Atzīšos, ka mans pirmais iespaids par jauno 2014. gada Jeep Cherokee nebija tas pozitīvākais. Ieraugot pirmās šī auto fotogrāfijas, man tāpat kā daudziem citiem īsti negāja pie sirds auto dienas gaitas lukturu forma, kas auto padarīja ļoti atšķirīgu no citiem. Jancīguma kategorijā toreiz man šis auto līdzinājās Nissan Juke, ko neesmu spējis izprast vēl šobaltdien. Jeep šādu dizaina pieeju skaidro ar vēlmi auto padarīt atšķirīgu no citiem un auto ražotājs uzskata, ka pat ja 2014. gadā tas vēl šķiet savāds, tad pēc dažiem gadiem auto kļūs arvien pieņemamāks. Tātad, auto tiek veidots nākotnes pircējam. Tāpat liela nozīme ir bijusi auto aerodinamikas uzlabošanai, lai panāktu ekonomiskāku pārvietošanos.

Pirms ķeramies pie šī auto stūres, būtu labi saprast kas ir un kas nav Jeep Cherokee? Zīmola tiešais tulkojums un auto sānus rotājošais uzraksts “Džips ir tikai viens!” liek domāt, ka tas ir apvidus auto, jeb džips. Arī Latvijas Auto Asociācijas veidotajā automobiļu klasifikatorā Jeep Cherokee pieskaitīts pie apvidus auto klases un konkurē ar tādiem auto kā Land Rover Range Rover Evoque, Audi Q3, BMW X3, Volvo XC60, Kia Sportage, Honda CR-V, Toyota RAV4 un Hyundai Santa Fe. Āha, tagad skaidrs, ka īsti visurgājējs šis auto tomēr nav un tāpēc testam sarūpēto priekšpiedziņas variantu es pat neņēmos dzīt purvā. Precīzāk būtu teikt, ka Jeep Cherokee ir krosovers un pie tam ne tas lētākais. Jaunā Jeep Cherokee cena sākas no 33 tūkstošiem eiro, kas tā tiešo konkurentu loku samazina vēl vairāk.

Kāds bija dienas plāns? Ar testa auto mēroju ceļu no Rīgas uz Latgali, lai gūtu iespēju saprast kā auto uzvedas pilsētā, uz dažādas kvalitātes asfalta seguma un arī pa grants ceļiem. Dienas laikā iespēju nobraukt aptuveni 600 kilometrus un pilsētā atgriezos jau nakts tumsā. Tādējādi uzskatu, ka šis brauciens ļāva gūt pirmos iespaidus par Jeep Cherokee.

Tā kā es sevi nevaru saukt par purva bridēju ar pieredzi un manī nemājo spēcīgas asociācijas par Jeep zīmolu kā bezceļu valdnieku, tad pie šī auto stūres sēdos brīvs no aizspriedumiem. Tik vien tas dizains man nedeva mieru. Bet pirms nonākam pie auto dizaina apspriešanas, jātiek skaidrībā par Jeep Cherokee aprīkojuma, dzinēju un piedziņas variantiem.

Jeep Cherokee aprīkojuma līmeņi, dzinēju un piedziņas varianti

Jaunajam Jeep Cherokee ir pieejami vairāki aprīkojuma līmeņi. Latvijā varam izvēlēties vienkāršāko (lētāko) Latitude versiju, pamatīgāk aprīkoto Limited un bezceļiem īpaši pielāgoto Trailhawk versiju.

Testam paredzētais auto bija priekšpiedziņas modelis ar 2 litru dīzeļdzinēju un 6 pakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Šāda konfigurācija to ļauj ērti izmantot, lai pārvietotos pilsētā un pa ceļiem starp tām. Tomēr tas nav viss uz ko Cherokee ir spējīgs un šim auto ir pieejama arī pilnpiedziņas versija un pat speciāls Jeep Cherokee Trailhawk variants ar ko var mēģināt iebraukt mežā. Šis modelis ir aprīkots ar Jeep Active Drive Lock 4×4 sistēmu ar bloķējamiem aizmugurējiem riteņiem un auto ir paaugstināts klīrenss ar bezceļu piekari, agregātu aizsargiem un vilkšanas cilpām. Cena arī dūšīga, sākot no 41 tūkstoša eiro. Vizuāli no citiem Cherokee šo modeli var ātri atšķirt pēc sarkanajām vilkšanas cilpām un atbilstošajiem uzrakstiem auto aizmugurē. Latitude un Limited pilnpiedziņas versijas ir aprīkotas ar vienkāršāku pilnpiedziņas sistēmu (Active Drive I), kas no lietotāja neprasa papildus darbību veikšanu un bez liekiem jautājumiem izvedīs pa sniegotiem vai dubļainiem ceļiem.

Jeep Cherokee Trailhawk versija
Jeep Cherokee Trailhawk versija

Ja mēs runājam par dzinēju piedāvājumu, tad Latvijā tiek piedāvāts Fiat izstrādāts 2.0 litru dīzeļdzinējs ar 140 Zs jaudu, ja apvienojam to ar 6 pakāpju mehānisko ātrumkārbu (priekšpiedziņas modelis) un 170 Zs, ja izvēlamies klasē pirmo 9 pakāpju automātu un pilnpiedziņu. Abos variantos dzinēju griezes moments ir 350 Nm. Benzīndzinēju cienītājiem tiek piedāvāts 3.2 litru V6 Chrysler Pentastar dzinējs, kas spēj attīstīt 272 Zs jaudu un pieejams pilnpiedziņas modeļiem (šo dzinēju varēsim atrast arī Grand Cherokee). Eksistē vēl arī 2.4 litru benzīna dzinējs (184 Zs), taču ar to komplektē citiem reģioniem paredzētus Cherokee.

DSC02551

Kāda tad bija braukšana ar testa auto? Gatavojoties testam, lasīju, ka 2 litru dīzelis ir pavisam švaks un auto uz priekšu īpaši neraujas. Tomēr sava testa noslēgumā vēlos teikt, ka ne pārāk prasīgam braucējam ar šī dzinēja sniegto jaudu būs pilnībā pietiekami. Pa pilsētu mīcīties jaudas pietiks un arī uz šosejas spēsim veikt drošus apdzīšanas manevrus. Bet par pārlieku dinamisku šo dzinēju es nosaukt nevaru un aktīvi braucot tas nav arī kluss. Tātad, ja alkstam vairāk jaudas, būs jāmet acis uz 3.2 litru benzīnnieku. Kā ar degvielas patēriņu? Oficiālajā šī auto specifikācijā norādīts, ka auto var patērēt sākot no 5.3 (mehānika) vai 5.8 (automāts) litriem uz 100 km un jāsaka, ka auto reālais patēriņš ir diezgan tuvs teorētiskajam. Pēc nobrauktiem 600 km kombinētajā režīmā (pārsvarā tā gan bija šoseja) borta dators rādīja, ka vidējais patēriņš ir 6 litri uz 100 km. Es teiktu, ka tas nepilnas 2 tonnas smagajam Cherokee ir labs rādītājs.

Jau biju veiksmīgi aizmirsis kā tas ir, kad jaunam auto ir mehāniskā pārnesumkārba, taču Cherokee ar to viss ir kārtībā un visai ātri piešāvos pie tās pārvaldīšanas. Internetā var lasīt, ka ātrumkloķis šim auto ir padevies sirsnīgi makans un arī man radās līdzīgas sajūtas. Rokā iegulst liels smuki pulēta metāla bumbulis.

Auto no ārpuses

DSC02557

Jau pašā šī raksta sākumā minēju, ka sākotnēji par auto dizainu bija ne pārāk labās domās. Godīgi sakot man šis auto likās jancīgs. Tomēr tagad, kad esmu vienu dienu pavadījis pie tā stūres un neskaitāmas reizes domīgi sarauktu pieri apgājis tam apkārt, secinu, ka auto dizains tomēr man ir iepaticies. Jā, auto izskatās interesanti un principā jaunā dizaina šaurie lukturi pilnībā nozog visu uzmanību un pārējās detaļas paliek nepamanītas. Bet velti, jo zem šaurajiem lukturiem novietoti “īstie” lukturi un liela nozīme ir mūsdienīgi stilizētajai leģendārajai septiņu caurumu Jeep radiatora restei. Var teikt, ka Cherokee zināmā mērā atgādina tā lielā brāļa Grand Cherokee dizaina vaibstus, jo arī tas ir auto, kas uz ceļa BMW X5 un Toyota Land Cruiser nomācošajā jūrā nepaliks nepamanīts. Bet izbrīnam nevajadzētu būt, jo Jeep tagad veido itāļi (Fiat Chrysler Automobiles).

DSC02477

Arī aizmugure, lai arī ne tik ekstrēma kā priekšpuse, izskatās interesanti. Lukturi piepacelti visnotaļ augstu un veidoti tā, lai ap tiem pēc iespējas efektīvāk applūstu gaiss. Mani Twitter draugi saka, ka aizmugure atgādina Hyundai, taču man Cherokee aizmugurējie lukturi asociējas ar Grand Cherokee “samazināto” versiju. Manuprāt auto ir pievilcīgs arī no aizmugures.

DSC02490

Atvainojos, protams, par izplūdušām aifonbildēm, tomēr ļoti gribēju jums parādīt kā izskatās Jeep Cherokee pilnais apgaismojums nakts laikā. Es pat gribu teikt, ka naktī šis auto izskatās krietni iespaidīgāk nekā dienā, jo beidzot var pilnībā redzēt tā vaibstus. Cherokee naktī izskatās agresīvi futūristiski gan no priekšpuses, gan aizmugures. Īsts skaistulis!

2014-08-26 23.17.58

2014-08-26 23.18.22

Auto no iekšpuses

Ja iepriekšējo gadu Jeep automobiļu salona dizains vairāk piestāvētu lauksaimniecības tehnikai, tad jaunajos modeļos pie tā ir ļoti piedomāts. Testa auto interjeru es pat varu nosaukt par ļoti patīkami nostrādātu un premium sajūtu raisošu. Uzreiz iekāpjot auto, es izčamdīju un izbakstīju visas malas un stūrīšus, un man patika kā nostrādāts auto salons – viss šķiet savā un labi pārdomātā vietā. Arī pēc 100, 200 un 600 nobrauktiem kilometriem kopumā par auto interjeru varu teikt tikai labus vārdus. Ir sajūta, ka Jeep dizaineri un inženieri ir daudz laika veltījuši katrai detaļai un auto šķiet ļoti nostrādāts.

DSC02501

Mūsdienu automobiļos arvien biežāk tiek iestrādāti dažāda izmēra displeji un Cherokee tāds atrodas arī mērinstrumentu panelī (tahometrs un spidometrs gan vēl ir kaut kādā mērā analogs). Lai arī es neredzu lielu jēgu no šādā displejā attēlotā kompasa, tomēr visādi citādi tas ir vienkāršs un gaumīgs. Uzskatāmi tiek attēlota visa nepieciešamā informācija par auto stāvokli un mūsu braucienu, pie tam šoferis pats var šo displeju pielāgot. Nereti auto ražotāji savus paneļus lieki sarežģī un prieks, ka Jeep šoreiz nav pieļāvuši šo kļūdu.

DSC02510

Testa auto bija aprīkots ar 8.4 collu skārienjutīgu multimediju centra displeju (lētākas komplektācijas Cherokee tiek pie 5 collu displeja). Jāsaka, ka tas ir ne tikai diezgan vizuāli piemīlīgi nostrādāts, bet arī funkcionāli darbojas (labi reaģē uz pieskārieniem un saskarne darbojas plūdeni). Es labi atceros, ka pirms kāda laika savu telefonu mēģināju savienot ar MINI Cooper S un tas izdevās tikai daļēji (zvanīties ar auto varēju, bet mūzika no telefona uz auto neskanēja). Tad Cherokee man radīja patiešām patīkami pārsteigumu – telefonu pieslēdzu pie auto nepilnas minūtes laikā un spēju ne tikai ērti atbildēt un veikt zvanus (arī no stūres), bet arī no telefona Spotify aplikācijas klausīties mūziku auto skaļruņos (tie skan kvalitatīvi un skaļi). Šim procesam būtu jābūt vienkāršam un saprotamam visos šādas tehnoloģijas atbalstošos auto, tomēr tas ne vienmēr piepildās praksē. Tāpēc vēl viens trekns pluss Cherokee! Pie auto multimediju sistēmas varēsim pieslēgt telefonus (Bluetooth bezvadu savienojums), USB/iPod ierīces, kā arī pieejamas AUX ieeja un SD karšu slots.

Navigācija (cik noprotu, tas ir Garmin) gan pievīla, jo Cherokee vēl nezināja jauno P80 autošoseju un nespēja veiksmīgi parādīt ceļus pašā Rēzeknē. Ja P80 ceļa nezināšanu es vēl varētu piedot (tas tomēr ir relatīvi jauns ceļš), tad 729 gadus veco Rēzekni tā kā būtu jāpārzina. Pieņemu, ka laika gaitā ar programmatūras uzlabojumiem auto šajā ziņā tiks pilnveidots.

DSC02506

Jaunajā Jeep Cherokee ir pieejamas vairāk kā 70 drošības funkcijas, starp kurām ir ParkSense paralēlās un perpendikulārās parkošanās palīgsistēma, aklo zonu kontroles sistēma, mainot braukšanas joslas un virzoties atpakaļgaitā ar dubultiem radarsensoriem, kuri pārbauda autovadītājam neredzamās zonas, 10 drošības spilveni jau standartā, kuru starpā ir pilna garuma aizkarveida drošības spilvens; sānu krūškurvja drošības spilveni, LaneSense sistēma, kas brīdina par joslu maiņu un adaptīva kruīza kontrole. Īpaši spēcīgu pieradumu izraisoša ir Remote Keyless Entry sistēma, kas ļauj atvērt un aizvērt auto durvis un bagāžnieku 6-15 metru attālumā. Atslēgu neizņemot no kabatas varēsim auto atslēgt, iedarbināt un arī aizslēgt nonākot galapunktā.

Ļoti patika arī tas, ka visu mantu uzglabāšanas padziļinājumiem ir izņemamas gumijas, kas ļauj ērti aizvākt drupačas un netīrumus. Citos auto bez putekļusūcēja ar smalku uzgali neiztikt. Kopumā auto ir pilns vietas dažādu lielāku un mazāku sīkumu uzglabāšanai un man ļoti patika lielais elkoņa atbalsts. Zem tā slēpjas ne tikai ietilpīga kaste, bet arī 12V lādētājs, USB pieslēgvieta, disku lasītājs un pat telefona tureklis ar bezvadu lādēšanas funkciju. Kastes abos sānos ir speciāli padziļinājumi vadiem un to es saucu par praktisku un pārdomātu dizainu.

DSC02525

Ar auto paspēju pabraukt arī diennakts tumšajā laikā un guvu iespēju pavērot kā auto uzvedas nakts laikā. Salona apgaismojumam izvēlēts neuzkrītošs un patiešām patīkams baltās gaismas apgaismojums un manu uzmanību piesaistīja arī lukturu darbība. Bija sajūta, ka ar Cherokee tuvās un tālās gaismas ļoti labi izgaismo ceļa malas.

2014-08-26 22.45.01

Īpaši vēlos pieminēt Cherokee sēdekļus, jo tie ne tikai izskatās labi, bet ir arī praktiski. Atceros, ka pēc tāda paša 600 km maršruta no MINI Cooper S izkāpu ar stīvu muguru. Cherokee gadījumā sēdekļi man šķita labi noregulējami, saturoši un ērti arī braucot tālākus gabalus. Tāpat arī tie spēj nodrošināt labu sēdpozīciju pie stūres. Interesanti, ka priekšējā pasažiera sēdekļa apakšējo daļu ir iespējams nolocīt uz priekšu un piekļūt sēdeklī iebūvētajai mantu glabātuvei. Testa auto es gan neatradu šo glabātuvi, taču biju redzējis to citos video internetā.

DSC02497

Daudz vietas ir arī auto aizmugurē un tur ērti jutos arī 1.85 m garais šo rindu autors. Vienīgi piektajam braucējam varētu būt pretenzijas uz ilgstošu sēdēšanu pašā auto vidiņā. Bet tā nav liela problēma, “Akmens, šķēres, papīrīt’s” un ērtāka vieta izkarota. Auto aizmugurējiem sēdekļiem ir iespēja regulēt sēdekļa atzveltni.

DSC02531

Bagāžas telpas apjoms ir 412 – 500 litri līdz pārsegam atkarībā no aizmugurējā sēdekļa pozīcijas; ar nolaistu atzveltni līdz griestiem – 1267 litri. Zem bagāžas nodalījuma grīdas paslēpusies mazāku mantu glabātuve.

DSC02539

DSC02546

DSC02543

Braukšanas sajūtas

Teikšu godīgi, līdz šim ar tik lieliem auto man ir bijis gaužām maz pieredzes. Es esmu mazliet pabraucis ar vairākiem BMW X sērijas auto, bet mērotie attālumi ir bijuši mērāmi vien dažu desmitu kilometru apmērā un tāpēc nevaru spriest par to kā šie auto uzvedas uz dažādiem ceļiem.

Ar testa Jeep Cherokee nobraucu 600 kilometrus no Rīgas līdz Latgalei un maršrutā speciāli iekļāvu gan pilsētas apstākļus (arī bruģi), gan šoseju un grants ceļus. Secināju, ka uz laba seguma ar šo auto braukt ir pavisam vienkārši un ērti (kāds brīnums?). Uz nelīdzena (ne bedraina) asfalta seguma auto pie lielākiem ātrumiem diezgan jūtami grīļojas un īpaši tas ir jūtams, ja ikdienā tiek braukts ar zemiem auto. Uz grants ceļa auto ļoti veiksmīgi tiek galā ar mazākiem un lielākiem nelīdzenumiem un labi slāpē pat negantu “trepi”. Izmetu arī līkumu pa Rīgas bruģa klātajām ielām un secināju, ka to gan ne vienmēr izdosies veiksmīgi “aprīt” un noslāpēt. Arī par bremzēm nevaru teikt neko sliktu, šis visnotaļ masīvais auto bremzējas paredzami un precīzi.

Secinājumi

Šis ir viens no tiem auto, kas par sevi lika mainīt domas līdzko ļāvu tam sevi aizvest pārdesmit kilometrus. Pie šī auto stūres sēdos ar diezgan lielas skepses bagāžu par tā dizainu un 2 litru dīzeļa spējām, tomēr Cherokee uzskatāmi parādīja, ka dzīvē viss ir krietni savādāk. Labāk! Patiesībā pie auto gaitas un vadības es pieradu jau aptuveni 100 km attālumā no Rīgas. Domīgi stūrēju pa P80, mierīgi aplūkoju vadības pogas un centos izjust kā brauc šis auto. Kaut kā nepameta sajūta, ka auto man patīk un iedomājos, ka arī pats tādu labprāt stūrētu ikdienā (tiesa, mazliet savādāk nokomplektētu). Cherokee dizainu pilnībā pieņēmu tikai atpakaļceļā uz Rīgu, kad piestāju Pļaviņās pēc kafijas. Nācu atpakaļ uz auto un vēla augusta vakara krēslā ieraudzīju to pavisam citā “gaismā”. Man beidzot tapa skaidrs Jeep dizaineru nolūks un sapratu, ka šo auto ir jāredz naktī, lai spētu izprast un iemīlēt. Tas ir nevis prasti jancīgs auto, bet pilntiesīgi stilīgs!

Nav tā, ka brauciens ar šo auto bija tikai medusmaize. Gribētos, lai uz nelīdzenas šosejas auto ir “cietāks” (pieņemu, ka šī vēlme radusies ikdienā braucot ar cietākiem/zemākiem auto), bet tad visdrīzāk ir jāizvēlas citas klases auto. Tāpat konkrētajam testa auto bija kaut kāda problēma ar aizdedzi – startēšanas pogas ātrs piespiediens auto ar pirmo reizi nespēja iestartēt. Ja pogu paturam dažas sekundes, tad viss kārtībā. Tā noteikti ir labojama ķibele, tomēr es nebūtu diez ko priecīgs, ja 5 tūkstošus nobraukušam auto šādas ķibeles būtu tipiska lieta. Tāpat novēroju, ka pie maziem ātrumiem var dzirdēt kā kaut kas čīkst jumta lūkas mehānismos. Man ir bailes iedomāties kas čīkstēs un grabēs, ja auto pa mūsu ceļiem nobrauks kaut 100 tūkstošus kilometru. Nekādus citus būtiskus trūkumus vai ķibeles man neizdevās novērot.

Kas tieši man šajā auto patika? Visu savu apzinīgo autovadītāja mūžu esmu pārvietojis ar hečbekiem un sedaniem, tāpēc iekāpšana augstākā auto atver pavisam citu pasauli. Uzreiz rodas sajūta, ka var redzēt vairāk, izbraukt tālāk un lielo izmēru dēļ auto ir arī krietni praktiskāks. Katram dzīvē pienāk brīdis, kad lielāka kravas telpa sāk kļūt par svarīgu auto parametru. Tāpat man patika, ka ar šo auto krietni komfortablāka ir braukšana pa Latvijas bedrainajiem ceļiem. Personīgi es lielu vērību piegriežu auto dizainam un interjeram. Šajā ziņā Cherokee saņem divus treknus plusus, jo man patika kā auto izskatās no ārpuses un kā tas izstrādāts iekšpusē. Glauni!

Skaidrs, ka nu man ir vēl lielāka vēlme pamēģināt izbraukt ar Cherokee lielāko brāli Jeep Grand Cherokee, kas savā segmentā kļuvis par otro populārāko apvidus auto Latvijā. Vēlos noskaidrot kādu braukšanas sajūtu spēj radīt šis auto. Tāpat Cherokee radīja pastiprinātu interesi par citiem krosoveriem un kompaktās klases apvidus auto.

Vēlos teikt lielu paldies Jeep pilnvarotā pārstāvja Latvijā, uzņēmuma “Autobrava” direktoram Andrim Sivickim par šī patiešām interesantā auto sarūpēšanu uz testu.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

15 komentāri

  1. Man kaut kā īsti neiet pie sirds tā jaunā priekša, priekš manis ideālais variants ir kaut kur starp jauno un veco priekšu. Kā arī parasti, cik es esmu braucis pa rīgu ar dažādiem spēkratiem, tad Rīgas saraustītajā satiksmē, kad, veinu brīdi stāvi sastrēgumu, bet nākošajā spied pedāli grīdā, lai paspētu pārkārtoties pa joslaim, lai izvairītos no nosprāguša trollejbusa, man degvielas patēriņš parasti ir krietni nielāks, nekā teorētiski vajadzētu būt, ārpus Rīgas parasti iekļaujos normās, jo Rīga īsti mierīgi pabraukt man nesanāk, vienmēr kāds kaut ko priekšā tizlojas. Nezinu kā ar jaunajiem Cherokee, bet 2006. Gada modelis ir testēts braucot pa mežu un gāja super.

  2. “Zīmola tiešais tulkojums un auto sānus rotājošais uzraksts “Džips ir tikai viens!” liek domāt, ka tas ir apvidus auto, jeb džips.”

    Jeep netulkojas nekā, tas ir ražotāja nosaukums. Tāpat kā Xerox ir ražotāja nosaukums, un nekādīgi netulkojas kā kopētājs. Tieši to arī mēģina pateikt ar “Džips ir tikai viens!” saukli, ka citus auto saukt par džipiem ir nekorekti. Tas ir tāpat, ka visus vieglos auto saukāt par opeļiem. Šo jau nu gan vajadzētu zināt…

    • Xerox ir labs piemērs, jo daudzi kopētāju sauc par kseroksu. Vēl izteiktāk tas ir ar vārdu džips, ko attiecina uz teju visiem apvidus auto. Jeep kā zīmols ir viens, bet “džipu” ir pilna pasaule :)

      • Manuprāt, ka tā dara daudzi, nemaina to, ka šāda saukāšana un attiecināšana ir korekta. Manuprāt tas ir drīzāk aiz nezināšanas.

    • Palasi mūsu diskusiju ar Kristapu. Šo auto sauc par džipu, jo to ražo zem Jeep zīmola. Mazāk skaidrs ir kāpēc citus auto, kurus neražo zem Jeep zīmola sauc par džipiem ;)

      • Varētu padiskutēt par īpašvārdu tulkošanu, bet nebūs īstā vieta.
        Ieraugot šādu uzrakstu, rodas iespaids, ka ar to domāts vienīgais un īstais apvidus auto, kas šajā gadījumā raisa šaubas.

  3. Ja es pirms gadiem būtu dzirdējis, ka Jeep Cherokee kādreiz būs ar Fiat dīzeļdzinēju, es padomātu, ka stāstītājs ir jucis. Globalizācijas sekas…

  4. Interesants apskats, par dizainu rodas līdzīgas sajūtas. Pats kā Hyundai Santa Fe īpašnieks domāju, ka šinī klasē vairāk iederas Hunday ix35 (iepriekšējais modelis Tucson).

  5. Smuks purniņš, kamēr neieslēdz visas 3 gaismu rindas. Sen nav pētīti CSN, bet šķiet, ka legāli laikam dienas gaitas+ tuvie+ miglas nedrīkst būt ieslēgti.

    Pakaļa gan kā begemotam.

    Beņķis pēc 5000 km jau izskatās izsēdēts un tracina tukšie pogu caurumi. Fuj, tā neviens vairs nedara.

    Starp citu – Fiats un Kraislers nu ir viena grupa. Tajā ietilpst Ferrari, Maserati, Fiat, Alfa Romeo, Chrysler, Abarth un Lancia. Būtu kaut ko no Ferrari un Alfa Romeo nospēruši, ielikuši salona dizainā…

  6. Par kompasu. Daudzos amerikāņu auto tāds ir. Pat 2001.gada Chrysler PT Cruiser ir mazs panelītis, kas rāda braukšanas virzienu. Kāpēc? Ļoti vienkārši. Lielās šosejas ASV ir ar kustības virzieniem kas apzīmēti ar debespusēm – tātad, nevis pa Pleskavas šoseju virzienā no Rīgas uz Valmieru, bet ZA (vai kas nu tur sanāk) virzienā.
    Attiecīgi, tāds mazs kompasiņš ir ērts, lai savlaicīgi saprastu, ja dodies ne tajā virzienā. ASV nepareizs virziens uz šosejas var dārgi maksāt laika ziņā :)

    • Paldies par skaidrojumu! Man jau likās, ka skaidrojums varētu būt kaut kāds šāds, bet nebiju paspējis uzmeklēt informāciju par to internetos. Latvijā (un vispār Eiropā), protams, no tām debespusēm jēgas ir maz :)

  7. Aizmugure izskatās tā, it kā japāņu parketnieks būtu uzsēdināts uz itāļu rodstera. Priekš kam divi gaismu komplekti aizmugurē :)

Ir ko teikt?