Reklāma

    Amazon iegādāsies 100 000 piegādes elektroauto, centīsies būt CO2 neitrāls

    Jaunākie raksti

    Amazon paziņojis, ka grasās jau 2030. gadā kļūt CO2 neitrāls, kaut arī Parīzes nolīgums klimata pārmaiņu jomā paredz šādus mērķus sasniegt 2040. gadā. Amazon vadītājs Džefs Bezos (Jeff Bezos) apliecinājis, ka Amazon būs daļa no Climate Pledge plāna, tādējādi kļūstot par pirmo uzņēmumu, kas pievienojies oficiālai cīņai pret klimata pārmaiņām.

    Lai sasniegtu ambiciozos plānus, Amazon jau šobrīd pasūtījis 100 000 piegādes automašīnu ar elektrodzinējiem. Elektroauto ražos Mičiganā bāzēts uzņēmums Rivian. Amazon vēl šajā gadā investēja Rivian 440 miljonus dolāru. Pirmie Rivian piegādes elektroauto nonāks ielās jau 2021. gadā, līdz 2022. gadam to skaits būšot 10 000.

    Pirms šī paziņojuma aptuveni 1500 Amazon darbinieki bija plānojuši pamest darbavietas, jo ar Amazon vadību jau vairāk nekā gadu norit agresīvas pārrunas par 3 nozīmīgām darbībām:

    • Amazon līdz 2030. gadam jānodrošina darbība bez kaitīgo gāzu izmešiem;
    • Amazon jāpārtrauc piedāvāt datoru jaudas uzņēmumiem, kas nodrošina naftas un gāzes ieguvi;
    • Amazon nedrīkst veikt ziedojumus politiķiem, kuri noliedz globālās klimata pārmaiņas.

    Bezos gan šobrīd noraidījis otro lūgumu par datoru jaudu pārdošanu naftas industrijai.

    Avotsnytimes
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Lauris
    20.09.2019 15:37

    Ja vien elektroauto būtu atbilde klimata pārmaiņām…Varbūt nepiesārņo vietā, kur pārvietojas, piesārņojums tiek pārnests uz enerģijas ieguves vietu. Tas tā, kontekstā ar Japānas ģeniālo plānu Fukušimas radioaktīvos ūdeņus izgāzt okeānā.

    Krotow
    20.09.2019 22:18
    Reply to  Lauris

    Cik var atgādināt, ka Fukušimas avārija bija projektētāju neizdarības sekas. Viņiem jau pirms 30 gadiem teica, ka avārijas ģeneratoru degvielu nevar glabāt okeāna krastā, jo cunami. Citādi atomenerģija joprojām ir viens no drošākajiem enerģijas ieguves veidiem.

    Reinis Rozitis
    20.09.2019 23:43
    Reply to  Krotow

    Manuprāt, ne jau par avāriju kā tādu ir komentārs, bet gan par to, ka summa nemainās no saskaitāmo kārtības, proti, ja novāc no cilvēku acu skata, tad automātiski sirdsapziņa tīra (tas nekas, ka kaut kur Ķīnā ražotās litija baterijas ir tik pat liela ķeska) :)

    > Citādi atomenerģija joprojām ir viens no drošākajiem enerģijas ieguves veidiem.

    Šis arī tāds interesants apgalvojums, tāpat statistiķiem patīk teikt par lidmašinām. Vienīgi tad, kad kaut kas “atgadās”, šaize ir pa pilnu programmu.

    Drizāk, varētu apgalvot, ka atomenerģija ir efektīvākais veids (ar domu, ja runa ir par gigavatiem), bet stipri šaubos, ka kāds ņemtos kaut kā pierādīt, ka tas ir drošāks par saules kolektoriem, vēja ģeneratoriem, hidro stacijām vai pat ogļu teciem ..

    Krotow
    20.09.2019 23:47
    Reply to  Reinis Rozitis

    Kā redz dzīve pierādīja ka šaizi atomelektrostacijās pamatā sataisa paši. Ogļu teci savukārt ir universāls veids kā piedraņķēt visu – tur ir pilns spektrs draņķību kas sevi parāda ilgtermiņā.

    Rudolfs
    23.09.2019 08:29
    Reply to  Lauris

    Es īsti nesaprotu, kādēļ šis tieši ir arguments pret elektroauto? Atkritumu poligonus arī varbūt taisam pilsētā? Vest uz izgāztuvi jau tāda pārnešana vien ir.
    Un visā pasaulē dinamika elektrības ražošanai pāriet uz atjaunojamiem resursiem. Bet šķiet kamēr būs pasaulē kaut viena stacija, kas kurinās ogles, visiem elektroauto elektrība tiks ražota tur.

    Lauris
    23.09.2019 09:06
    Reply to  Rudolfs

    Pieeja klimata pārmaiņu apkarošanai, lielā vairumā da jebko iegādājoties, saknē ir galīgi garām.

    Rudolfs
    23.09.2019 11:06
    Reply to  Lauris

    Ideālā pasaulē tā arī varētu būt, bet pasažieru transportu diez vai varēs likvidēt. Un tādā kontekstā iet uz elektriskajiem transporta līdzekļiem ir ļoti svarīgi, lai mazinātos gaisa piesārņojums ne tikai globāli CO2 sakarā, bet arī pilsētās, kur elpojam izplūdes gāzes diezgan tieši.
    Šobrīd var saprast, ka cēlonis šādu risinājumu noliegšanai ir elektroauto augstā cena un Latvijā reāli vēl neeksistējošā uzlādes infrastruktūra masveida elektroauto ekspotācijai (vai arī tjip, ja risinājumam šobrīd ir trūkumi, tad nav jēgas vispār kaut ko darīt).
    Ja paskatās jaunos elektroauto un salīdzina ar iepriekšējo paaudzi, tad jau ir jūtami samazinājusies cena un palielinājies nobraukums. Kā piemēru var minēt toyota hibrīdus, kas sākumā bija dārgs eko prieks, lai pazīmētos, bet tagad ir aizvietojuši dīzeļus. Gan jau nepaies pārāk ilgs laiks un pilnībā ar elektrību darbināmi auto arī būs visiem nopērkami.

    Krotow
    20.09.2019 22:21

    Redz kur reāls piemērs ASV autobūves atbalstam dzīvē. Un arī rīcība tīrākam gaisam pilsētās, ko piekūpina pamatā komerctransports ar iekšdedzes dzinējiem. Diez kad Rīgā parādīsies elektriskie autobusi.

    LAN
    22.09.2019 17:00
    Reply to  Krotow

    Drīz taču vajadzētu būt tiem ūdeņraža trolejbusiem. :D

    30.09.2019 13:27
    Reply to  Krotow

    Patiesībā pagājušajā nedēļā redzēju pirmo elektro busiņu Rīgā.. No sākuma nesapratu, kāpēc tas RMS busiņš blakus tā dīvaini skan.. :)

    Reklāma