Web Analytics
More
    Reklāma

    Lielākās Android vilšanās 2015. gadā

    Jaunākie raksti

    Snapdragon 810 sakāve

    Snapdragon 810 procesors ir samaitājis veselu Android viedtālruņu un planšetdatoru gadu. Apple smejas ūsās – Google “pavilkās” uz 64-bitu operētājsistēmas nepieciešamību, procesoru ražotājiem nācās pielāgoties īsā laika sprīdī un re, kas sanāca. Pareizāk sakot nesanāca.

    Esmu vairāk aptuveni mēnesi nodzīvojis ar Sony Xperia Z3+ kā pamata viedtālruni un teikšu skarbi – Snapdragon 810 karst un mežonīgi tērē akumulatoru. Jā, arī ar visiem jauninājumiem.

    Xperia+Z3+_hero
    Xperia Z3+

    Samsung atsakās no microSD un akumulatoru nomaiņas mājās

    Neviens nebija gaidījis, ka Samsung ies ierasto Apple un Nexus viedtālruņu ceļu, atsakoties no microSD karšu pieslēgvietām un nomaināmiem akumulatoriem.

    Šobrīd tiek baumots, ka microSD kartes piedzīvos renesansi Samsung Galaxy S7 modelī. Iespējams, ka Samsung Galaxy S7 izziņos janvāra sākumā un tas nonāks pārdošanā februārī.

    galaxy s6
    Galaxy S6 un Galaxy S6 edge

    HTC One M9 = HTC One M8

    HTC leģendārais One M7 dizains turpina dzīvot vēl šodien. Un tā nav laba ziņa. HTC One M7 ir grūti atšķirt no One M8. HTC One M8 ir gandrīz neiespējami atšķirt no HTC One M9.

    Turklāt HTC One M9 slimo ar to pašu Snapdragon 810 procesora slimību, kas manāma visos citos ar šo procesoru aprīkotajos viedtālruņos. Un tad vēl kamera…

    m9 vs m8
    One M9 un One M8

    OnePlus 2 bez NFC

    OnePlus fani ir sarūgtināti par ražotāja vēlmi ietaupīt uz NFC savienojuma rēķina jaunajā OnePlus 2 viedtālrunī. OnePlus apgalvo, ka reti kurš OnePlus One lietotājs izmantojis NFC, tāpēc tika pieņemts lēmums par NFC neiekļaušanu OnePlus 2.

    oneplus2-main
    OnePlus 2

    Visi atkal kopē Apple

    Gana daudzi Android ražotāji atkal nav spējuši noturēties pret Apple dizaina izmatošanu viedtālruņos. Būtu saprotams, ka Apple dizainu paņem Ķīnas grandi, jo tiem jau šī taciņa ir iestaigāta, bet HTC One A9 izskats ir neticami tuvs iPhone. Toties tas ļāvis HTC gūt nedaudz lielākus ienākumus.

    Dizaina zagšana ir tikai monētas viena puse. Huawei ar Mate S un Force Touch izziņošanu nočiepa iPhone 3D Touch slavu.

    htc-one-a9
    HTC One A9
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    61 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    x
    12.12.2015 13:42

    >Samsung atsakās no microSD un akumulatoru nomaiņas mājās

    pirms laika man kursorieši skaidroja, ka iebūvētā atmiņa ir ātrāka par SD.
    bet tomēr – cik ātra atmiņa tiek izmantota rūpnīcā, ja par dažiem eiro var nopirkt UHS SD karti, izvēlies 30, 45, 90MB/sec – es, godīgi sakot, stipri šaubos, vai telefons spēj izmantot šādu karšu pilnu ātrumu. Ja jau HD video un RAW failiem pietiek ar Class 10, tad vai tiešām aplikācijas bremzēs ar šāda ātruma kartēm? laikam jau tomēr runa nevis par ātrumu, bet, iespējams, vietas ietaupījumu, jo nevajag paredzēt vietu kartes lasītājam un piekļuvi tam. Nu un iespēja pārdot atmiņu pircējam par 2x lielāku cenu, turklāt savācot peļņu sev, nevis karšu ražotājiem.

    Par akumulatoriem gan domāju, ka tur drīzāk ir apsvērums, ka iebūvēto var iespiest tur, kur atlikusi vieta, nerūpējoties par noņemamu vāku un tādejādi spējot uztaisīt vēl nejēdzīgi plānāku korpusu.

    Krotow
    13.12.2015 22:58
    Reply to  x

    Pirms 3-4 gadiem Class 6 un ātrākas SD kartes maksāja nepatīkami daudz. Vairums dzīvoja ar Class 2-4 un tās tiešām bija jūtami lēnākas par telefona iekšējo flešku. Tagad situācija ir mainījusies, jau Class 10 kartes ir nopērkamas par pavisam pieejamām cenām. Cita lieta, ka ražošanas izmaksu samazināšanas nolūkā cenšas vienkāršot aparāta uzbūvi un tāpēc pazuda izņemamās baterijas un SD karšu atbalsts. No otras puses, ja aparātam ir 32+ GB iekšējā atmiņa un USB OTG funkcija (var piespraust ārējās fleškas un diskus, vairs nav problēma sabildēto laiku pa laikam izkopēt uz ārējo disku. Vienīgi tā ka vairums ārējo disku savietojamībai ar Windows tiek formatēti NTFS failu sistēmā, vajadzīgs papildus draiverītis ieraksta NTFS atbalstam un tas bez root izmantošanas ir maksas pasākums. NB: Tā arī nesapratu, kāpēc WinXXX nav oficiāls Ext2/3/4 failus sistēmu atbalsts, ja standarti ir jau sen zināmi un publiski pieejami. Mīkstos lauž, jā, ka no/uz Ext3/4 faili kopējas ātrāk kā ar NTFS.

    Dāvis Sporāns
    12.12.2015 14:23

    Dzīvoju jau 3 gadus ar NFC un tā arī neesmu atradis tam pielietojumu.

    Purvavelns
    12.12.2015 14:25

    es arī nē, bet tad viens iekomentēja – ka viņi tā ģimenē pārbaudot lielo lērumu ar e-taloniem. Tas made sense, bet nu tas tāds īpašs gadījums… imho. vēl esmu dzirdējis, ka to tagu pielīmē pie auto turētāja – kā iesēdies un ieliec tur telefonu, tā, par provi, ieslēdzas tā programma, ar kuru var ziņo par policijas posteņiem (na-atceros kā to sauca)

    Krotow
    13.12.2015 18:51
    Reply to  Purvavelns

    Būtu daudz noderīgāk, ja viņi atrastu iespēju tos talonus mājas apstākļos caur NFC uzpildīt :P

    Artūrs Pupausis
    24.12.2015 23:20
    Reply to  Krotow

    Tad jau labāk būtu ar telefonu pašu maksāt caur to NFC

    kurlander
    12.12.2015 14:27

    Tiešām… kas tas ir NFC? :)

    Es šo atrubīju pirmajā minūtē, kad pirmo reizi ieslēdzu savu HTC One M8.
    Un nekad neesmu izjutis vajadzību pēc šī mistiskā NFC. :)
    Varbūt kāds var paskaidrot, KUR normāls cilvēks šo brīnumu var izmantot savā praktiskajā ikdienā Latvijā? :)

    Purvavelns
    12.12.2015 14:29
    Reply to  kurlander

    uzrakstīju komentu (pats nelietoju, bet esmu dzirdējis par pielietojumu)

    kurlander
    12.12.2015 14:34
    Reply to  Purvavelns

    skaidrs… tā teikt “NFC=šaura specializācija”.. bet kāpēc tad par to būtu tik ļoti jābrēc… nu un tad, ka OnePlus 2 ir bez NFC? Jeb geekiem (kas ilgi stāv rindā, lai nopirktu OnePlus telefonus) tas ir baigi svarīgi?

    Purvavelns
    12.12.2015 14:35
    Reply to  kurlander

    Jā, tā ir tik pat svarīga lieta kā regulāri atjauninājumi. Industrijas standartam (aifonam) tak tas viss ir. Značit – vajag.

    12.12.2015 14:32
    Reply to  kurlander

    Patiesībā daudz kur. Savienojoties ar dažādiem aksesuāriem (skaļruņiem, brīvroku sistēmām, utt.), ierīcēm (TV). Ir redzētas aplikācijas etalonu atlikumu nolasīšanai, mobilajiem maksājumiem, lojalitātes programmām. Katram tas pielietojums būs savas, taču skaidrs, ka nu jau šai tehnoloģijai ir arī praktiska jēga un tas nav kaut kāds 3D TV bulšits.

    Purvavelns
    12.12.2015 14:35

    klau, a kā sauc to aplikāciju e-talona pārbaudīšanai? nokačāju divas, bet neviena neko prātīgu (saprotamu) nerādīja…

    12.12.2015 21:15
    Reply to  Purvavelns

    Tā arī kaut kā saucās – E-talons reader. Strādā tikai ar dzeltenajiem taloniem.

    Edmunds
    13.12.2015 14:16
    Reply to  Artis Abols

    Arī ar zilajiem

    kurlander
    12.12.2015 14:36

    Ok… nu jau mazliet skaidrāks paliek… vai visā šajā sakarā, Kursors.lv nevarētu uzcept kādu smuku real life NFC pielietojuma rakstiņu? Šķiet, ka nav šāda rakstiņa bijis, ne?

    12.12.2015 14:54
    Reply to  kurlander

    NFC pielietojums ir mega plašs. Sākot ar uzlīmēm, kas izsauc konkrētu darbību vai to kopumu. Uzliec NFC mājās, tas pārslēgs zvanu skaļumu, izslēgs GPS, ieslēgs Chromecast kopā ar TV utt. Viedā mājā vispār var brīnumu lietas saprogrammēt.

    Tas pats darbā – izslēdz skaņu, parāda kalendārā tikšanos utt.

    NFC sapāro visai ievērojamu skaitu ar citiem rīkiem un aksesuāriem. Sony NFC izmato austiņās, fotoaparātos, lai tos sapārotu ar telefonu. Panasonic dara to pašu.

    Daudzi Bluetooth aksesuāri spēj ātri izveidot savienojumu ar NFC palīdzību.

    Mobile norēķini. Šobrīd NFC laikam izmanto Rīgas Satiksme un Narvesen klienta kartēs.

    Dimple.io pogas.

    KKTK
    12.12.2015 21:51
    Reply to  Artis Abols

    Daļu no tava darbā/mājās saraksta var saprogrammēt automātiski ar Llama. NFC tur lieti noder kā addons.

    12.12.2015 19:56
    Reply to  kurlander

    Varam par to padomāt.

    Janis
    12.12.2015 14:45
    Reply to  kurlander

    Da labi NFC var izmantot daudz kur!!!
    Salīme tikai savus tagus visās vietās un aidā:)
    Es personīgi izmantoju priekš TV un automašīnā priekš navigācijas:)
    Protams NFC vairāk domāts cilvēkiem kuriem ir tā dēvētās “Gudrās mājas”, tad ar nfc var palaist daudz, ko un bez liekiem čakariem :)

    ProxyFromDeep
    12.12.2015 16:31

    es esmu pārsūtijis failus izmantojot NFC . protams e-taloni arī ir tikuši nolasīti .
    Lūk “infraredam” neredzu jēgu , bet tas iespējams dēļ tā , ka nelietoju TV un kondicionieri :)

    Jānis Lāčaunieks
    14.12.2015 08:35
    Reply to  ProxyFromDeep

    Caur NFC jau nu gan failus Tu nesūtīji, ja arī pašam tā likās ;)
    Ar NFC palīdzību Tu sapāroji divas ierīces un tad tās, izmantojot Bluetooth vai WiFi Direct sūtīja failus no vienas uz otru.
    NFC nav paredzēts liela apjoma datu apmaiņai.

    ProxyFromDeep
    14.12.2015 13:44

    Hm . tajā brīdī gan BT gan Wifi bija izslēgts . un nekādas notifikācijas , ka kautkas papildus ieslēgtos arī nebija . Nez , atkal “slēptā funkcionalitāte” ?

    interesanti – būs viela gan pārdomām gan izpētei .

    Jānis Lāčaunieks
    15.12.2015 11:00
    Reply to  ProxyFromDeep

    Nav jābūt ieslēgtam nedz BT nedz WiFi, Androīds pats to visu izdara, un, kad fails pārsūtīts, atkal savienojumus atslēdz.
    Tāpēc lietot NFC “failu apmaiņai” ir ērtāk. Ierīces gan neizveidos BT pāri, bet nodibinās īstermiņa kontaktu, ar ko pietiks, lai pārsūtītu kādu bildi vai dziesmu.

    ProxyFromDeep
    16.12.2015 11:29

    Paldies.
    Redz , kā … katru dien var uzzināt kautko jaunu :)
    Bet sanāk tomēr šmuce “andrītim” slēdz iekšā kautko citu,nevis sūta izmantojot nfc , un pietam par to nekur nepaziņo … ai ai ai .

    Lai nu kā , NFC tā vai tā , manuprāt , ir noderīga “fīča”

    Usinss
    16.12.2015 09:30

    Man vislabāk patīk tas, ka ar tālruni varu pārliecināties, ka ID karte ir īsta, nevis viltojums, jo ar NFC var nolasīt kartes saturu, uzzināt, vai kartē saglabātā informācija sakrīt ar uz kartes uzdrukāto informāciju, pat foto. Nākamais, pirms laika bija e-talonu šmaukšanas sistēma ar tālruni iespējama. Tālāk: tas arī viss :D

    Janis
    12.12.2015 14:41

    Sviests!!!
    Kursoru šķiet sponsorē vai atbalsta ābols!!
    Galvenais “visi kopē apple” :D:D:D

    Purvavelns
    12.12.2015 14:56
    Reply to  Janis

    bet loģiski – stīvs patentēja taisnstūri, VISI šodienas telefoni ir aifona kopijas.

    Kā vienmēr
    12.12.2015 15:18

    Android != Samsung, HTC, OnePlus

    Android ir operētājsistēma, ko izmanto šīs kompānijas un ar Android manuprāt, viss ir vislabākajā kārtībā.

    Gaidam protams rakstu iOS failures 2015, bet …

    Andrejs
    12.12.2015 19:37

    no ābola neko labāku nedzirdēt kā tikai Apple slavināšanu :D
    Un Aplle ir dizainu nozadzis no HTC!

    KKTK
    12.12.2015 21:53

    Baigi labais raksts! Bez maz žāl, ka tik ātri beidzās, bet toties īsi un kodolīgi. Vajadzētu arī līdzvērtīgu par labo šinī gadā.

    12.12.2015 21:55

    Man personīgi ir pielietojums NFC, tāpēc nākamo telefonu noteikti neņemšu bez tā, un arī microSD slota esamībai ir nozīme.

    Par Snapdragon 810 – nav jau vienīgais procesors, kas karst, bet es pieņemu, ka šis jau aiziet galējībās.

    Kajagoō
    12.12.2015 22:14

    HTC ir nokopējis iPhone?!!!! Nez, kas pirmais parādījās HTC one vai iPhone 6? Kurš te kuru kopē…

    davfreim
    13.12.2015 21:54
    Reply to  Kajagoō

    Paskaties uz Pirmajiem iPhone un uz iPod touchiem…

    ibiorio
    12.12.2015 23:20

    Autora histēriskā fanošana par Apple ir bezjēdzīga.

    12.12.2015 23:40
    Reply to  ibiorio

    Amizanti lasīt šādu komentāru zinot, ka raksta autors nu nemaz nav Apple produktu fans :D

    Loks
    13.12.2015 00:47

    Rakstā nedaudz trūkst loģikas. Sākumā raksta, kā m7 grūti atšķirt no m8 un m9, bet tad pēkšņi m9 nozagts dizains no iphone6, kurš iznāca pēc m7…

    NFC
    13.12.2015 00:57

    Failu pārmešanai no viena telefona uz otru. Ērti un momentāni. Karšu lasīšanai, e-talons, mansRimi, eID, bankas kartē esošā atlikuma pārbaudei. Tie kas nezina, kurā gadsimtā dzīvojat? Tagad tādā veidā ir iespējams nozagt karšu datus no blakus esošajiem…:D

    Kaspars
    13.12.2015 12:05
    Reply to  NFC

    Man ar rodas jautājums par to gadsimtu :D
    Grozu savas 3 bankas kartes – neko par NFC neredzu, zilos e-talonus cik saprotu arī nevar pārbaudīt – vismaz man kkas nesanāk, mansRIMI karte – atkal uz kartes neko par NFC neredzu, iesitot google rimi un NFC kopā nesienas

    Kur ir tas mans plašais pielietojums?

    Jānis Lāčaunieks
    14.12.2015 08:45
    Reply to  NFC

    “Tagad tādā veidā ir iespējams nozagt karšu datus no blakus esošajiem…:D”

    Iespējams, bet tikai tad, ja bankas karte arī ir aprīkota ar NFC. Un neesmu nedz redzējis, nedz arī dzirdējis, ka kāda Latvijas banka šādas kartes piedāvātu. Citur pasaulē gan tādas lieto, FYI.
    Tāpat arī neesmu manījis NFC-Enabled maksājumu termināļus veikalos, kas ir skumji :(

    Then again, ja Samsung Pay kādreiz sāks pie mums arī darboties, tad pēc NFC termināļiem, vismaz Samsung lietotājiem, nebūs vajadzības.
    Un jā, nemelo – Mans Rimi kartei ir magnētiskais celiņš un ar NFC transīveru tur neko nevar nolasīt.
    Also, par “blakus esošajiem” – ļoti tuvu tad ir jāpielien, lai ar NFC aprīkotā bankas kartē ierosinātu strāvu. Vai arī jābūvē diezgan jaudīgs NFC transīvers. Te atkal rodās problēma – uzbūvēsi viņu pietiekami jaudīgu, ierosināsies pārāk daudz NFC tagi, līdz ar to nekādu jēdzīgu informāciju vairs nolasīt nevarēsi, jo atbildēs visi tagi noteiktā attālumā un virzienā.

    Un noslēgumā – ar NFC failus pārsūtīt nevar.

    Tā kā padomā vēlreiz par to, kurš te kurā gadsimtā dzīvo ;)

    x
    14.12.2015 09:08

    Kā kad fočegi pārsūta failus uz telefoniem un tabletēm?

    Jānis Lāčaunieks
    14.12.2015 12:15
    Reply to  x

    Tas pats WiFi vai BT.
    Papēti, kāds ir ātrums NFC datu pārraidei, pēc tā tad arī izdari secinājumus.
    Nedomāju, ka kāds ražotājs speciāli mēģinās savus klientus ierobežot ar ~50kbps ātrumu, lai nosūtītu bildes no kameras uz planšeti.
    Bet NFC tur ir tamdēļ, lai atvieglotu savienošanās procesu starp abām ierīcēm.

    x
    14.12.2015 12:32

    t.i. ar wifi vai zobu iekārtām savienoties ir grūti, ka papildus iebūvē nfc ?

    Kristaps Lācis
    14.12.2015 15:00

    WOW! tad tā bija maģija, kas manai bildei lika parādīties draudziņa telefonā, pēc tam, kad mēs viņus stuvinājām un sapārojām ar nfc palīzību.

    Android Beam is a feature of the Android mobile operating system that allows data to be transferred via near field communication (NFC).

    https://en.wikipedia.org/wiki/Android_Beam

    Par to atkritumu zemāk:

    Tevis nosauktais bitrate nemaz nav minēts NFS specenē. Atliek tikai minēt, kur Tu izurbināji tādu dezinformāciju.

    Tā kā padomā vēlreiz par to, kurš te kurā gadsimtā dzīvo ;)

    Supported data rates: 106, 212 or 424 kbit/s

    https://en.wikipedia.org/wiki/Near_field_communication

    P.S. atvainojos par aso “toni”, bet sāk piebesīt, ka cilvji publicē nepārbaudītu hui*u visās malās un tādi paši pajoli to nepārbaudot uztver par 100% true story.

    briedis
    15.12.2015 00:20

    Bet “cilvis” patiesībā vairāk par tevi zin:
    http://lmgtfy.com/?q=how+does+android+beam+work

    Kristaps Lācis
    15.12.2015 10:09
    Reply to  briedis

    “cilvis” patiesībā varbūt arī zin vairāk par mani, bet es pārbaudu info, ko lasu/publicēju.
    1. “Un noslēgumā – ar NFC failus pārsūtīt nevar.” – Android beam izmanto nfc, lai nodibinātu bluetooth sakaraus ar otru devaisu un pēc transakcijas uzreiz diseiblotu to, BET tikai ar andra versiju 4.1. Andra versijā 4.0 faili tiek pārsūtīti ar maģijas palīdzību, kas prasa lai man līdzi vienmēr būtu vārnas kāja un es mācētu īstos vārdus failu pārsūtīšanai.
    Tātad var – ilgi un sāpīgi, bet var.
    “The data inside the NDEF message can contain any data that you wish to share
    between devices.”
    http://developer.android.com/about/versions/android-4.0.html
    2. ..klientus ierobežot ar ~50kbps ātrumu.. – rates ranging from 106 kbit/s to 424 kbit/s
    The devil is in the details.

    Kaspars
    15.12.2015 10:31

    “WOW! tad tā bija maģija, kas manai bildei lika parādīties draudziņa telefonā, pēc tam, kad mēs viņus stuvinājām un sapārojām ar nfc palīzību.”

    Nu tad jau vajadzēja iepazīstināt ar īpašiem apatākļiem, ja jūs ar draudziņu lietojat android 4.0 :D

    Anyway, pielietojumu NFC es šobrīd redzu diezgan šauru, jā maksāšanas termināļi un bankas kartes ar NFC ir ļoti jauka ikdienā lietojama tehnoloģija, timēr mūsu pasaules daļā pagaidām tikai pārbaudām e-talonus un pārojam ierīces

    Ar nepacietību gaidu kursors.lv pētījumu par NFC pielietojuma iespējām(bet lūdzu par LV izmantojamām, nevis vispārīgi).
    Kā arī aizejiet aprunāties uz bankām un lielveikalu ķēdēm, ļoti interesē kad šī maģija kļūs reāli lietojama

    Jānis Lāčaunieks
    15.12.2015 10:46

    Laikam bija gan maģija. Android Beam, kā jau Tevis paša iedotajā linkā uz wikipēdiju ir rakstīts, ir paredzēts nevis tiešai failu apmaiņai, bet gan sīku lietu apmaiņai – linki, kontakti, utt. Manis nosauktais ātrums nav “bitreits”, ja jau ejam tik tālu. Tas ir “baitreits”. Un, jā, tiešā veidā tāds specenē (vispār wikipēdija nav nekāda specene, bet īss izklāsts par dajebko…) nav minēts. Es rakstu ~50kbps, jo, kad runājam par datu pārraides ātrumiem, tad cilvēkiem saprotamāks šķiet ātrums kiloBAITOS sekundē, nevis kiloBITOS sekundē. Un 424kbit/s ir tas pats, kas 53 kb/s. Pierādījums: http://bfy.tw/3I7t Cik vidēji aizņem viena bilde? es teiktu no 3 līdz 5 megabaitiem. Bet ar maksimālo iespējamo ātrumu, ko NFC var izspiest, 3 MB bildi nāksies sūtīt apmēram minūti. Bluetooth to paveiks kādas 2 līdz 5 reizes ātrāk, ja lietosim WiFi direct – vēl ātrāk. Tādēļ to bīmošanu reālai “failu” apmaiņai nelieto. Un “datu” apmaiņai nav obligāti jānozīmē to pašu, ko “failu” apmaiņai. Es saprotu, ka tehnoloģiju var lietot da jebkā sūtīšanai, bet tad tikpat labi mēs varētu lietot FM radioviļņu diapozonu, pārveidot digitālo signālu analogajā un lietot to pašu frekvences modulāciju, lai pa ultraīsviļņiem raidītu bildes un mainītos ar citiem failiem. Tāpat tagad telefonos atkal parādās IR porti.… Read more »

    Kristaps Lācis
    15.12.2015 11:12

    Tas viss tapēc, ka parasti baitus apzīmē ar lielo B.. :D
    I`ll stand corrected!

    briedis
    15.12.2015 20:25

    Pilnībā piekrītu Jāņa domai, ka neviens patiesībā nelieto NFC datu pārraidei (kaut gan tehniski tas varbūt arī ir iespējams, piemēram pāris kontaktu nosūtīšanai). Drīzāk NFC mērķis ir identificēšana/autorizēšana (tāds kā divpusējs un modernāks RFID). Taču par ātruma mērīšanu nevaru piekrist, jo datu pārraidi parasti (lai neteiktu vienmēr) mēra bitos (baitos mēra datu apjomu – failus, diskus…). Iemesls gaužām vienkāršs – datu pārraide parasti ir seriāla (pēc kārtas tiek pārraidītas 0-es un 1-nieki, nevis veseli baiti). Izņēmumi protams arī ir, piem LPT, IDE.
    Bet pozitīvais visā šajā diskusijā ir tas, ka katrs esam kaut ko apguvuši (viens ko aizmirstu, cits kaut ko jaunu).

    Usinss
    16.12.2015 09:40

    Parex? Neesi redzējis bankas karti ar E-Talonu? JelgavāSEB gadījumā nepiedāvās?? WTF cilvēki neinteresējas un dirš.

    Kaspars
    16.12.2015 10:42
    Reply to  Usinss

    Nedzīvoju Jelgavā, bet Citadeles karti nevar lietot biļetēm ar atlaidi..te nu mana interese beidzās..
    Anyway 2 karšu fiziska apvienošana vienā nav gluži NFC tehnoloģijas attīstība, kā arī ir ļoti tālu no idejas par to, ka to varētu darīt ar telefonu nevis fizisku bankas karti!
    Un vēl tālāk no idejas, ka ar šo te telefonu varētu maksāt veikalā (no bankas nevis e-talona konta)

    16.12.2015 10:45
    Reply to  Kaspars

    Par kādām atlaidēm ir runa? Studentu un pensionāru? Mazākām atlaidēm gan viss kārtībā.

    Kaspars
    16.12.2015 10:54

    Pensionārs vēl nejūtos, studens gan vēl mazliet..
    Jā, kad man Citadelē šo karti piedāvāja, jautāju par studenta atlaidēm, teica, ka šobrīd nav iespējams, un arī par to vai/kad varēs nezināja teikt

    Pieņemu, ka šo karti var lietot tikai kā dzelteno e-talonu (atlaides tikai pērkot apjomā). Vai arī ir kādas citas atlaides?

    16.12.2015 10:59
    Reply to  Kaspars

    Huh, ar sabiedrisko transportu ikdienā diemžēl nepārvietojos, taču man šķiet, ka esi visu sapratis pareizi. Ar Citadeles karti/talonu biļetes ir pērkot lielākā apjomā.

    Jānis Lāčaunieks
    16.12.2015 11:39
    Reply to  Usinss

    Bankas karti ar e-talonu esmu redzējis, bet jautājums ir, vai tu ar tādu karti vari samaksāt termināli, lietojot NFC?
    Var jau būt, ka var, es tikai teicu, ka neesmu “nedz redzējis, nedz dzirdējis”, ka Latvijā kāda banka šādu iespēju piedāvā ;)

    briedis
    16.12.2015 20:15
    Reply to  Usinss

    Citadeles karte ar eTalonu nav nekāda bezkontaktu norēķinu karte. Ar īstām bezkontaktu kartēm var norēķināties bodē, hotelī utt, nevis tikai reģistrēt braucienu vienas pilsētas transportā. Tieši “reģistrēt”, jo nekādi norēķini caur busa termināli nenotiek.

    Parasti gan bezkontaktu norēķiniem mēdz būt maksājuma limits (20-30€), taču Čehijā redzēju, ka cilvēki mierīgi norēķinās arī par viesnīcu (attiecīgi >100€).

    Te būs VISA variants:
    https://www.visa.co.uk/products/visa-contactless/

    briedis
    15.12.2015 21:09
    Reply to  NFC

    No visa tevis pārskaitītā, tikai e-talona bilanci vari apskatīt.
    Nozagt nekādus karšu datus un nolasīt eID nevari.
    Skolā starpbrīdis? :D

    Krotow
    13.12.2015 19:17

    Vienam procesors par karstu, otram nav NFC, bet trešajam personīgu iemeslu dēļ nepietiek naudas OnePlus2 iegādei :) Kāds tam visam sakars ar Android? Nekāds IMHO. NFC haips radās dēļ solītās iespējas veikt elektroniskos norēķinus bez banku kartēm, vienkārši pieliekot savu telefonu pie POS termināla. Dzīvē tas joprojām nedarbojās. lai gan terminālus jau sāk iepirkt. Lielo veikalu ķēžu kasēs redzēju tepat Latvijā. Varbūt tuvāko 2 gadu laikā to izdosies palaist, redzēsim. Iespēja saslēgt 2 telefonus vai telefonu un kaut ko, kas uztur NFC, arī ir laba, taču šauri specifiska konkrēto iekārtu lietotajiem, jo datu apmaiņa ierīču saslēgšanai nav līdz galam standartizēta. Tāpēc citu ražotāju ar NFC savietojamo iekārtu lietotājiem tas šobrīd maz ko dod. Piebilde Samsung telefonu lietotājiem – izmantojot NFC saslēgt kopā 2 telefonus var arī izdoties, taču pārsūtīt failus var arī neizdoties. Ja nesanāk – nebrīnieties. Tas visas ir “bērnu slimības”, kas pazudīs pēc pāris aparātu paaudžu nomaiņas kaut kur ap 2020. gadu. SD kartes Android aparātiem pazuda dēļ 1) vietas ietaupīšanas, jo vienkāršāk ir neielikt kartes lasītāju un tā vienkāršot aparāta uzbūvi (un samazināt ražošanas izmaksas) un 2) dēļ Google ieviestā aizlieguma karamelei (Android 5.x versijas) trešo pušu programmām rakstīt ārējā iekārtā. Par 2. Google saņēma veselu kalnu… Read more »

    Bronisław Burkowski
    14.12.2015 09:10

    Ļoti ceru, ka HTC atdzīvosies. LMT turpina skandēt, ka jamiem nav pārstāvniecības Austrumeiropā, vot i savā klāstā HTC vairs nepiedāvā (izņemot sazin kur izrautus refurbišētus Desire). Pie reizes viņi arī atzinās, ka LV ir diezgan liels hardcore fanu pulciņš, kas pats par sevi šķiet interesanti, jo man likās, ka es tāds tikai viens.

    Usinss
    16.12.2015 09:45

    Palasīt var, bet virsraksts neiet kopā ar rakstu. Reāli, šīs vilšanās ir saistītas ar dzelžiem un fizisko līmeni.
    Bet virsraksts vedina domāt, ka nu uzskaitīs ko gaidīja no 6.0 un 6.0.1 versijām. kas mainījās, kas nemainījās. Kā HTC un Samsung feilo ar ikmēneša atjauninājumiem, bet Google godprātīgi man liek reizi mēnesī restartēt manu Nexus .Vēl varēja aprakstīt, ka bateriju jaunie Android nežēlo diži labāk par iepriekšējām versijām, ka joprojām ir problēma ar Android sadrumstalotību kaut vai grafiskajā dizainā, ka joprojām ražotāji apkrauj Android ar lielu bloatware. Ka joprojām Google uzspiež savus servisus tālruņos, kaut gan pozitīvi, ka saraksts ir saīsināts.

    Un kāda velna pēc tiek pieminēts Apple rakstā par Android? To zinās tikai autors.
    Tā ka, vai nu jāmaina virsraksts, vai jāpārraksta raksts. Izdomājiet,kas ir vieglāk. Ideālā gadījumā, gaidītu, ka nomainīs šim virsrakstu un uzrakstīt īsto rakstu par Android neizdarībām šogad.

    16.12.2015 09:54
    Reply to  Usinss

    Paldies par komentāru un ieteikumiem! Es arī domāju, ka ir vērts apkopot Android izdarības un neizdarības programmatūras pusē.

    Reklāma