Reklāma

Jeep aptur rūpnīcu Ķīnā, to pamatojot ar valdības centieniem ietekmēt biznesu

Jaunākie raksti

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #489 (01.12.2022)

1. decembra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Šoreiz ciemos VAS "Elektroniskie Sakari" pārstāvji un runājam...

Intel NUC 12 Pro Mini PC (NUC12WSKi5) apskats

Intel ir viens no retajiem ražotājiem, kas vēl arvien cenšas noturēties izmēros mazo datoru segmentā. Pavisam nesen tika izziņoti...

Lamborghini iepazīstina ar unikālo Huracan Sterrato modeli

Itāļu superauto ražotājs iepazīstinājis ar ļoti unikālu, īpašu modeli - tas ir Huracan Sterrato. Īpašu to padara fakts, ka...

Budžeta klases Android planšetdators Nokia T21 kopš izziņošanas kļuvis tikai dārgāks

HMD Global izziņoja budžeta klases Android planšetdatoru Nokia T21 vēl septembrī IFA 2022 norises laikā. Tobrīd HMD Global solīja,...

Masks apgalvo, ka pilnībā uzkrauts Semi kravas auto ar vienu uzlādi nobraucis 800 kilometrus

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks apgalvo, ka elektriskais Semi kravas auto nupat testos veicis 500 jūdzes jeb 800...

Stellantis koncerna paspārnē strādājošais Jeep zīmolis slēdzis savu vienīgo rūpnīcu Āzijas lielvalstī, to pamatojot ar Ķīnas centieniem iejaukties un ietekmēt norises biznesā. Par lēmumu paziņoja Stellantis koncerna vadītājs Karloss Tavaress.

“Pēdējo gadu laikā arvien biežāk un biežāk redzam, ka politiķi Ķīnā cenšas iejaukties biznesā,” viņam norādot, ka aktuālā ģeopolitiskā situācija un saspīlējums starp Ķīnu un Taivānu rada papildus riskus. “Nevēlamies kļūt par ķīlniekiem sankciju karā, ko mēs nesen jau esam novērojuši citās pasaules vietās,” intervijā Bloomberg pastāstīja Stellantis vadītājs.

Jau ilgāku laiku rietumvalstu līderi bažijas, kas Ķīna varētu izšķirties par militāra spēka lietošanu Taivānā, lai pilnībā pārņemtu kontroli pār salu. Stellantis koncerna lēmums tikmēr liek uzdot jautājumus, kā darbību Ķīnā saredz citi ārvalstu autoražotāji un vai arī viņiem nav satraukums par notiekošo.

Krievijas uzsāktais karš Ukrainā izjaucis piegādes ķēdes visā autoindustrijā, savukārt pret Krieviju vērstas sankcijas, kā rezultāti valsti pametuši visi lielie ārzemju autoražotāji. Šie notikumi sniedz ieskatu, kāda varētu būt rietumu reakcija, ja Ķīna pret Taivānu grasītos pielietot militāru spēku. Tikmēr rietumvalstu autoražotājiem tik un tā ir nopietni jāpiedomā par biznesu Ķīnā – vietējie autoražotāji straujiem soļiem tuvojas, savukārt elektroauto segmentā ķīniešu ražojumi uzskatāmi par gana konkurētspējīgiem jau šobrīd.

Jeep pilnībā gan neatstāj Ķīnas tirgū – uz vietas tika ražoti visi populārākie modeļi vietējam tirgum, savukārt nākotnē tos ievedīs no citām rūpnīcām.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma