Līdz 2019. gada nogalei Eiropā tiks izvietotas 80 elektrisko automašīnu uzlādes stacijas Shell degvielas uzpildes staciju tīklā. Shell ir pievienojies Ford, Volkswagen, BMW un Daimler kopējai iniciatīvai, lai piedāvātu elektroauto pircējiem vienotu uzlādes tīklu.
BMW, Daimler, Ford un Volkswagen Group ar Audi un Porsche jau iepriekš bija izziņojuši plānus Eiropā izvietot 400 ļoti ātras uzlādes stacijas ar 350 kW jaudu. Uzlādes stacijas nodēvētas par IONITY, tās tiks izvietotas Tank & Rast, Circle K, OMV un tagad arī Shell degvielas uzpildes stacijās.
Sākotnēji sadarbībā ar Shell IONITY uzlādes stacijas tiks izvietotas 10 Eiropas valstīs – Beļģijā, Francijā, Lielbritānijā, Nīderlandē, Austrijā, Polijā, Slovākijā, Slovēnijā, Čehijā un Ungārijā. IONITY uzlādes stacijas ieguvušas 350 kW jaudu, kas būtiski pārsniedz citu ražotāju ātrās uzlādes staciju aptuveni 50 kW jaudu. Tesla Supercharger ir 145 kW jauda, bet, ja vienlaikus tiek lādētas divas automašīnas, katrai tiek nodrošināti 120 kW.
IONITY uzlādes punkti tiks izvietoti aptuveni ik pa 120 kilometriem – tātad aptuveni divas reizes retāk par parastajām degvielas uzpildes stacijām uz lielceļiem. Tiek lēsts, ka Eiropā 2025. gadā vismaz 10% automašīnas būs ar elektro dzinējiem.
lielas stacijas – varēs lādēt uzreiz 80 auto. lai veicas shellam!
Mhm, Statoil ar tiešo pieslēgumu 110 kV elektrolīnijai.
forši, desiņas aizstās ar girosu)
… no auto īpašniekiem,
es pirms vairākiem gadiem vācijā manuprāt jau redzēju shell staciju, kur elektro auto bija iespēja uzlādēties. nekas jauns tātad.
Būtu pārsteigts, ja lādēšanas jaudu tur nodrošina tikai no tuvējām vējdzirnavām, nevis pļumpē no kādas atomelektrostacijas.
Pirms 4+ gadiem teicu, ka elektroauto kļūstot aktuāliem, degvielas ražotāji un tirgotāji aši pārmetīsies uz šo lauciņu un tā arī notika. Tagad varēs sacensties, kuram tankštellē resnāki kabeļi un jaudīgāks pieslēgums elektrostacijai :P Pēc tam sāks zem štellēm būvēt privātos atomreaktorus :)