Reklāma

Jeep aptur rūpnīcu Ķīnā, to pamatojot ar valdības centieniem ietekmēt biznesu

Jaunākie raksti

Tesla koplietošanas auto servisam “OX Drive” mēnesis – kas tas ir un kā tas strādā?

Nu jau vairāk nekā mēnesi Latvijā pieejams jauns koplietošanas auto serviss „OX Drive”. Šādi koplietošanas auto pakalpojumu sniedzēji pie...

“Virši-A” palielina uzlādes cenu savā “Spēka uzlādes” stacijā Krustpilī

Pašmāju degvielas tirgotājs "Virši-A" šā gada pavasarī atvēra savu pirmo jaunā zīmola "Spēka uzlāde" elektroauto uzlādes staciju, kas atrodas...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #474 (18.08.2022)

18. augusta radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu uzreiz...

“TikTok” mātesuzņēmums “ByteDance” iegādājies slimnīcu grupu Ķīnā

Šķiet, ka šobrīd jaunākais lielo tehnoloģiju kompāniju trends ir nevis attīstīties savā virzienā, bet iegādāties pavisam citas jomas uzņēmumus...

874 Zs jaudīgo Polestar 6 elektroauto sagaidīsim 2026. gadā

Pirms dažiem mēnešiem elektroauto ražotājs Polestar iepazīstināja ar elektriska sporta auto konceptu, kuram var nolaist jumtu. Jau toreiz uzņēmuma...

Stellantis koncerna paspārnē strādājošais Jeep zīmolis slēdzis savu vienīgo rūpnīcu Āzijas lielvalstī, to pamatojot ar Ķīnas centieniem iejaukties un ietekmēt norises biznesā. Par lēmumu paziņoja Stellantis koncerna vadītājs Karloss Tavaress.

“Pēdējo gadu laikā arvien biežāk un biežāk redzam, ka politiķi Ķīnā cenšas iejaukties biznesā,” viņam norādot, ka aktuālā ģeopolitiskā situācija un saspīlējums starp Ķīnu un Taivānu rada papildus riskus. “Nevēlamies kļūt par ķīlniekiem sankciju karā, ko mēs nesen jau esam novērojuši citās pasaules vietās,” intervijā Bloomberg pastāstīja Stellantis vadītājs.

Jau ilgāku laiku rietumvalstu līderi bažijas, kas Ķīna varētu izšķirties par militāra spēka lietošanu Taivānā, lai pilnībā pārņemtu kontroli pār salu. Stellantis koncerna lēmums tikmēr liek uzdot jautājumus, kā darbību Ķīnā saredz citi ārvalstu autoražotāji un vai arī viņiem nav satraukums par notiekošo.

Krievijas uzsāktais karš Ukrainā izjaucis piegādes ķēdes visā autoindustrijā, savukārt pret Krieviju vērstas sankcijas, kā rezultāti valsti pametuši visi lielie ārzemju autoražotāji. Šie notikumi sniedz ieskatu, kāda varētu būt rietumu reakcija, ja Ķīna pret Taivānu grasītos pielietot militāru spēku. Tikmēr rietumvalstu autoražotājiem tik un tā ir nopietni jāpiedomā par biznesu Ķīnā – vietējie autoražotāji straujiem soļiem tuvojas, savukārt elektroauto segmentā ķīniešu ražojumi uzskatāmi par gana konkurētspējīgiem jau šobrīd.

Jeep pilnībā gan neatstāj Ķīnas tirgū – uz vietas tika ražoti visi populārākie modeļi vietējam tirgum, savukārt nākotnē tos ievedīs no citām rūpnīcām.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma