Autonomu automašīnu nākotne varētu atdurties pret cilvēku nevēlēšanos uzticēties šādām pārvietošanās iespējā. Lai arī ceļš pašbraucošā automašīnā būtu uzskatāms par mazāk stresainu, tomēr pētījumā atklāts, ka ir gluži pretēji. ASV veiktā pētījumā atklāts, ka cilvēkos autonomas automašīnas nerada uzticamības un drošības sajūtu.
No 1800 aptaujātiem automašīnu vadītājiem 75% atklājuši, ka nejustos droši transportā, ko vada dators. 60% norādījuši, ka labprāt nākotnē izmantotu automašīnas, kas piedāvā daļēji autonomas iespējas, piemēram, mašīnas novietošanu stāvēšanai, brīdinājumus par iebraukšanu pretējās kustības joslā un adaptīvu kruīza kontroli. Šādas iespējas tiks izskatītas, iegādājoties jaunu automašīnu tuvāko gadu laikā.
Autonomu automašīnu tehnoloģiju izstrādātāji norāda, ka datora vadītas automašīnas ir drošākas – cilvēks var būt noguris, agresīvs, neuzmanīgs vai slims. Tas viss ietekmē šofera vadītspējas. Autonomas automašīnas nenogurst un nesēžas pie stūres reibumā. Automašīnu tehnoloģiju izstrādātāji uzsver, ka vadītāji pamēģina jaunākās tehnoloģijas un pēcāk tām uzticas. Visticamāk, sākotnēji būs autonomu automašīnu pretinieki, tomēr jauno tehnoloģiju piedāvātās ērtības un drošība svinēs uzvaru jau tuvāko piecu līdz desmit gadu laikā.
Bet loģiski – elektronika gļuko un programmas tāpat rada cilvēks nepilnīgais…
Kurš ta nebaidītos sēdēt mašīnā kas nesās pa šoseju bez šofera, kur pretim nāk fūres un citas mašīnas… Sākumā visi baidītos, bet ar laiku jau pierastu.
Vajag sākt ar rāmu kustību pa pilsētas sastrēgumiem, lai cilvēks bez stresa pierod uzticēties botam…
Tās ir psihologiskas problēmas. Pats pa sevi dīvains šķiet fakts, ka tu neko nekontrolē braucot, bet tevi ved, pie tam robots. Jāpārslēdz domāšana, tjipa esi sabtrabā vai taxī. Nu laika jautājums.
Cerams šis ārprāts netiks ieviests pēc iespējas ilgāk.
Es domāju ka tik ātri jau tas nenotiks, kamēr savedīs vēl kārtībā infrastruktūru, kamēr juridisko pusi sakārtos…
Grūti spriest kā tas viss attīstīsies un vai kaut kur tā lieta neaizķersies… manuprāt, optimālais risinājums būtu nevis pilnībā atdot robotiem vadību, bet atstāt CO pilota lomu – lai bots modri uzmana visu apkārt notiekošo un neļauj autovadītājam izraisīt avāriju. Jā – jau tagad ir automātiskās bremzēšanas, joslu asistenti, modrības uzraudzītāji, jā! bet to visu attīstīt tādā līmenī ka bots ir spējīgs pilnībā pārņemt vadību ja rodas avārijas situācija… lai gan arī tas ir slidens jautājums…
Nez, kā jūtas aptaujātie vadītāji lidmašīnās kuras daļu no reisa 100% nolido autopilota vadībā?
To jau neviens nezina, jo pašam nav lidmašīnas kloķi bijuši pieejami. Ko mammīte nezina, tas mammītei nesāp!
Nez, nesties pa šauru ceļu kur pretim nesās citi auto, un rodas visādas neparedzamas situācijas tomēr nav tas pats kas lidmašīnai kursēt konkrētā virzienā un augstumā…
Autonomie auto ir nākotne, cerams tuva nākotne.
Samazināsies nepieciešamo auto skaits, samazināsies sastrēgumi, piesārņojumi u.c. negācijas. Nebūs piedzēries/noguris šoferis, kurš apdraud citus braucējus.
Jau šodien būtu ar mieru uz tādu pārsēsties.
Jo vairāk autonomie auto būs uz ceļa, jo mazākas riska iespējas. Tāpat var izveidot protokolus, kas neļauj problēmu gadījumā tam “darīt muļķības”.
Utopija tas viss. Tāpat kā komunisms vai cilvēktiesības. Ideālais 22.gs.terora akts – inficēt šos autiņus ar vīrusu ar visām no tā izrietošajām sekām.
Bet piedalīties satiksmē, kur ir risks dabūt pierē dzērājšoferi vai pakaļā blondīni, kura krāso lūpas, tātad, ir realitāte nevis utopija?
Skaidrs, ka viss jaunais biedē. Tad varbūt nelabosim zobus, jo plombes esot toksiskas. Varbūt nēsāsim lūku vīzes, jo tās nesatur kancerogēnas vielas (vienīgi kārkli jāplēš tālāk no dzelzceļa, jo stigu smidzina ar ķīmiju lai lēnāk aug krūmi).
Cerēt jau protams var, bet tuva nākotne tā 100% nebūs.
Vis ticamāks viss aprausies pēc pirmajām nopietnajām avārijām un sašķaidītajiem cilvēkiem..
Tas auto normāli darbotos, ja visi būtu “botu” auto, bet ne jau pie mūsdienu šoferīšu kultūras, kās ielien priekšā, kāds sēž tuvu astē, sabiedriskie griež ārā bez skatīšanās, utt.
Es personīgi pagaidām tam visam neticu….
Kaut kā neiznāk saskarties Latvijā ar īpašu šoferīšu bez-kultūru. Tas nav kaut kāds mīts? Tieši otrādi – no bezluksofora krustojuma palaidīs kā prieks..
Tad vai nu Tu braukā pa ļoti mazu pilsētu/pagastu, vai vienkārši brauc ĻOTI maz un reti!
Es tev jebkurā brīdi varētu parādīt 100tiem pārkāpumus, kaut, vai to pašu distances neievērošanu, ātrumu pārsniegšanu.
Ir tāda viena laba vieta, braucot uz mājām, tātad divas joslas katrā virzienā, galā luksofors, un labā malējā joslā jāgriežas pa labi, otra josa, ved taisni, tur reāli ap plkst. četriem pieciem, visi mauc pa labo malējo uz 80- 90km/h reāli tur ir 50km/h atļautais, un tad griež visi iekša kreisajā lai brauktu taisni, lieki piebilst, ka tur gājēju pārēja utt. un tādu vietu ir ļoooti daudz, vienkārši šai katru dienu sanākt braukt garām, un katru dienu viens un tas pats…
Teslas jau tak brauc ar autopilotu pa šoseju.
Runājot par tām neparedzamajām situācijām, manuprāt tomēr elektronika ātrāk noreaģēs, nekā cilvēks ar savu 1 sekundes vidējo reakciju labākajā gadījumā uzspiedīs uz bremzēm, kamēr tas pats autopilots visu laiku ievāc informāciju par situāciju ap transportlīdzekli un modeli, kur atrodas pārējie transportlīdzekļi un varēs manuprāt lielākajā daļu situācijās ātrāk efektīvāk nostrādāt. Pietam tam pašam autopilotam Teslas, man liekas ir arī ātruma ierobežojums, kas arī nav mazsvarīgi un jau samazina potenciālo ceļu satiksmes negadījuma risku.
Nu nezinu gan, ko tā automātika izanalizēs, to kāds šoferis pie stūres sēž, un pabrīdinās, ka šitas var kaut, ko muļķīgu izdarīt?
Protams, lai jau strādā pie tiem pašbraucošajiem auto, man jau arī interesē cik tālu tas viss aizies, un tas ir labi, ka izdomā kaut, ko jaunu, taču domāju, ka tur vel pietiekoši ilgs ceļš ejams…
ir simtiem lietu, pas padarītu dzīvi mazāk debīlu. visa tā cilvēku jūra, kas dzīvo +/- 50 km no Rīgas un katru dienu dodas turp/atpakaļ pa sastrēgumiem. Prioritāte te būtu ērti un ātri s-bāņi nevis pašbraucošas automašīnas. šādā garā varētu visu vakaru turpināt. Rīgā vajag 5x palielināt stāvvietu cenas. Optimizēt sabtransu. Novirzīt tranzīta satiksmi no pilsētām. Eliminēt smago transportu utt. Pie mums auto ir pārāk lēts prieks. Citur kaut kā ar to veiksmīgi cīnās, piemēram, jebkurai autonomai sistēmai vislielākais drauds ir “jaunieis” ar huļiganku. Dānijā, piemēram, apdrošināšanas maksa var sasniegt reiz X ja tev ir 20 gadu un tu gribi braukt nevis ar polo/dīzeli, bet bmw 318i :D
Tu te ar sabotāžu nenodarbojies) Nav mums auto nekāds lēts prieks. Īpaši jau ar jaunajām CSDD apskašu reformām, lasi, papildu iespēju nopelnīt apskatnieku SIA.Vnk daudz maz adekvāts nabadzīgai valstij ar ienākumiem neproporcionāli lieliem nodokļiem. Jo klausot tavus ieteikumus, dzīve paliktu vēl debīlāka. Lai viss paliek kā ir.
nečīksti, pelni vairāk.
Nē, ez mož tevi uzvaktēšu “Purvos” ar sapelnītā, lasi, saraustā miljona koferīti..:D
Bet ja nopietni – apriebušies mūžīgie reformētāji deputāti un viņu lobiji ar saviem aizvien debīlākajiem jaunievedumiem.
P.S.Ja arī pelnītu vairāk, neredzētu jēgu izdot vairāk par valsts safantazētiem izdevumiem.